PDA

Bekijk Volledige Versie : bedelaars



NLISP
05/10/03, 14:17
Helaas zie ik in het markt gebeuren op webhostingtalk steeds meer mensen die opzoek zijn naar sponsorhosting. Het lijkt wel alsof er hier steeds meer gebedeld gaat worden. Misschien is het het overwegen waard dat soort berichten te verbieden.

Grumpy
05/10/03, 14:29
Zolang mensen bereid zijn anderen te gaan sponsoren, zullen sponsoraanvragen blijven komen. ;)

NLISP
05/10/03, 14:34
Ja of die lui misbruiken deze plek om te bedelen

Icheb
05/10/03, 14:34
Origineel geplaatst door Grumpy
Zolang mensen bereid zijn anderen te gaan sponsoren, zullen sponsoraanvragen blijven komen. ;)

Ik denk meer dat deze beter klopt :
Zolang mensen denken dat hosters bereid zijn ze te sponseren, zullen sponsoraanvragen blijven komen ;)

Of niet ? :D

Pantsy
05/10/03, 15:25
Ik moet nlisp wel gelijk geven, de laatste 1/2 maanden zie ik steeds meer mensen die alles voor DE goedkoopste prijs moeten hebben of sponsor aanvragen.

Vind het een beetje jammer..!!

RobbertC
05/10/03, 15:53
Veel mensen zien dat hosters op sponsor aanvragen ingaan, en posten daarom zelf ook een aanvraag.

Zolang hosters hier nog op in gaan zullen er sponsor aanvragen bij blijven komen. Zodra hosters hier niet meer op in gaan, dan zal het wel ophouden :)

Als het echt heel irritant begint te worden, kunnen we er regels voor gaan maken (as in: waar moet een serieuze sponsor aanvraag aan voldoen).

Grumpy
05/10/03, 15:53
Origineel geplaatst door Icheb


Ik denk meer dat deze beter klopt :
Zolang mensen denken dat hosters bereid zijn ze te sponseren, zullen sponsoraanvragen blijven komen ;)

Of niet ? :D

Als je goed kijkt zie je dat mensen echt sponsoraanbiedingen krijgen. :)


Maar even tussendoor. De mensen die sponsoren zoeken bieden meestal wel meer dan mensen die alles goedkoop willen hebben.
Ze bieden dan welisbaar niet veel geld, maar die klanten zijn wel meer waard.



We kunnen net zo goed iedereen verbieden te adverteren. :cool:

Domenico
05/10/03, 16:22
Ik zal vandaag nog een apart forum aanmaken voor sponsor aanvragen. :)

EDIT: Fixed. Zo beter?
Misschien dat we het aanvragen forum ook moeten opsplitsen in webhosting, dedicated en colocated.

Grumpy
05/10/03, 17:04
Mja, alleen kunnen mensen niets posten.

Domenico
05/10/03, 17:51
Origineel geplaatst door Grumpy
Mja, alleen kunnen mensen niets posten.

Ehm, wel even verder kijken dan je neus lang is natuurlijk. :D

Grumpy
05/10/03, 20:24
O op die manier :)

xserve
05/10/03, 21:14
Origineel geplaatst door Domenico
Misschien dat we het aanvragen forum ook moeten opsplitsen in webhosting, dedicated en colocated.
Ik vind dat wel wat.

Grumpy
05/10/03, 22:05
Domenico, kan je er niet voor zorgen dat ik op de index al direct naar die subforums kan gaan?

Het is zo irritant om 2 keer te moeten klikken voordat ik topics zie.

Pantsy
05/10/03, 22:23
dan heeft het geen zin om 2 sub fora's te hebben grumpy... dan moeten het 2 forums worden (niet sub fora's). Maarja op die manier word het adverteer forum wel heeeeeel groot.

Kan ook zijn dat ik je verkeerd begrepen heb :P

InstantXs
05/10/03, 22:45
zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie hem gewoon op de frontpage...

Dominic
05/10/03, 23:10
Origineel geplaatst door InstantXs
zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie hem gewoon op de frontpage...

ligt niet aan jou, ik zie het ook de frontpage.
Ik denk dat grumpy bedoeld dat er binnen dat forum 2 subforums zijn (aanvragen en aanbiedingen)

Wezz6400
05/10/03, 23:47
Origineel geplaatst door Grumpy
Domenico, kan je er niet voor zorgen dat ik op de index al direct naar die subforums kan gaan?

Het is zo irritant om 2 keer te moeten klikken voordat ik topics zie.
Ik zag op een ander forum (hosthideout.com was het geloof ik, en op wht.com ook) dat ze in de beschrijving links hadden gemaakt naar de subfora in de beschrijving. Dan kun je dus toch in één keer klikken. Misschien een idee? Ik zou het zelf ook wel makkelijk vinden eerlijk gezegd. :)

Grumpy
06/10/03, 00:21
Ja precies, naar mijn weten is het gewoon mogelijk het als een subforum te laten zien als link.

Pantsy
06/10/03, 02:53
VB3 heeft dat standaard erin zitten, ik persoonlijk vind het onduidelijk staan en haalt het forum gevoel eigenlijk een beetje weg.

®on
06/10/03, 10:39
Origineel geplaatst door RobbertC

Als het echt heel irritant begint te worden, kunnen we er regels voor gaan maken (as in: waar moet een serieuze sponsor aanvraag aan voldoen).
Waarom zou je dat niet nu al doen? Als je regels (of richtlijnen) pas opstelt als het irritant begint te worden, ben je eigenlijk te laat.

Ik vind dat als aanbiedingen aan bepaalde eisen moeten voldoen, dat ook (sponsor)aanvragen aan eisen moeten voldoen.

Domenico
06/10/03, 12:57
De forums voor sponsoraanvragen en aanbiedingen zijn aangemaakt. Als de sponsoraanvraag niet serieus is neergezet dan zal er allicht weinig of helemaal niet op gereageerd. Ik denk dus niet dat we hier aparte regels voor hoeven op te stellen.

Grumpy
06/10/03, 17:02
Ik zie wel graag een no-nonsenseregel bij de adverteerforums.

Het is irritant dat als iemand om iets vraagt hij allerlei commentaar krijgt.

Het is toch duidelijk dat als de gene iets redelijks vraagt, hij aanbiedingen krijgt, en als hij iets vraagt dat onrealistisch is, dat er geen reacties komen?

Reacties als "Gezien jouw website denk ik niet dat mensen geinteresseerd zijn om jou te sponsoren" vind ik niet kunnen.

Savvas
06/10/03, 17:25
Nee maar denk je ook niet dat de mensen hier gek worden van al die mensen die sponsorring willen, terwijl 9 van de 10 aanvragen voor onzin is......

Mensen zochten in eerste instantie altijd sponsorring omdat bekendheid van hun website leidde tot een te groot verbruik aan dataverkeer, maar veel aanvragen die je tegenwoordig krijgt zijn mensen die nog moeten beginnen, of graag van die reclame af willen zonder er iets voor te betalen....

Dan is het naar mijn idee begrijpelijk dat dit tot zulk soort reacties leidt...

BeNeWS
06/10/03, 18:44
Der zijn er bij die van alles voorstellen.

Juist een aanvraag van iemand gekregen via wht.COM

Hij heeft 12 websites die ontwikkeld moeten worden.
Hij heeft daar iemand voor die 200$ per site vraagt.

Hij vraagt aan ons of wij dat geld niet willen voorschieten, in ruil neemt hij de hosting bij ons die hij dan maandelijks afbetaald gedurende minimaal 3 jaar.

Je moet maar durven.

Icheb
06/10/03, 19:06
Tis ongelofelijk, maar waar, tot nu toe heeft nog niemand mijn website gevonden geloof ik, ik heb per e-mail nog 0 sponsor requests binnen, zelfs niet van clans...

Het enige wat ik op dit moment sponsor (met mijn voorwaardes) is de site van een lanparty en de site van nog een lanparty, bij de 2e van deze veelzeggende lijst gaat het om een lan die alle opbrengst naar het goede doel doet.

®on
06/10/03, 20:00
Origineel geplaatst door NetRouting

Mensen zochten in eerste instantie altijd sponsorring omdat bekendheid van hun website leidde tot een te groot verbruik aan dataverkeer, maar veel aanvragen die je tegenwoordig krijgt zijn mensen die nog moeten beginnen, of graag van die reclame af willen zonder er iets voor te betalen....
Zoals dit soort aanvragen (no offense): http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34151

Toch zie je dat daar wel weer hosts op inspringen, en dus zal je altijd dit soort aanvragen blijven houden.

host3000
06/10/03, 21:07
Origineel geplaatst door headout

Zoals dit soort aanvragen (no offense): http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34151

Toch zie je dat daar wel weer hosts op inspringen, en dus zal je altijd dit soort aanvragen blijven houden.
Als iemand een hobby site heeft met een minimale hosting behoefte, heb ik dat liever dan de 600.000e clan site. Waarom zou daar niet op iingesprongen kunnen/mogen worden. Ik zie het probleem niet. Passeer gewoon de sponsor topics en je hebt er geen last van.

Dennis
06/10/03, 22:00
Origineel geplaatst door TrancePitt
Ik moet nlisp wel gelijk geven, de laatste 1/2 maanden zie ik steeds meer mensen die alles voor DE goedkoopste prijs moeten hebben of sponsor aanvragen.Dat eerste valt wel mee, misschieen eens 2, 3 sponsor-mails per week. Valt dus mee.

Dat voor goedkoopste prijs erger ik me wel aan.
Wat voor winst-marge hebben die hosts?
Ze hebben gelukkig vrijwel nooit kvk, dus dat is een aardig argument. Maar bij Digitalus en BASM begin ik ook weleens te twijfelen.

Grumpy
06/10/03, 22:53
Origineel geplaatst door Icheb
Tis ongelofelijk, maar waar, tot nu toe heeft nog niemand mijn website gevonden geloof ik, ik heb per e-mail nog 0 sponsor requests binnen, zelfs niet van clans...
Misschien ligt het aan jouw website. :X


Headout, wat is het probleem met Heleen?
Een klein hobbysitetje waarvan je weet dat vrijwel niets kost om te hosten. Dat jij haar niet wil sponsoren, OK. Ik zou het overigens wel overwogen hebben als ik een hoster was. Maak ik ook eens iemand blij.

Het leven is meer dan geld en winst.

®on
07/10/03, 00:41
Origineel geplaatst door Grumpy
Headout, wat is het probleem met Heleen?
Een klein hobbysitetje waarvan je weet dat vrijwel niets kost om te hosten. Dat jij haar niet wil sponsoren, OK. Ik zou het overigens wel overwogen hebben als ik een hoster was. Maak ik ook eens iemand blij.

Het leven is meer dan geld en winst.
Ik geef het als voorbeeld aan, ik geef er verder geen waarde oordeel aan. Sterker: ik ben niet eens een host, tenminste zo zie ik mijzelf absoluut niet. Ik heb gewoon binnen een resell pakket teveel ruimte en dataverkeer over, wat ik met wat vrienden deel (noem het sponsoring voor mijn part).

Het voorbeeld dat ik gaf wat meer als reactie bedoeld op NetRouting. (Ok, ik had moeten quoten :D)

cridea
07/10/03, 15:29
Tegenwoordig komen ze trouwens ook al met adverteer-bedelbrieven, of je op een bepaalde site wilt adverteren.

Rik
08/10/03, 02:22
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dat eerste valt wel mee, misschieen eens 2, 3 sponsor-mails per week. Valt dus mee.

Dat voor goedkoopste prijs erger ik me wel aan.
Wat voor winst-marge hebben die hosts?
Ze hebben gelukkig vrijwel nooit kvk, dus dat is een aardig argument. Maar bij Digitalus en BASM begin ik ook weleens te twijfelen.

Gezien het lage aantal reacties op deze (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34205) plaatsing van mij, blijkt wel dat niemand ook maar iets over zijn, of haar, winstmarge wenst kenbaar te maken.

Of ze zijn dus inderdaad BELACHELIJK laag (wat ik dus denk), of er zijn erbij die er zo 60% op (kunnen) gooien...

venion
27/10/03, 22:09
ik heb toch ook al hosts gezien die belachelijk hoge prijzen vragen voor wat je er voor krijgt !

wdv
27/10/03, 22:12
Origineel geplaatst door venion
ik heb toch ook al hosts gezien die belachelijk hoge prijzen vragen voor wat je er voor krijgt !

Die zullen er altijd zijn. Let overigens wel even op of de server in Amerika of in Nederland/België staan!

wdv
27/10/03, 22:13
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dat eerste valt wel mee, misschieen eens 2, 3 sponsor-mails per week. Valt dus mee.

Dat voor goedkoopste prijs erger ik me wel aan.
Wat voor winst-marge hebben die hosts?
Ze hebben gelukkig vrijwel nooit kvk, dus dat is een aardig argument. Maar bij Digitalus en BASM begin ik ook weleens te twijfelen.

Ik denk dat er ook wel hosts bijzijn die liever gokken op veel klanten en per klant een beetje winst dan weinig klanten en op iedere klant veel winst.

ELTino
27/10/03, 23:35
Ik moet zeggen, er wordt hier een beetje een bedel-sfeer gemaakt. Natuurlijk is het zo dat er sloebers tussen zitten, maar er zijn ook sponsor-zoekenden met échte plannen en ambitie.

Wat wel eens wordt vergeten in deze topic is dat er voor de sponsors ook voordelen aanzitten. Vaak is het een goede manier van reclame bij grotere sites die ook nog eens interessant voor de hoster zijn. Een webmaster-community lijkt me een perfecte advertentie-mogelijkheid.

Voor vooral beginnende hosters lijkt het me een goede manier om naamsbekendheid te krijgen en nieuwe klanten aan te trekken.

Remember that boys and girls ;)

root
27/10/03, 23:58
Meeste sponser verzoeken komen bij van clan sites. Gratis dit, gratis dat en dan een bannertje op hun home page die nog gebouwd moet worden. Ik spendeer rond de 2000 euro per maand aan adverteren en die komen toch eerder terug als een sponser site.

Ik heb er enkele, maar ik geloof er niet in.

BeNeWS
28/10/03, 01:43
Op WHT.COM nog een interessante aanvraag gevonden:

Well I think a venture in the hosting industry would be a great idea for me right now, but I don't want to spend the money so I am posting a request for some hosting now, this is what I require:

I would like the following server to be sponsored for me:
Dual Pentium 4 Xeon processors(2 GHz each)
2 GB DDR RAM
Dual 73 GB 10k RPM drive
Windows 2000
HELM
Unmetered 10 mbps line
FULL admin access
Lots of utilities so I can do stuff

I will not be paying for this until I start making some money which is why I am requesting a sponsored one, small payments can be made when I get my 500th customer.

ELTino
28/10/03, 07:55
Origineel geplaatst door BeNeWS

I would like the following server to be sponsored for me:
Dual Pentium 4 Xeon processors(2 GHz each)
2 GB DDR RAM
Dual 73 GB 10k RPM drive
Windows 2000
HELM
Unmetered 10 mbps line
FULL admin access
Lots of utilities so I can do stuff


Hahaha, cool!

Kijken of iemand hem wil sponsoren ;)

(en dan worden betaald bij de 500e klant)

Savvas
28/10/03, 11:06
Origineel geplaatst door BeNeWS
Op WHT.COM nog een interessante aanvraag gevonden:

Well I think a venture in the hosting industry would be a great idea for me right now, but I don't want to spend the money so I am posting a request for some hosting now, this is what I require:

I would like the following server to be sponsored for me:
Dual Pentium 4 Xeon processors(2 GHz each)
2 GB DDR RAM
Dual 73 GB 10k RPM drive
Windows 2000
HELM
Unmetered 10 mbps line
FULL admin access
Lots of utilities so I can do stuff

I will not be paying for this until I start making some money which is why I am requesting a sponsored one, small payments can be made when I get my 500th customer.

Dit kan iemand niet serieus menen, slaat absoluut nergens op -_-'

paulmatthijs
31/10/03, 01:29
ik denk dat dat gezeik om sponsoring deels te maken heeft met de idioot lage prijzen die ik bij sommige hosters tegenkom: de drempel tussen sponsoring en betalen is dan veel kleiner en dus reeeler dan wanneer hosting gewoon serieus geld zou kosten.

root
31/10/03, 02:18
Origineel geplaatst door paulmatthijs
ik denk dat dat gezeik om sponsoring deels te maken heeft met de idioot lage prijzen die ik bij sommige hosters tegenkom: de drempel tussen sponsoring en betalen is dan veel kleiner en dus reeeler dan wanneer hosting gewoon serieus geld zou kosten.

Zijn dit hosters dan ?, eerder zakcentje verdieners. Tegen sommige prijzen kan ik nooit op al schop ik al me personeel eruit. Het wordt tijd dat het kaf van de koren gescheiden wordt.

paulmatthijs
31/10/03, 14:43
> Zijn dit hosters dan ?

exact mijn punt, maar zolang ze een deel van je markt in handen hebben zijn het wel hosters... hoe discutabel het ook is.