PDA

Bekijk Volledige Versie : plaatjes/foto's voor het designen



Galactus
01/10/03, 21:22
Misschien staat het hier wel helemaal verkeerd, maar dan moet het maar even naar een andere forum verplaatst worden door een mod :)

Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waar ik (het liefst gratis) plaatjes/foto's kan downloaden om te gebruiken in designs.

Het liefst gezichten van vrouwen, die (vind ik) kun je mooi in een design verwerken.
Foto's van mannen ook wel, maar jah.. liever vrouwen :P
Andere soorten plaatjes/foto's mag ook wel........

Ook heb ik ergens gehoord dat wanneer je een foto hebt bewerkt, het niet meer onder de originele copyright valt van degene die de foto gemaakt heeft ?
Volgens mij klopt dit niet, maar zeker weten doe ik het niet. Iemand een idee hoe dit precies zit ?

b.v.d

Willie :)

Rik
02/10/03, 10:02
Als je hem zo bewerkt, dat het model bijvoorbeeldniet meer is te herkennen kom je er wel mee weg...

Beter is om te vragen aan mensen of je hun foto's mag gebruiken, of kijk gewoon bij de afbeeldingen via Google of Altavista... bewerk ze flink, en klaar ben je ;)

Booster
02/10/03, 11:49
Op foto's van mensen geld zowiezo nog portretrecht, ook als ze 'verbouwt' of bewerkt zijn.

http://creative.gettyimages.com/source/products/cdsearch.aspx?productType=2
Photodisc heeft mooie CD's, maar dat kost wel geld. Prima fototjes, dat wel.

Gratis stocks die volledig vrij te gebruiken zijn vind je op een groot aantal websites, o.a. http://www.sxc.hu/

Succes ;)

rq
02/10/03, 21:30
Zoals hierboven al genoemd is www.sxc.hu een leuke site voor gratis foto's. Ook op bv. www.photosig.com zou je kunnen kijken, al rust er daar gewoon aureursrecht op de foto's (ander soort site), maar je kunt natuurlijk altijd even contact op nemen met de maker en kijken of er wat valt te regelen. De kans is aanwezig dat deze zich zo vereerd voelt door je vraag dat je de foto gratis mag gebruiken ;)

Rik
10/10/03, 13:49
Even kleine les juridische zaken ;) :

Is een copyrightsymbool verplicht ? --> NEE

Moet ik mijn werk ergens registreren om auteursrecht
te krijgen? --> NEE