PDA

Bekijk Volledige Versie : Virtual dedicated / private server?



helohelo
30/09/03, 17:13
hallo,

Ik zoek hosting voor plusminus 4 sites die zeer snel allerlei php scripts moeten kunne draaien; liefst met unlimited webdomainhosting die ik via reseller aanschaf.

ik lees veel over
1- Virtual dedicated servers
2- Virtual Private servers
en
3- Virtual Dedicated hosting

zijn 1 en 2 hetzelfde?

Wat zijn de voordelen en nadelen van virtuele servers
Wat zijn de verschillen tussen 12 enerzijds en 3 anderzijds.

het grootste voordeel, lees ik dat het lijkt of je op een dedicated server draait en met bv enom geen last hebt van andere gebruikers op dezelfde server.
http://www.ensim.com/products/privateservers/index.html
is dit zo?
Het grootste nadeel met rootacces: (van een neef)
"En andere pakketen van andere hosters waarbij je zogenaamde "root" access krijgt, wat dus betekend dat je zelf programma's mag/kunt installeren zijn ook niet echt aan te raden. Dit omdat je dus met meerdere op een server zit, allemaal met een eigen configuratie, maar je deelt toch nog altijd 1 processor. Dus als iemand bijvoorbeeld een database server zit te compilen (opbouwen en installeren vanuit source code, kost toch snel 3/4 uur) dat zal de processor toch niet veel tijd meer hebben om webpagina's "weg te sturen" naar bezoekers en zit je dus op een mega trage server...."

Jullie opinie/ ervaring graag!! Ook tips voor goede VPS hosters zijn welkom!
Ikzelf denk aan www.Server4You.com

wdv
30/09/03, 17:30
Meestal wordt zo'n virtual server gelimit op CPU usage.

helohelo
30/09/03, 17:46
gelimit op cpu usage?
wat betekend dit voor de snelhied. Sorry ik weet hier niet zoveel van...

wdv
30/09/03, 17:53
Dat je als gebruiker niet meer dan x % van de cpu mag gebruiken. Maar ik denk dat je voor 4 sites ook wel met een gewoon groot webhosting pakket volstaat.

helohelo
30/09/03, 18:03
ja, ookal zijn het zware scripts bv nagaan of domain expired is:checks 15000 domains in 1 second?
en het 'root' verhaal? wat denk je?

helohelo
30/09/03, 18:07
Maar ik denk dat je voor 4 sites ook wel met een gewoon groot webhosting pakket volstaat.
Maar gewone pakketten hebben toch bijna nooit de mogelijkhied meerdere domaijnnamen in een account te hosten en gezamenlijk de totale webspace en bandwidt te delen?

host3000
30/09/03, 18:55
Origineel geplaatst door helohelo

Maar gewone pakketten hebben toch bijna nooit de mogelijkhied meerdere domaijnnamen in een account te hosten en gezamenlijk de totale webspace en bandwidt te delen?
Een reselleraccount wel.

wdv
30/09/03, 20:20
Origineel geplaatst door host3000

Een reselleraccount wel.

Inderdaad, da's geen probleem.