PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting, webdesign, programmers, mods, txtschrijvers, voor langdurig project gezocht.



ebras
30/09/03, 20:37
Hosting, webdesign, programmers, moderators, text-schrijvers voor langdurig project gezocht.

Een op te zetten website dat een soort comunity moet gaan worden.

Botom line. Een simpel navigeerbare website waar men de vakantie kan plannen en bespreken. Een site waar je allerhande informatie vind die je nodig hebt om de juiste keuze voor te kunnen maken en vervolgens een onvergetelijke vakantie hebt (mede dankzij de site).

Maar ook een site die je makkelijk kan schalen, groeien zonder onoverzichtelijk te worden. En een site die je met enig gemak op iedere willekeurige regio kan plakken.

Daar heb je een informatieve site voor nodig, met veel lokale informatie over de plaats van bestemming. Verder moet het een E-commerce site worden. Het moet dus geld opleveren.

Een informatieve website met info als:

- Routes. (te downloaden/printen)
Om men op weg te helpen... Van huis naar de bestemming, met vliegtuig, bus, trein of eigen vervoer. Maar ook van de locatie zelf, wat is leuk om te zien, waar kun je mooi wandelen en hoe kom ik daar? Ik wil de wijnroute rijden, wat kom ik zoal tegen, etc.
- Producten.
E-commerce. Hier kun je een huisje huren (of kopen), camping en hotel boeken, dat lekkere flesje wijn aanschaffen etc.
- Tips. (te downloaden/printen)
Leuke ervaringen van andere gebruikers opgezet in leuk leesbaar formaat.
- Recepten. (te dowloaden/printen)
Proef de vakantie thuis!
- En natuurlijk de screensavers, desktop-plaatjes, e-cards, foto dagboeken, etc. (downloaden/zenden)
Binding met klanten en werving van nieuwe gebruikers.

Een verzamelplaats (forum) voor:
Note: Ieder forum-onderdeel zal bekeken moeten worden en naar wens aangepast, niet iedereen mag zomaar overal posten.Het gaat dus om 4 losse forums.
- Prive naar prive.
Ervaringen, opmerkingen, vragen etc.
- Zakelijk naar klant.
Hier kunnen bedrijven (denk aan reisorg. hotels etc.) hun aanbiedingen doen.
- Klant naar zakelijk.
Kun je als klant zijnde je wensen achter te laten. Noem het een ideeen bus.
- Zakelijk naar Zakelijk.
Het genereren van nieuwe zakelijke contacten.

Het geheel draait rond toerisme. Specifiek een bepaalde regio van bijvoorbeeld Italie. Een plaatsje op het web waar je alles over de desbetreffende regio kan terugvinden. Ook informatie over het leven in Italie, verkassen, werken of stage lopen, hier kan Klant naar zakelijk of Zakelijk naar klant een mooie rol spelen.

Wat vraag/zoek ik? Een groepje mensen die net als ik geintereseerd zijn in een leuk project met potentie. Mensen met kennis en ervaring of de wil om eens wat nieuws te leren. Een passie voor Toscane of Italiaanse kunst/cultuur/keuken/auto's zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Het hoeft dus niet per se om mensen uit het vak te gaan! Ken je mensen met soortgelijke activiteiten, die dit wellicht uit willen bouwen, let me know!

Wat heb je te bieden? Een deel van de site-opbrengsten.

Wat is jouw deel in dit? Ten eerste het idee natuurlijk. Is welliswaar niet origineel (een samenkomst van veel bij elkaar geplukte sites). Ik woon in de regio en kan dus als intermediair optreden, heb contact met de lokale toerisme sector (o.a. VVV). Verder heb ik contact met wat gemeenten, dit kan ik uitbreiden en onderhouden. Deze zorgen op hun beurt weer voor aanlevering van foto's, text, activiteiten etc. Een goede site is goede reclame voor de regio.

EDIT: Ik hoop dat het idee nu wat duidelijker is.

Wanneer je wellicht meer wil weten, van gedachte wil wisselen of domweg denkt; Goed idee! :) Neem even kontact op!

Rik
01/10/03, 16:01
Origineel geplaatst door ebras
Hosting, webdesign, programmers, moderators, text-schrijvers voor langdurig project gezocht.

Een op te zetten website dat een soort comunity moet gaan worden.

Een informatieve website met info als:
- Routes. (te downloaden/printen)
- Producten. (te bestellen/boeken)
- Tips. (te downloaden/printen)
- En natuurlijk de screensavers, desktop-plaatjes, e-cards, foto dagboeken, etc.

Een verzamelplaats (forum) voor:
- Prive naar prive (ervaringen e.d.).
- Zakelijk naar klant.
- Klant naar zakelijk.
- Zakelijk naar Zakelijk.

Dit draait om toerisme voor een regio van Italie, een plaatsje op het web waar je veel over de desbetreffende regio kan terugvinden.

Zo'n site (http://www.terraditoscana.com) bestaat (http://www.italieforum.nl/) natuurlijk (www.tuscany-estate.biz/) al (http://www.italie.nl) maar (http://www.italia.nl/) niet als geheel. Ik heb nog geen plekje gevonden waar ik en lekker kan chatten en serieus vragen op een forum kan stellen en een nieuw product kan vinden voor de NL markt en mijn vakantie van begin tot eind kan plannen en vervolgens mijn foto's op kan posten en dat leuke huisje wat ik tegenkwam kan aanschaffen en etc.

Wat vraag/zoek ik? Een groepje mensen die net als ik geintereseerd zijn in een leuk project met potentie. Mensen met kennis, ervaring en wat vrije tijd. Een passie voor Toscane of italiaanse kunst/keuken/auto's zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Wat heb je te bieden? Niets! Dat is heel weinig maar niets is minder waar. Wel kunnen we denken, wanneer er een groepje ontstaan is, aan een opzetje waar iedereen beter van wordt, denk aan het uitbreiden van je hosting/design/programeer markt, denk aan het delen van de evt. voortvloeiende winsten etc. Waar een wil is, is vaak wel een weg te vinden.

Wat is jouw deel in dit? Ten eerste het idee natuurlijk. Is welliswaar niet origineel (een samenkomst van veel bij elkaar geplukte sites). Verder woon ik in de regio en kan dus als intermediair optreden, heb contact met de lokale toerisme sector (o.a. VVV). Meer inbreng over mij offline...

Is dit een reele vraag? En is een project als dit te doen m.b.v. thuiswerkers, zonder al te veel telefoongesprekken en meetings? Of zit ik hier fout en moet ik eerst maar eens bezinnen en wat meer uitwerken en voorbereiden.

Wanneer je wellicht meer wil weten, van gedachte wil wisselen of domweg denkt; Goed idee! :) Neem even kontact op!

|PS, ik geloof echt dat dit een klapper kan/zal worden, weet ook dat het HEEL VEEL werk is. Dus reacties op inhoud en uitwerking offline please...|


Ik zie hier eigenlijk helemaal geen toekomst in eerlijk gezegd, geen inkomsten, laat ik het zo zeggen.
Hoe zie je dit verder voor je, hoe denk je hier opbrengsten uit te halen?

Patrick Akkers
01/10/03, 17:37
denk dat het niets word, lijkt me totaal niet intressant, en wie krijg je zover om zo een site met je op te zetten, daar gaat dagen/weken werk inzitten, en dan kost het je nog hosting + domeinnaam.

InstantXs
01/10/03, 17:46
Origineel geplaatst door Patrick Akkers
denk dat het niets word, lijkt me totaal niet intressant,

Dat jij het neit interessant vind, betekend niet dat niemand dat vind..

Rik
01/10/03, 18:00
Origineel geplaatst door InstantXs


Dat jij het neit interessant vind, betekend niet dat niemand dat vind..

Wat vindt jij hiervan dan ?
Even globaal omschreven...

NeoX
01/10/03, 19:28
Ach ja ik ben wel een fan van de italiaanse keuken =] lijkt me wel een leuk project .

Inkomsten zou je meer uit sponsoring moeten halen denk ik..... (denk aan reisburo's en dergelijke)

Ik wil wel een beetje helpen stuur maar een pm of emailtje...

vr groet
Vincent

Patrick Akkers
01/10/03, 20:37
Origineel geplaatst door InstantXs


Dat jij het neit interessant vind, betekend niet dat niemand dat vind..

Zeg ik dat dan?

Volgens mij had ik getypt: Het lijkt MIJ!!! totaal niet intressant en niet 'het lijkt NIEMAND!! totaal niet intressant!

ebras
01/10/03, 21:16
Ik begrijp dat de brandende vraag opbrengsten zijn... Mogelijke opbrengsten zat. Denk idd aan sponsering maar het zal hier vooral om commissies (ja ik weet het = meer werk) gaan.

Twee heel voor de hand liggende voorbeeldjes:
* 2 tot 15% voor iedere boeking (vakantie-huisje, campings, hotels, etc.)
* 3% Op ieder verkocht huis.
Reken je rijk zou ik zeggen.

Er is nog een zee van mogelijkheden. Dat laat ik maar even voor de geintereseerden.

Ik ben zeer geintereseerd in de reacties van de forumgebruikers, maar als je het nix vind, post dan niet! Ben meer geintereseerd in de mogelijkheden, onmogelijkheden, tips op het gebied van het opzetten van een site etc. Inkomsten is iig al aan gedacht, de uitwerking nog niet.

Rik
01/10/03, 21:21
Je kunt pas mogelijke opbrengsten gaan berekenen nadat je weet wat je markt is lijkt me.... dus dat je al weet wat de opbrengsten zijn voordat je weet aan wie je gaat verkopen, hoeveel dat er zijn, vindt ik wel erg knap...

Zit misschien wel iets in in dit concept, maar laat ook de negatieve aspecten de revu passeren mister... daar kun je enorm veel aan hebben en van leren...

+ als je concept ECHT goed is, en jij er zoveel vertrouwen in hebt, dan kun je elk commentaar zo van tafel vegen ;)

ebras
01/10/03, 21:37
Rik, klopt wel wat je zegt, maar als ik in een publiek forum precies ga vertellen wat ik ga verkopen, aan wie en wat me dat evt. op gaat leveren ben ik niet echt slim bezig, toch?

Wat het concept betreft, dat is nog maar een idee. Negatieve aspecten hoor ik natuurlijk graag! Maar de leesbaarheid van het topic gaat flink omlaag als iedereen gaat roepen, ik vind het nix punt... Je quote helpt ook niet echt mee aan de leesbaarheid....

Mocht je willen weten wat de markt is klik eens op mij! ;) (http://www.webhostingtalk.nl/private.php?s=&action=newmessage&userid=1210)