PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows 2003 Server Web Edition



Dentist
28/09/03, 20:17
Ik had via een ander draadje vernomen dat Microsoft het niet toelaat om commerciele sites op de Web edition van hun 2k3 server te laten draaien (ook wel hosting genoemd ;)). Zijn er mensen die eerder van dit feit gehoord hebben? Het was mij tot op heden onbekend en wil er graag het fijne van weten i.v.m. mogelijke toekomst plannen met dit besturingssysteem.

Dentist
28/09/03, 20:20
Aanvulling op bovenstaande:
De link van het draadje waar dit ter sprake komt:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=27172&perpage=15&pagenumber=2
laatste 3 posts.

rq
28/09/03, 20:53
Het is tevens niet toegestaan commerciele hosting aan te bieden op w2k servers. Toch wordt de nakoming van deze voorwaarde niet actief gecontroleerd door Microsoft (voor zover ik weet).

McRox
28/09/03, 20:54
Volgens mij is het onzin, Web Edition is gemaakt voor WebHosters, waarbij het gene wat niet toegestaan is, is het gebruiken van sql 2000, omdat deze alleen met de server edition gebruikt mag worden..

pro
29/09/03, 00:20
Windows 2003 web edition is ook voor Commercieele Hosting doeleinden.
Voor een overzicht van features: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx

Web Edition heeft een geheugen limiet van 2GB RAM dus bij grote aantallen websites op 1 server wil je misschien toch de Entreprise Edition.

Kijk ook op http://www.microsoft.nl/serviceproviders/ voor specifieke informatie voor Service Providers.

Dentist
29/09/03, 00:38
Heb ik mijn mcp certificaten toch niet voor niets gehaald :D

ihost
29/09/03, 12:52
Origineel geplaatst door Dentist
Heb ik mijn mcp certificaten toch niet voor niets gehaald :D

MCP? Microsoft Checkers Player? ;)

McRox
29/09/03, 18:17
Origineel geplaatst door ihost


MCP? Microsoft Checkers Player? ;)

Microsoft Certified braindumps Professional ;)

Dentist
29/09/03, 19:31
pest mij niet zo ;)

McRox
29/09/03, 20:40
Origineel geplaatst door Dentist
pest mij niet zo ;)

Doe ik niet hoor, toch wil ik die braindumps een keer uitproberen ;)

1u-server
02/10/03, 14:27
heeft er eigenlijk al iemand een idee van de prijzen van de w2k3 ??

Domenico
02/10/03, 15:43
Er zijn mensen van Microsoft aanwezig op het forum dus misschien dat zij zo vriendelijk willen zijn om hier antwoord op te geven. :)

pro
03/10/03, 01:13
prijzen Windows 2003 voor service providers en hosters:
processor licenties (PL):
w2k3 web edition ~12 euro per maand
w2k3 server ~167 euro per maand
w2k3 server entreprise edition ~225 euro per maand

http://www.microsoft.nl/serviceproviders/

koop vooral geen OEM van je hardware leverancier, want als je de kleine lettertjes leest: die licenties zijn niet geschikt voor service providers.

Dentist
03/10/03, 02:08
Mag ik vragen wat uw band met Microsoft is "pro" ? Puur ter inschatting van de juistheid/bruikbaarheid van de versterkte (zeer nuttige!) informatie?

DrAtomic
13/11/03, 13:24
Ok, voor alle duidelijkheid:

Het is NIET toegestaan Microsoft produkten aan internet te koppelen voor commercieele doeleinden (zoals hosting) met de standaard licentie modellen. Dit is uitsluitend toegestaan met een SPLA of een ASP overeenkomst. De prijzen die PRO noemt zijn die uit de SPLA overeenkomst. Een SPLA overeenkomst is aftesluiten via Software Spectrum, contact persoon Dhr. Pijnenborg, tel. 0555382311 (Ik ben overigens op geen enkele wijze gelieerd aan Software Spectrum, wij hebben een rechtstreeks contract met Microsoft echter doen ze dit niet meer en nieuwe contracten kunnen uitsluitend via derden afgesloten worden). Indien je andere licenties hebt dan SPLA of ASP licenties dan ben je net zo illegaal als dat je helemaal geen licenties hebt.

Mzzl,
DrAtomic

frankske
13/11/03, 13:51
En wat zijn de mogelijkheden voor wie hosting van zelf ontwikkelde sites wil doen, met MS SQL op? Geen klanten die toegang hebben, maar dus wel commerciele sites?

DrAtomic
13/11/03, 15:07
Daarvoor gaat hetzelfde op, indien jezelf geen SPLA of ASP licentie kan of wil afsluiten dan kan je die licenties afnemen van een aangesloten datacenter en/of hosting partij daarbij geld de restrictie dat de applicatie in het datacenter van de SPLA partner dient te draaien.

Mzzl,
DrAtomic

pro
13/11/03, 18:39
Origineel geplaatst door DrAtomic
Ok, voor alle duidelijkheid:

Het is NIET toegestaan Microsoft produkten aan internet te koppelen voor commercieele doeleinden (zoals hosting) met de standaard licentie modellen. Dit is uitsluitend toegestaan met een SPLA of een ASP overeenkomst. De prijzen die PRO noemt zijn die uit de SPLA overeenkomst. Een SPLA overeenkomst is aftesluiten via Software Spectrum, contact persoon Dhr. Pijnenborg, tel. 0555382311 (Ik ben overigens op geen enkele wijze gelieerd aan Software Spectrum, wij hebben een rechtstreeks contract met Microsoft echter doen ze dit niet meer en nieuwe contracten kunnen uitsluitend via derden afgesloten worden). Indien je andere licenties hebt dan SPLA of ASP licenties dan ben je net zo illegaal als dat je helemaal geen licenties hebt.

Mzzl,
DrAtomic

Voor Shared Hosting is altijd een SPLA overeenkomst nodig.

Voor Dedicated Hosting kan je een SPLA overeenkomst hebben. Als webhoster kan je ook een zgn Hosting Verification Formulier invullen (en opsturen aan Microsoft), waarmee je zeker weet dat de licentie door jouw klant is gekocht.

frankske
14/11/03, 00:42
Pro,

Ik vermoed dat jij bij MS werkt? Kan jij me (PM of email op frank@openminds.be) een url of zo bezorgen waar dat allemaal uitgelegd staat voor de Belgische markt?

Bedankt!

Frank