PDA

Bekijk Volledige Versie : Aansprakelijkheidsverzekering ?



LaSpo
18/07/02, 18:40
Heeft iemand van de aanwezige hostingbedrijven een aansprakelijkheidsverzekering ? Zo ja, waar ? En wat wordt er gedekt. Na veel zoeken ben ik onlangs uitgekomen bij Erasmus verzekeringen. Zij verzekeren hosting bedrijven, wacht nu op hun reactie.

DrAtomic
18/07/02, 18:42
Hmmm.... nee dat hebben we niet ben wel erg geintresseerd in wat Erasmus je aan gaat bieden... Hou ons op de hoogte!

DrAtomic

superior-is
18/07/02, 21:31
Ja laat je bevindingen 'ns horen, want ik wist niet dat er een bedrijf was die zich op de hosting/provider sector deed storten. ;)

Wij hebben volgens mij onze verzekeringen ondergebracht bij Stad Rotterdam + voor specifieke andere zaken weer een andere verzekeringsmaatschappij. Ik hou me er verder niet mee bezig, dus wie weet zit er ik er naast. ;)

Domenico
18/07/02, 21:57
Dit is een hele goede vraag dus hou ons aub op de hoogte wat Erasmus heeft te bieden aan hosting bedrijven. Ik denk dat iedereen wel geinterreseerd is...

Wat dekken zij zoal?

swopfile
18/07/02, 22:24
Ik heb onder andere een aansprakelijkheids verzekering bij de ABN-AMRO, buiten dat moet je natuurlijk ook via een contract goede afspraken maken met je klanten.

LaSpo
19/07/02, 14:44
Swopfile : kun je aangeven hoe hun verzekeringsproduct dan heet ? Ben namelijk benieuwd naar hun dekking. Mijn verzekeringsadviseur heeft vrijwel elk bedrijf benaderd en het beste wat hij kon vinden was Erasmus.
Heb de offerte trouwens binnen, maar ben er niet echt tevreden mee vanwege een opgenomen clausule "Uitsluitnig cyber-risico's" :

Niet verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade verband houdend met zogenaamde cyber-risico's waarbij via een (communicatie)netwerk, zoals bijvoorbeeld internet, dataverkeer ontregeld wordt, informatiedragers, data, infrastructuur en/of apparatuur beschadigd raken, verloren gaan of niet meer toegankelijk zijn als gevolg van hacken, crashen, spamming, doorbreken van beveiligingen, denial of services, verspreiden van computervirussen, etc...

Nu lijkt mij het bovenstaande juist hetgeen wij ons voor wilden verzekeren. Ik zal nog even contact met ze opnemen, maar ben bang dat ook Erasmus geen aansprakelijkheidsverzekering kan leveren voor hostingbedrijven.

Deimos
21/07/02, 19:22
Mm, dat lijkt idd meer op een ANTI HOST aansprakelijksverzekering als je het mij vraagt. Denk overigens niet dat er bedrijven zijn die zulke zaken wel zullen dekken, aangezien ze altijd kunnen gebeuren en er zeer weinig is wat er tegen gedaan kan worden.

MIjn tip is dan ook stel goede Algemene Voorwaarden op en zorg verder wel voor goede verzekering van je hardware voor zover dat mogelijk is.

Domenico
21/07/02, 19:35
Origineel geplaatst door Deimos

MIjn tip is dan ook stel goede Algemene Voorwaarden op en zorg verder wel voor goede verzekering van je hardware voor zover dat mogelijk is.

Vergeet deze niet altijd mee te sturen met het contract en laat de klant deze ook samen met het contract ondergetekend terug sturen !

Deimos
21/07/02, 19:55
Stuur jij je hele Algemene Voorwaarden mee? Ikke niet hoor, dat is 6 a4tje geloof ik.......


Wat we wel doen is in het contract enkele regels boven het deel waar de klant zijn handtekening plaatst uitdrukkelijk verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden. Tevens staan ze op elke pagina in de voettekst afgedrukt en op de intro pagina wanneer ze iets bestellen.

Ook bij het aanmelden op de site nog een keer Algemene Voorwaarden en wanneer ze dara geen akkoord typen gaat de bestelling niet door.

Eurode
24/07/02, 15:12
Je kunt qua rechtsgeldigheid ook veel opvangen door het plaatsen van een zogenaamde "disclaimer" op je website. Om de aansprakelijk voor een website af te wijzen. Verder geven wij aan aan de klant dat ze onze Algemene Voorwaarden kunnen downloaden of op verzoek een exemplaar toegestuurd krijgen...

Deimos
24/07/02, 15:19
Verder niet vergeten om je Algemene Voorwaarden bij de KvK of andere instelling te deponeren zodat ze zijn op te vragen door klanten.

Domenico
24/07/02, 15:48
Ja, het meesturen van de algemene voorwaarden is 100% waterdicht!
Ik heb dat van ervaringen van anderen mee gekregen en zo sluit je echt alles uit.
Ik zou hier wel eens een paar verschillende advocaten over willen horen :)

De Algemene Voorwaarden moeten uiteraard worden gedeponeerd.

HGM
27/07/02, 00:08
Origineel geplaatst door Domenico
[B]Ja, het meesturen van de algemene voorwaarden is 100% waterdicht!
Ik heb dat van ervaringen van anderen mee gekregen en zo sluit je echt alles uit.
Dat is echt niet waar hoor.

Maar wij hebben een aansprakelijkheidsverzekering bij de Aegon lopen, waar volgens ons Assurantiënkantoor, dit soort perikelen ook in gedekt zijn.

Domenico
27/07/02, 00:14
Origineel geplaatst door HGM
Dat is echt niet waar hoor.

Maar wij hebben een aansprakelijkheidsverzekering bij de Aegon lopen, waar volgens ons Assurantiënkantoor, dit soort perikelen ook in gedekt zijn.

Niet alles maar ik bedoel dat ze niet kunnen zeggen dat ze het gelezen hebben. Komt uit de praktijk dit dus wat zou er niet waar aan kunnen zijn buiten dat het gewoon heel erg logisch is :)

HGM
27/07/02, 00:20
Origineel geplaatst door Domenico


Niet alles maar ik bedoel dat ze niet kunnen zeggen dat ze het gelezen hebben. Komt uit de praktijk dit dus wat zou er niet waar aan kunnen zijn buiten dat het gewoon heel erg logisch is :) Dat er genoeg zaken in de gemiddelde AV's staan die gewoon niet rechtsgeldig zijn.
Of iemand dan wel niet accoord gegaan is, als hij/zij die dingen meegestuurd heeft gekregen boeit absoluut niet. En ja dit komt ook uit ervaring ;)

Domenico
27/07/02, 01:07
Origineel geplaatst door HGM
Dat er genoeg zaken in de gemiddelde AV's staan die gewoon niet rechtsgeldig zijn.
Of iemand dan wel niet accoord gegaan is, als hij/zij die dingen meegestuurd heeft gekregen boeit absoluut niet. En ja dit komt ook uit ervaring ;)

Oh, je hebt het nu over de inhoud. Ja dat is natuurlijk heel erg belangrijk en ik ben het met je eens dat de gemiddelde AV niet altijd volledig rechtsgeldig zijn.

Deimos
27/07/02, 01:15
Origineel geplaatst door Domenico
Ja, het meesturen van de algemene voorwaarden is 100% waterdicht!
Ik heb dat van ervaringen van anderen mee gekregen en zo sluit je echt alles uit.
Ik zou hier wel eens een paar verschillende advocaten over willen horen :)


En wat is er nu 100% waterdicht als je ze meestuurd? Zoals HGM zegt in alle Algemene Voorwaarden zitten wel gaten. 100% indekken bestaat gewoon weg niet,

Domenico
27/07/02, 01:27
Ik heb het over de zekerheid dat ze gelezen zijn!

Deimos
27/07/02, 01:38
Als ik AV voor me neuis krijg van 6 pagina's lees ik dat dus echt niet allemaal door. Tenzij het om een contract gaat van € 200+ per maand en andere belangrijke contracten.

Maar meestal gaan die dingen zo het archief in,

StarInternet
27/07/02, 10:34
Origineel geplaatst door HGM
Dat er genoeg zaken in de gemiddelde AV's staan die gewoon niet rechtsgeldig zijn.
Of iemand dan wel niet accoord gegaan is, als hij/zij die dingen meegestuurd heeft gekregen boeit absoluut niet. En ja dit komt ook uit ervaring ;)
Jongens, let altijd op de leeftijd van de klanten


if ($leeftijd < "18") {
print "Handtekening van uw ouders/verzochers moet er bij!";
}