PDA

Bekijk Volledige Versie : Appraisal voor SPEELGOED.BE



fattee77
02/10/03, 18:04
Graag jullie taxaties voor SPEELGOED.BE

InstantXs
02/10/03, 18:42
wat wil je nou?
nooit van gehoord :|

fattee77
02/10/03, 18:50
Voor de mensen die het niet weten. Appraisals is Engels voor taxatie.
Dus ik zou graag een waardebepaling willen voor SPEELGOED.BE

IVX Internet
03/10/03, 13:08
Uhm denk dat het domein toch zeker een marktwaarde heeft van +/- 1500 euro.. denk echter niet dat je er snel van af zult geraken omdat de markt momenteel niet echt investeert in de overkoop van zulke domeinen.. Om je een voorbeeld te noemen, wij bezitten zelf topdomeinen zoals: Sicilie.be / Salou.be/ Milaan.be / Lissabon.be/ Mafia.be etc... en al deze domeinen zijn geschat op een marktwaarde van zeker: 2000 euro per domein.. optie is ook om het domein te gaan verhuren, hierdoor ben je gegarandeerd van een betere opbrengst van het domein op de lange termijn :)

ivx.be

Santario
03/10/03, 16:29
Ik heb ook een keer een aanbod gehad voor een bijzonder goed 18+ domein, ook voor 't huren per maand. Maar dat risico neem ik niet en veel andere mensen ook niet. Waarom? Als je zo'n hoog bedrag betaalt voor een domeinnaam moet deze commercieel ook winstgevend zijn. Maar dan bestaat de kans altijd dat de officiele houden van een domeinnaam er alsnog mee vandoor gaat. Dan maar een goede variant verzinnen en dat geld wat je ermee bespaart investeren in marketing :)

Moet wel zeggen dat je een aantal leuke domeinnamen in je bezit hebt :)

IVX Internet
03/10/03, 17:05
tja we zitten al 2 jaar op de Belgische markt, dus we waren net op tijd voor leuke domeinnamen vast te leggen! Dus we hebben ook echt korte domeinnamen in bezit zoals: yh.be of 27.be :)

fattee77
03/10/03, 17:17
Wat denken jullie dat de volgende domeinen:

investeren.be
iu.be
makeup.be
letselschade.be
vvv.be
workshop.be

We hebben onlangs nog een 2 letter .be domein verkocht voor 3000 Euro.

IVX Internet
03/10/03, 17:37
tja wow!! super domeintjes

investeren.be = denk ongeveer: 1500 euro.
iu.be = ligt eraan , kan varieren van 1000 tot 4000 euro.
makeup.be = dit is een erg goeie domeinnaam, neem eens contact op met Vichy of L'oreal, denk dat je het dan wel kunt verkopen voor 7000 - 8000 euro (als het niet meer is)
letselschade.be = geldt het zelfde voor als makeup.be (neem een contact op met de Belgische orde van Advocaten zou ik zeggen)
vvv.be = denk niet veel waard, want heet anders in Belgie.
workshop.be = uhm denk ongeveer 300 - 400 euro.

ciao, ivx.be

Dennis
04/10/03, 19:13
IU.nl schat ik ondanks het zo kort is lager in, omdat het geen betekenis heeft.

Verder ben ik wel onder de hier-geposte domeinnamen. Zeer mooie domein-namen waarvan enkele ook commercieel interessant zijn voor verkopen.

Rik
05/10/03, 00:16
Hallo ???

weet niet hoe jullie de waarde van domeinen in Belgiƫ inschatten/berekenen ?
Ook de Nederlanders hiiero ;)

Daar zijn formules voor, er moet bijvoorbeeld al gekeken worden naar de omzetten die tot nu toe met het domein zijn behaald of die er mogelijk mee zijn te behalen...

Al deze bedragen hier zijn PURE kolder :D

Rik
05/10/03, 00:18
Origineel geplaatst door IVX Internet
tja we zitten al 2 jaar op de Belgische markt, dus we waren net op tijd voor leuke domeinnamen vast te leggen! Dus we hebben ook echt korte domeinnamen in bezit zoals: yh.be of 27.be :)

domeinnamen met maar twee karakters werken over het algemeen juist ZEER verwarrend, komen teveel overeen met TLD's, worden dus vaak vergissingen gemaakt daarmee...

IVX Internet
05/10/03, 03:35
Rik,

Ja onze domeinnamen die ik eerder noemde, zoals Salou.be / Sicilie.be / Milaan.be zijn reeds berekende domeinnamen en hebben dus een waarde van minimaal 2000 euro..

Voor de rest heb je gelijk wat de andere domeinen betreft, maar het was slechts een schatting gebaseerd op onze kennis die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan hierin :)

ivx.be

fattee77
05/10/03, 15:05
2 letter domeinen zijn een van de meest gewilde en gewaardeerde domeinen. Het gaat in dit geval om domeinen met generieke karakter en niet om resultaten die in het verleden zijn behaald. Even offtopic. Ik heb onlangs PAGINA.BE verkocht voor een zeer leuk bedrag. Maar dit domein was dus wel reeds ontwikkeld in een startpagina.