PDA

Bekijk Volledige Versie : MSN-domein



paas
30/09/03, 13:22
Op een van mijn servers host ik ook een MSN-domein, zegmaar: msn-xxx.com
Gisteren kreeg ik een telefoontje van Microsoft Nederland om het domein over te dragen daar MSN een beschermde naam is.

Ik heb inmiddels op http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=15971
reacties van andere 'slachtoffers' doorgenomen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, en wat is de 'procedure'.
Stel ik werk niet mee, hoe sterk staat Microsoft dan. Stel ik werk wel mee, kan ik dan kosten in rekening brengen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/akties.

TechXP
30/09/03, 20:33
Is het domein een domein over het product van microsoft?
Of gaat de website over iets heel anders dan een messenger?

In het laatste geval lijkt het me niet perse iets wat MS tegen kan gaan of wel?

Patrick Akkers
01/10/03, 17:33
wel als hij bijv. msn-messenger.nl/com heeft ofzo
Of als MSN opzich een beschermde naam is.
Maar ik heb veel forum-vrienden die ook een msn domein hebben gehad en die hem allemaal hebben afgestaan, dat kan je denk ik ook beter doen, wel kan je proberen je registratie-geld terug te vragen, maar dat zijn ze je niet verplicht.

Rik
01/10/03, 19:43
Helaas... dat is de bedoeling van merknaambescherming... daar moet flink voor betaald worden (merkdeponering) dus dat dit het beoogde effect is lijkt me wel duidelijk...

Afstaan is de enige optie waarschijnlijk...

Patrick Akkers
01/10/03, 20:43
vind het wel een zielige aktie van MS, jarenlang staan ze het toe en dan ineens grijpen ze in :S

Maar nu snap ik ook waarom de webmaster van mess.be voor mess.be heeft gekozen en niet voor een naam met msn erin, hij was een van de enige die hier nu dus geen problemen mee heeft ondervonden ;)

Cripton
03/10/03, 11:22
Het lijkt mij opzich wel logisch en niet alleen Microsoft doet dat, ook andere bedrijve. Zo heb ik wel eens gehoord dat een webhosting bedrijf zijn naam moest wijzigen omdat een ander webhosting bedrijf een soortgelijke naam had die eerder was geregistreerd.

Robca
04/10/03, 17:26
wat ik me dan afvraag waar ze zich op vastzetten want bv msnzone.be (stel dat dat staat voor Mijn Site Nu Zone) kunnen ze dat niet maken!

Verder zouden ze dan ook een domein heymsnpech.be kunnen opvragen denk dat ze dan nog niet gedaan hebben morgen :D

Cripton
04/10/03, 18:57
Ik denk dat je best wel de naam MSN in een domein mag gebruiken bv.
- msn-tricks.nl
- msnlogos.nl

En niet
- msn-messenger.nl
- downloadmsn.nl

woutertwisk
04/10/03, 19:23
www.koMSNel.nl

Dennis
04/10/03, 20:05
Origineel geplaatst door Cripton
Ik denk dat je best wel de naam MSN in een domein mag gebruiken bv.
- msn-tricks.nl
- msnlogos.nl

En niet
- msn-messenger.nl
- downloadmsn.nl Maar allebei niet, geen enkele site die related to msn is mag iets met MSN in zijn naam hebben.

msnzone
msnnamen
msnworld
msnwereld
etc. mag allemaal niet

Wij hosten ook meerdere msn-domeinen, gelukkig nog geen telefoon, moeten we dit nog verwachten?

Rik
05/10/03, 01:23
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar allebei niet, geen enkele site die related to msn is mag iets met MSN in zijn naam hebben.

msnzone
msnnamen
msnworld
msnwereld
etc. mag allemaal niet

Wij hosten ook meerdere msn-domeinen, gelukkig nog geen telefoon, moeten we dit nog verwachten?

reken er maar op... is naar mijn idee niet meer als normaal, is een beschermde merknaam hoor, weet je wat je daarvoor kwijt bent als je een merknaam over de hele wereld wilt beschermen ?

Domenico
05/10/03, 03:35
Origineel geplaatst door Rik
weet je wat je daarvoor kwijt bent als je een merknaam over de hele wereld wilt beschermen ?

Dat hebben ze inderdaad zo kostbaar gemaakt zodat alleen de grote bedrijven hier profijt van kunnen hebben.

Rik
05/10/03, 03:42
En dat doen ze dan ook maar AL te graag... ik moet ze er toch echt gelijk in geven, ken er niets aan doen...

JWJ
24/11/03, 14:02
indien de naam een beschermde naam is dien je mee te werken aan het overdragen van dit domein, vind je van niet dan wacht je lekker tot microsoft je voor de rechter daagt.

Indien je gewoon meewerkt aan overdragen mag je wel de kosten voor de overdracht en registratie in rekening brengen, de eiser is in dat geval ook verplicht om dit te vergoeden (mits het redelijke kosten zijn dus geen honderden euro's eisen maar enkele tientjes voor werkelijk gemaakte kosten)

Dennis
24/11/03, 16:57
Origineel geplaatst door JWJ
indien de naam een beschermde naam is dien je mee te werken aan het overdragen van dit domein, vind je van niet dan wacht je lekker tot microsoft je voor de rechter daagt.

Indien je gewoon meewerkt aan overdragen mag je wel de kosten voor de overdracht en registratie in rekening brengen, de eiser is in dat geval ook verplicht om dit te vergoeden (mits het redelijke kosten zijn dus geen honderden euro's eisen maar enkele tientjes voor werkelijk gemaakte kosten) Aldus JWJ na anderhalve maand

Dan vermeld ik ook even dat wij ook nog 2 msn*.nl namen hebben :)

Woodie
24/11/03, 22:19
Ik ben (was) webmaster van MSN Mania (www.msnmania.nl) ook ik ben banaderd door een een advocaat van Microsoft.

Ik heb zelf een jurist de opdracht gegeven uit te zoeken wat mogelijk is. Het komt er op neer dat als je MSN in je naam hebt, en je website is MSN gerelateerd dat je dan niets kan doen. Je zal van het domein afmoeten.

Die advocaat die jou opbelde wilt dat je het domein gaan overdragen aan Microsoft. Dat hoeft echter niet. Je mag het domein ook opzeggen zodat Microsoft iig niet de bezoekers krijgt van jouw oude domein. Zo heb ik het iig gedaan.

Enne, ik ben wel gewoon verder gegaan met mijn website maar dan onder de naam "MessMania" (www.messmania.nl).

Hopelijk heb je wat aan dit verhaaltje en als je nog vragen hebt mag je altijd contact met mij opnemen.

ultranetworkz
29/11/03, 21:54
Zover ik weet MOET je hem gewoon afstaan omdat er het woord msn instaat

Dennis
29/11/03, 21:58
Origineel geplaatst door ultranetworkz
Zover ik weet MOET je hem gewoon afstaan omdat er het woord msn instaat Dit hoeft volgens mij alleen als het om de MSN van Microsoft-Network gaat.