PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe pakket prijs uitrekenen?



Xess.nl
07/10/03, 20:31
Hoe rekenen jullie de prijs uit die jullie voor de virtuele webhosting pakketten vragen?
Doen jullie dit op een speciale manier zoals kosten van de server, colo, dataverkeer etc bij elkaar opgetelt en delen door een aantal accounts?
Of...

vdx
07/10/03, 20:55
Ja, we pakken totale kosten van hardware + software + afschrijving / max account per server. Dat geeft een basisprijs per pakket. Daarbij komen dan nog een kosten voor dataverkeer.

PimEffting
08/10/03, 01:53
bovenstaande + administratieve kosten + uurprijs + overhead + ...

Friend
09/10/03, 14:39
+ vakantie :)

Santario
09/10/03, 15:04
+ de kosten voor training in ondernemen ;)

mvangeene
12/10/03, 01:09
De grootste kostenpost is denk ik toch personeel. In mijn berekeningen is dat ongeveer 4/5 deel van de begroting, en dan betaal ik nog geen topsalaris en moet er niemand ziek worden.

Rik
12/10/03, 02:24
Begin met het berekenen van een kostprijs.... simpel.
Ga daar een winstpercentage over berekenen en je hebt je verkoopprijs....

Je kunt uitgaan van een aantal zaken, de prijzen van je conculega's, de prijs zoals hij uit je berekening komt OF (en dat is het beste) WAT willen jou klanten betalen voor de door jou geleverde service .....

gewoon zeggen 4/5 deel van de prijs is voor het personeel is onmogelijk ;)

Bij je kostprijsberekening moet je inderdaad rekening houden met AL je kosten....

mvangeene
12/10/03, 13:10
Op een zolderkamer begroting (geen kantoorhuur, co-locatie) zijn in mijn berekening de personeelskosten toch echt 4/5 deel van de vaste lasten.
Als je service wil verlenen moet je toch in ieder geval min. 8 uur per dag bereikbaar zijn, dat kan niet in je eentje.

Als ik kijk naar conculega's dan snap ik al helemaal niet hoe je virtual hosting kan aanbieden voor minder dan 10 euro per maand. Als je gemiddeld per klant 60 euro per jaar omzet ligt mijn break-even tussen de 500 en 600 klanten. Daar ben je niet zomaar lijkt me.

ultranetworkz
13/10/03, 03:30
ja inderdaad als je rekent wat je aan dataverkeer server e.d kwijt bent , dan kun je je pakketten niet zo super goedkoop verkopen .

Voordat je dan 1 euro winst hebt gemaakt ben je 2 jaar verder.