PDA

Bekijk Volledige Versie : SSL certificaat



LinQ
30/09/03, 13:53
Heeft er iemand ervaring met het kopen van een SSL certificaat?
- Waar kan je het krijgen?
- Kan je één certificaat voor meerdere domeinen gebruiken?
- Zijn er partijen die het wel aanbieden maar niet te vertouwen zijn?

Alvast bedankt.

Domenico
30/09/03, 15:35
Kijk eens op http://www.ev1servers.net/english/quickssldetails.asp
Hier kun je een SSL certificaat van GeoTrust krijgen voor $25. :)

EV1Servers is pleased to announce GeoTrust QuickSSL Certificates for only $25.00 + Tax. This Certificate is valid for 1 year.
Note: Sales Tax (currently 8.25%) is added to all charges.
GeoTrust's patent pending QuickSSL, the winner of Web Hosting Magazine's 2001 Editor's Choice award, is your best choice for conducting secure commerce over the Internet. With QuickSSL you get true 128-bit SSL encryption that's fully compatible with the leading web browsers from Microsoft and Netscape/AOL.

McRox
30/09/03, 15:35
Origineel geplaatst door LinQ
- Waar kan je het krijgen?

Een originele kan bij instantssl/comodo, geotrust, verisign etc.

de geotrust bij RS zijn het goedkoopst, maar ook minder browsercompatibiliteit.

Ik heb goede ervaringen met instantssl :)


Origineel geplaatst door LinQ
- Kan je één certificaat voor meerdere domeinen gebruiken?


Officieel niet, een certificaat is verbonden aan 1 domein, maar je kunt ook meerdere users aanmaken voor een domein. (ssldomein.com/username/)

Wel onhandig ;)


Origineel geplaatst door LinQ
- Zijn er partijen die het wel aanbieden maar niet te vertouwen zijn?

Ken er geen die niet te vertrouwen zijn :)

superior-is
30/09/03, 17:50
Origineel geplaatst door PlexTeam

de geotrust bij RS zijn het goedkoopst, maar ook minder browsercompatibiliteit.


Vind dat nogal meevallen. Nog nooit problemen gehad en ik test meestal met meerdere browsers (mozilla, konqueror, etc. etc.)

McRox
30/09/03, 18:33
Origineel geplaatst door superior-is


Vind dat nogal meevallen. Nog nooit problemen gehad en ik test meestal met meerdere browsers (mozilla, konqueror, etc. etc.)

Ik heb de Geotrust nog nooit gebruikt, maar dacht dat de browser compatibiliteit laag is vergeleken met de rest. Volgens hun website was het 93,.. %.

Zo te zien is het nu 99%:
http://www.geotrust.com/quickssl/index.htm

In ieder geval niet slecht, misschien wel het proberen waard :)

Domenico
30/09/03, 18:49
Geotrust wordt door zeer veel mensen gebruikt en zeer gewaardeerd (zie wht.com).
Via GeoTrust.com kost dit certificaat $159 maar via rackshack dus maar $25 per jaar.

QuickSSL™
SSL Server Certificates

Exclusive QuickSSL features:
• Fully automated 10 minute provisioning process
• True 128-bit SSL encryption
• Compatible with 99% of all browsers
• Real-time, two-factor telephone authentication
• Business registration (DUNS number equivalent)

LinQ
30/09/03, 22:19
Mooi, 't is allemaal een stuk goedkoper dan ik dacht. Het hang er nog wel vanaf hoe groot de bedragen zijn die je secure transactie moeten beveiligen, maar het valt niet tegen.
En volgens mij geldt secure is secure, dus wat boeit de hoogte van het verzekerde bedrag.. ;-)

Domenico
01/10/03, 02:57
Tuurlijk, 128-bit SSL encryptie is 128-bit SSL encryptie maar het gaat hier natuurlijk niet om. Het gaat erom dat een gebruiker aan de hand van je certificaat kan bepalen of hij wel verbinding maakt met de daadwerkelijke persoon cq bedrijf.

Als je de certificaten anoniem kunt bestellen hebben ze natuurlijk totaal geen waarde terwijl je bij de duurdere versies eerst een stapel papieren (lees: bewijzen) moet overhandigen enzo.

EmmanuelEmseli
09/03/04, 23:20
Origineel geplaatst door McRox
Officieel niet, een certificaat is verbonden aan 1 domein, maar je kunt ook meerdere users aanmaken voor een domein. (ssldomein.com/username/)

Wel onhandig ;)


Wat bedoelt u hier juist mee? Ik ben van plan om een instantssl-certificaat aan te kopen, en zou dit voor verschillende subdomeinen willen gebruiken, doch zo'n wildcard-certificaat is zo duur :(

chielsen
10/03/04, 00:45
Die zal je toch echt moeten nemen voor meerder subdomeinen. Of losse certificaten nemen...