PDA

Bekijk Volledige Versie : Layout hostingsite



IT-worX
08/10/03, 02:08
http://users.pandora.be/rebbel/ST/1/

Bovenstaande URL stond mij wel aan, doch de gebuiker wist mij te zeggen dat dit een commerciële template is (waarvoor hij 50$ zou betaald hebben). Weet iemand op welke site ik deze kan downloaden/kopen? Zijn er nog andere goede (flash moet niet) site's met templates voor hostingsites?

Greetz
Kris

Domenico
08/10/03, 02:19
Deze komt waarschijnlijk van www.monstertemplates.com maar ik zou ze niet gebruiken want ze zijn zo afgezaagd als wat. :)

IT-worX
08/10/03, 10:55
Hmm kan zijn maar vind em wel mooi;-)
Probleem is dat ik zelf zo geen creatieve geest heb :(

belookgratis
08/10/03, 11:02
Gelukkig hoef ik naar naar die template sites te gaan. Ik heb een hele goede webdesigner.

IT-worX
08/10/03, 11:51
Origineel geplaatst door belookgratis
Gelukkig hoef ik naar naar die template sites te gaan. Ik heb een hele goede webdesigner.

Proficiat en gelukkig voor jou...Doch wat voor nut heeft het dat je dat hier post? Tenzij hij natuurlijk voor mij even gratis wilt werken, maar anders zie ik echt geen nuttig iets in je post...

InstantXs
08/10/03, 12:01
Waarom moet het gratis?
Je krijgt toch veel betere/mooiere sites als je een ECHTE(!!!) designer inhuurt?(en ja dat kost geld, zo gek is dat toch niet?)

IT-worX
08/10/03, 13:22
Euhm ik zei niet dat het gratis moest hé :-) Ik vroeg gewoon of er hier mensen gratis OF betalende templates wisten zijn...

Domenico
08/10/03, 16:55
Zoals eerder vermeld is www.monstertemplates.com toch een van de betere.

rq
09/10/03, 00:32
Al die template sites lijken gigantisch op elkaar. En dan niet alleen qua kleur/emboss effectjes.

Dit kwam ik bijvoorbeeld laatst tegen na het volgen van website linkjes van 2 verschillende gebruikers op dit forum:

http://www.afilas.nl/indexflash.php

http://www.thefast.be

Gelijkenis gaat dan wel een beetje erg ver naar mijn smaak.

TechXP
09/10/03, 00:39
En http://flitshosting.nl/
Zie wat vergelijkend materiaal

muaddib
09/10/03, 00:47
http://www.guistuff.com/tmshell.shtml

Hier staan ook wel enkele mooie templates

flitshosting.nl
09/10/03, 00:59
Techxp heeft inderdaad gelijk , maar was een begin nieuwe site is nu in de maak en dat word een originele en niet meer zo´n gekocht template .
maar ja was een tijdelijke oplossing .
voor een paar tientjes online , maar je kan er ook inderdaad niets origineels van verwachten

rq
09/10/03, 02:14
http://www.templatemonster.com/show.php?templ=1977&cat_type=author&type=1&arg1=60&arg2=&order=date

Eéntje van de twee genoemde websites hierboven gevonden :) Die andere zal er ook wel weg komen gezien de identieke logo's.

rq
10/10/03, 01:25
Die van www.vibehosting.com heeft ook wel wat weg van www.thefast.be ;)

PlugInInfo
10/10/03, 17:11
Origineel geplaatst door rq
Die van www.vibehosting.com heeft ook wel wat weg van www.thefast.be ;)

En Afilas (http://www.afilas.nl) :rolleyes:

Rik
12/10/03, 02:44
Is toch gewoon IN en IN triest dit.... kan daar met mijn kop niet bij !
Als je als bedrijf start dan wil je toch een unieke uitstraling hebben ?

Hoe kun je je op deze manier nu ooit onderscheiden van je conculega's ?, het is allemaal 1 pot nat...

Doen jullie dit in het kader van : "iedereen gelijke start" ?

rq
13/10/03, 15:01
Tja ik kan er ook niet zo goed bij. Maar bedenk je wel, het leeuwendeel van de klanten/bezoekers van de site zullen niet weten dat het om een template gaat.

Rik
13/10/03, 19:21
Origineel geplaatst door rq
Tja ik kan er ook niet zo goed bij. Maar bedenk je wel, het leeuwendeel van de klanten/bezoekers van de site zullen niet weten dat het om een template gaat.

Ik denk dat je je in de surfende Nederlander vergist....
Opzoek naar webhosting zien ze liever ELK aanbod dat in hun straatje is, en als men dan twee keer de zelfde lay-out tegenkomt, vallen die twee al zeker af... het kost je zeker klanten....

Grumpy
13/10/03, 19:27
Een tijdje terug zocht ik ook naar hosting. Bij alle sites die zo'n template gebruikte drukte ik meteen het rode kruisje rechtsboven. ;)

Rick L.
14/10/03, 02:17
Maar als je niet weet dat het een template is, weet je niet dat het een template is!

Opzich zien de lays er mooi uit en er zijn ook lays die je nergens terug ziet...

ALleen het voorbeeld in dit topic is ewl extreem ja:)

Rik
14/10/03, 02:35
Origineel geplaatst door Cyberboy
Maar als je niet weet dat het een template is, weet je niet dat het een template is!

Opzich zien de lays er mooi uit en er zijn ook lays die je nergens terug ziet...

ALleen het voorbeeld in dit topic is ewl extreem ja:)

Als jij twee keer de zelfde lay-out tegenkomt, met alle twee de keren een andere naam, dan heb je wel een hele grote plaat voor je hoofd als je niet ziet dat het een Template is... BTW, de gene die hosting zoeken zijn meestal (vrijwel altijd) zelf webmaster, en dus weten ze echt wel wat een original is ;)

Merk dat heel veel mensen hun klanten ZWAAR onderschatten, en dat KOST klanten...

PlugInInfo
14/10/03, 12:19
Origineel geplaatst door rq
Die van www.vibehosting.com heeft ook wel wat weg van www.thefast.be ;)

En Atlantiz (http://www.webdevelopment.nl/)....

Ik ben benieuwd hoeveel bedrijven deze lay-out nog meer hanteren. Ik ben hier echt verbaast over. Zoals Rik al zei: Elk bedrijf wil toch een eigen identiteit?

Grumpy
14/10/03, 17:24
Als mensen merken dat er sites ongeveer hetzelfde uitzien, krijgen ze argwaan (Tenminste, ik wel :)).
Moet je voorstellen wat er gebeurt als mensen tig sites zien met soortgelijke animaties en kleuren.

Niet dat die templates lelijk uit zien, ik vind de meeste juist mooi gemaakt. Maar zoals het door bedrijven gebruikt wordt. :nono:

Rik
14/10/03, 17:31
Origineel geplaatst door Grumpy
Als mensen merken dat er sites ongeveer hetzelfde uitzien, krijgen ze argwaan (Tenminste, ik wel :)).
Moet je voorstellen wat er gebeurt als mensen tig sites zien met soortgelijke animaties en kleuren.

Niet dat die templates lelijk uit zien, ik vind de meeste juist mooi gemaakt. Maar zoals het door bedrijven gebruikt wordt. :nono:

Dat moet ik ook zeggen, ze zijn zeker mooi, en goed in elkaar gezet... Zakelijk kan het echter gewoon alleen maar slecht werken als er meerdere zijn... en daar blijf ik bij, komt helemaal NIET profi over... no mather what je ook probeerd ;)

resellerhostnl
15/10/03, 18:37
http://www.digitalomaha.net/newsite/

deze is ook van die monstertemplates denk, weer die 4 pijltjes die naar elkaar staan gericht!

XiXor
15/10/03, 18:56
Origineel geplaatst door Rik
Is toch gewoon IN en IN triest dit.... kan daar met mijn kop niet bij !
Als je als bedrijf start dan wil je toch een unieke uitstraling hebben ?

Hoe kun je je op deze manier nu ooit onderscheiden van je conculega's ?, het is allemaal 1 pot nat...

Doen jullie dit in het kader van : "iedereen gelijke start" ?

Jah idd... Zoek gewoon een designer op die het doet voor een paar euro's of misschien wel voor alleen een bannertje op je site.... Heb je meteen een unieke en proffesionele uitstraling.

Rik
15/10/03, 19:08
Origineel geplaatst door resellerhostnl
http://www.digitalomaha.net/newsite/

deze is ook van die monstertemplates denk, weer die 4 pijltjes die naar elkaar staan gericht!

Dat is wel duidelijk, en dan gewoon onderaan dit vergeten aan te passen:

© 2003 Copyright CompanyName. All Rights Reserved.

Hoe slecht is dat dan :D

RobbertC
15/10/03, 19:22
Origineel geplaatst door Rik


Dat moet ik ook zeggen, ze zijn zeker mooi, en goed in elkaar gezet... Ik vind die templates eigenlijk helemaal niet mooi. Te druk, te schreeuwerig, te Amerikaans.

Misschien dat klanten die op zoek zijn naar goedkope hosting dit leuk vinden, maar serieuze en zakelijke klanten niet denk ik.

rq
15/10/03, 19:23
Het is mij ook iets te veel 'in yo face!'.

Rik
15/10/03, 19:26
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik vind die templates eigenlijk helemaal niet mooi. Te druk, te schreeuwerig, te Amerikaans.

Misschien dat klanten die op zoek zijn naar goedkope hosting dit leuk vinden, maar serieuze en zakelijke klanten niet denk ik.

Voor een site die zich richt op zakelijke klanten is het inderdaad niets nee, maar de meeste zijn toch gericht op particulieren... en de template is tenslotte Amerikaans ;)

ultranetworkz
16/10/03, 15:10
Origineel geplaatst door PlugInInfo


En Afilas (http://www.afilas.nl) :rolleyes:

Ik vind ze opzich wel mooi alleen die licht flitsen daar links iets minder

Keuningen
19/10/03, 20:24
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Phasellus sit amet nulla. Aenean massa mi, commodo nec, ornare eget, volutpat ac, lectus. Duis egestas diam non libero. In pede leo congue

Dat is wel de ideale content voor je site...

Templates zijn leuk voor ideen, maar zakelijk Nederland wacht niet op flitsen... en muziek.. die hebben vaak niet eens boxen bij de pc... en als ze die hebben is dat voor WINAMP... en niet voor dat trance geluid op achtergronden.

TIP VAN DE DAG: Lees een boek over internet!

root
22/10/03, 18:59
http://www.boxedart.com 39$ per jaar iplv 50 $ per template. Als je er dan toch 1 wilt gebruiken kun je ze net zo goed daar halen. En nee ik heb niks met dat bedrijf, gewoon wat info sharing.

wdv
22/10/03, 19:21
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens.

Veel mensen maken "dom" gebruik van zo'n template, ze laten hem in hun originele staat (en laten die irritante intro's erin zitten, en de audio die daarbij zit).

Heb gisteren nog weer even aan ons template gezeten, en de enige verwijzing met andere templates zijn die plaatjes van die "servers". Ik zit er echter aan te denken om daar ook het e.e.a. aan te veranderen.

Voor de rest hoor ik van veel mensen en klanten dat ze het een erg mooie site vinden! Mocht iemand toch nog commentaar/aanmerkingen/opmerkingen hebben, hoor ik die graag via e-mail of PB.

Rik
22/10/03, 19:44
Origineel geplaatst door wdv
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens.

Veel mensen maken "dom" gebruik van zo'n template, ze laten hem in hun originele staat (en laten die irritante intro's erin zitten, en de audio die daarbij zit).

Heb gisteren nog weer even aan ons template gezeten, en de enige verwijzing met andere templates zijn die plaatjes van die "servers". Ik zit er echter aan te denken om daar ook het e.e.a. aan te veranderen.


Het valt gewoon direct op door mensen die wat langer online bezig zijn... of je nu aanpassingen maakt of niet.
Die Templates zijn niet voor de Nederlandse markt, internationaal gezien worden de Nederlandse designers juist geprezen om hun kwaliteiten en hun vindingrijkheid.
De .nl heeft veel aanzien....

wdv
22/10/03, 19:54
Origineel geplaatst door Rik


Het valt gewoon direct op door mensen die wat langer online bezig zijn... of je nu aanpassingen maakt of niet.
Die Templates zijn niet voor de Nederlandse markt, internationaal gezien worden de Nederlandse designers juist geprezen om hun kwaliteiten en hun vindingrijkheid.
De .nl heeft veel aanzien....

Tijd voor sjabloonmonster.nl ? :)

iFast
22/10/03, 20:20
Voor 59.95€ wil ik wel een layout voor je designen (dus een orginele).

wdv
22/10/03, 20:48
Origineel geplaatst door iFast
Voor 59.95€ wil ik wel een layout voor je designen (dus een orginele).

Ik ben uitermate tevreden met het design zoals het nu is hoor. Maar als je graag een portfolio op wilt bouwen mag je wel eens wat proberen (van de ifast.nl layout ben ik overigens niet helemaal weg)

Rik
22/10/03, 21:03
Origineel geplaatst door wdv


Ik ben uitermate tevreden met het design zoals het nu is hoor. Maar als je graag een portfolio op wilt bouwen mag je wel eens wat proberen (van de ifast.nl layout ben ik overigens niet helemaal weg)

:X

iFast
22/10/03, 21:18
1:Rick wat bedoel je hiermee te zeggen dat mijn site slecht is?
2: Het was ook bedoeld voor krisken maar ik zal wel wat laten zien:)

wdv
22/10/03, 21:20
Origineel geplaatst door Rik


:X
Weer een uitgebreide reply :)
Wat ik dus bedoelde:
iFast: Ik denk dat je beter eerst een portfolio kan opbouwen (dit kan je bijvoorbeeld doen door een aantal mensen een gratis design aan te bieden). Op dit moment heb ik dus geen interesse in je diensten.

Zullen we het snauw-avondje maar eens gaan afsluiten? :)

Rik
22/10/03, 21:23
Origineel geplaatst door iFast
1:Rick wat bedoel je hiermee te zeggen dat mijn site slecht is?
2: Het was ook bedoeld voor krisken maar ik zal wel wat laten zien:)

NEE, dat hij gewoon een aanbod van maar 59.- euro voor een origineel design gaat afslaan voor een Template :huh:

Rik
22/10/03, 21:24
Origineel geplaatst door wdv

Weer een uitgebreide reply :)
Wat ik dus bedoelde:
iFast: Ik denk dat je beter eerst een portfolio kan opbouwen (dit kan je bijvoorbeeld doen door een aantal mensen een gratis design aan te bieden). Op dit moment heb ik dus geen interesse in je diensten.

Zullen we het snauw-avondje maar eens gaan afsluiten? :)

Mijn reply's waren al TE uitgebreid vandaag ;) soms moet je even je mond houden, anders ga je rare zaken roepen...
:D

IT-worX
22/10/03, 21:41
Origineel geplaatst door iFast
1:Rick wat bedoel je hiermee te zeggen dat mijn site slecht is?
2: Het was ook bedoeld voor krisken maar ik zal wel wat laten zien:)
Zou ik anders eens een aantal site's mogen die jij gemaakt hebt? Alé een paar url's eh ;-)

iFast
22/10/03, 21:53
Tja wat kan ik zeggen. Ik heb www.ifast.nl gedesigned (is nog bezig met restructuering van mijn site maar goed). Ik heb vroeger nog meer sites gemaakt maar die bestaan niet meer. Ik maak tegenwoordig backups van mijn bestanden. Dat deed ik voorheen niet en dus was alles weg (heb meerdere malen een bootprobleem gehad waardoor dus alles weg was). Maar ik verzeker je dat je niet hoeft te betalen voordat je de site mooi vind zitten ook geen contracten etc. aan verbonden. Maar dat is eigenlijk logisch.

roland
22/10/03, 22:11
dit kan je bijvoorbeeld doen door een aantal mensen een gratis design aan te bieden

ik zie dit geloof ik niet helemaal goed...

zijn er beginnende bedrijven die mij een gratis reseller account aanbieden zodat andere mensen kunnen zien dat ze kunnen hosten?

eventjes nadenken....

iFast
22/10/03, 22:15
Jah en dat gratis designen heb ik in het verleden veel gedaan. Maar daar ben ik sinds 1.5 jaar mee gestopt omdat ik er nu aan wil verdienen. En het slaat nergens op zo als Rodesign al zegt dat ik gratis moet gaan designen omdat ik geen portfolio heb. Maar dit is offtopic dus graag weer ontopic:)

wdv
22/10/03, 22:48
Origineel geplaatst door roland


ik zie dit geloof ik niet helemaal goed...

zijn er beginnende bedrijven die mij een gratis reseller account aanbieden zodat andere mensen kunnen zien dat ze kunnen hosten?

eventjes nadenken....

Voor webhosting is het inderdaad niet logisch, voor webdesignen komt het zeker wel vaker voor (natuurlijk maak je niet iets gratis voor een groot bedrijf, maar voor vrienden, bekenden, familie etc.). Toekomstige klanten willen graag referenties zien, net zoals jij deze pagina hebt: http://www.rodesigned.com/nl/portfolio/

roland
22/10/03, 22:57
[qoute]natuurlijk maak je niet iets gratis voor een groot bedrijf, maar voor vrienden, bekenden, familie etc[/quote]

verkeerd begrepen, mijn excuses. Mijn reactie was niet beledigend bedoeld.

iFast
22/10/03, 23:10
Maar het slaat nergens op dat ik dus ook maar moet beginnen met het bouwen van gratis sites voor bedrijven?

wdv
22/10/03, 23:22
Origineel geplaatst door iFast
Maar het slaat nergens op dat ik dus ook maar moet beginnen met het bouwen van gratis sites voor bedrijven?
Even rustig lezen. Van mij mag je het voor bedrijven doen, maar je kan het natuurlijk beter voor vrienden/familie/bekenden etc. doen. Het is in ieder geval zo dat een voor jou toekomstige klant graag wilt zien wat je kan, dus heb je een portfolio nodig.

ELTino
22/10/03, 23:43
Origineel geplaatst door iFast
Maar het slaat nergens op dat ik dus ook maar moet beginnen met het bouwen van gratis sites voor bedrijven?

Vanavond is het echt grumpy avond. Iedereen zit te zeiken en te snauwen. Heeft niks met jou te maken hoor iFast (nee, daar suggereer ik niks mee ;))

Maar het is een goede manier om je portfolio te vullen. Zonder een gevulde portfolio krijg je weinig klanten, want klanten willen natuurlijk zien wat je nou eigenlijk precies kan. Dat is natuurlijk logisch lijkt mij.

wdv geeft alleen maar een tip hoor...

chill down allemaal!

venion
27/10/03, 22:13
ik denk dat je best wat webdesign forums afschuimt...

ELTino
27/10/03, 23:55
Origineel geplaatst door venion
ik denk dat je best wat webdesign forums afschuimt...

Sloeg dat op mij of was het gewoon een opmerkingen tussendoor ;)

venion
28/10/03, 09:57
dat was een flapuit ;)