PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server beheren



Robin24
05/10/03, 20:22
Hoi allemaal,

Is het heel erg moeilijk om een dedicated server te beheren? werkt dit hetzelfde ongeveer als een reseller account? als ik een dedicated server huur inclusief Cpanel software, zit daar dan ook al php, mysql, ftp, cgi etc bij? staan deze dan al op de server?

Wat moet je allemaal doen en weten om hem te kunnen beheren?

Als ik een dedicated server huur, is hier dan iemand bereid mij tegen betaling op weg te helpen?

InstantXs
05/10/03, 20:30
Je moet toch wel enige kennis hebben van het OS dat er op draait.
(of iemand inhuren met die kennis)

Robin24
05/10/03, 20:33
Maar alles gaat dan toch via cpanel? of zie ik dat verkeerd?

The MAzTER
05/10/03, 20:59
...

Robin24
05/10/03, 21:05
OK :)

bestaat er trouwens zoiets van een reseller project op een dedicated server? dus een reseller account met CPanel + WHM maar dan op een dedicated server.

The MAzTER
05/10/03, 21:21
...

Pantsy
05/10/03, 21:30
Ja dat bestaat wel degelijk, ga maar eens opzoek in het aanbiedingen forum.

Wachtwoord
05/10/03, 23:33
Origineel geplaatst door Robin24
OK :)

bestaat er trouwens zoiets van een reseller project op een dedicated server? dus een reseller account met CPanel + WHM maar dan op een dedicated server.

Staat net een nieuwe aanbieding in het "aanbiedingen forum".

wdv
05/10/03, 23:35
Origineel geplaatst door Wachtwoord


Staat net een nieuwe aanbieding in het "aanbiedingen forum".

Volgens mij is de eigenschap van een dedicated server dat je in je 1tje op een server zit, dat is bij jouw aanbieding toch niet het geval?

Wachtwoord
05/10/03, 23:39
Origineel geplaatst door wdv


Volgens mij is de eigenschap van een dedicated server dat je in je 1tje op een server zit, dat is bij jouw aanbieding toch niet het geval?
De topicstarter heeft het over een reseller account op een dedicated server, 't is een dedicated server met een reseller account (die ik weer in de aanbieding heb) in de VS.

wdv
05/10/03, 23:47
Origineel geplaatst door Wachtwoord

De topicstarter heeft het over een reseller account op een dedicated server, 't is een dedicated server met een reseller account (die ik weer in de aanbieding heb) in de VS.

Je verdraait de boel :)
TS zoekt een dedicated server, en vraagt zich af of dat net zo werkt als een reseller account.
TS vraagt zich af of er een "resellerproject op een ded. server" bestaat, en dat is dus zeg maar een managed ded. server :)

M.a.w. TS zoekt een dedicated server met CPanel erop en iemand die hem up-to-date houd, geen reseller account.

Just my humble opinion ;)

Robin24
05/10/03, 23:58
Inderdaad :)