PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarde Bedrijf



FSCJasper
01/10/03, 15:54
Hoe kan ik de waarde van mijn bedrijf uitrekenen?

Rik
01/10/03, 15:55
Wou je gaan verkopen ?

FSCJasper
01/10/03, 15:57
Ik ben er over aant denken, weet ik nog niet zeker. Als de prijs aardig is,doe ik dat misschien en anders ga ik verder ermee, maar ik kan dus ook mede door school niet volledig blijven groeien, want dan wordt het niet meer te doen dmv support verlenen ed. Het bedrijf groeit goed, steeds meer naambekendheid en iedereen is tevreden,dus dat is misschien een reden om het te houden. Hoe kan ik de waarde uitrekenen?

FSCJasper
01/10/03, 16:37
Kan niemand mij vertellen wat de waarde te berekenen is?

Rik
01/10/03, 17:00
Er zijn bepaalde formules voor om dit te berekenen.

Komt er kort op neer dat je deze gegevens even bij elkaar moet gaan zoeken:

* je inventaris / bezittingen van het bedrijf
* je klanten (gaan die mee over ?)
* omzet gegevens afgelopen jaren....
* kort/lang vreemd vermogen...

m@rcel
01/10/03, 17:31
Hoeveel klanten heb je op dit moment?

Domenico
01/10/03, 18:33
Origineel geplaatst door FSCJasper
Kan niemand mij vertellen wat de waarde te berekenen is?

Er zit maar een uurtje tussen de start van deze thread en deze vraag. geef mensen in ieder geval de tiujd en ruimte om je vraag op te merken.
Stel deze vraag over een paar dagen nog eens als er weinig of geen reacties zijn maar niet na een uur.

:huh:

FSCJasper
01/10/03, 18:40
Ja sorry,maar ik had haast :) . Wilde zsm antwoord erop hebben, dus excuses.

Dan overige informatie:
Ik heb niet veel klanten,maar mijn inkomsten zijn rond de €70,- p/m dankzij 2 grotere klanten. Kosten zijn rond de €50,- p/m voor mij. Hoe kan ik dan uitrekenen wat de waarde ervan is?

Dan nog bezoekers van de website;
Sponsoring van sommige sites is nog niet in werking gegaan, en heb dankzij goede statistieken een goed en duidelijk overzicht van de afgelopen week, namelijk :

Bezoekers : 142
Pageviews : 473

Omdat ik voor elk pakket een andere pagina heb, zijn die niet bij de pageviews meegeteld,dus alles behalve de pakketten zelf :)

WebBizz
01/10/03, 19:00
Voor die 20 euro's per maand winst zul je echt niet veel krijgen. Dit ziet er meer uit als een kleine hobby dan een bedrijf dat je te koop zet.

Rik
01/10/03, 19:03
Is er een KvK aanwezig, m.a.w. is het nu een bedrijf of een hobby op dit moment ?

FSCJasper
01/10/03, 19:42
@ Webbizz Het is ook geen 'te koop' topic,maar ik wil de waarde ervan weten.

@ rik, over 2 a 3 weken is het kvk geregeld, zijn nu nog bezig ermee. Dit wil ik zeker niet zien als hobby,dus is eigenlijk kvk enige dat helaas ontbreekt. Ik vind het ook jammer dat ik niet eerder de kvk heb kunnen binnenhalen.

Het kvk wordt zsm geregeld..en over die schramele €20,- winst..ik heb nog ruimte zat over voor nieuwe klanten,en die komen er zeker,want kwa marketing is alles in orde, en ook is iedereen tevreden en mond-op-mond reclame werkt altijd het beste.

McRox
01/10/03, 20:54
Hallo,

Er worden wel mooie praatjes gehouden, maar toch spreek je jezelf een beetje tegen..


Origineel geplaatst door FSCJasper
Het bedrijf groeit goed, steeds meer naambekendheid en iedereen is tevreden

Origineel geplaatst door FSCJasper
over die schramele €20,- winst

Wat is een goede groei, aangezien de winst 20 euro is?



Origineel geplaatst door FSCJasper
ik heb nog ruimte zat over voor nieuwe klanten,en die komen er zeker

Klanten komen zeker, maar toch is de groei onduidelijk..
Wat voor klanten heb jij? Familie of misschien zelfs klasgenoten/collgeas of echte klanten die je nog nooit hebt gezien?


Origineel geplaatst door FSCJasper
want kwa marketing is alles in orde

Een marketing plan is in order wanneer je je doel in een bepaalde tijd kunt bereiken, wat hier zeer onduidelijk is.


Origineel geplaatst door FSCJasper
en ook is iedereen tevreden en mond-op-mond reclame werkt altijd het beste.

Afhankelijk van je doelgroep natuurlijk, marketing strategien dus :)


TIP: Een bedrijf kun je niet zomaar als een huis verkopen, het ene bedrijf hieeft een waarde van maandelijkse omzet x5, een andere bedrijf maandelijkse omzet x 20.
Diverse factoren spelen een rol zoals reclame, concurentie, naamsbekendheid en ervaring.

Uit nieuwschierigheid, hoeveel vind jij je bedrijf waard? Als dit hoger is dan het bod van iemand, zou ik het niet verkopen ;)

FSCJasper
01/10/03, 21:30
Origineel geplaatst door PlexTeam
Ik zal even opmerkingen geven erop ;)




Wat is een goede groei, aangezien de winst 20 euro is?
- Ik ben pas 1 maand bezig,en heb sinds kort goede sponsoringsovereenkomsten met sites die potentie hebben. Doordat ik pas kort bezig ben met mijn bedrijf, en iedereen tevreden is en dus ook sponsoring moet alles wat dat betreft goed komen.



Klanten komen zeker, maar toch is de groei onduidelijk..
Wat voor klanten heb jij? Familie of misschien zelfs klasgenoten/collgeas of echte klanten die je nog nooit hebt gezien?
- Buiten ene is iedere klant een onbekende voor me. Diegene die ik ken heeft een zeer klein pakket voor een kleine fansite van hem.



TIP: Een bedrijf kun je niet zomaar als een huis verkopen, het ene bedrijf hieeft een waarde van maandelijkse omzet x5, een andere bedrijf maandelijkse omzet x 20.
Diverse factoren spelen een rol zoals reclame, concurentie, naamsbekendheid en ervaring.

Uit nieuwschierigheid, hoeveel vind jij je bedrijf waard? Als dit hoger is dan het bod van iemand, zou ik het niet verkopen ;)
-Laat het me even voorop stellen, ik heb nog geen intensies het bedrijf te verkopen. Ook heb ikzelf geen precies beeld van de waarde,daardoor dit topic :)
[/B]

ChemicalWH
02/10/03, 08:44
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ja sorry,maar ik had haast :) . Wilde zsm antwoord erop hebben, dus excuses.

Dan overige informatie:
Ik heb niet veel klanten,maar mijn inkomsten zijn rond de €70,- p/m dankzij 2 grotere klanten. Kosten zijn rond de €50,- p/m voor mij. Hoe kan ik dan uitrekenen wat de waarde ervan is?

Dan nog bezoekers van de website;
Sponsoring van sommige sites is nog niet in werking gegaan, en heb dankzij goede statistieken een goed en duidelijk overzicht van de afgelopen week, namelijk :

Bezoekers : 142
Pageviews : 473

Omdat ik voor elk pakket een andere pagina heb, zijn die niet bij de pageviews meegeteld,dus alles behalve de pakketten zelf :)

heh... ik offer je 50 euro voor heel het gebeuren :-p

niet om lullig te doen.. maar hoe kom je er bij om een bedrijfje te verkopen met al wel 20 euro winst per maand ?

met vriendelijke groet,
Ruud Goedhart

Pantsy
02/10/03, 12:14
Mensen lees eerst de thread, deze jongeman heeft het niet over "verkopen" gehad maar gewoon de vraag hoe je uitrekent wat de waarde is van je bedrijf.

cridea
02/10/03, 12:15
Denk idd ook eens over wat het bedrijf je zelf waard is, hoeveel nog niet betaalde uren je erin hebt gestoken bijvoorbeeld. Dit lijkt me iig niet het moment om je bedrijf te verkopen.

xserve
02/10/03, 12:25
De officiele waarde van een bedrijf is hoeveel je inboedel waard is. Dus je servers, je bureau stoelen en zo.

Wat jij bedoelt is, wat levert mijn bedrijf op als ik het nu zou willen verkopen. Daarom geeft iedereen aan, ik zou er niet meer dan 50 euro voor willen geven, want dat is eigenlijk ook wat jij zou willen weten.

Voor iedereen heeft jou bedrijf een andere waarde. De grote bedrijven in de webhosting wereld hebben er misschien 100 euro voor over maar als je een klein bedrijfje vind dat maar 10 euro winst maakt per maand zijn ze misschien wel bereid om er 300 euro voor te geven.

BeNeWS
02/10/03, 12:47
Waar zijn we hier toch mee bezig ?

Dit is nog niet eens de naam 'BEDRIJF' waardig.

Twee GROTE klanten met een omzet van 70Euro - Kosten van 50Euro ????

Wat noem je dan een kleine klant ??

Ik zou je 'bedrijf (?) onmiddelijk willen kopen. Slechts 50 euro kosten per maand:
Servers/Hosting
Telefoon / GSM / Internetaansluiting
Wagen
Boekhouder
Personeel
Loon
Kantoorruimte / electriciteit
Publiciteit
Verzekeringen
...... (ik kan zo nog even door gaan )

en dat voor slechts 50Euro per maand !!

UbErZ
02/10/03, 13:15
Origineel geplaatst door BeNeWS
Waar zijn we hier toch mee bezig ?

Dit is nog niet eens de naam 'BEDRIJF' waardig.

Twee GROTE klanten met een omzet van 70Euro - Kosten van 50Euro ????

Wat noem je dan een kleine klant ??

Ik zou je 'bedrijf (?) onmiddelijk willen kopen. Slechts 50 euro kosten per maand:
Servers/Hosting
Telefoon / GSM / Internetaansluiting
Wagen
Boekhouder
Personeel
Loon
Kantoorruimte / electriciteit
Publiciteit
Verzekeringen
...... (ik kan zo nog even door gaan )

en dat voor slechts 50Euro per maand !!

Jij bent zeker de leukste thuis?

Die jongen heeft toch niets aan je inbreng zo, geef hem een antwoord op zijn vraag of zeg gewoon helemaal niets. (wat ik eigelijk ook moet doen)

FSCJasper
02/10/03, 15:57
Ik begrijp de reactie van BeNeWS niet bepaald. Ik ben niet bepaald op dit moment mijn bedrijf te verkopen,maar wil kunnen uitrekenen wat de waarde is..wat nu de waarde is en over een paar weken/maanden. Ik zal hem ook nog zeker niet verkopen,want de zaken beginnen nu langzaam goed te lopen. Ik bedankt hiermee diegene die een normaal antwoord gegeven hebben, en tegen diegene met een 'raar' antwoord...of lees het topic eerst goed voordat je reactie geeft,of zeg helemaal niets.

Ray
02/10/03, 16:49
Ik heb dit nergens vandaan ofzo maar dit lijkt mij een redelijke prijs

gemiddelde winst van afgelopen 3 maanden * 6
+
inboedel (denk hier aan servers etc. maar ook domeinnaam hostics.com)

lijkt mij een redelijke prijs. Maar ik kan dit ook mis hebben

Rik
03/10/03, 13:17
Origineel geplaatst door xserve
De officiele waarde van een bedrijf is hoeveel je inboedel waard is. Dus je servers, je bureau stoelen en zo.

Wat jij bedoelt is, wat levert mijn bedrijf op als ik het nu zou willen verkopen. Daarom geeft iedereen aan, ik zou er niet meer dan 50 euro voor willen geven, want dat is eigenlijk ook wat jij zou willen weten.

Voor iedereen heeft jou bedrijf een andere waarde. De grote bedrijven in de webhosting wereld hebben er misschien 100 euro voor over maar als je een klein bedrijfje vind dat maar 10 euro winst maakt per maand zijn ze misschien wel bereid om er 300 euro voor te geven.


De waarde wordt HEEL anders berekend mister ;)
maar eigenlijk kun je al simpel beginnen... je balans.

Vraag aan topic starter:

Heb je al eens balans opgemaakt ?

Cripton
03/10/03, 14:10
Origineel geplaatst door byh
Denk idd ook eens over wat het bedrijf je zelf waard is, hoeveel nog niet betaalde uren je erin hebt gestoken bijvoorbeeld. Dit lijkt me iig niet het moment om je bedrijf te verkopen.
Als hij zijn bedrijf wilt verkopen is het geen probleem maar er zit heel wat aan vast.

Het heeft vooral te maken met:
- De duur van het bedrijf
- De uren die de werkenemer / beheerder heeft besteed
- Hoeveelheid klanten

IVX Internet
03/10/03, 14:16
met alle respect hoor Jasper, maar na een maand kun je toch nog lang geen waarde van je bedrijf geven! Sorry hoor, nog zoiets als je maar 2 klanten hebt??!! Ik zou je aanraden om lekker te gaan promoten het komende jaar en lekker je klanten kring uit te breiden en daarna pas eens de overweging te plaatsen om je "bedrijf" van de hand te doen..

Ik zag trouwens dat je je inkoop doet via een bedrijf dat MIKAJO heet, dus je beschikt nog geen eens over eigen servers etc, en lidmaatschappen ook, geen wonder dat je je kosten van 50 euro hebt!

Je bedrijf is dus, no offense, helemaal niks waard als ik alle correspondentie zo lees..

ivx.be

mikev
03/10/03, 14:24
LS,

Ik zag de WHTNL headline (rss: www.webhostingtalk.nl/rssthreadfeed.php?offset=+1 ) in m'n trillian
voorbij flashen.. en d8 kom ik reageer 's.. 'kzit toch aan de koffie nu.. hehe ;)
--

Jouw bedrijf is altijd waard wat jij het waard vindt!
Alleen geeft 'de potentiele overnemer' ervoor wat jij vraagt?
En Ja.. je moet wel reeel blijven.. Als je je bedrijf te koop aanbied,
weet dan wel 'wat je aanbied'.. vaak als je dat uitwerkt voor jezelf
wordt het al een stuk makkelijker een 'reeele prijs' te formuleren..

Inboedel? nah..
Kennis en 'Aantoonbaar Succes' (of solvabel 'investeringstekort')
en 'jouw netwerk' is wat je te verkopen hebt..

tevens;

Denk 'ns aan de kennis die je er in geinvesteerd hebt..
om er 'het bedrijf dat het nu is' van te maken..
Die investering, 'een stukje van jouw leven',
wat is jou die investering waard..?

Zet hoog in! en vertegenwoordig/verkoop jezelf (cq. je bedrijf!) goed,
zo goed dat je niet alleen van de verantwoordelijkheid, de kosten en het management af bent,
maar er ook zelf op vooruit gaat! ;) *waarom zou je anders verkopen?

succes!


mikev :)

mikev
03/10/03, 14:34
heh.. en later lees ik de rest..

sorry, no offense.. au contraire;
..ik ging uit van 'n `echt bedrijf`..

(Ik picturede mezelf ff in zo'n situatie..
8 jaar zelfde toko met klanten, netwerk, kennis etc..)

maar idd.. dit is net ff iets anders.. ;)

anyhow..


y'all have a good one whatevah u do!


mikev :)


dmn wrong login again..

FSCJasper
03/10/03, 16:22
Lezen sommige nou gewoon niet?!

Ik wil het niet verkopen!! Ik wil gewoon weten hoe ik waarde kan uitrekenen, niet perse voor nu maar ook voor later. Nu vind ik dom van diegene die nu reageerd hebben over verkopen, terwijl ik al ongeveer 3 posts heb gemaakt dat ik het NIET wil verkopen! Lees als je nu nog een post maakt dan eerst het topic goed door,anders laat je het maar.

Rik
03/10/03, 16:35
Sorry dat ik dit zeg, maar stel dan ook niet zo'n vraag, al helemaal niet wanneer er eigenlijk geen bedrijf is of je niet eens weet hoeveel het waard is voor jezelf en/of een werkelijke waarde.

Elke ondernemer weet de waarde van zijn of haar onderneming echt wel in te schatten of heeft daar "enig" inzicht in, anders kun je beter stoppen met ondernemen....

Hou gewoon deze volgorde aan:

1) zorg voor een goed Businessplan
2) zorg voor je KvK en de Belastingdienst
3) zorg dat je meer klanten hebt en een goede administratie
4) zorg voor meer klanten / omzet

...en ga dan de balans eens opmaken.... het heeft geen zin om nu te zien dat de waarde van een "niet bestaand" bedrijf bijvoorbeeld 300.- euro is, en over een maand 320.- sorry hoor, dan ben je toch niet echt zakelijk met je bedrijf bezig lijkt me...

FSCJasper
03/10/03, 17:12
Ok, leuk voor alle opmerking ed. maar ik hoeft alleen een simpel antwoord te hebben.hoe ik de waarde kan uitrekenen. Dat betekent niet dat iemand anders dat voor me hoeft te doen, of dat dat betekent dat het in de verkoop gaat. Als ik zo'n 'simpel'' vraagje al niet meer vragen kan..1 antwoord was al genoeg geweest, ipv andere posts die beweringen maken wat ik nooit gezegt heb( verkopen?) Ik heb wel waarde in hoofd,maar dan toch.

BeNeWS
03/10/03, 17:21
Er is GEEN eenvoudige formule om de waarde van een bedrijf te berekenen.

Laat een balans opmaken door je boekhouder.
Stel vervolgens eens bedrijfsrevisor aan.

Das de beste persoon om de waarde te bepalen.
Dit kal je wel tot 2500 Euro en meer kosten.

Maar vermits je , zoals ik ook al in mijn vorige posts heb verteld, nog niet eens over een bedrijf beschikt, is dit niet te doen.

Ik zou zeggen, werk nog wat verder aan uw startende bedrijf.

En laat de waarde eens berekenen als je een maandelijkse omzet hebt van bv 5000 Euro.

----------------

Het enige wat je momenteel kan doen is het volgende: plaats een nieuwe topic.
STUDENT WENST HOSTING-KLANTEN TE VERKOPEN:
JAARLIJKSE OMZET: 840 Euro (70 x 12mnd)

Als er een aantal personen een bod doen, zie je wat het voor hen waard is.

Rik
03/10/03, 17:22
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ok, leuk voor alle opmerking ed. maar ik hoeft alleen een simpel antwoord te hebben.hoe ik de waarde kan uitrekenen. Dat betekent niet dat iemand anders dat voor me hoeft te doen, of dat dat betekent dat het in de verkoop gaat. Als ik zo'n 'simpel'' vraagje al niet meer vragen kan..1 antwoord was al genoeg geweest, ipv andere posts die beweringen maken wat ik nooit gezegt heb( verkopen?) Ik heb wel waarde in hoofd,maar dan toch.

Het uitrekenen is niet SIMPEL.... snap nu eens dat je wel een bedrijf moet hebben, om er een berekening van te maken.

je MOET een balans hebben, heb je een openings balans ? (bezittingen/schulden onderneming)

We willen je allemaal graag helpen, maar zonder enige info...

Rik
03/10/03, 17:24
Origineel geplaatst door BeNeWS
Er is GEEN eenvoudige formule om de waarde van een bedrijf te berekenen.

Laat een balans opmaken door je boekhouder.
Stel vervolgens eens bedrijfsrevisor aan.

Das de beste persoon om de waarde te bepalen.
Dit kal je wel tot 2500 Euro en meer kosten.

Maar vermits je , zoals ik ook al in mijn vorige posts heb verteld, nog niet eens over een bedrijf beschikt, is dit niet te doen.

Ik zou zeggen, werk nog wat verder aan uw startende bedrijf.

En laat de waarde eens berekenen als je een maandelijkse omzet hebt van bv 5000 Euro.

----------------

Het enige wat je momenteel kan doen is het volgende: plaats een nieuwe topic.
STUDENT WENST HOSTING-KLANTEN TE VERKOPEN:
JAARLIJKSE OMZET: 840 Euro (70 x 12mnd)

Als er een aantal personen een bod doen, zie je wat het voor hen waard is.

Ook wel weer aardig overdreven is het niet ??

FSCJasper
03/10/03, 17:41
Ja,is begrijp het nu wel..toch vind ik dat sommige hun reactie achterwegen konden laten, want dat had niets met topic of vraag te maken. Wanneer is grotere omzet heb zal ik nog eens een topic plaatsen, voor nu kan deze gesloten worden.

BeNeWS
03/10/03, 17:51
Origineel geplaatst door Rik


Ook wel weer aardig overdreven is het niet ??

Rik,

Met alle respect, een bedrijf (eenmanszaak) die geen 5000 Euro per maand omzet heeft aan hosting overleeft het niet.

Jij ben t missschien nog jong, maar als je getrouwd bent, kinderen hebt, een huis moet af betalen of huren , auto moet kopen, ....
Dan zul je toch dergelijke omzetcijfers MOETEN halen.

Rik
03/10/03, 18:00
Origineel geplaatst door BeNeWS


Rik,

Met alle respect, een bedrijf (eenmanszaak) die geen 5000 Euro per maand omzet heeft aan hosting overleeft het niet.

Jij ben t missschien nog jong, maar als je getrouwd bent, kinderen hebt, een huis moet af betalen of huren , auto moet kopen, ....
Dan zul je toch dergelijke omzetcijfers MOETEN halen.

Ik ben 30, heb een eigen zaak, misschien wel meer als 5000 omzet per maand, voor mij een weet, voor jou een vraag, maar wat heeft dit in godsnaam met deze topic te maken ??

En even tussendoor; denk je nu echt dat alle hosters in NL een omzet van 5000.- per maand hebben ?

Laten we voorzichtig uit gaan van 2000 aanbieders die daadwerkelijk geregistreerd zijn...
Met jouw redenering (een hoster MOET minimaal 5000 omzet hebben, anders overleven ze niet) betekend dat een omzet van 10.000.000 per maand...
Denk jij nou werkelijk dat er meer als een miljard gulden in de Nederlandse webhosting wereld omgaat ?

BeNeWS
03/10/03, 18:04
Dan zullen er een HEEL PAK studenten tussen zitten of mensen die dit in bijberoep op hun zolderkamer doen.

Ik heb momenteel 7 mensen in dienst.

Er zijn hier op dit forum een pak mensen die denken dat ze Bill Gates zijn: we zullen maar even met hosting beginnen en over 6 maanden zijn we rijk.

Wordt toch eens wakker allemaal, en hou op met dromen.

Rik
03/10/03, 18:10
Dat komt vaak omdat de grotere hosters resellers LOKKEN met dergelijke uitspraken.... "je eigen hostingbedrijf zonder veel kosten" ;)

Met resellers zitten we trouwens wel boven de 4000 aanbieders hoor... ga even uit van cijfers die slaan op daadwerkelijke bedrijven.

Rik
03/10/03, 18:11
Origineel geplaatst door BeNeWS
Dan zullen er een HEEL PAK studenten tussen zitten of mensen die dit in bijberoep op hun zolderkamer doen.

Ik heb momenteel 7 mensen in dienst.

Er zijn hier op dit forum een pak mensen die denken dat ze Bill Gates zijn: we zullen maar even met hosting beginnen en over 6 maanden zijn we rijk.

Wordt toch eens wakker allemaal, en hou op met dromen.

Met 7 man in dienst moet je wel HEEL wat meer als die 5000 omzet hebben hoor... of je betaald ze zwaar onder en lost geen soc.lasten af...

Vindt je zelf niet dat je ook een beetje uit de hoogte doet ?

BeNeWS
03/10/03, 18:12
Hoeveel hosters zouden er zijn die dit als HOOFD-beroep uitoefenen ?

Ik denk nog geen 500.

BeNeWS
03/10/03, 18:13
Origineel geplaatst door Rik


Met 7 man in dienst moet je wel HEEL wat meer als die 5000 omzet hebben hoor... of je betaald ze zwaar onder en lost geen soc.lasten af...

Die 5000 Euro diende als voorbeeld voor éénmanszaak.

Rik
03/10/03, 18:14
Meen je dat, en jij kent jouw markt ????

Laat ik me er maar verder niet mee bemoeien.


"Hoeveel hosters zouden er zijn die dit als HOOFD-beroep uitoefenen ?

Ik denk nog geen 500."

Grumpy
03/10/03, 19:04
Origineel geplaatst door BeNeWS
Hoeveel hosters zouden er zijn die dit als HOOFD-beroep uitoefenen ?

Ik denk nog geen 500.
:p

en waarom MOET een eenmanszaak een omzet van 60.000 per jaar halen? :X

BeNeWS
04/10/03, 13:15
Origineel geplaatst door Grumpy

:p

en waarom MOET een eenmanszaak een omzet van 60.000 per jaar halen? :X
Van mij moet er niets, maar als je uit de kosten wil geraken en een beetje wil leven (na betaling van belastingen e.d.) zal je dit toch wel nodig hebben.

Grumpy
04/10/03, 15:27
Hoe kan jij nou weten wat een willekeurig bedrijf NODIG heeft.

BeNeWS
04/10/03, 15:51
Origineel geplaatst door Grumpy
Hoe kan jij nou weten wat een willekeurig bedrijf NODIG heeft.
Omdat ik uit ervaring spreek.
Ik weet nog hoe moeilijk ik het had toen ik mijn bedrijf 13 jaar gelden opgestart hebt.

PS: Ik heb het hier wel over een hosting-bedrijf. Niet eender welk bedrijf.

Santario
04/10/03, 16:50
Origineel geplaatst door BeNeWS

Van mij moet er niets, maar als je uit de kosten wil geraken en een beetje wil leven (na betaling van belastingen e.d.) zal je dit toch wel nodig hebben.

Jij leeft erg duur dan moet ik zeggen, of je kasverkeer is verre van optimaal...

BeNeWS
04/10/03, 16:59
Origineel geplaatst door Santario


Jij leeft erg duur dan moet ik zeggen, of je kasverkeer is verre van optimaal...

Ik heb hier een aantal post terug eens een lijstje opgesomt van kosten. (getrouwd, eigen huis, auto ,kinderen e.d.)

Vul daar zelf maar eens wat bedragen achter dan zie je wat je over houdt.

Jullie doen met deze informatie wat jullie willen. Van mij moet er niets, ik wilde enkel een alleen opstartende hosters wat advies geven.

Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Rik
04/10/03, 17:14
Origineel geplaatst door BeNeWS


Ik heb hier een aantal post terug eens een lijstje opgesomt van kosten. (getrouwd, eigen huis, auto ,kinderen e.d.)

Vul daar zelf maar eens wat bedragen achter dan zie je wat je over houdt.

Jullie doen met deze informatie wat jullie willen. Van mij moet er niets, ik wilde enkel een alleen opstartende hosters wat advies geven.

Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Je hebt wel een beetje gelijk, maar even kort:

* waar staan jouw kinderen en vrouw op de balans ?

Heeft niets met "het bedrijf" te maken he... als je wilt trouwen en kids wilt, dan moet je daar op voorbereid zijn, iets dat jij toevallig met je zaak hebt gedaan.
Een ander kan er juist bewust voor kiest om bijvoorbeeld eerst een paar jaar 100% voor zijn zaak te gaan, zonder vrouw ;)

BeNeWS
04/10/03, 17:20
Origineel geplaatst door Rik

* waar staan jouw kinderen en vrouw op de balans ?


Die leven wel van het loon dat door het bedrijf wordt uitgekeerd.

En kinderen kosten geld, ik kan der van meespreken heb er hier 3 rondlopen.

McRox
04/10/03, 18:08
Origineel geplaatst door Rik
Wou je gaan verkopen ?

Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik ben er over aant denken, weet ik nog niet zeker. Als de prijs aardig is,doe ik dat misschien en anders ga ik verder ermee, maar ik kan dus ook mede door school niet volledig blijven groeien, want dan wordt het niet meer te doen dmv support verlenen ed. Het bedrijf groeit goed, steeds meer naambekendheid en iedereen is tevreden,dus dat is misschien een reden om het te houden. Hoe kan ik de waarde uitrekenen?

Origineel geplaatst door FSCJasper
Lezen sommige nou gewoon niet?!

Ik wil het niet verkopen!! Ik wil gewoon weten hoe ik waarde kan uitrekenen, niet perse voor nu maar ook voor later. Nu vind ik dom van diegene die nu reageerd hebben over verkopen, terwijl ik al ongeveer 3 posts heb gemaakt dat ik het NIET wil verkopen! Lees als je nu nog een post maakt dan eerst het topic goed door,anders laat je het maar.

Hoewel ik vind dat er wat posters aanwezig waren om je onderuit te halen, vind ik het onderwerp en vraag of niet helemaal juist of onserieus..

Hierboven spreek je jezelf toch duidelijk tegen?


Origineel geplaatst door FSCJasper
Doordat ik pas kort bezig ben met mijn bedrijf, en iedereen tevreden is

Een tevredenheidspercentage van 85% bijvoorbeeld over 1000 klanten, betekent 150 ontevreden klanten.
Als het gaat om 5 klanten, dan lijkt het mij logisch dat ze dan allemaal tevreden zijn.

Bovendien zegt een tevreden klant niks als ie zelf geen maandje bij je zit ;)

Geloof me, als je werkelijk een marketing plan hebt gemaakt, dan moet je niet tevreden zijn met 5 klanten per maand extra. Bij een sireuze (betaalde)plan hoor je te klagen als je maar 5 klanten per dag extra erbij krijgt.. (Hoeft overigens niet aan je plan/campagne te liggen)


Origineel geplaatst door Grumpy

:p

en waarom MOET een eenmanszaak een omzet van 60.000 per jaar halen? :X

Volgens mij zijn sommigen vergeten dat het om een omzet gaat, niet netto winst.

Met 5000 omzet per maand kom je uit op geen eens 2000 per maand netto. En helemaal niet met 10 euro per jaar hosting :D

Rik
04/10/03, 18:21
All true....

Ik zou als ik jou was, Jasper, dan ook mezelf eens gaan verdiepen in het opzetten van een echte zaak, dus inclusief een goed plan.
Zo'n Businessplan is er niet alleen voor om mogelijke financierders te vinden, het is ook een soort van "handboek" voor je...
In dat plan staan bijvoorbeeld je verwachte aandeel in de markt, en belangrijker, HOE je die gaat krijgen.... in welk tempo/tijdsbestek.

Alleen op die manier kun je echt seriues je zaak opbouwen.
Als je ervanuit gaat dat je gewoon nooit verlies mag maken (dus ook in het begin niet), en je gaat dan van jou klanten aantallen uit, en een winst van bv 10.- euro per maand... dan ben je gewoon geen ondernemer, die gaat voor de volle hap, in iedergeval, een zo'n groot mogelijk deel...

Ga eens praten met mensen in je omgeving met een eigen zaak, laat je goed informeren, en onderneem iets... als reseller zonder KvK ben je nou eenmaal niet eens "een bedrijf" , dat is een hobby met wat zakgeld.

FSCJasper
04/10/03, 18:29
Ik heb nu toch ook vaakgenoeg gezegd dat ik over 2 weken het KVK binnen heb?! Plexteam had wel gelijk in dat ik me aardig tegensprak in de eerste posts maar daar heb ik reden voor;
Eerste wilde ik misschien ook wel verkopen maar in overleg met een paar mensen heb ik er toch vanaf gezien,wat dus leidt naar dat ik het niet ga verkopen. Het hoeft van mij nog niet eens zo goed te groeien, als ik maar kosten eruit heb in het begin. Ben pas 14 en een bedrijf met elke dag 5 klanten erbij wordt mee veel te veel, en ook ondoenbaar dmv schoolplicht. School staat op nummer 1, en als ik dan met hosting kan opbouwen is dat heel fijn meegenomen. Ik ben toch al ondernemer in hart en nieren( begon al met 'bedrijfje' op mijn 8e) en ik wil later ook bedrijf hebben ookal zal dat niet liggen in het hosting, want dat heeft gewoon te weinig toekomst vind ik dan.

Rik
04/10/03, 18:37
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik heb nu toch ook vaakgenoeg gezegd dat ik over 2 weken het KVK binnen heb?! Plexteam had wel gelijk in dat ik me aardig tegensprak in de eerste posts maar daar heb ik reden voor;
Eerste wilde ik misschien ook wel verkopen maar in overleg met een paar mensen heb ik er toch vanaf gezien,wat dus leidt naar dat ik het niet ga verkopen. Het hoeft van mij nog niet eens zo goed te groeien, als ik maar kosten eruit heb in het begin. Ben pas 14 en een bedrijf met elke dag 5 klanten erbij wordt mee veel te veel, en ook ondoenbaar dmv schoolplicht. School staat op nummer 1, en als ik dan met hosting kan opbouwen is dat heel fijn meegenomen. Ik ben toch al ondernemer in hart en nieren( begon al met 'bedrijfje' op mijn 8e) en ik wil later ook bedrijf hebben ookal zal dat niet liggen in het hosting, want dat heeft gewoon te weinig toekomst vind ik dan.

Over twee weken KvK binnen ?
Wordt die momenteel ergens gemaakt ?, gewoon langsgaan, krijg je je nummer meteen mee ;)

Hosting geen toekomst ?
Ok, jouw visie, maar waarom dan zo nodig een hostingbedrijf beginnen als je er niet achter staat ?
Begin dan DIRECT met iets wat je ECHT wilt doen, ga daar aan werken, laat de ondernemer in je los, hij wil eruit :D

FSCJasper
04/10/03, 18:40
Over 2 weken kan ik mijn ouders meekrijgen naar het KvK in Sittard ;)

Ik denk inderdaad dat over 5 jaar ofzo het hosting niet veel meer is. Je ziet nu al hoe veel goedkoper het is geworden ivm vorige jaren. Ik sta zeker achter mijn hostingbedrijf maar ik zal zeker niet totaan mijn 30e ermee door gaan ;) . Ook is dit zowat het enige wat ik KAN doen als ondernemer omdat voor de rest het niet kan door leeftijd of het budget het niet toelaat. Hosting is zeker leuk ,en fijn om als ondernemer mee te beginnen maar het is geen 'Business for life' vind ik dan.

Cripton
04/10/03, 18:48
Hosting heeft altijd een toekomst maar de grootste bedrijven eindeigen altijd. Kleine bedrijven stoppen meetsal na een paar jaar omdat ze bv. geen zin meer hebben of niet genoeg klanten verdienen.

Dennis
04/10/03, 19:20
Origineel geplaatst door BeNeWS
Waar zijn we hier toch mee bezig ?

Dit is nog niet eens de naam 'BEDRIJF' waardig.

Twee GROTE klanten met een omzet van 70Euro - Kosten van 50Euro ????

Wat noem je dan een kleine klant ??

Ik zou je 'bedrijf (?) onmiddelijk willen kopen. Slechts 50 euro kosten per maand:
Servers/Hosting
Telefoon / GSM / Internetaansluiting
Wagen
Boekhouder
Personeel
Loon
Kantoorruimte / electriciteit
Publiciteit
Verzekeringen
...... (ik kan zo nog even door gaan )

en dat voor slechts 50Euro per maand !! Gaan we lekker offensive doen? Het is inmiddels duidelijk dat hij nu nog niet veel voor zijn bedrijf zou kunnen vangen als hij zijn bedrijf zou willen verkopen.

Kijk... een waarde voor een bedrijf dat niet bij de KVK is ingeschreven is vrij moeilijk. Zeker aangezien de verkoopwaarde van een bedrijf zakt als hij niet bij de kvk ingeschreven (lees: illegaal is). Echte bedrijven zijn dan minder gauw geinteresseerd, dus de waarde daalt.

Een bedrag? Tussen de €150 en de €250? Wat heb je eigenlijk al? Waaruit bestaat je website? Wat voor scripting? Hoeveel klanten?

Domenico
04/10/03, 19:22
Hosting geen toekomst? :O

Dennis
04/10/03, 19:32
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik ben toch al ondernemer in hart en nieren( begon al met 'bedrijfje' op mijn 8e) en ik wil later ook bedrijf hebben ookal zal dat niet liggen in het hosting, want dat heeft gewoon te weinig toekomst vind ik dan. Ik wil toch even melden dat je als ondernemer nog nooit een legale onderneming gestart hebt, heb je ooit meer dan 20euro/maand winst gemaakt?

Ik ben begonnen op mijn 15e, maar dan kwam niet omdat ik zo van ondernemen hield. Je bent als ondernemer met je huidige bedrijf ook nog niet zover gekomen, om nu al te zeggen dat hosting weinig toekomst heeft?

Rik
04/10/03, 19:37
Origineel geplaatst door Domenico
Hosting geen toekomst? :O

Die snapte ik ook niet helemaal.... ik heb de afgelopen tijd me nogal in deze markt verdiept om het zo te zeggen, ook voor een klant, en als iets me op is gevallen, dan is het wel de enorme potentie die de markt nu heeft, en voorlopig nog heel lang blijft houden (buiten dat het NATUURLIJK herhalingsaankopen zijn ieder jaar weer ;))

Dennis
04/10/03, 19:39
Zeker nu het aantal internetters aan het steigen is, is er ook meer ruimte voor nieuwe websites, meer behoefte aan hosting... En als je ziet hoeveel klanten sommige hosts hosten en hoeveel omzet ze maken en hoe makkelijk het met kleine budget-budget-hosts is gegaan. (BASM leverde tegen minimum-prijzen, maar overleefde toch door weinig onkosten)

Rik
04/10/03, 19:47
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zeker nu het aantal internetters aan het steigen is

dit is nog NOOIT dadelende geweest :D

FSCJasper
04/10/03, 19:52
Ik bedoel niet dat Hosting bij mij geen toekomst heeft, maar hosting opzich. Ik had al argumenten gegeven; De prijzen dalen zo erg dat het straks gewoon te goedkoop wordt en alleen grotere bedrijven zullen overleven. Ook verwacht ik meer free hosts die betere kwaliteit gaan bieden,waardoor er toch weer wat omzet gemist gaat worden bij de meeste hostingproviders. Nu denk ik dat dit wel gebeurt op een langer termijn; namelijk rond de 5 tot 7 jaar..dan verwacht ik dat het bijna afgelopen is met hosting.

Dennis
04/10/03, 19:53
Het was duidelijk dat jij vond dat de hele hosting-markt geen toekomst meer heeft. Er komen inderdaad meer concurrenten, maar als Citus blijft groeien zouden we er goed van kunnen leven tegen de huidige lage prijzen.

FSCJasper
04/10/03, 19:57
Hehe, volgens mij heb ik een te hete discussie gestart :D

Zoals Dennis al zegt, er komen meer concurrenten. Het wordt steeds makkelijker een eigen hostingbedrijf op te richten( look at me ) en daardoor lopen de grotere echte bedrijven die alles op een rijtje hebben flink omzet mis. De meeste kunnen er nog wel mee leven, maar buiten de grotere providers kunnen de kleinere beter niet proberen er hun fulltime baan meer van te maken.

Rik
04/10/03, 19:59
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik bedoel niet dat Hosting bij mij geen toekomst heeft, maar hosting opzich. Ik had al argumenten gegeven;

De prijzen dalen zo erg dat het straks gewoon te goedkoop wordt en alleen grotere bedrijven zullen overleven.

Kleinere bedrijven zullen altijd hun klanten behouden indien ze de juiste service geven, iets dat bij de ECHT grote hosters vaak VER te zoeken is...

Ook verwacht ik meer free hosts die betere kwaliteit gaan bieden,waardoor er toch weer wat omzet gemist gaat worden bij de meeste hostingproviders.

Free webhosting wordt al zo lang "geprobeerd"... maar altijd weer stopt men, of schakeld men over op betaalde hosting omdat die banners nou eenmaal niet zo fijn zijn... dat Free hosting marktaandeel gaat winnen is
regelrechte onzin !

Nu denk ik dat dit wel gebeurt op een langer termijn; namelijk rond de 5 tot 7 jaar..dan verwacht ik dat het bijna afgelopen is met hosting.

Onderbouw deze stelling even aub, want ik snap er niets van hoe jij, zonder ENIG marktonderzoek, zo'n opmerking kunt plaatsen... waar is dit op berust als ik vragen mag ?

Rik
04/10/03, 20:01
Origineel geplaatst door FSCJasper
Hehe, volgens mij heb ik een te hete discussie gestart :D

Zoals Dennis al zegt, er komen meer concurrenten. Het wordt steeds makkelijker een eigen hostingbedrijf op te richten( look at me ) en daardoor lopen de grotere echte bedrijven die alles op een rijtje hebben flink omzet mis.


En net namen de grote hosters juist alles over en liepen ze niets mis ?
Dat bedoel ik ;)

Dennis
04/10/03, 20:04
Ik dacht dat het juist de laatste jaren duidelijk werd dat 'gratis-hosting' geen toekomst meer heeft?

F2S
Lycos
XSZone
Er waren vast nog wel meer goede gratis hosts met php-ondersteuning zonder reclame.
---
Maar er komen steeds minder gratis-hosts en de kwaliteit van gratis-hosts lijkt maar achteruit te gaan. Ook moet een gratis-host meer op zijn klanten letten. Als ik bijv. een gratis host zie die 100mb gratis space aanbiedt, dan gebruik ik dat weleens voor grote bestanden voor persoonlijke websites en dat grapje kan ze zo 120gb/maand gaan kosten.

Rik
04/10/03, 20:07
Daarom zeg ik ook, er klopt niets van die stellingen, en als Jasper slim is zet hij ze uit z'n hoofd, en ziet hij in dat er wel degelijk een HELE goede boterham in webhosting zit, nu, maar ook over 10 of 20 jaar....

Rik
04/10/03, 20:09
Origineel geplaatst door FSCJasper
Hehe, volgens mij heb ik een te hete discussie gestart :D



Nee je spreekt jezelf CONTINU tegen, in diverse topics... ik ga me er verder ook niet meer mee bemoeien als je het niet erg vindt, hier valt weinig zinnigs tegen in te brengen....

Dennis
04/10/03, 20:09
Het enigste wat volgens mij wel klopt is:
'Er zullen minder monopolisten zijn als eerst, omdat er meer concurrenten zijn die lagere prijzen zullen vragen. Maar dit neemt niet weg dat er als webhost niet flink te verdienen valt'

Zou je trouwens de stellingen waar je 100% achter staat even opnieuw willen formuleren?

FSCJasper
04/10/03, 20:14
Er is zeker 'een goede boterham' in Hosting te verdienen, maar wat je zegt over; 'En net namen de grote hosters juist alles over en liepen ze niets mis ?' klopt niet als je op langer termijn gaat kijken. Er komen steeds meer 'bedrijfjes' bij en als ze steeds opgekocht moeten worden door de groteren kunnen zij naar een tijdje ook niet meer iedereen en alles gaan kopen.

Dit is mijn stelling en ik denk ook zo dat het zo gaat lopen, mits er misschien strengere regels gemaakt worden voor hosting te verlenen.Natuurlijk hoeft het niet te kloppen wat ik zeg, maar ik denk dat dit gaat gebeuren. Er zullen altijd bedrijven zijn die zich wel makkelijk weten te redden,maar kleinere zullen er aan onderdoor gaan.

xserve
04/10/03, 20:17
Een ondernemer in hart en nieren die niet weet wat een balans is en nog nooit een ondernemersplan heeft gemaakt?

FSCJasper
04/10/03, 20:19
Een ondernemer die pas een maand bezig is met echt iets op te richten, maar wel een ondernemersplan gemaakt heeft.

Grumpy
04/10/03, 23:08
Origineel geplaatst door BeNeWS


Ik heb hier een aantal post terug eens een lijstje opgesomt van kosten. (getrouwd, eigen huis, auto ,kinderen e.d.)

Vul daar zelf maar eens wat bedragen achter dan zie je wat je over houdt.

Jullie doen met deze informatie wat jullie willen. Van mij moet er niets, ik wilde enkel een alleen opstartende hosters wat advies geven.

Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Dat JIJ meer dan 5000 omzet per maand nodig hebt betekent niet dat iedere ondernemer van een webhostingbedrijf zoveel nodig heeft.

De TS zit nog op school, woont waarschijnlijk thuis bij zijn ouders die alles voor hem betalen. Hij heeft geen 5000 omzet NODIG.

En Plexteam OMZET, ik weet heus wel wat omzet is :rolleyes:.


BASM leverde tegen budget prijzen, en hoe. Trage servers, veel downtime. Veel ontvangen weinig investeren, klanten laten zitten met slechte services.

Jasper, er zijn grote bedrijven. Er komen steeds meer kleinere hosters die een graantje meepikken. Maar daar zullen de grote hosters zich nooit zorgen over maken. Het is namelijk zo dat mede dankzij de vele kleine prutsende hosters, consumenten meer willen betalen voor kwalitatief goede hosting met goede support. En daar staan de grotere hosters klaar om deze klanten op te vangen.

Om te zeggen dat het over 10 of zelfs 20 jaar nog steeds goed gaat met de hostingwereld durf ik niet te zeggen. Men moet niet vergeten dat we in het computertijdperk leven waar ontwikkelingen gigantisch snel gaan.
Moet je eens terug denken aan wat voor computers er 10 jaar geleden waren, en wat voor computers 20 jaar geleden.

Vergeet niet dat internet pas sinds de laatste 10 jaar echt populair is geworden. Het kan in zo'n zelfde periode ook verdwijnen. Alhoewel, niet per se internet, maar de webhostingwereld.
Internetverbindingen worden steeds sneller en sneller. Zat je 10 jaar geleden thuis met een 14.4kbit modem te surfen, is er nu 8mbit (8192kbit) ADSL beschikbaar.

Het is niet onwaarschijnlijk dat er in de toekomst steeds meer mensen ervoor kiezen om thuis of in de kelder van een bedrijf een website te laten draaien.

Rik
05/10/03, 00:37
daarvoor was er nog geen internet, toen was het netwerk alleen voor defensie doeleinden beschikbaar... ;) (NATO)

Grumpy
05/10/03, 00:44
Ik had het over de COMPUTERS van toen, niet over internet ;)

Rik
05/10/03, 00:46
Origineel geplaatst door Grumpy


Vergeet niet dat internet pas sinds de laatste 10 jaar echt populair is geworden.


;)

Grumpy
05/10/03, 02:57
Kan me herinneren dat internet in 1993 al voor het grote publiek beschikbaar was.

Rik
05/10/03, 03:13
Nou, daarvoor nog niet, dus dat het de afgelopen 10 jaar (1993-2003) heel populair is geworden kan wel eens kloppen ;)

Grumpy
05/10/03, 03:25
Dan klopt het toch wat ik zeg?
Wat is het probleem dan? :)

Rik
05/10/03, 03:26
dat het daarvoor niet populair kan zijn geweest vriend ;)

Grumpy
05/10/03, 03:32
Maar ik zeg toch ook niet dat het meer dan 10 jaar terug populair was???

Rik
05/10/03, 03:40
Als je deze zin goed leest:

Vergeet niet dat internet pas sinds de laatste 10 jaar echt populair is geworden.


dan kun je toch als antwoord geven:

Daarvoor KON het niet "iets" gevonden worden, dus is het logisch dat het pas sinds 10 jaar populair is...

Maar kijk ons hier een hele pagina over doorgaan :D

Grumpy
05/10/03, 03:48
Ik kon er wellicht beter 7 jaar (1996) van maken, of zelfs 5 (1998). :)

Maar 10 staat leuker. :D

Rik
05/10/03, 13:35
;)

Cripton
06/10/03, 11:02
10 jaar is ook een beetje overdreven ja. Toen hadden ze als de snelste verbinding een 14k4 modem dacht ik.

websiteondemand
25/07/11, 14:21
Ik bedoel niet dat Hosting bij mij geen toekomst heeft, maar hosting opzich. Ik had al argumenten gegeven; De prijzen dalen zo erg dat het straks gewoon te goedkoop wordt en alleen grotere bedrijven zullen overleven. Ook verwacht ik meer free hosts die betere kwaliteit gaan bieden,waardoor er toch weer wat omzet gemist gaat worden bij de meeste hostingproviders. Nu denk ik dat dit wel gebeurt op een langer termijn; namelijk rond de 5 tot 7 jaar..dan verwacht ik dat het bijna afgelopen is met hosting.

Rond de 5 tot 7 jaar. Daar zijn we nu voorbij en even resumé. Volgens mij is hostingmarkt (nog immer) booming, blijft hosting booming en is deze voorspelling niet uitgekomen, noch zal deze in de nabije toekomst vorm gaan krijgen. :)

WebMeso
25/07/11, 16:28
Knap hoor! Een nieuwe recordhouder voor het kicken van een oud topic. Een topic uit 2003.

Pantsy
25/07/11, 17:02
En daar doe jij net zo hard aan mee WebMeso... knap hoor! ;)