PDA

Bekijk Volledige Versie : Upload=Download



LinQ
30/09/03, 13:56
In mijn zoektocht naar een geschikte co-locates/dedicated server ga ik er steeds vanuit dat de upload snelheid gelijk is aan de download snelheid. Is dit een goede aanname of zijn er addertjes onder het gras? Voor mijn toepassing heb ik namelijk evenveel upload als download capaciteit nodig.

Alvast bedankt

InstantXs
30/09/03, 14:26
Bij de meeste coloboeren kan je wel tot 100Mbit bursten, dus maakt het niet uit welke hoger is :)

LinQ
30/09/03, 17:43
hmmm.. er zijn er ook die maar 4Mbit hebben en pas uitbreiden als het echt vol loopt. En bij 4Mbit krijg ik altijd een beetje semi-ADSL gevoel. Alhoewel snel genoeg niet beide richtingen gelijk.

empeetrois
12/10/03, 15:42
Dit is vaak alleen voor mensen die echt veel dataverkeer gebruiken,

vaak hebben bedrijven pakketten van tientallen GB maar dan is soms voor bijvoorbeeld een groot bedrijf, een upload goedkoper, want dan betalen ze gewoon voor de bandbreedte en niet voor de dataverkeer

XF-RICK
16/10/03, 19:30
Als je maandelijks meer dan 320 + GB verbruikt, kan je gaan nadenken over inkopen per Mbit.

Inkopen per Mbit, je betaald dan niet voor het dataverkeer wat over die "burstable" verbinding loopt maar voor de afgenomen "snelheid".

Burstable....je bent niet gebonden aan die ene Mbit die je aankoopt, maar is je gemiddelde verbruik......met 100 bezoekers op 1 Mbit lijntje lijkt met niet zo'n goed idee.

Tamama
17/10/03, 12:03
Als je per Mbit inkoopt dan wordt hier heel vaak het 95 percentile op losgelaten. Dit is zeker niet het gemiddelde. Als je dus websites host en zo'n mooie sinus-curve hebt, dan kan je volgens mij beter per GB inkopen en niet per Mbit wanneer die 95% wordt gebruikt.

Maar ik kan het mis hebben... Heeft iemand voorbeelden van zo'n curve met de daadwerkelijke berekening?

superior-is
17/10/03, 13:25
Yesserie en hij is al wat vaker voorbij gekomen:
http://www.seanadams.com/95/

Tamama
17/10/03, 14:19
Voorbeeld:


http://www.ams-ix.net/cgi-bin/ams-ix-traffic-stats?log=totalalltraffic&&png=daily

Hoe maak je op zo'n flow een 95% berekening? Average is simpel, maar 95 is niet duidelijk.. volgens mij komt het er in de praktijk gewoon op neer dat je de kop afrond (gladstrijkt) en dan de hoogste waarde kiest..

Zijn er uberhaupt wel hosters (in nederland) die Mbit als average aanbieden? Zoals uit andere posts opgemaakt kan worden is het overstappen van +-300GB gebruik naar een Mbit berekening niet 1 op 1 en kan je voor hogere kosten komen te staan

XF-RICK
17/10/03, 15:03
Origineel geplaatst door Tamama
Als je per Mbit inkoopt dan wordt hier heel vaak het 95 percentile op losgelaten. Dit is zeker niet het gemiddelde. Als je dus websites host en zo'n mooie sinus-curve hebt, dan kan je volgens mij beter per GB inkopen en niet per Mbit wanneer die 95% wordt gebruikt.

Maar ik kan het mis hebben... Heeft iemand voorbeelden van zo'n curve met de daadwerkelijke berekening?

Klopt...maar er wordt toch een gemiddelde getrokken. Je mag er 5 boven zitten aangezien het met 95% wordt berekend.

;)

Tamama
17/10/03, 16:07
http://www.servicelevel.net/rating_matters/newsletters/issue13.htm

misschien wel handig om te lezen.. erg duidelijk in ieder geval.