PDA

Bekijk Volledige Versie : live RSS feed voor RSS reader en site integratie toegevoegd!



Domenico
29/09/03, 13:46
Live RSS feed:
Voor gebruik met een RSS reader of bijv. Trillian Pro met news plugin

http://www.webhostingtalk.nl/rssthreadfeed.php?offset=+1

rssthreadfeed.php?mode=xxx&limit=yyy&offset=zzz

xxx
lite (default) - geen content, alleen titel
full - inclusief content en html tags
notags - inclusief content zonder html tags (bijv. trillian pro heeft de html tags nodig)

yyy
elk nummer van 1 t/m 20 - de laatste 1 t/m 20 berichten worden getoond (default is 15)

zzz
je tijdzone offset, bijv. +1 (default is GMT)


----------------------------------------------------------------------------

RSS site integratie:
Om de laatste threads/posts te tonen op je website


<script language="JavaScript" src="http://www.webhostingtalk.nl/latest_topics.js"></script>
<noscript>Om het laatste nieuws te kunnen zien heb je een browser met JavaScript ondersteuning nodig.</noscript><br>Powered by <a href="http://www.webhostingtalk.nl">webhostingtalk.nl</a>


Laat via deze thread even weten of je gebruikt maakt van de site integratie en vertel ons ook even op welke site het nieuws is geplaatst. :)


----------------------------------------------------------------------------

Als je niet weet wat RSS nu precies inhoud dan kun je op de volgende site alle info vinden die je nodig hebt -> http://weblog.r-win.com/losse_html/rss.html

Grumpy
29/09/03, 13:51
Leuk :)

Ik kan er alleen niets mee.

Zit trouwens wel een klein foutje:

- <item>
<title>Gehackt</title>
<link>http://www.webhostingtalk.nl//showthread.php?threadid=33978&goto=newpost</link>
<description>m@rcel - 9 Replies - 09-29@12:41 PM</description>
</item>

Bij de link is er 1 "/" teveel.

En wellicht kan men er meer mee als auteur, datum laatste post en aantal replies uitelkaar worden gehaald.

Domenico
29/09/03, 13:55
Ik kan het een en ander nog aanpassen maar eerst maar eens zien wat de mensen er van vinden. Ik heb het zelf in trillian Pro geinstalleerd en dat werkt perfekt.

Ik zal eens gaan kijken hoe het zit met de dubbele "/".

EDIT: het dubbele "/" probleem is nu opgelost.

Domenico
29/09/03, 16:37
Aangezien ik vergeten was diat niemand kan reageren in het mededelingen forum heb ik deze thread even verplaatst. :)

electric
11/10/03, 19:02
ik gebruik het nu in trillian pro2, maar lijkt alsof ie niet steeds geupdate word. wat kan het zijn ?

Domenico
12/10/03, 00:10
Origineel geplaatst door electric
ik gebruik het nu in trillian pro2, maar lijkt alsof ie niet steeds geupdate word. wat kan het zijn ?

Je kunt bij Trillian bijvoorbeeld niet instellen hoe vaak er per uur gechecked moet worden en ik weet ook niet wat de gebruikte interval is.

electric
20/10/03, 15:01
ik gebruik het nu al een tijdje en moet zeggen dat het heerlijk werkt.
wat de interval is bij trillian pro2 weet ik niet maar 't word iig geupdate :)

Domenico
20/10/03, 16:03
Tevreden gebruikers = goed! :)

Zijn er nog meer mensen die gebruik maken van de rss feed (of forum tracker voor sommige mensen) ?

Grumpy
20/10/03, 16:24
Neu, ik kijk gewoon zelf regelmatig of er nieuwe posts zijn.

dotnetjunkie
24/10/03, 04:46
Heb nog geen tijd gehad, maar zal deze RSS feed zo spoedig mogelijk integreren in ons Intranet-systeem! :)

Ik kan het initiatief alleen maar toejuichen, mocht je het al niet gedaan hebben, dan had je dit vroeg of laat als voorstel van mij morgen verwachten ;)

Domenico
24/10/03, 12:26
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Heb nog geen tijd gehad, maar zal deze RSS feed zo spoedig mogelijk integreren in ons Intranet-systeem! :)

Ik kan het initiatief alleen maar toejuichen, mocht je het al niet gedaan hebben, dan had je dit vroeg of laat als voorstel van mij mogen verwachten ;)

Dit zijn goede berichten! ;)

Norman
19/11/03, 13:21
Ziet er goed uit heb et net in FeedDemon geinstalleerd ;)

Norman
26/11/03, 15:01
heb een beetje et idee dat ik niet alle berichten bij me RSS feed krijg ...
Heb nu al paar keer gehad dat ik nieuwe koppen ophaalde en dat ik in me email een berichtje had van een update van een onderwerp maar dat hij niet bij me RSS stond en wel als ik klikte nieuw was ....
hoe kan dat ?

mdf
26/11/03, 15:04
Dat probleem heb ik ook; krijg nu net een email dat er een reply is op een draadje waarop ik geabonneerd ben, maaar ik krijg hem niet in de RSS feed....

Norman
26/11/03, 15:39
ah ok dus er klopt idd iets niet :)
wat idd dus bv bij deze ook weer gebeurd is ...
kreeg net mailtje maar staat niet bij mee feed ...

electric
26/11/03, 15:57
Ik heb gemerkt dat vooral bij Trillian de refresh time nogal random is. misschien dat Domenico eens kan praten met mensen van Trillian hoe dat zit?

Domenico
26/11/03, 16:00
Dit is makkelijk uit te leggen.

De output van de opgegeven link is niet dynamisch maar statisch waar ik mee bedoel dat deze niet realtime is maar de output van het eigenlijke script die elke 5 minuten wordt ververst.

Dit doen wij om misbruik te voorkomen. :(

Is dit overigens een probleem of moeten we deze output elke minuut verversen?

electric
26/11/03, 16:08
je zegt dat 't elke 5 minuten gegrefreshed word, maar soms duurt het wel 10 minuten of zo voordat ik nieuwe data krijg. of het moet aan mij liggen :p

dat jullie 't om de 5 minuten doen en niet elke minuut geef ik groot gelijk. anders word 't te gek. ( vind ik )

Norman
26/11/03, 16:12
dus de rss data word om de 5 minuten geupdate ??
keek net naar me mail ... zag de mail dat er reply's waren checkte eerst ff bij feeddemon (15 min later dan me laatste reply) en er stond geen update voor dit topic bij ....

Domenico
26/11/03, 17:24
Zo staat het in onze crontab dus dat is toch echt elke 5 minuten. Als er tijd voor is zal ik er eens naar kijken maar het lijkt niet om een lokaal probleem te gaan.

0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * * /usr/bin/php -q CENSORED >/dev/null 2>&1

Trillian checked onregelmatig dus daar kunnen wij niets aan doen natuurlijk. Er zijn veel mensen die hier over klagen (Trillian) dus ik hoop dat dit snel gefixed gaat worden.

electric
26/11/03, 17:28
Hoe dan ook vind ik 't een geweldig idee :-) zo hoef ik tenminste niet elke keer de website te bezoeken en kan ik er gewoon de topics direct uitpakken die ik interesant vind :)

Top idee Domenico :)

Dennis
26/11/03, 17:34
Origineel geplaatst door Domenico
Dit is makkelijk uit te leggen.

De output van de opgegeven link is niet dynamisch maar statisch waar ik mee bedoel dat deze niet realtime is maar de output van het eigenlijke script die elke 5 minuten wordt ververst.

Dit doen wij om misbruik te voorkomen. :(

Is dit overigens een probleem of moeten we deze output elke minuut verversen? Statisch is natuurlijk perfect. Leg eens uit waarom dit geen goed idee is? Dit doe ik namelijk ook bij 1 van mijn persoonlijk websites.

Domenico
26/11/03, 17:47
Origineel geplaatst door DennisCitus
Statisch is natuurlijk perfect. Leg eens uit waarom dit geen goed idee is? Dit doe ik namelijk ook bij 1 van mijn persoonlijk websites.


Wij vinden dit ook een goed idee en daarom hebben we het zo ook uitgevoerd maar het was eerder een vraag voor de anderen. :)

Dennis
26/11/03, 17:49
Origineel geplaatst door Domenico

Wij vinden dit ook een goed idee en daarom hebben we het zo ook uitgevoerd maar het was eerder een vraag voor de anderen. :) Maar hoe zou er misbruik gemaakt kunnen worden van een statische file?

Domenico
26/11/03, 17:56
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar hoe zou er misbruik gemaakt kunnen worden van een statische file?

Niet van de statische maar van de dynamische link.
Hoe? Zal ik dat hier maar niet vertellen? ;)

Dennis
26/11/03, 17:58
Origineel geplaatst door Domenico

Niet van de statische maar van de dynamische link.
Hoe? Zal ik dat hier maar niet vertellen? ;) Ik bedoel van de instant-chaning file, dus de dynamische inderdaad.

Is het aan te raden dat ik mijn dynamische file vervang door een statische? Maar ik vraag me nog af, hoe kan hier misbruik van gemaakt worden?

Norman
26/11/03, 18:54
Even ter verheldering ik gebruik geen Trillian maar Feeddemon,
http://www.bradsoft.com/feeddemon/index.asp

Hier kan je zelf instellen wanneer deze moet verversen etc.....

Domenico
26/11/03, 19:15
Origineel geplaatst door Norman
Even ter verheldering ik gebruik geen Trillian maar Feeddemon,
http://www.bradsoft.com/feeddemon/index.asp

Hier kan je zelf instellen wanneer deze moet verversen etc.....

Dit had ik al gelezen dus dit is een probleem (pje). Zoals ik al zei zal ik er de komende week eens naar kijken.

V. Kleijnendorst
02/03/04, 02:22
Jullie zijn één van de eerste met een forum die dit doen of niet? Erg goed initiatief.

Jammer alleen dat er geen headers verstuurd worden (last-modified en ETag) Zal bij een groter aantal gebruikers flink wat bandbreedte besparen.

Vincent

Desmond
13/03/04, 23:35
ik heb em in onze admin sectie staan ;)
Ik weet het, het is weinig verkeer, tis alleen voor servershop.nl, wij trekken geen 1000en giegjes per maand zoals de rest hier :P

SNS
27/03/04, 18:47
Geinig, ik zet het zo even in ons extranet :)

electric
08/04/04, 13:50
Ligt het nou aan mij of ligt de RSS feed er uit? :(

Grumpy
08/04/04, 13:53
Ik zou het niet weten. Ik gebruik hem nooit. :)

Wellicht is die niet goed door de verhuizing gekomen?

V. Kleijnendorst
08/04/04, 13:55
Hier werkt ie gewoon??
( http://www.alhetnieuws.nl/nieuws.php?id=83 )

Domenico
08/04/04, 14:38
De dsn resolve is de oorzaak dat het bij sommige mensen wel en bij andere weer niet werkt. Nog even en dan werkt het voor iedereen weer.

electric
08/04/04, 16:26
Jep het werkt weer :D thnx :)

JFL-GameServers
01/04/05, 21:45
Mooi gedaan !

epiales
09/04/05, 22:47
Mooi dat deze site nu ook RSS-feed aanbiedt. Ik kan ze helaas nog niet bezoeken omdat ik op Safari RSS wacht. Een los programa vind ik namelijk wat onhandig.

Triloxigen
11/03/07, 19:17
Is er ook een feed op basis van replies ipv topics? :o

Ber|Art
29/05/07, 14:39
Is er ook een feed op basis van replies ipv topics? helaas...

WHT RSS: http://www.webhostingtalk.nl/external.php?lastpost=true&type=rss2

HelderMarketing
08/12/07, 19:14
Best handig ;)

Wynand
08/12/07, 19:20
Gesproken over oude topics?

Jimmy1987
15/04/09, 00:40
Ik heb het in mijn G15 toetsenbord geïnstalleerd staan :W:

( oeps niet gezien dat het al zo'n oud topic was )