PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste anti-spam software nodig? Gratis en hier te downloaden ->



Domenico
07/10/03, 14:28
Onderstaand GRATIS programma is alles wat je nodig hebt om spam effectief te weren uit je inbox. Zelf gebruik ik BayesIt voor TheBat en in samenwerking met de gebruikte antispam filters op onze mail servers zijn de penisverlengende emailtjes verleden tijd. SpamPal is voor iedereen interresant en zeker met de nieuwe bayesian plugin is dit een van de betere zo niet beste antispam oplossing die op dit moment verkrijgbaar is.

SpamPal filtert je e-mail op spam en kan deze in een aparte directory zetten. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een DNS-blacklist die bijgehouden wordt door DNS-providers om e-mail van spam-domeinen te weren. Voor nog betere resultaten kun je nu ook de Bayesian Plugin installeren.

SpamPal
http://www.spampal.org/

Bayesian Plugin
http://spampalbayes.sourceforge.net/

belookgratis
07/10/03, 14:32
Ik ga er is naar kijken. Zoek al een tijdje naar een betere spamfilter. Thanx

Warsaw PL
15/10/03, 11:49
Goed spul.

®on
15/10/03, 13:09
Spampal heb ik een poos gebruikt. Werkte prima icm OE. Ik weet eigenlijk niet of het ook werkt met Mozilla. Mijn ervaring is wel dat Spampal af en toe iets te streng is, dwz: mail werd aangemerkt met spam, terwijl het hele normale berichten waren van vrienden.

Domenico
15/10/03, 14:05
Dit is een kwestie van instellen natuurlijk.

Warsaw PL
16/10/03, 10:49
Origineel geplaatst door headout
Spampal heb ik een poos gebruikt. Werkte prima icm OE. Ik weet eigenlijk niet of het ook werkt met Mozilla. Mijn ervaring is wel dat Spampal af en toe iets te streng is, dwz: mail werd aangemerkt met spam, terwijl het hele normale berichten waren van vrienden.

Ook vrienden sturen spam

Cripton
16/10/03, 11:37
Origineel geplaatst door Warsaw PL


Ook vrienden sturen spam

Dat is het enige nadeel als je spam programma's gebruikt. Er hoeft maar 1 regele reclame te zijn of het nou van je vrienden zijn of echt, het wordt geblokkeerd als spam of wordt weergeven dat het spam is.

®on
17/10/03, 17:19
Origineel geplaatst door Warsaw PL

Ook vrienden sturen spam
Duh, ik heb het over "normale berichten", dus waar je antwoord nou eigenlijk op slaat?

Een kwestie van spampal goed africhten, maar het is voor iemand die begint met spampal wel handig om te weten.

Rik
05/11/03, 12:23
Origineel geplaatst door headout

Duh, ik heb het over "normale berichten", dus waar je antwoord nou eigenlijk op slaat?

Op normale berichten !!!
Dat staat er toch ?
Als je maten je mailen, en er in zetten dat ze zich lekker hebben afgeladen met Oranjeboom, en je ontvangt daardoor die mail niet in je mailbox... is toch minder dacht ik zo....

cridea
05/11/03, 14:06
Ik heb het ook maar eens uitgeprobeerd en het werkt meer dan uitstekend!

Wel een kwestie van afstellen, maar hij pakt werkelijk 95% van de spam.

Ik was altijd nogal sceptich tegenover spamprogjes, maar deze voldoet eindelijk!

RonZo
14/12/03, 21:51
Hehehe.... wij hebben nogal wat klanten met naturistencampings in Frankrijk. Nou draaien we DA als cp en daar kun je ook spam in filteren. Maja da's een typisch Amerikaans progje heh :/
Dus als je dan de "adult filter" inschakelt dan komen mailtjes met de woorden naturist(e) en naturism(e) ècht niet meer binnen....
En de klanten op een gegeven moment maar bellen: "joh heb je ons mailtje niet gezien met de wijzigingen die we willen in de site?" :D

Rik
14/12/03, 21:54
Origineel geplaatst door RonZo
Hehehe.... wij hebben nogal wat klanten met naturistencampings in Frankrijk.....
**Knip**.....En de klanten op een gegeven moment maar bellen: "joh heb je ons mailtje niet gezien met de wijzigingen die we willen in de site?" :D


Hahaha, LOL, kicken man je eigen klanten zo behandelen ;)

Vindt dat een beetje vreemd...

RonZo
14/12/03, 22:02
Origineel geplaatst door Rik



Hahaha, LOL, kicken man je eigen klanten zo behandelen ;)

Vindt dat een beetje vreemd...
Jah .... wist ik veel...
Maar de adultfilter staat nu dus uit hier ;) en zijn filters ingesteld op trefwoorden. Dat werkt wel lekker maar die spammers zijn natuurlijk ook niet gek dus die sturen de spam nu in html met de txt in een picture ;(
Maar ach.... mail wordt toch altijd eerst ff nagekeken op de doos ;)

RonZo
14/12/03, 22:03
Origineel geplaatst door Rik



Hahaha, LOL, kicken man je eigen klanten zo behandelen ;)

Vindt dat een beetje vreemd...
Wat vindt je eigenlijk een beetje vreemd:?

Rik
14/12/03, 22:24
Origineel geplaatst door RonZo

Wat vindt je eigenlijk een beetje vreemd:?

Dat je het leuk vindt dat je eigen klanten je niet kunnen bereiken :D

RonZo
14/12/03, 22:43
Origineel geplaatst door Rik


Dat je het leuk vindt dat je eigen klanten je niet kunnen bereiken :D
Ow zo ja... :)
Ja ach, ik moest er best wel om lachen. Die puriteinse Amerikanen.... Naturist(e) of naturism(e) zijn hier heel gewone woorden en heeft in principe niets met sex te maken, het is een levenswijze. Maar daar is het een "adult item" :(

123XS
19/12/03, 16:00
Bedankt voor de tip, eindelijk een goed antwoord voor de gemiddeld drie vragen van klanten die ik op dit gebied krijg.
(al filteren ook wij spam op de servers).

R3 Ruben
05/03/04, 18:20
mmm leuk proggie :)

jos_willem
31/03/04, 12:18
Tja wordt doorziek van spam... Kennen jullie ook die zogenaamde CD waar allemaal mail adressen opstaan? Daar sta ik ook op en die CD wordt verkocht aan een hoop bedrijven en ik krijg almeer troep op me mailbox

chielsen
31/03/04, 12:44
Ja, ik heb ook een adres op die lijst. Dat ze die lui nog niet een kraag hebben gevat !!!

alleznet
03/04/04, 15:43
Al mijn emailadressen staan er op, maar ik gebruik sinds kort http://www.spamihilator.com ik vind het perfect werken. Ik kreeg eerst rond de 100 spam per dag, en nu nog maar 5 ofzo

Henky!
24/04/04, 01:24
Filters helpen niet!

Lopen altijd achter de feiten aan....

Dennis
23/05/04, 17:00
Ik heb nu een tijdje Spampal gebruikt, maar deze filtert toch erg veel mail welke wel gewenst bleek te zijn. Ik gebruik hem nu niet meer.

InstantXs
23/05/04, 17:19
Ik gebruik de spam control welke in thunderbird zit (mail app van mozilla) en moet toch zeggen dat dity ERG goed werkt...

xserve
23/05/04, 18:42
Origineel geplaatst door InstantXs
Ik gebruik de spam control welke in thunderbird zit (mail app van mozilla) en moet toch zeggen dat dity ERG goed werkt...
Het probleem daarmee is dat hij het pas op het allerlaatste moment filterd: als de mail al is aangekomen. Om dataverkeer te sparen kan je het beste op de server installeren lijkt me.

Maar Dennis heb je hem niet te streng afgesteld? Of valt er niks in te stellen?

Dennis
23/05/04, 19:44
Origineel geplaatst door xserve

Het probleem daarmee is dat hij het pas op het allerlaatste moment filterd: als de mail al is aangekomen. Om dataverkeer te sparen kan je het beste op de server installeren lijkt me.

Maar Dennis heb je hem niet te streng afgesteld? Of valt er niks in te stellen? Er valt volgens mij niets in te stellen. Spamassassin op onze server vind ik nu heel goed bevallen. Hij filtert weliswaar minder, maar hij filtert vrijwel nooit te veel.

We_are_borg
27/06/04, 20:13
Gebruik zelf de combinatie Spamassassin met daarbij ClawAV op de server en Spampal op me eigen werkstation dit werk perfect. Alleen SpamPal heb ik een keer te streng ingesteld, hij zag toen alle mailing lijsten als spam terwijl ik die zelf heb aangevraagd.

RicoBoy
22/02/05, 21:58
Ik zal eens gaan kijken of dit progje wat voor me is!

SebastiaanStok
27/04/05, 12:04
Gelukig heb ik zelf nog geen last gehad van dat soort mails.

Alleen bij me hotmail wat arabige emails :X

D-host
15/06/05, 13:51
straks eens downloaden en installeren :)

Terrestra
18/08/05, 13:46
http://www.spamihilator.com is inderdaad een fijn programma , gebuik hem hierook

SebastiaanStok
18/08/05, 13:57
Een tijdje geen last gehad van spam maar toch geinstalleerd :)

The Webber
04/11/05, 21:45
Ja, ik ook.. ffies proberen ;)

stoffell
14/12/05, 23:01
Een heel verschil is idd of je't voor je werkstation gebruikt, of op een mailserver.

Voor servers (en linux workstations, die kunnen 't uiteraard ook :)), heel goede ervaringen met dspam.

http://dspam.nuclearelephant.com/

Een "Statistical Filtering". nadeel: je moet 'm trainen. Voordeel: eenmaal een goede training, is 'm reuzegoed.

Have fun.

SebastiaanStok
15/12/05, 15:06
Ik zeld heb amvis op de server draaien voor de spam en virusen.

Enige nadeel is dat de mail headers zo lang worden :rolleyes:

Dreas
15/12/05, 15:17
Hmm wacht dachten jullie van SpamExperts.com ? Heel wat geavanceerder dan de hier genoemde software en zelf-lerend (zowel op lokaal als op globaal niveau) zodat het altijd praktisch up-to-date is. De hoofdontwikkelaar van SpamBayes werkt bijvoorbeeld voor SpamExperts ;) Gratis voor thuis gebruik.

Gezien de hoge relevantie met het topic .. eventuele geinteresseerden kunnen de alpha draaien die we intern hebben gereleased (ontvangen we wel graag feedback over). PM me in dat geval maar even.

http://www.spamexperts.com/

a.t.g.hendriks
20/12/05, 15:10
sommige spamfilters zijn te streng ook de gewoone mailtjes komen in de spam map

Dreas
20/12/05, 15:20
Voor iemand die spam software bouwt dat is altijd een lastige kwestie. Een zogenaamde "false positive" mag inderdaad nooit voorkomen. Sommige spam bestrijders nemen liever het risico op een enkele "false positive" indien dat herkenning van echte spam met een flink aantal procenten vergroot. Dit hangt allemaal af van de verscheidene gebruikte technieken en de afstelling hiervan. Ik ben ook sterk tegen "false positives".

bami82
20/12/05, 15:27
Kijk is naar assp.sourceforge.net ook een erg handig programma

SebastiaanStok
20/12/05, 15:51
Had je dat niet wat eerder kunnen zeggen :) Nu heb ik amvis-new ingebruik wat ik in de eerste instantie niet 123 werkend kon krijgen :mad:

Ik zal er even naar kijken :p

bami82
20/12/05, 16:03
ok lol

Kevv
10/02/06, 12:38
Is er niet zoiets tegen Spyware?
Ik heb nu twee maal achter elkaar mijn PC moeten formatteren doordat ik last had van Spyware.

SebastiaanStok
10/02/06, 12:41
Geen gebruik maken van M$ IE en draait Regelmatich Hitman Pro

look4good
20/02/06, 17:40
I guess i understood a bit :)

Dieter@be
11/03/06, 12:09
over spamassassin ben ik wel tevreden :)

XBL
03/04/06, 17:19
Zolang false-postives een mogelijkheid blijven gebruik ik het niet voor zakelijke e-mail. Liever elke dag een paar spam-berichten verwijderen, dan dat een klant ons niet kan bereiken omdat de filter denkt dat het spam is.

Jochem

JordyR
17/06/06, 18:46
Heel erg bedankt! hier zocht ik al best lang naar!

FutureWeb
24/09/06, 12:28
ik zal het ook meer eens gaan testen wordt gek van al die pillen die ik aangebode krijg

HelderMarketing
08/12/07, 20:11
Wat is er mis met spamassassin?

Ramon Fincken
08/12/07, 20:40
niets, maar je kan gerust daarnaast ook spampal op je lokale machine draaien, werkt erg goed !

SebastiaanStok
08/12/07, 20:44
Ik weet niet of ik het al had vermeld aangezien dit topic bijna een jaar oud is :p
Maar ik draai ik naast spamassasin op de server ook spam ilehator (Gratis). en dat werkt goed :)

newfun
13/12/07, 00:01
Bedankt!

cyberbootje
13/12/07, 00:12
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar sinds spamassasin heb ik geen spam meer gekregen en echte mailtjes zijn ook nooit in spam terecht gekomen en verder gebruik ik niets.
Kwestie van goed instellen.

Dotdns
13/12/07, 01:39
Ik weet niet of ik het al had vermeld aangezien dit topic bijna een jaar oud is :p


Was nochtans niet zo laat , maar deze topic is 4 jaar oud :p

SebastiaanStok
13/12/07, 11:03
Klopt, maar de laatste reactie is toch wat telt niet ;)

spamassasin werkt nog beter met SPF controle er bij.
En je kan hem ook leren, en je kan zelfs leer regels opslaan in een database (Perfect voor in combinatie met amavis-new SQL-engine)
Alleen vraag ik mijn een ding af, hoe kan je een spam-mailtje laten leren :huh: ham oke, dat staat nog op de server maar spam die toch word afgeleverd niet meer.
Hoe kan je dit dan doen?

Ramon Fincken
13/12/07, 11:44
in plesk kun je dat keurig doen door aan te vinken en zeggen"spam " "its not spam" en "forget it"

In DA en andere CP 's dien je volgens mij op de server in je mail dir een map aan te maken met de naam ham of spam en daar de mailtjes fysiek in te zetten.
Maar hoe dit precies gaat en of dit de juiste manier is zou ik niet weten, geen ervaring mee.

Triloxigen
17/12/07, 12:16
Ik heb het op een werkstation draaien, mar hij doet echt helemaal niks :|

Ramon Fincken
17/12/07, 12:18
Ik heb het op een werkstation draaien, mar hij doet echt helemaal niks :|

spampal? is echt ubersimpel:
http://www.spampal.org/usermanual/index.htm

Mystic2010
14/07/08, 03:07
Bedankt voor de tip! Ga het uitproberen :)

kevinvs
01/09/08, 18:31
Zelf ben ik erg tevreden over ESET Smart Security (oftewel NOD32), de Smart Security is de uitgebreide versie van de virusscan. Voor het bedrag van 20 euro extra heb je zowel je antivirus als je antispam in 1 handig pakket.

SebastiaanStok
01/09/08, 18:36
20 euro ? Zeker een upgrade dan :)
Want de volledige versie is wel iets duurder dan dat.

Maar verder een prima product :D

gert1977
30/09/08, 16:18
Danke

elektronicanet
04/01/09, 17:46
Bedankt! :)

Wanabo
18/02/10, 22:52
Super, ik ga hier wat van uitproberen. De spam rijst de pan uit!

daveww
19/02/10, 01:06
Site Temporarily Unavailable
We apologize for the inconvenience. Please contact the webmaster/ tech support immediately to have them rectify this.

error id: "bad_httpd_conf"Hier werkt www.spampal.org atm niet :( Kan dus nog geen kijkje nemen.

WeServIT
19/02/10, 01:25
Site Temporarily Unavailable
We apologize for the inconvenience. Please contact the webmaster/ tech support immediately to have them rectify this.

error id: "bad_httpd_conf"

Volgens mij hebben ze een bad httpd config :D

EDIT: Zie dat Dave me voor was.

DutchTSE
19/02/10, 09:20
Kijk sowieso eens naar de datum van dit topic :p

mgielissen
19/02/10, 09:44
Untangle werkt ook goed met antispam filtering. Deze werkt namelijk transparant en je hoeft geen verandering op je mailsysteem en netwerk te doen

Randy
19/02/10, 11:24
Je zou SpamExperts desktop kunnen gebruiken. Die link werkt nog wel *klik (http://www.spamexperts.com/en/solutions/smes-private-users/desktop/introduction.html)*

{xx}

bluesky3
14/04/10, 08:37
-knip Janneman-

SebastiaanStok
14/04/10, 13:15
Als je het over spam hebt :p

Shagzmodo
21/05/10, 12:24
ik zou eerder aanraden om een cloud based spam filter te gebruiken.
Dit kan voor 8.95 Euro per maand bij www.ikbeneenspammer.nl

met een gratis 30 dagen proef...

Waarom spam je omgeving binnenlaten als je het in de cloud kan stoppen???

jinxedworld
21/05/10, 12:33
Waarom spam je omgeving binnenlaten als je het in de cloud kan stoppen???

Waarom je spamfilters adverteren met linkspamming? :drunk:

Geert-Jan
21/05/10, 12:36
I.d.d., 2 berichten, 2 keer spam.
Spannen dat je spam [zou kunnen] vangen, moet niet gekker worden.... :d

WebMeso
21/05/10, 13:54
ik zou eerder aanraden om een cloud based spam filter te gebruiken.
Dit kan voor 8.95 euro per maand bij www.ikbeneenspammer.nl

met een gratis 30 dagen proef...

Waarom spam je omgeving binnenlaten als je het in de cloud kan stoppen???

Uhm, je bent nu je eigen website en producten aan het spammen in een anti-spam topic. Spammert!
Het moet niet gekker worden... Je doet je domeinnaam i.i.g. wel naam aan. :ban:

http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/160518-verzekering-startend-hosting-bedrijf-2.html#post1142879


kan je mij even mailen op...

Kan je mij even mailen op paul@ikbeneenspammer.nl? Wij kunnen jouw hosting pakket uitbreiden met leuke functionaliteit zoals cloud based spam filtering, e-mail archivering. Dit is vaak een leuke...

Dreas
21/05/10, 14:11
Kan deze post uit 2003 niet gesloten worden? Hij komt steeds weer omhoog met onzinnige posts. Ook lijkt de "Belangrijk" markering me niet terecht. En tot slot weet iedereen tegenwoordig waar hij zijn filtering vandaan moet halen ;)