PDA

Bekijk Volledige Versie : .NL domein met eigen server



eroeling
29/09/03, 21:57
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een webserver thuis die doet het verder goed.
Maar sinds kort heb ik ook een domein bij HCCNET aan gevraagt en gekregen.

Maar nu heb ik de vraag is het mogelijk om een domeinnaam aan je eigen webserver te koppelen zodat ik al mijn gasten helemaal door hoef te linken naar mijn echte site.

Myrdhin
29/09/03, 22:35
Dat is een kwestie van het IP adres instellen op je domeinnaam.

Wedervraag: wil je dat eigenlijk wel? Het draaien van een webserver is niet een simpel iets. Je moet rekening houden met zaken als veiligheid enzo. Het is natauurlijk niet de bedoeling dat iemand zomaar even op jouw PC komt vanwege een veiligheidsgat in je software. Natuurlijk is het leuk om een webserver te draaien, maar als je het ook afkunt met de ruimte die je bij HCCNet hebt is dat natuurlijk een stuk makkelijker.

Cripton
03/10/03, 11:26
Als hij RedHat gebruikt en daarmee de configuratie goed instelt zal er niets gebeuren. Ze zeggen dat RedHat namelijk 1 van de hoogste rang eindigd van de beste beveiligings niveau.

Myrdhin
03/10/03, 14:29
Origineel geplaatst door Cripton
Als hij RedHat gebruikt en daarmee de configuratie goed instelt zal er niets gebeuren. Ze zeggen dat RedHat namelijk 1 van de hoogste rang eindigd van de beste beveiligings niveau.
Voor het stukje "en daarmee de configuratie goed instelt" is erg belangrijk. Weet jij of de topicstarter daartoe in staat is? Overigens is RedHat in zijn basis instal nog lang niet veilig genoeg. Verder heb je ook te maken met updates die je moet bijhouden, logfiles die je moet monitoren etc. Er komt veel meer bij kijken dan gewoon ff RedHat installeren en instellen....

Voor wat betreft de hoogste beveiligings rang:
Van OpenBSD werd ook gezegd dat de basis install root-exploit vrij was. Helaas heeft een bug in OpenSSH voor verandering gezorgd. (jammer genoeg).

Cripton
03/10/03, 15:18
Het beste is dus om toch wat meer te weten te komen over het beveiligen van een server. Er zijn veel handleidingen hierover en ook 1 over RedHat.

eroeling
03/10/03, 17:13
Bedankt allebij, Ik denkt dat ik dan RedHat ga gebruiken maar ik wil hem niet op hccnet plaatsen omdat je daar geen PHP, MySQL mag gebruiken en dat wil wel graag want ik wil een site met postnuke er op.
Maar Bedankt voor het advies.

Herbert
09/10/03, 09:10
Origineel geplaatst door eroeling
Bedankt allebij, Ik denkt dat ik dan RedHat ga gebruiken maar ik wil hem niet op hccnet plaatsen omdat je daar geen PHP, MySQL mag gebruiken en dat wil wel graag want ik wil een site met postnuke er op.
Maar Bedankt voor het advies.
In je eerste vraag zei je dat je een webserver thuis had.
Je wil of hebt een domein naam aan je server gekoppeld als ik het goed begreep?
Redhat kun je niet op hccnet plaatsen omdat deze draaid op je server thuis, en als je hierop PHP en MySQL instaleerd dan kun je dit gewoon gebruiken dit heeft niks met hccnet te maken.
Je kunt het domein laten doorverwijzen naar het IP adres van je server thuis mits dit toegelaten wordt door hccnet.
Ik weet alleen niet of het kan omdat je een domein aangevraagd hebt bij hccnet en volgens de informatie van hun zetten ze een url forward op je homepagina van hccnet.

basel
19/11/06, 07:59
De vraag is nog steeds. Hoe te koppelen van domain aan mijn Server op mijn PC? de IP adres wijzigt iedere keer als je de pc aanzet?

wphaver
19/11/06, 09:06
De meest eenvoudige oplossing is een vast ip-adres regelen via je provider en domeinnaam regelen via je provider. Waarschijnlijk zal dat alleen mogelijk zijn bij een zakelijk abonnement.

Ik heb het zo opgelost:

Via dyndns (www.dyndns.org) heb ik een domeinnaam (=gratis). Je kiest daar een hostnaam en krijgt dan een domeinnaam in de vorm van: pietje.dyndns.org. Op je server thuis draait een programma (ddclient) wat om de 300 seconden checkt wat je ip-adres is. Als het anders is dan bij dyndns staat geregistreerd dan wordt de dns bij dyndns geupdate door dat programma. Je bent dus altijd te bereiken via pietje.dyndns.org.

Vervolgens heb ik mijn "echte" domeinnaam geregistreerd bij een provider.
Via de dns instellingen bij deze provider is geregeld dat mijn "echte" domeinnaam wordt geforward naar mijn dyndns domein.

Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat ik het alleen voor prive wilde gebruiken en zo goedkoop mogelijk uit wilde zijn.


Succes,
Wim

Eryq
19/11/06, 09:14
Volgens mij, is ( of was ) het bij Hccnet zo, dat als je daar een domeinnaam bestelde dat die alleen naar je hcc-webspace kan leiden. En dus niet is in te stellen naar een ander ip-adres.
Correct me if i'm wrong

E-Projects
19/11/06, 11:41
Volgens mij, is ( of was ) het bij Hccnet zo, dat als je daar een domeinnaam bestelde dat die alleen naar je hcc-webspace kan leiden. En dus niet is in te stellen naar een ander ip-adres.
Correct me if i'm wrong

Als dat zo is dan stuur je naar de support een mail dat ze hem aan je ip moeten kopell.

Niet moeilijk toch?

MediaServe
19/11/06, 12:24
Het is jullie bekend dat je al voor rond de 15 euro per jaar een account kunt krijgen op een echte webserver? Terwijl een computer thuis 24 uur per dag aan laten staan rond de 15 euro per maand zal kosten aan stroom! Zullen je ouders leuk vinden :rolleyes:

Magus
22/11/06, 17:47
Je hebt al bijna een virtual private server met enkele gig's harddisk ruimte en alle php/zend/sql support die je maar wenst, met root access dus voor rond de 15 euri per maand. Maar een standaard webhosting accountje kun je ook prima postnuke op draaien. Wij hebben een aantal klanten die ook postnuke gebruiken met hun eigen domeinnaam. Voordeel is dat dan ook je mail enzo via je domeinnaam loopt je je allerlei leuke dingen in kunt stellen op die mail adressen zoals een vakantie message en een automatische forwarding enzo.

Als het je om het leerzame gaat van het beheren van een eigen server kun je dat natuurlijk wel thuis doen, maar dan moet je een niet al te serieuze website op die server hebben.

Nog een andere mogelijkheid als het om leren van het beheren van een server gaat is een virtual dedicated/private server. Dan heb je een voorgeinstalleerd OS met enkele GB's harddisk ruimte en een eigen vast ip. Bij veel partijen al vanaf 15 euro ofzo te krijgen.

Gooi anders een aanvraag voor postnuke hosting in het aanvraag-deel van dit forum, je zult zien dat je dan een leuke aanbieding krijgt van verschillende hosters.

BasWiebing
15/12/07, 13:37
Het is jullie bekend dat je al voor rond de 15 euro per jaar een account kunt krijgen op een echte webserver? Terwijl een computer thuis 24 uur per dag aan laten staan rond de 15 euro per maand zal kosten aan stroom! Zullen je ouders leuk vinden :rolleyes:

In mijn geval zal dat mijn huisbaas zijn... Er staat niks over in mijn huur contract en ik betaal mijn elektriciteit met een vast bedrag per maand ;)