PDA

Bekijk Volledige Versie : .NL registratie::> hoe lang duurt procedure?



gogo
06/10/03, 16:26
Hoe lang duurt de gemiddelde registratie procedure voor een .NL domein? Ik wacht nu al een week en heb nog steeds geen antwoord... Ik snap het langer duurt dan een .COM domein, maar een week?

Rik
06/10/03, 16:31
Dat ligt waarschijnlijk aan de gene bij wie je hem hebt geregistreerd, niet aan de SIDN, die updaten 5 x per week (op werkdagen) hun database...

InstantXs
06/10/03, 16:33
normaal gesproken duurt het +- 30 minuten voor een domein is geregistreerd, en de volgende werkdag moet ie werken.

cridea
06/10/03, 16:58
Het kan ook zijn dat het al wel geregistreerd is maar dat je provider dit niet doorgeeft oid, je kunt dit checken via http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=&zoek.x=16&zoek.y=7

clesoft
06/10/03, 17:13
Onze ervaring is dat als wij een nieuwe NL-domein registreren dat deze na enkele minuten al op te vragen is in de whois-database van de SIDN. De volgende werkdag moet het bereikbaar zijn via internet (afhankelijk van de updates van je accessprovider).

cridea
06/10/03, 17:24
Origineel geplaatst door clesoft
Onze ervaring is dat als wij een nieuwe NL-domein registreren dat deze na enkele minuten al op te vragen is in de whois-database van de SIDN. De volgende werkdag moet het bereikbaar zijn via internet (afhankelijk van de updates van je accessprovider).

Bij ons ook geen 30 minuten, maar al na 1-5 minuten in de whois.

wdv
06/10/03, 18:20
De DRS mailtjes komen alleen zo af en toe wat laat ;)

gogo
06/10/03, 20:02
Origineel geplaatst door InstantXs
normaal gesproken duurt het +- 30 minuten voor een domein is geregistreerd, en de volgende werkdag moet ie werken.

kunnen .NL domeinen ook zo snel geregistreerd worden?? Ik was onder de indruk dat dit langer duurt... (IVM formulier dat ondertekend opgestuurd moest worden).

wdv
06/10/03, 20:20
Origineel geplaatst door gogo


kunnen .NL domeinen ook zo snel geregistreerd worden?? Ik was onder de indruk dat dit langer duurt... (IVM formulier dat ondertekend opgestuurd moest worden).

Voor .nl domeinen moet inderdaad eerst een registratiecontract getekend worden, maar het daadwerkelijke registreren is zo gedaan.

gogo
06/10/03, 20:52
Origineel geplaatst door wdv


Voor .nl domeinen moet inderdaad eerst een registratiecontract getekend worden, maar het daadwerkelijke registreren is zo gedaan.

Ok - dan weet ik nu even genoeg...

Bedankt allemaal voor (snelle !) reacties...

Dennis
06/10/03, 21:36
Origineel geplaatst door byh


Bij ons ook geen 30 minuten, maar al na 1-5 minuten in de whois. Uh... en ik maar denken dat alles 's nachts ging?

Dominic
06/10/03, 21:39
Er gaat volgens mij helemaal niks 's nachts hoor.

De NL zone file wordt op werkdagen tussen 07:00 & 08:00 geupdate.

Het registreren van .nl domeinen is zo gebeurd, binnen 15 minuten staat ie in de whois.
Duurt alleen eventjes voordat je de 201 en 210 mailtjes van DRS krijgt.

Domenico
07/10/03, 12:58
Het kan ook zijn dat je een DNS fout hebt. ;)

Openprovider
07/10/03, 23:39
Ooit zal SIDN wellicht een snel, simpel en efficient registratie en verhuissysteem bouwen. De vraag is alleen wanneer?

belookgratis
07/10/03, 23:45
Als ze het net zo doen als in belgie ben ik al stukken blijer