PDA

Bekijk Volledige Versie : Over al die low budget providers



IVX Internet
07/10/03, 03:15
Kan aan mij liggen maar vinden jullie ook niet dat al die jonge kullekes van 16, 17 ,18 de hele internet markt naar de klote draaien door allemaal die lage prijzen voor webhosting enzo??

Kan ook aan mij liggen hoor, maar gelukkig blijven er zoals bijna altijd de grootste en beste over.. Toch hoor ik ook nog van veel mensen dat ze liever wat meer geld betalen bij een goede provider dan zo'n low budget..

Ik ben zelf ook op mn 18de begonnen met een internet bedrijf maar goed, ben nou al wat ouder.. en zie allemaal die jongens van 16, 17 met een bedrijf beginnen, (met hoge expectations), en dan daarna halen ze geen eens een hoge omzet en dan zitten ze daar met al die klanten die low budget iets betaald hadden en dan nergens meer terecht kunnen.. laatst nog zo'n bedrijfje overgenomen.. zo krijgt internet toch een slechte naam???

nou goed veel vragen en was eigenlijk zeer benieuwd naar al uwer ;) reacties..

ciao,

IVX

Rik
07/10/03, 03:57
Dit is één van de grootste redenen waarom we met het keurmerk voor webhostingbedrijven begonnen zijn.
Het is lang traject, maar er gaat zeker verandering in komen, en ik hoop, en met mij velen, dat we de markt eens kunnen "zuiveren" en interessanter kunnen maken voor de serieuze spelers.

Santario
07/10/03, 12:17
Dit onderwerp is heel vaak besproken *zucht* Begint een beetje op een Remon topic te worden, maar dan voor de kleine hosters.

Kijk, mensen die betrouwbare hosting zoeken zullen uiteindelijk toch wel voor de bedrijven kiezen waarvan de medewerkers niet op school zitten etc. Maak je niet druk, de markt splitst zich vanzelf :)

®on
07/10/03, 12:33
Ik volg je niet helemaal: eerst een heel verhaal over lowbudgethosters en wat daar mis aan is, en daarna blijkt: je hebt er zelf 1 overgenomen :huh:

Kun je me dat eens uitleggen?

Ook ik denk dat klanten op termijn voor een betrouwbare hoster kiezen, iets duurder, maar meer (gegarandeerde) kwaliteit en service.

The MAzTER
07/10/03, 12:42
...

Santario
07/10/03, 13:01
Denk persoonlijk niet dat het aan die resellers ligt. Een reseller kan ook hele goede service bieden en daar gaat het nou net om: service. Service die schoolgangers niet 24/7/365 kunnen bieden. En of dat nou door iemand gebeurt die reseller is of iemand die een eigen server is maakt niets uit... naar mijn mening dan :)

IVX Internet
07/10/03, 14:04
Origineel geplaatst door headout
Ik volg je niet helemaal: eerst een heel verhaal over lowbudgethosters en wat daar mis aan is, en daarna blijkt: je hebt er zelf 1 overgenomen :huh:

Kun je me dat eens uitleggen?

Ja het zit zo dat zo een mannetje van 18 een kleine 50 klanten had gepakt met goedkope hosting en toen stopte hij er zomaar mee van de 1 op de andere dag, dus toen zaten die klanten daar.. Dus toen heb ik maar die klanten overgenomen vandaar! Klanten konden dan nog voor het eerste jaar voor iets van 30 euro per jaar een pakket nemen en daarna gewoon aan onze prijzen.. (en gelukkig zijn er 40 gebleven)

Ik bedoel maar dat het vaak puinruimen is door zulke jongens die ff snel willen verdienen, en dit dan niet waarmaken en er dan snel mee ophouden, en dan moeten wij het puin ruimen.

belookgratis
07/10/03, 14:35
Heb precies hetzelfde. Daarom neem ik ook geen hostingbedrijven over van 'joggies'. Of ik moet precies weten hoe ze te werk zijn gegaan enzo.

Website-Hosting
07/10/03, 14:51
Beste IVX Internet .

waar maak je nou druk om ?
ben je bang dat je geen klanten meer krijgt ofzo ?

mvg,
Rogier

Grumpy
07/10/03, 14:54
Ja precies, grote/goede hosters hoeven zich geen zorgen te maken over die goedkope hosts die gerund zijn door tienertjes. Enkel de hosts die zelf bij die groep horen moeten vechten om in leven te blijven.

Dennis
07/10/03, 15:02
Origineel geplaatst door Website-Hosting
Beste IVX Internet .

waar maak je nou druk om ?
ben je bang dat je geen klanten meer krijgt ofzo ?

mvg,
Rogier Ik vind het ook wel jammer om te horen dat veel mensen die ik ken toch vanwege de prijs voor de budget-provider zijn gegaan terwijl ik mijn eigen prijzen al heel laag vind (Veel mensen denken er anders over).

Je loopt inderdaad aardig wat omzet mis door deze personen, maar het is niet zo dat het je voorbestaan enigzins aantast of zo.

Website-Hosting
07/10/03, 15:15
ik snap de probleem hier niet van, ik bedoel als mensen kiezen voor wat goedkopere hostproviders dan moeten ze dat zelf weten , en dan moeten jullie dat niet op de Hosters gaan af reageren.
omdat ze low-budget prijzen hebben,

mvg,
Rogier

Arjanvt
07/10/03, 15:16
Origineel geplaatst door IVX Internet
Kan aan mij liggen maar vinden jullie ook niet dat al die jonge kullekes van 16, 17 ,18 de hele internet markt naar de klote draaien door allemaal die lage prijzen voor webhosting enzo??
en dan..


Origineel geplaatst door IVX Internet
Ik ben zelf ook op mn 18de begonnen met een internet bedrijf maar goed..
en


Origineel geplaatst door IVX Internet
Kan ook aan mij liggen hoor, maar gelukkig blijven er zoals bijna altijd de grootste en beste over..
Kortom... Ja, het ligt inderdaad aan jou... :O

IVX Internet
07/10/03, 15:25
Origineel geplaatst door Website-Hosting
Beste IVX Internet .

waar maak je nou druk om ?
ben je bang dat je geen klanten meer krijgt ofzo ?

mvg,
Rogier

nee ben ik niet bang voor hoor, want wij leveren gewoon goede producten door de hele benelux, maar was gewoon benieuwd naar jullie meningen.. (want daar is toch een forum voor :) !!)

ps. thnx Citus voor mn mening enigszins wat te staven :)

FSCJasper
07/10/03, 15:53
Ik denk dat de jongere mensen die een site willen hebben, velel sneller zullen overstappen op budgethosting omdat ze geen tot weinig ervaringen hebben met betaalde hosting. Als ze dan ervaring bij een budgethoster hebben opgedaan, kan je bijna zeker zijn dat hij de volgende keer een duurdere kwaliteitvollere hosters zou nemen. Ik vind persoonlijk budgethosting ook helemaal niets ( check topic over Pakkettenmaker, weet zelf niet wat een goede prijs is tussen budgethosting en duur..wat ik beide niet wil) want merendeel betekend dat mindere kwaliteit. Mede daarom ben ik ook blij dat het keurmerk wordt opgericht,..

Santario
07/10/03, 16:17
Iedereen is eens begonnen. Een 'tiener' kan desondanks veel support geven terwijl de 'grote jongens' meer denken aan de euro's. Desondanks vind ik deze hele discussie een beetje zinloos. Kijk, mensen die voor budgethosting gaan hoeven bij mij ook niet aan te kloppen. Simpelweg om de reden dat statistisch gezien die mensen een grotere aanslag leggen op je capaciteit (hoe kan ik een gastenboek toevoegen, hoe kan ik een PHP script werkend krijgen etc.) Maar dat is mijn ervaring. Wees blij dat die budgethosters er zijn, valt er tenminste wat over te nemen ;)

Website-Hosting
07/10/03, 16:21
groetjes :P

bjorn
11/10/03, 17:54
Daar heb je het weer,

Ik ben zelf 16, en mijn bedrijf My Host is een echt bedrijf, het gaat wel via Simco BVBA, dus we zijn er een onderdeel van, maar ik betaal alles, en zij krijgen gewoon een bedragje voor hun diensten :-), Nu ja ik moet nu zelf ook bedrijfsactiviteiten betalen, en weet al te maar goed dat je een pakket van 50 Mb voor 20 euro per jaar aanbiedt dat je wat klanten krijgt maar als je een echt bedrijf bent kun je dat niet veroorloven, dan kan je bedrijfje na een maand al opdoeken of het moet weer zo iemand zijn dat geen echt bedrijf heeft, Daarom heb ik persoonlijk ook mijn prijzen op getrokke met 20 euro extra, niet veel maar het is wel exclusief btw en er zit bij elk pakket geen domeinnaam bij in, dus zo behaal je ook meer omzet en kan je te minste je facturen betalen, hoe wel ik zelf er ook vroeger niet echt goed voor zat.


Maar jullie hebben het nu alleen over tieners, ik kan best geloven dat er wel 25gers geen echt bedrijf hebben, ik heb het op mijn 16de al, en wil er in blijven geloven om My Host tot een zeker bedrijf te maken.

Wat betreft de support moet ik jullie gelijk geven ik kan niet 8/24 support geven, ik ben wel van plan om deeltijds te gaan doen, dus ben ik wel 2 dagen naar school maar voor de rest ben ik dan wel bezig met My Host, anders zit je savonds je klanten te helpen en kan je in je privé leven niets bijna meer doen.

En wat het betreft van overnemen van bedrijfen van tieners, tja licht er aan hoeveel klanten, hoeveel hij er voor vraagt, maar zo als dat bedrijfje van 50 klanten, zou ik niet overnemen hoor, ik zou een bedrijf minstens pas overnemen bij zo een 100 klanten.

®on
12/10/03, 10:32
Origineel geplaatst door bjorn

Wat betreft de support moet ik jullie gelijk geven ik kan niet 8/24 support geven,
Ik denk dat niemand dat kan :D

resellerhostnl
15/10/03, 12:41
het is gewoon een beweging in de markt, en ik denk dat het ook wel is goed is dat de grote spelers eens wakker geschud worden. Sommige budgethosters leveren pakketen die 10x zo groot zijn, voor een 20x lagere prijs dan bijvoorbeeld vuurwerk, dan vraag ik me toch af of vuurwerk niet iets te duur is....

XF-RICK
15/10/03, 13:49
Ik geef je in sommige opzichten gelijk, maar er zal altijd zo'n beweging zijn.

Budget
Mid-End
High-End

Een simpel voorbeeld, iemand wil toch graag zijn website op het internet maar heeft daar niet zoveel geld voor beschikbaar. Als hij dan gaat kijken op een website van een high-end aanbieder met een uptime SLA 99.9% en wat gelijk 50 EURO per maand meer kost.

Of er wordt gekeken naar een budgetprovider die dezelfde hoeveelheid dataverkeer & webspace biedt maar geen SLA en maar 98% uptime. Ik weet bijna zeker dat de persoon in kwestie toch voor een budgetprovider kan kiezen.

De uitkomst zou zijn om met alle inkomen rekening te houden, van thuisgebruiker tot een grote onderneming. Tevens hoeven je prijzen niet hoog te zijn, je kan ze zo hoog maken als je wilt.

Tevens een ander advies, maak je prijzen niet te hoog en verkoop je pakketen iets lager, een reactie van de consument = goedkoper hoe meer er gekocht wordt.

Dus je kan wel zeggen van....ik maak mijn pakket 15 EURO maar je zult er misschien maar 2 verkopen. Als je dan je pakket bv 10 EURO maakt er je verkoopt er 5.

Santario
15/10/03, 15:59
Origineel geplaatst door XF-RICK
Tevens een ander advies, maak je prijzen niet te hoog en verkoop je pakketen iets lager, een reactie van de consument = goedkoper hoe meer er gekocht wordt.

Dus je kan wel zeggen van....ik maak mijn pakket 15 EURO maar je zult er misschien maar 2 verkopen. Als je dan je pakket bv 10 EURO maakt er je verkoopt er 5.

Daar bepaal je niet zo even 123... inkoop, personeelskosten etc. liggen daaraan ten grondslag. Er is zo'n groot verschil tussen sommige bedrijven. Waar ik je wel gelijk in moet geven zijn soms de enorme bedragen die gevraagd worden door providers voor een simpel hosting pakket maar die komen zichzelf wel tegen...

bjorn
15/10/03, 16:41
Ik geef je wel gelijk!
Er zijn inderdaad bedrijven van waar je denk van jongens hoe kunnen jullie blijven overleven, tja het is dan ook wel niet moeilijk als je weet dat het geen echt bedrijf is.

Maar tja het is ook meer en deel de jongeren die een reseller pakket hebben, maar sluit volawassen ook maar niet uit.

Wat voor mij persoonlijk nu wel een moeilijke tijd is om tot een bedrijf met een zekere naamsbekendheid te komen, is dat die jongeren veel klanten af pikken van ons, maar tja meestal hebben ze de tijd niet om hun klanten te onderhouden en dan komen ze naar ons of naar jullie :)

resellerhostnl
15/10/03, 17:02
er is ook markt voor lowbudget pakketjes zonder support, veel mensen hebben helemaal geen support nodig, als ze een account hebben lopen met domein en cpanel kunne ze verder zelf alles realtime regelen, en de reseller-jongeren houden de grote hostingbedrijven ook in leven, zij kopen hun hosting ook in bij de grotere bedrijven.

Cripton
15/10/03, 17:43
Vele en ik wij ook moeten eerst bekend zijn en dat doe je vaak door goedkope webhosting paketten te verkopen. Maar risico is dat ze het later als ze bekend zijn de pakketten ook net zo duur maken.

resellerhostnl
15/10/03, 17:59
Origineel geplaatst door Cripton
Vele en ik wij ook moeten eerst bekend zijn en dat doe je vaak door goedkope webhosting paketten te verkopen. Maar risico is dat ze het later als ze bekend zijn de pakketten ook net zo duur maken.

dat betekend dus 2 dingen:

1) Of jij verkoopt nu pakketten onder de kostprijs, je draait verlies of netaan kiet op de pakketjes die je nu verkoopt

2) Je wilt veel meer winst maken dan nodig is, want je wilt je pakketjes strax duurder gaan maken.

bjorn
15/10/03, 18:23
Tja das wel waar meer winst, maar die met goede koope aanbiedingen hebben meestal geen bedrijfs kosten te betalen, ik wel :-(. Dus we zijn verplicht om onze pakketen gewoon zo minium te maken want anders maak je veel te veel verlies en ik heb liever kleine naambekendheid met gevolg weinig sales maar dan wel een winstgevend bedrijfje te hebben :-)

resellerhostnl
15/10/03, 18:24
das waar, maar het gaat er juist om dat als je weinig support levert etc. dat je ook geen bedrijfskosten hebt (behalve je belasting en KVK dan), zodra je support gaat leveren en je hostingbedrijf je primaire broodverdienste is dan komt je vanzelf bij de duurdere pakketen uit.

bjorn
15/10/03, 18:29
Tja daar ben ik nu al wel mee bezig met een callcenter, dus zij doen de support, ik lever basis antwoorden, na tijden komen er veel vragen binnen dus beantwoord ik die en komen die antwoorden bij de lijst. Ook voor informatie kan je daar naar bellen het is een 0800 nummer dat ik dan krijg, besprekingen zijn nog wel niet rond maar het is wel supper goed, want ik ga nog naar school en mensen moeten My Host toch kunnen berijken he :-) Verder zijn we nog met andere dingen bezig.

Maar kan me goed voor stellen dat ik veel minder kosten heb dan de grotere bedrijven.

resellerhostnl
15/10/03, 18:31
Origineel geplaatst door bjorn
Tja daar ben ik nu al wel mee bezig met een callcenter, dus zij doen de support, ik lever basis antwoorden, na tijden komen er veel vragen binnen dus beantwoord ik die en komen die antwoorden bij de lijst. Ook voor informatie kan je daar naar bellen het is een 0800 nummer dat ik dan krijg, besprekingen zijn nog wel niet rond maar het is wel supper goed, want ik ga nog naar school en mensen moeten My Host toch kunnen berijken he :-) Verder zijn we nog met andere dingen bezig.

Maar kan me goed voor stellen dat ik veel minder kosten heb dan de grotere bedrijven.

LINK!!!!! :P

Rik
15/10/03, 18:32
Origineel geplaatst door resellerhostnl


LINK!!!!! :P

Hoezo ?

resellerhostnl
15/10/03, 18:33
Origineel geplaatst door Rik


Hoezo ?

Gewoon kwil eventjes rondgluren bij dat callcenter, misschien dat ik er ook nog wat aan heb.

Rik
15/10/03, 18:37
Origineel geplaatst door resellerhostnl


Gewoon kwil eventjes rondgluren bij dat callcenter, misschien dat ik er ook nog wat aan heb.

:D ik dach LINK in de zin van "risicovol".... vandaar mijn "hoezo ?"

Er zijn tientallen call-centers die dit aanbieden hoor, zeker in NL...

bjorn
15/10/03, 18:42
http://www.connections.be

resellerhostnl
15/10/03, 18:52
Origineel geplaatst door bjorn
http://www.connections.be

ligt vast aan mij maar ik zie hier niet zoveel trug behalve het nummer van de callcenter van de reisorganistatie

bjorn
15/10/03, 18:56
ow sorry verkeerde url :-s, wff ik even terug op zoeken

bjorn
15/10/03, 20:10
Grote foute url :-)
http://www.q-call.be <- de juiste we zijn het aan het bespreken het is ook in nederland actief, http://www.q-call.nl.

Sorry voor de verkeerde url, ik had die net opgeschreven en michien daar door :-s.

Q Call zou voor ons de volgende oplosing moeten zijn:
algemene informatiedienst
helpdesk
het noteren van bestellingen
klachtenbehandeling
het opvolgen van onbetaalde fakturen

Cougar
16/10/03, 23:49
Jongeren hebben inderdaad een stuk minder kosten en kunnen zo prijstechnisch gezien zeer goedkoop de hosting aanbieden. De vraag is echter of dat een probleem is, als je prijstechnisch niet meekan ga je op je bek. Jammer, lullig, maar waar.

Voor budget hosting is dit prima geschikt, en als ze kapot gaan kunnen ze overgenomen worden, als ze niet kapot gaan dan groeien ze vanzelf en worden ze een grote host.

Ik vind het iets sneu's hebben om hier een speciaal topic voor te gaan openen. Het komt heel verongelijkt over "zij bieden goedkope hosting en ik kan dat niet want ik moet er van leven" de perfecte omgekeerde variant "zij zijn klein en ik ben groot en da's niet eeeerlijk...". Zo gaat het bedrijfsleven nu eenmaal, als je er niet tegen kan ga dan vrijwilligerswerk doen...

resellerhostnl
17/10/03, 00:44
Origineel geplaatst door Cougar
Jongeren hebben inderdaad een stuk minder kosten en kunnen zo prijstechnisch gezien zeer goedkoop de hosting aanbieden. De vraag is echter of dat een probleem is, als je prijstechnisch niet meekan ga je op je bek. Jammer, lullig, maar waar.

Voor budget hosting is dit prima geschikt, en als ze kapot gaan kunnen ze overgenomen worden, als ze niet kapot gaan dan groeien ze vanzelf en worden ze een grote host.

Ik vind het iets sneu's hebben om hier een speciaal topic voor te gaan openen. Het komt heel verongelijkt over "zij bieden goedkope hosting en ik kan dat niet want ik moet er van leven" de perfecte omgekeerde variant "zij zijn klein en ik ben groot en da's niet eeeerlijk...". Zo gaat het bedrijfsleven nu eenmaal, als je er niet tegen kan ga dan vrijwilligerswerk doen...

*applaus*

Rik
17/10/03, 00:52
Origineel geplaatst door resellerhostnl


*applaus*

:D

ultranetworkz
17/10/03, 01:01
ik vind dat low-budget heb je mischien wel gelijk in maar je moet niet over leeftijd gaan zeuren .. want of je nu iemand hebt van 16 met goede service e.d of iemand van 30 met slechte service dat is een verschil , kijk naar de kwaliteit die ze leveren niet meteen naar hen leeftijd

Rik
17/10/03, 01:07
Origineel geplaatst door ultranetworks
ik vind dat low-budget heb je mischien wel gelijk in maar je moet niet over leeftijd gaan zeuren .. want of je nu iemand hebt van 16 met goede service e.d of iemand van 30 met slechte service dat is een verschil , kijk naar de kwaliteit die ze leveren niet meteen naar hen leeftijd

Die discussie hebben we al vaak gehad, dat is niet leuk meer, blijf je het zelfde posten ;)