PDA

Bekijk Volledige Versie : cisco catalyst 2924, goed voor colo gebruijk ?



netswitch
27/09/03, 23:53
hallo

Ik kan een cisco catalyst 2924 voor 200 € kopen, en ik vraag me af als het goed voor colo gebruijk zijn ?
(ik vraag me ook af als het een goede prijs is maar de men die verkoopt het lijkt vertroubaar)

Ik bedoel, is het mogelijk per port bandbreete stellen ?
Dat is het meeste belangrijk caracteristiek voor mij, zijn her anderen dat ik niet ken en dat ik voo moet zorgen ?


Sorry voor mijn zwakke Nederlands, ik ben aan het werk om het te verbeteren...

Savvas
28/09/03, 00:04
Beste,

De Cisco Catalyst 2950-24 is een prima switch naar mijn idee. Voor zover ik weet kan je verkeer per port regelen maar niet op de mbit afstellen, maar op 10 of 100mbit bijv. Durf ik je niet te garanderen.

De prijs waarvoor je deze switch kan krijgen is erg voordelig, mocht je besluiten hem niet te nemen zou ik hem graag willen :)

Hoe komt het dat je Nederlands zo is dan? Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid;)

Met vriendelijke groet,

Savvas Kouimtzidis

netswitch
28/09/03, 00:24
ok, bedankt voor de inlichtingen
maar zijn er geen grote vershil tussen 2924 en 2950 ?

welke brand model kan ik vinden dat per port bandbreete kan stellen ?



voor mijn nederlands, hem, ik kom van het zuid van het belgie en hier is het onderwerp van taalen niet zeer productief...
(ik ben 23 en ik heb nederlands lessen sinds 10 jaar, 5 jaren waren verspillen om zich te introduceren te leren..
Ik ben netswitch, il ben 23 en ik kom uit Namur/Namen.
Prima hé ?)

InstantXs
28/09/03, 00:58
hey, namur.. da ken ik... ligt toch beetje in de buurt van rochefort?

netswitch
28/09/03, 01:10
Inderdaad, Rochefort is ongeveer 50km ver van Namur

InstantXs
28/09/03, 01:18
relaxed, daar hek ooit in de buurt gewerkt op een camping:D

Savvas
28/09/03, 10:42
Als je een switch zoekt waar je echt per port precies kan limiteren dan loopt de prijs toch wel op boven de €1000....

wimg
28/09/03, 14:40
De enige switch die dat op een degelijke wijze kan (en het is al een halve router), is de Allied Telesyn Rapier 24i en die kost al gauw 1900Euro (excl.)

Beyonder
28/09/03, 16:00
Wat dacht je van de hier aangeboden Foundry EdgeIrons ? die waren onder de 1000 euro en hadden een ratelimit per poort :)

InstantXs
28/09/03, 16:38
Origineel geplaatst door Beyonder
Wat dacht je van de hier aangeboden Foundry EdgeIrons ? die waren onder de 1000 euro en hadden een ratelimit per poort :)

Waar worden die aangeboden?

Beyonder
28/09/03, 17:02
Die werden eerst op het forum aangeboden, misschien heb ik nog wel adresjes van verkopers van die switches hier liggen, zal eens een keertje gaan speuren.

netswitch
28/09/03, 17:12
1000€, hoei
Dat is een beetje meer dan wat ik voorzien had..

Is er een andere manier om het bandbreete te controleren ?
(linux box met twee nic tussen het switch en het internet verbinding, .. )

electric
28/09/03, 17:33
Origineel geplaatst door netswitch
1000€, hoei
Dat is een beetje meer dan wat ik voorzien had..

Is er een andere manier om het bandbreete te controleren ?
(linux box met twee nic tussen het switch en het internet verbinding, .. )
als je graag traffic wilt meten kan je dat gewoon doen met snmp, mits je switch dat ondersteunt :) daarvoor heb je geen switch nodig van 1000euro :)

InstantXs
28/09/03, 17:42
meten is wat anders dan regelen..

netswitch
28/09/03, 19:03
ja ik will regelen (en ook meten maar dat kan ik al doen met snmp en mrtg)

dotnetjunkie
28/09/03, 19:34
http://www.d-link.com/products/?pid=86

Hier zie :) Kost nog geen 500 EUR, en bandbreedte is vrij nauwkeurig in te stellen per poort! Heeft tal van features die je normaal alleen op veel duurder materiaal terugvindt, en het werkt allemaal vlekkeloos. Een collega van mij gebruikt deze switch al een tijdje voor colo-klanten en is er zeer tevreden van.

neographikal
29/09/03, 16:18
Ziet er goed uit, is wat betaalbaarder voor thuisgebruik :)

Volgende vraag is waar je ze in Nederland kan bestellen :)

GrafiX
29/09/03, 16:36
MOD EDIT: hier mogen zoals in de regels vermeld geen aanbiedingen worden geplaatst! :mad:

electric
29/09/03, 17:09
Origineel geplaatst door GrafiX
KNIP

Er word gevraagd voor een mening NIET of jij wat heb aan te bieden.
( report gedaan bij mods )

netswitch
29/09/03, 20:05
het dlink switch lijk heel interessant.
Heeft iemand ervaring met Dlink switches ?

GrafiX
30/09/03, 01:55
Prima

Zelf heb ik goede ervaringen met Cisco switches. Zijn eenvoudig in te stellen en hebben standaard een hoop features.

Succes met de keuze!

netswitch
30/09/03, 09:28
ik heb ook cisco here (Catalyst 2924 & 2980) maar heb nog niek die hoop features kunnen proberen.

Maar iedereen lijkt akkoord dat zij per port bandbrete control niet maken en dat is wat intereerde mij.

GrafiX
30/09/03, 09:53
Voor het stellen van limits per poort kom je inderdaad snel in een duurdere serie switches uit. Extreme maakt hier ook strakke switches voor, maar dan zit je vaak over de E1000,- heen.
Alles hangt af van de software die de switch draait.

netswitch
12/10/03, 17:49
ik heb het DES-3226 voor 350 € gevonden.
Dotnetjunkie, ben je zeker dat die switch kan het bandbrrete stellen ?
heb je met die switch al gewerkt ?

PimEffting
12/10/03, 18:09
Realiseer je dat D-Link een B-merk is. De kwaliteit van een Cisco of Extreme is vele malen hoger. Andere goede switches komen uit de stallen van 3Com, HP en Allied Telesyn, naar mijn ervaring.

Zelf gebruiken we nu de 3Com 4226T. Bevalt prima en ook niet zo duur (~€400).

1u-server
16/10/03, 00:34
Heeft hier eigenlijk al iemand ervaring met Level ONE ???

MVG
Wim

dotnetjunkie
17/10/03, 03:45
Ja, wij hebben ondertussen ook al een tijdje zo'n D-LINK switch draaien, en die doet z'n ding perfect. Ik zou niet weten wat de hogere prijs van een 3com of cisco verantwoordt? Ik denk dat het gewoon de naam is, want met D-LINK heb je méér features voor een lagere prijs, en 't is niet dat zo'n D-LINK switch kan "crashen" of zo (als dat al mogelijk zou zijn voor een switch)

luser
17/10/03, 09:28
Hoe zit het met deze functie "bandbreedte is vrij nauwkeurig in te stellen per poort!", wat is vrij nauwkeurig ?

Btw. De managment module van een switch kan wel degelijk crashen, al met eigen ogen gezien.

PimEffting
17/10/03, 11:25
dotnetjunkie,

Een switch kan wel degelijk crashen. Ik heb het ooit eens gezien op een POS switch.

Daarnaast moet je natuurlijk ook kijken naar andere kenmerken. Denk aan broadcaststormbeveiliging, multicast mogelijkheden, management mogelijkheden, maar ook pure snelheid (backplane, manier van switching (store-and-forward bijvoorbeeld)).

dotnetjunkie
18/10/03, 05:24
Origineel geplaatst door luser
Hoe zit het met deze functie "bandbreedte is vrij nauwkeurig in te stellen per poort!", wat is vrij nauwkeurig ?

Ingress en Egress bandwidth kan per poort in 127 units ingesteld worden.

Meuli
28/10/03, 15:52
misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het is ook mogelijk met www.freebsd.org in samenwerking met dummynet http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=dummynet&apropos=0&sektion=0&manpath=FreeBSD+4.8-RELEASE&format=html