PDA

Bekijk Volledige Versie : Emails overzetten



IT-worX
03/10/03, 18:57
Beste

Daar ik over een dikke maand een eigen dedi server zou hebben, zou ik uiteraard al mijn webdesign"klanten" daarop willen hosten. Nu stel ik mij de vraag hoe ik het makkelijkst (en dus zonder downtime of verloren emails) emailaccounts kan overzetten.

Voor de paar eenmanszaken heb ik al een oplossing: ik geef ze een tijdelijk emailadres bedrijf@mijnsite.be en ik verwijder alle POP3's van hun emailaccount, behalve één forwarding (info@bedrijf.be bv) en deze zet ik als catch-all. Zo komen alle mails meteen op het juiste emailadres toe. Ondertussen maak ik de POP3's terug aan met cpanel op mijn eigen server en mits 2 moeilijkere werkdagen werkt alles terug normaal.

Maar wat moet ik doen met grote bedrijven (> 30 mensen) die elk hun eigen pop3 account hebben?

Iemand enige ervaring hiermee?

Mog
03/10/03, 20:11
inhoud van home/user en var/spool en mail backuppen en terugplaatsen en chownen,
zorgen dat je het met dns lekker snel kunt doen en downtime is minimaal.

IT-worX
04/10/03, 17:31
Probleem is dat ik nu op virtual hosting zit bij www.dommel.com, en ik dus niet aan deze directories kan komen. Binnenkort echter zit ik op een eigen dedicated server, en wil natuurlijk al mijn domeinen naar daar oververhuizen. Samen met de emails. Kopieëren van dir's etc zit er dus niet bij :s

PimEffting
05/10/03, 01:07
Stuur ze een mailtje? Misschien bieden ze nog support ook!

IVX Internet
05/10/03, 04:39
ja of je maakt als je je dedicated server hebt gelijk je al alle nieuwe accounts aan en ook gelijk alle e-mail adressen die klanten hebben draaien, en stelt daarna pas je eigen nameservers in bij je domeinen, je klanten hebben dan maar een klein uurtje (soms nog korter) geen mogelijkheid om e-mails te ontvangen en te versturen..

of idd ff bellen/ mailen naar Dommel, als het een goed bedrijf is, zullen ze heus wel ff jou als (ex-) klant helpen toch!!

ivx.be

p.s. als je nu je eigen dedicated server gaat doen, waar ga je dan je domeinnamen blijven registreren??

IT-worX
05/10/03, 14:41
Hoezo waar mijn domeinnamen blijven reggen? Gewoon op de manier zoals ik nu doe: via www.systray.be...

Heb reeds meerdere mails gestuurd naar Dommel.com, en de enige manier die ik gekregen heb ik deze die ik beschreven heb. Qua support dus noppes... En dan heb je meteen ook één van de redenen (+ de prijs) waardoor ik daar vertrek...