PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse Bankrekeningnummer



AlfaHosting
01/10/03, 21:23
Hoe regel je het eenvoudigst een Nederlands bankrekeningnummer vanuit Belgie ?

XF-RICK
01/10/03, 22:45
Ik zou even contact opnemen met een Nederlandse bank voor de mogelijkheden.

Als ik je een bank mag aanraden, ik zou zelf voor de Postbank kiezen, aangezien die een beetje universeel is. Maar de keuze ligt bij jou.

Mail ze even en krijg het antwoord.

The MAzTER
01/10/03, 23:42
...

InstantXs
01/10/03, 23:53
Ik zou ook ABSOLUUT geen postbank nemen.
zo traag als dikke poep

Deimos
02/10/03, 00:08
Dit is echt belachelijk wat men hier noemt, kan het ook andersom zeggen overschijven naar postbank duurt enorm lang van postbank naar postbank niet. Is gewoon de strijd tussen de Postbank en de andere banken. Ze houden het geld gewoon een dag of wat extra vast.

Verder vind ik zelf de postbank gemakkelijk als bedrijf zijnde. Werkt altijd perfect nooit problemen mee gehad. En dat kan ik met banken niet zeggen. Maar zo zijn alle verhalen anders. Zou gewoon eens contact opnemen met diverse banken en dan bekijken welke je het meest aanstaat.

Pantsy
02/10/03, 00:11
Ik ben zeer tevreden over de rabobank, flexibel zijn ze zeker en de abn amro moi... kinda sux beetje te :P

Xixion
02/10/03, 00:43
Ik zou even contact opnemen met de Rabobank, nog nooit problemen mee gehad.

almar
02/10/03, 01:09
Ik snap de problemen met de postbank ook niet. Al tijden zijn we tevreden klant daar. Je hoeft maar te bellen, of te mailen en het is in orde.

tom
02/10/03, 04:09
rij gewoon ff over de grens:

benodigdheden;
id kaart
recent uitreksel van handelsregister
vervoer

dotnetjunkie
02/10/03, 17:45
En welke kosten rekenen Nederlandse banken zoal aan voor een rekening? Want hier in België heb je ook banken waar dat volledig gratis is (bvb. Argenta)

xserve
02/10/03, 18:09
Postbank vraagt ook geen geld voor het opzetten van een rekening. Ik geloof dat de meeste Nederlandse banken geen geld vragen voor het aanmaken van een rekening. Meestal wordt wel een minimale inleg verwacht.

BeNeWS
02/10/03, 19:20
Je hoeft er zelfs niet voor naar Nederland te rijden.

In een Fortis kantoor kan dit ook.
Zij zijn een dochter van ING Nederland.

Qweb
03/10/03, 20:31
In Antwerpen heb je ook een ING Bank, ga daar maar eens langs.

AlfaHosting
03/10/03, 21:45
Bedankt voor de reakties ...

dotnetjunkie
04/10/03, 05:15
Ok, het opzetten van een nieuwe rekening zal wel bijna overal kosteloos zijn, maar ik bedoelde eigenlijk de (jaarlijkse) beheerkosten, want die zijn bij Fortis bvb. toch vrij hoog! Terwijl een bank zoals Argenta er dus bvb. geen aanrekent... Is dat bij de postbank ook zo? Bij ING wellicht niet, dus hoeveel bedraagt het daar?
En is het zo dat je in eender welk Belgisch ING filiaal een Nederlandse rekening kan openen, want er is er hier ook één een paar straten verder :)

BeNeWS
04/10/03, 13:11
Origineel geplaatst door dotnetjunkie

En is het zo dat je in eender welk Belgisch ING filiaal een Nederlandse rekening kan openen, want er is er hier ook één een paar straten verder :)
Ik zou zeggen: pak je fiest en vraag het even bij jouw in de straat.

Robca
04/10/03, 14:06
waarom een Nederlandse rekening openen, ik dacht dat sinds 1 juli 2003 geen kosten meer aangerekend werden binnen de euro-zone? Gewoon via IBAN en BICnr de overschrijving doen!

AlfaHosting
04/10/03, 14:30
Origineel geplaatst door Robca
waarom een Nederlandse rekening openen, ik dacht dat sinds 1 juli 2003 geen kosten meer aangerekend werden binnen de euro-zone? Gewoon via IBAN en BICnr de overschrijving doen!

Omdat sommige online banking programma's nog niet de mogelijkheid hebben deze IBAN en SWIFT code's in te vullen. En daarom moet de klant naar de bank.