PDA

Bekijk Volledige Versie : [check]hostics new design



Undo
02/10/03, 16:41
Hey, ik heb voor Hostics een nieuw design gemaakt, ik heb even een snel voorbeeldje gemaakt van hoe het wordt, om het wit weg te werken komen er natuurlijk nog mooie plaatjes op de juist plekken op de pagina's en voor mensen met 1024x768 komt er een goede background en een natuurlijk wat gebruik van standaard CSS styles.
Anyway, ik wijk af, wat vinden jullie?!:
http://www.webbaa.com/hostics_totaal.gif
(kritisch graag)

FSCJasper
02/10/03, 17:36
Graag ook argumenten en verbeteringen ervoor bijvertellen. En zoals Undo al zegt, kritisch graag :)

The MAzTER
02/10/03, 17:38
...

xserve
02/10/03, 17:40
Wel extreem herfst achtig. Wel grapig maar ik denk niet echt een goede layout voor een webhosting bedrijf.

Santario
02/10/03, 17:46
Op zich een leuke layout maar idd zeker niet voor een hostingbedrijf. Daarnaast zou ik de kleur van de menuitems wat lichter doen, nu is het zwart op een vrijwel donkere achtergrond en dat leest niet. Daarnaast zou ik proberen om meer een eigen stijl te geven waaraan je te herkennen bent. Een layout als deze kan iedereen maken in 15 minuten en eerlijk gezegd meer van het type 'duizend-in-een-dozijn' (of was het nou 10 in een dozijn? ;))

Undo
02/10/03, 17:56
Het idee achter de lay-out is een beetje als volgt:
De bezoeker moet op een rustige manier kunnen surfen en niet volgepropt worden met reclame-slogans, aanbiedingen en andere promotiemiddelen die naar mijn mening veel te veel worden gebruikt op hostingsites. De site moet even afwijken van het onderwerp Hosting en de bezoeker zich laten wanen in een rustige omgeving, relaxed dus, niet gespannen en te dwingend. Ook moet de site de bezoeker informatie geven ipv praatjes.

xserve
02/10/03, 18:06
Als je uitgaat van een rustige website zou ik kijken naar effen kleuren. Zoals de lichtgrijs of de lichtoranje tinten.
Ik vind juist doordat de website eigenlijk één grote foto is meer druk dan rustig.

Savvas
02/10/03, 20:14
vind het eerder een site voor het wereld natuur fonds ofzo, sorry dat ik het zeg :D

Ik zou het eerder met wat plaatjes van electronica en wat high-tec effecten ofzo doen, in rustige kleuren gemaakt, krijgt je bezoeker zelfde rustige indruk dat die op zijn gemak rond kan kijken en weet die tevens wat het doel van deze website is. Iemand die niet beter weet zou het niet herkennen in watvoor wijze dan ook.

Mijn mening: nieuw concept.

rq
02/10/03, 21:23
Oudoor Design, is dat alleen met natuur? :D

Enkele opmerkingen:

De bloemen lijken niet erg scherp.
Probeer iets met wat meer contrast te zoeken, ipv blauw-bruin zoals de foto boven. (Oranje?)
Die bloemen zijn nog tot daar aan toe, die vogel kan echt niet imo. Helemaal in een menu wordt t veelste druk.

Ik zie op hosting sites graag een iets zakelijker (maar sommigen zullen het saai noemen) look, neem bv. www.vuurwerk.nl of www.starhost.nl , duidelijk en overzichtelijk. Je kunt dit al bereiken door bv. 2 of 3 kleuren te kiezen en met deze kleuren aan de slag gaan met hele basic vormen (vierkant, hier een daar een ronding). Met enkel CSS borders kom je imo al een heel eind. Combineer dat met een leuk logo en wat mouse-over knoppen en het ziet er al een stuk professioneler uit. Vooral de kleur keuze is imo erg belangrijk. Kijk eens wat rond naar sites bijvoorbeeld hier (http://www.flashfreaks.nl/index.asp?TypeId=15&CatId=386) of hier (http://www.digitalculture.nl/cult/), kies 2 rustige kleuren en 1 iets gewaagderen kleur, en laat die derde kleur op subtiele manieren naar voren komen, bijvoorbeeld alleen in het logo of in de mouse-over of in de hover-kleur.

Ik weet dat je dit soort commentaar niet wilt horen als je al bijna klaar of iig erg ver bent met een design, maar misschien heb je er toch nog wat aan.

NeoX
03/10/03, 10:09
Op zich is het niet echt erg om iets uit de natuur op je website te gebruiken zo lang je de bezoeker maar een kleine aanwijzing geeft waarom juist dat type layout.... (laat ons u hosting verzorgen zodat u lekker de natuur in kunt :) oid )
paar punten

De grote lettertype is niet strak en komt wat slordig over
Een leuke achtergrond zou veel doen
De foto's zijn niet scherp
De website lijkt nu gewoon afgesneden aan de onderkant (net of je maar de helft online hebt gezet)
Ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten
Vincent

UbErZ
03/10/03, 11:31
Hoi,

Ik vind dit juist een erg leuke website! Hiermee val je zeker op tussen al die websites met rijen rackmounts als plaatjes. Wat je idd wel kan doen is de alle lettertypes wat kleiner/niet bald maken (staat wat rustiger).

En voor de rest ben ik het wel een beetje eens met NeoX over de afwerking.

Erg leuk concept, dus ga zo door!

Succes

Cripton
03/10/03, 11:34
dit is een leuke site, zal er niets meer aan veranderen als ik jou was

Rik
04/10/03, 03:40
Ik mag er misschien geen commentaar op geven.... ;)
Maar ik wil je de volgende dingen toch ff laten weten, de eerste dingen die in me opkomen zijn:

* centreren
* geen afbeeldingen gebruiken voor alle teksten (of zuiverder)
* kleine letters, inderdaad niet Bold
* De teksten: OMDAT jullie nieuw zijn hebben jullie een betere
CONNECTIE met de klant..... is een rare zin naar mijn idee.
* Hostics levert een van de beste serviceS van Nederland....
* het lijkt nu (2e stukje) of alle hosting 3 euro kost...

Voor de rest vindt ik het eigenlijk ook wel een "fris" ontwerpje... maar of het voor jouw concept gaat werken is de vraag, de toekomst zal het leren :)

Suc6 Jasper ! :X

Rik
04/10/03, 03:49
Origineel geplaatst door NetRouting
Iemand die niet beter weet zou het niet herkennen in watvoor wijze dan ook.

Mijn mening: nieuw concept.

Beetje overdreven misschien ?? staat toch duidelijk Webhosting op z'n best direct onder het logo, je gaat me niet vertellen dat iemand die op deze site komt niet ziet dat het met webhosting te maken heeft...

gothax
05/10/03, 15:36
aah kom op designertje, dat kan véél beter.
Niet zo veel met de natuur doen man,
pak je camera erbij, maak wat pics van je server,
prop dat alles in photoshop, maak er wat leuks van.
Dat zou veel beter zijn

gothax
05/10/03, 16:46
euhm je kunt cker wel een relaxte hosting site maken zonder natuur hoor! veel in photoshop doen, in de topbanner een pic van een server neerpleuren. verder veel kleuren gebruiken in de plaatjes maar weinig echte plaatjes gebruiken (b.v. een pic van een auto ofzo) AARGG wacht ff: de kleuren maken in photoshop en opslaan als een plaatje, geen externe plaatjes erbij pleuren. Een muziekje doet het ook altijd goed..
Maak een button met: klik hier voor muziek en maak met flash een preloader voor muziek enz. of gebruik een script voor streaming media

InstantXs
05/10/03, 17:53
NEEEEEEE!!!

absoluut geen muziek op de site van een bedrijf.
hoe fout kun je denken :S

Xess.nl
05/10/03, 18:28
lol @ instantxs :P

Dennis
05/10/03, 19:08
Hmm, ik vind het ook een beetje om je voor te schamen. Iedereen weet dat muziekjes, full-flash, frames, midi's, popups, frames, javascript navigation beter niet te gebruiken zijn als bedrijf.

rq
05/10/03, 19:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hmm, ik vind het ook een beetje om je voor te schamen. Iedereen weet dat muziekjes, full-flash, frames, midi's, popups, frames, javascript navigation beter niet te gebruiken zijn als bedrijf.
Dat gaat dus niet altijd op hè. Als het goed (http://www.designchapel.com) gebeurd kan het prima. Maar voor hosting bedrijven is het misschien niet zo aan te raden ;)

NeoX
06/10/03, 03:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hmm, ik vind het ook een beetje om je voor te schamen. Iedereen weet dat muziekjes, full-flash, frames, midi's, popups, frames, javascript navigation beter niet te gebruiken zijn als bedrijf.

Bijna goed :) behalve full flash het is maar net hoe je jouw bedrijf wil presenteren op internet en... omdat internet nou eenmaal sneller en sneller word en met flash steeds meer mogelijk is kan je dus best een full flash site gebruiken MITS je hem goed gebruikt

groeten
Vincent

Rik
06/10/03, 13:45
Origineel geplaatst door gothax
euhm je kunt cker wel een relaxte hosting site maken zonder natuur hoor! veel in photoshop doen, in de topbanner een pic van een server neerpleuren. verder veel kleuren gebruiken in de plaatjes maar weinig echte plaatjes gebruiken (b.v. een pic van een auto ofzo) AARGG wacht ff: de kleuren maken in photoshop en opslaan als een plaatje, geen externe plaatjes erbij pleuren. Een muziekje doet het ook altijd goed..
Maak een button met: klik hier voor muziek en maak met flash een preloader voor muziek enz. of gebruik een script voor streaming media

Hahaha, sorry hoor, maar als iets het juist NIET goed doet, dan is het muziek !! dat kost je zo 20% van al je bezoekers....

Rik
06/10/03, 13:47
Origineel geplaatst door rq

Dat gaat dus niet altijd op hè. Als het goed (http://www.designchapel.com) gebeurd kan het prima. Maar voor hosting bedrijven is het misschien niet zo aan te raden ;)

Is dat goed gedaan dan (muziek/flash??) en het gaat JUIST om een hostingbedrijf, waarom dan deze loze adviezen ?

Rik
06/10/03, 13:50
Origineel geplaatst door NeoX


Bijna goed :) behalve full flash het is maar net hoe je jouw bedrijf wil presenteren op internet en... omdat internet nou eenmaal sneller en sneller word en met flash steeds meer mogelijk is kan je dus best een full flash site gebruiken MITS je hem goed gebruikt

groeten
Vincent

Niet BIJNA goed, HELEMAAL goed !!

Het kost je ALTIJD bezoekers, al is het maar 1%.
Er klikken ALTIJD mensen weg na flash, of muziek !
Onzin dat het door de snelheid veel beter is nu... het gaat om het soort bedrijf !
Tuurlijk is voor een designer Flash prachtig, maar iemand die een hosting zoekt, zit daar niet op te wachten.

Albert
06/10/03, 14:35
Tja...

Ik vind het persoonlijk wel leuk, maar het sub-menu.. Vraag me af of dat wel goed overkomt als er txt ( ? ) links komen.

Daarnaast moet de tekst hopelijk nog door worden gelezen, bij het kopje "webhosting" ... Is er een wat vage conclusie, hoewel ik het idee heb dat je dit bedoel:

"Omdat je begint, weinig klanten ( ? ) , is er meer tijd voor een klant. "

Zoals Rik al aangeeft... niet iedereen komt zover ;)... wat die connectie eigelijk al verslechterd...

Daarnaast zijn de interpuncties niet op alle plaatsen correct... En leest het wat slordig, hoewel het idee van de tekst soepel is.

De plaatjes zelf komen wat onrustig op mijn ogen over... Omdat ze wat pixxelig zijn, of de focus verkeerd is gezet van de camera? Dit terwel herft, natuur een rustig idee geeft ( ? ) ...

Wat een ironie :D ...

Undo
06/10/03, 18:47
Origineel geplaatst door Albert
Tja...

Ik vind het persoonlijk wel leuk, maar het sub-menu.. Vraag me af of dat wel goed overkomt als er txt ( ? ) links komen.

Daarnaast moet de tekst hopelijk nog door worden gelezen, bij het kopje "webhosting" ... Is er een wat vage conclusie, hoewel ik het idee heb dat je dit bedoel:

"Omdat je begint, weinig klanten ( ? ) , is er meer tijd voor een klant. "

Zoals Rik al aangeeft... niet iedereen komt zover ;)... wat die connectie eigelijk al verslechterd...

Daarnaast zijn de interpuncties niet op alle plaatsen correct... En leest het wat slordig, hoewel het idee van de tekst soepel is.

De plaatjes zelf komen wat onrustig op mijn ogen over... Omdat ze wat pixxelig zijn, of de focus verkeerd is gezet van de camera? Dit terwel herft, natuur een rustig idee geeft ( ? ) ...

Wat een ironie :D ...

Teksten zijn niet geschreven door mij he :D, die kun je Jasper aanrekenen.
Verder heb ik al wel iets met jullie tips gedaan, maar dat upload ik niet.

Rik
06/10/03, 18:58
Origineel geplaatst door Undo


Teksten zijn niet geschreven door mij he :D, die kun je Jasper aanrekenen.
Verder heb ik al wel iets met jullie tips gedaan, maar dat upload ik niet.

He, das nou jammer ;)

Undo
06/10/03, 19:39
Origineel geplaatst door Rik


He, das nou jammer ;)
Misschien post ik nog wel een berichtje hier als ie helemaal online is...
Overigens, het valt mij op dat veel hosters zelf de site afkeuren terwijl potentiële klanten hem juist heel goed vinden van opzet.

Rik
06/10/03, 21:23
Origineel geplaatst door Undo

Misschien post ik nog wel een berichtje hier als ie helemaal online is...
Overigens, het valt mij op dat veel hosters zelf de site afkeuren terwijl potentiële klanten hem juist heel goed vinden van opzet.

Ik ben geen hoster hoor ;)
Maar ja, het zal wel iets betekenen he !

Xixion
07/10/03, 00:01
Mooi, maar niets voor een webhosting bedrijf.
De natuur heeft niets met webhosting te maken.

BeNeWS
07/10/03, 00:25
Sorry,

Maar ik vind die vogel (een putter) ook maar niks voor een hosting-bedrijf.

Ik stel voor: gebruik die blauwe / grijze tinten. maar haal die natuurplaatjes er toch maar uit.

NeoX
07/10/03, 11:22
Origineel geplaatst door Rik


Niet BIJNA goed, HELEMAAL goed !!

Het kost je ALTIJD bezoekers, al is het maar 1%.
Er klikken ALTIJD mensen weg na flash, of muziek !
Onzin dat het door de snelheid veel beter is nu... het gaat om het soort bedrijf !
Tuurlijk is voor een designer Flash prachtig, maar iemand die een hosting zoekt, zit daar niet op te wachten.

dat kan dus weer uitlopen op een eeuwenlange discussie zoals gewoonlijk tussen html en flash

zoals ik al had vermeld

Het ligt er maar net aan hoe je jouw bedrijf wil presenteren op het www
en ik heb niet gezegt dat muziek wel kon
En het ligt er maar net aan wat voor doelgroep je probeert te bereiken

Mensen klikken weg na het zien van beroerde en onprofesionele websites

omdat internet nou eenmaal sneller en sneller word en met flash steeds meer mogelijk is kan je dus best een full flash site gebruiken MITS je hem goed gebruikt
dit heeft er een boel mee te maken een flashsitje op een telefoonmodem bekijken is ook niet alles
en zoals vermeld MITS je hem goed gebruikt

Rik
07/10/03, 13:13
Origineel geplaatst door NeoX


dat kan dus weer uitlopen op een eeuwenlange discussie zoals gewoonlijk tussen html en flash

zoals ik al had vermeld

Het ligt er maar net aan hoe je jouw bedrijf wil presenteren op het www
en ik heb niet gezegt dat muziek wel kon
En het ligt er maar net aan wat voor doelgroep je probeert te bereiken.

En om welke doelgroepen gaat het hier... we adviseren hem toch over dit concept, deze website met zijn doelgroepen, dan kunnen we het wel over de doelgroepen gaan hebben van een designbedrijf...

Mensen klikken weg na het zien van beroerde en onprofesionele websites

Onderzoeken wijzen uit dat mensen een bepaald percentage ALTIJD wegklikt, of de flash nu goed of slecht is, zo ook bij muziek.
Kun je er wel een persoonlijke mening over hebben, dat je het wel mooi vindt, en dat het er wel op moet, maar dat betekend niet dat het je geen klanten kost, want dat doet het WEL !

omdat internet nou eenmaal sneller en sneller word en met flash steeds meer mogelijk is kan je dus best een full flash site gebruiken MITS je hem goed gebruikt
dit heeft er een boel mee te maken een flashsitje op een telefoonmodem bekijken is ook niet alles
en zoals vermeld MITS je hem goed gebruikt

Prima, lekker doen ;) het is gewoon onzinnig om te denken dat mensen zitten te wachten op Flash en muziek bij een hoster, maar goed.
Ook mits je hem goed gebruikt....

Ga er zelf maar eens wat testen mee doen voor de lol, pak een website waar je al bezoekers op krijgt, plaats er een Flash en muziekje op, en ga dan over twee weken de gegevens maar eens vergelijken.
De duur van je bezoekers op de website zal dramatisch dalen... en je kunt zien dat de "exit-page" van je site, je 1e page is ;)

Oftewel ze zien je aanbod nog niet eens (hoe goed dat ook kan zijn), en ze zijn weer vertrokken !

BeNeWS
07/10/03, 13:27
Origineel geplaatst door Rik


Ga er zelf maar eens wat testen mee doen voor de lol, pak een website waar je al bezoekers op krijgt, plaats er een Flash en muziekje op, en ga dan over twee weken de gegevens maar eens vergelijken.
De duur van je bezoekers op de website zal dramatisch dalen... en je kunt zien dat de "exit-page" van je site, je 1e page is ;)


Wij hebben die test eens voor een klant van ons gedaan. De bezoekers daalden zienderogen.
Dit was een zakelijk site.

Voor bv een discotheek is zo'n flash-site wel interessant. (das mijn mening)
Zij hebben als doelgroep een jonger publiek.

Rik
07/10/03, 13:30
Daar heb je gelijk in, dat bedoelde ik ook....
En aangezien het hier om een website gaat waarbij het gewoon sterk af te raden is, kom ik met deze argumenten ;)

Domenico
07/10/03, 13:44
Origineel geplaatst door BeNeWS
Voor bv een discotheek is zo'n flash-site wel interessant. (das mijn mening)
Zij hebben als doelgroep een jonger publiek.

Flash en jong publiek hebben in mijn ogen niet zozeer een verbintenis. Er zijn veel flash sites te vinden op het net te vinden die neigen naar kunst en gewoon geweldig in elkaar zitten. ook ken ik meerder zakelijke sites die gebruik maken van Flash en dat nog goed doen ook.

Als er mensen achter een Flash site zitten met verstand, beheersing en in het bezit zijn van creativiteit, design, user interface design, stijl en nog meer van dit soort zaken waar ik even niet op kan komen dan zit het over het algemeen wel goed. Dat smaken verschillen weten we onderhand wel maar dat is wat anders dan wat goed is en wat slecht. ;)

Kijk eens op www.coolhomepages.com en zie zelf maar welke GROTE en zakelijke bedrijven gebruik maken van Flash. Bekijk dan ook even welke bedrijven achter het design van deze sites zitten. Inderdaad, echte bedrijven en geen vriend van een neef die net een week met Flash aan het stoeien is.

Designers die zwaar gebruik maken van Flash zijn eigenlijk een heel ander verhaal aangezien zij niet hoeven te conformeren aan bepaalde 'interface' regeltjes en dus ook vaak voor de gewone gebruiker nogal rommelig en totaal niet gebruikersvriendelijk over komen. Deze sites hebben vaak als doelgroep andere designers of mensen die werkzaam zijn in deze wereld. Designer 4 designers en dus niet b2b of b2c.

Rik
07/10/03, 13:48
Klopt als een bus...
En toch, ook al zijn ze nog zo mooi, nog zo snel en nog zo goed opgezet, het kost ALTIJD een percentage van je potentiële klanten... al is het maar 0,1%

(ik weet het, ik ben koppig ;))

belookgratis
07/10/03, 14:25
Vindt flash gebruik juist vet. Maar alleen flash vindt ik niet kunnen. Een site zoals e-sites.nl ziet er gewoon goed uit met flash.

Santario
07/10/03, 22:10
Origineel geplaatst door Rik
Klopt als een bus...
En toch, ook al zijn ze nog zo mooi, nog zo snel en nog zo goed opgezet, het kost ALTIJD een percentage van je potentiële klanten... al is het maar 0,1%

(ik weet het, ik ben koppig ;))

Dat is niet alleen met Flash, dat is ook bij slecht opgemaakte sites op wat voor manier dan ook. Dus denk dat dat een beetje overtrokken is naar mijn mening. Klanten kunnen om de meest uiteenlopende redenen een site direct wegklikken...

Rik
07/10/03, 23:09
Waarvan de TOP 3 is:

1. muziek
2. Flash
3. Langzaam ladende pages

Punt.

NeoX
07/10/03, 23:48
Origineel geplaatst door Rik
Waarvan de TOP 3 is:

1. muziek
2. Flash
3. Langzaam ladende pages

Punt.




http://www.balans.nl kijk even naar hun site en vooral even hun portofolio wel een aardig voorbeeld dat het wel goed kan hier zit ook flash en muziek op en denk niet dat hun klanten klagen

punt.

Rik
08/10/03, 00:31
Nou, ik klikte hem meteen weg, zodra die muziek begon, dwars door mijn muziek heen... :D

En NOGMAALS, dit is een bedrijf dat zich ook op design richt en dergelijke... dan is Flash meer op z'n plaats.
Tuurlijk klagen hun klanten niet, maar ze zouden er nog een paar meer kunnen hebben.

Doe gewoon een onderzoekje bij je eigen website, en zie dat ik, en met mij duizenden anderen, gewoon gelijk hebben ;)

Rik
08/10/03, 00:36
en discusseren jullie maar lekker verder, ik zal mijn klanten, met wat voor e-commerce of e-Business concept dan ook, NOOIT adviseren om een Flash of muziekstuk op hun site te plaatsen, en mijn klanten zijn ook tevreden.

Wij hebben ook designs met Flash, maar met een goede doelgroep daarvoor ;)

De Topic starter zal het zelf moeten ervaren... het blijft een kwestie van proberen, registreren en analyseren.

NeoX
08/10/03, 01:40
Origineel geplaatst door Rik


Doe gewoon een onderzoekje bij je eigen website, en zie dat ik, en met mij duizenden anderen, gewoon gelijk hebben ;)


Nou, ik klikte hem meteen weg, zodra die muziek begon, dwars door mijn muziek heen... hmmm en dan


Tuurlijk klagen hun klanten niet, maar ze zouden er nog een paar meer kunnen hebben.


dat heb je dus niet kunnen zien als hem direct wegklikte

Ik vond dat wel een aardige lijst /portofolio

dat je flash niet op je website moet gebruiken is gewoon ouderwetse bull..... dat was uit de tijd van de 33.3 modems
het is maar net hoe je jouw bedrijf wil presenteren op internet of je nou rode bieten of webhosting verkoopt :)

Rik
08/10/03, 02:02
:D dream on, ik hou me er verder buiten.

NeoX
08/10/03, 03:55
Naar mijn mening moet je een degelijk advies geven over wat er mogelijk is voor een bedrijf om hun doelgroep te bereiken en daar past flash prima tussen .
Flash verdient absoluut meer respect op het www dan hier word gegevenen en is absoluut iets waar we rekening mee moeten houden

http://www.flashhosting.nl

Flash Communication Server is dé oplossing voor de nieuwe generatie flash-applicaties. Hiermee is het op eenvoudige wijze mogelijk om flashapplicaties van websitebezoekers (flashclients) met elkaar te kunnen laten communiceren op het gebied van tekst, geluid, beeld en objecten. De verschillende flashclients communiceren met elkaar via de Flash Communication Server op internet waardoor nieuwe laagdrempelige webapplicaties mogelijk zijn zoals multiplayer gaming, videoconferencing, chatten, broadcasting, e-learning, etc. en dit alles binnen een browser zonder extra plugins!

ELTino
08/10/03, 10:50
Het mag denk ik best wat zakelijker. Een vogeltje en bomen vind ik nou niet echt passend webhosting, tenzij je milieu vriendelijke hosting levert ;)

Ook mis ik eigenlijk een echt kleurenschema. Ik zie die oranje pointers, laat dat oranje bijv. eens meer terugkomen. Geen idee hoe je goede kleuren bij elkaar moet zoeken, kijk dan eens op

http://www.colormatch.dk/

Laat het er bij elkaar dus iets professioneler (niet noodzakelijk commerciëler) uit zien.