PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen bij verhuizing .nl domein



Icheb
26/09/03, 22:19
Wat moet er eigenlijk gebeuren als je in een situatie als deze terecht komt :
Je hebt een klant die een groot aantal domeinen van een andere deelnemer naar jou wilt laten verhuizen, maar er zit een probleem bij.
De klant ligt overhoop met de oude deelnemer en deze wilt de domeinen niet 'vrijgeven' (ruime term, aangezien je .nl's niet op slot kan zetten) en vraagt de SIDN de verhuizing te stoppen.
De klant hoort niks van de SIDN doordat het domein waar alle info naartoe gaat ook in de verhuizing zit en dit door de kwade oude deelnemer is afgesloten...

Kan de oude deelnemer dit nu eigenlijk echt waarmaken ?
Wat doet de SIDN in een geval als dit ongeveer ?

Zover ik hun site heb gelezen zijn deze verhuizingen niet te stoppen, maar ik begin het gevoel te krijgen dat dit wel gebeurt is. (bron: http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Mutaties/Verhuizen/index.html )

clesoft
26/09/03, 23:01
Als je voor elk domein de juiste ondertekende papieren hebt, dus registratiecontract én verhuisformulier naar andere deelnemer dan kun je deze faxen naar de SIDN. Deze zal dan áltijd verhuisd worden aangezien de SIDN zich niet met conflicten bemoeit tussen een deelnemer en een van haar klanten.

WebBizz
27/09/03, 11:06
Domeinen kunnen met de juiste papieren altijd verhuisd worden naar een andere deelnemer, daarvoor hoef je echt geen papieren naar de SIDN zelf te faxen. Gewoon de nieuwe deelnemer de verhuizing laten indienen en enkele dagen later is het geregeld.

clesoft
27/09/03, 11:12
Dat klopt, maar als de oude deelnemer bij de SIDN protest aantekend wordt deze verhuizing, met een boete voor de nieuwe deelnemer, teruggedraaid. Heb dit eenmaal zelf ondervonden. Na de papieren gefaxt te hebben naar de SIDN is de verhuizing toch rondgekomen.

EgoH
27/09/03, 11:24
Origineel geplaatst door clesoft
Als je voor elk domein de juiste ondertekende papieren hebt, dus registratiecontract én verhuisformulier naar andere deelnemer dan kun je deze faxen naar de SIDN. Deze zal dan áltijd verhuisd worden aangezien de SIDN zich niet met conflicten bemoeit tussen een deelnemer en een van haar klanten.

Meestal is het dan toch een groot probleem als die hoster de domeinen op zijn eigen naam zet....

clesoft
27/09/03, 12:05
Origineel geplaatst door EgoH


Meestal is het dan toch een groot probleem als die hoster de domeinen op zijn eigen naam zet....


Tja, dan ben je niet de houder van het domein en dus afhankelijk van de goedheid van de deelnemer.

Icheb
27/09/03, 13:08
Dan klopte het toch wat ik dacht...

Wat mij op dit moment opvalt is als ik in de SIDN whois kijk dat de domeinen nog niet zijn veranderd van deelnemer, ook de DNS servers zijn nog niet veranderd...
Misschien is het bureaucratie die het vertraagd, of de SIDN heeft alsnog de aanvraag ge-annuleert.


Welke domeinnaamhouder laat dan ook eigenlijk zijn eigen domeinen op de naam van de deelnemer zetten, dat lijkt me haast vragen om moeilijkheden. Alleen voor mensen uit het buitenland kan ik het me nog een beetje voorstellen om ervoor te zorgen dat ze toch een .nl kunnen krijgen zonder een adres in Nederland.

WebBizz
27/09/03, 15:14
Origineel geplaatst door clesoft
Dat klopt, maar als de oude deelnemer bij de SIDN protest aantekend wordt deze verhuizing, met een boete voor de nieuwe deelnemer, teruggedraaid. Heb dit eenmaal zelf ondervonden. Na de papieren gefaxt te hebben naar de SIDN is de verhuizing toch rondgekomen.

Een verhuizing wordt alleen door de SIDN teruggedraaid als de papieren niet kunnen worden overlegd of niet kloppen. Als de papieren juist zijn ingevuld is er niets aan de hand en wordt de verhuizing niet teruggedraaid. De oude deelnemer kan protest aantekenen zoveel als deze wil, maar als de papieren goed zijn doet de SIDN er niets aan.

almar
27/09/03, 20:00
Ik onderschrijf het verhaal van Webbizz.

Domenico
27/09/03, 21:04
Belachelijke regel en eigenlijk zouden we de .nl namen moeten beheren volgens de Amerikaanse standaarde. Ik word persoonlijk een beetje moe van dit burocratische en vooral betuttelende beleid van de SIDN. Het is ongelooflijk dat dit in handen is van een stelletje hobbyisten die er volgens mij stuk voor stuk een goede boterham aan overhouden.

WebBizz
27/09/03, 21:45
Ik zal het sterker vertellen. Ik heb vorige week nog zo´n verhuizing meegemaakt. Het ging om een domein van een klant van ons dat op onze naam is geregistreerd. Voor deze domeinnaam is verhuizing aangevraagd door een andere deelnemer, zonder dat onze klant of wijzelf iets van de verhuizing afwisten, laat staan dat we ervoor getekend hebben.

Ik heb zelf direct bezwaar gemaakt bij de SIDN. Twee dagen erna was het domein weg, een dag erna was het domein overgezet op een andere domeinhouder. Een ruime week na mijn melding kreeg ik bericht van de SIDN dat zowel de papieren voor de verhuizing als de papieren voor de overdracht in orde waren.

Op de formulieren waren simpelweg onze gegevens ingevuld en dan zijn de papieren volgens de SIDN juridisch gezien in orde, zij kunnen niet controleren of de persoon die de papieren ondertekent hiertoe bevoegd is. De verhuizing werd dus niet teruggedraaid, ze hebben de formulieren gefaxt en aangegeven dat we het beste aangifte kunnen doen bij de politie wegens valsheid in geschrifte. Daar ben je dan mooi klaar mee, bedankt SIDN!

Toevoeging: de nieuwe deelnemer (Interlab / Prenames) treft geen blaam, de gegevens op de papieren kwamen immers overeen met de gegevens die in een whois zichbaar zijn.

Domenico
27/09/03, 21:52
Origineel geplaatst door WebBizz
Toevoeging: de nieuwe deelnemer (Interlab / Prenames) treft geen blaam, de gegevens op de papieren kwamen immers overeen met de gegevens die in een whois zichbaar zijn.

Is de nieuwe hoster/deelnemer ook zo behulpzaam met het terugverhuizen van de domeinnaam?

WebBizz
27/09/03, 22:01
Origineel geplaatst door Domenico


Is de nieuwe hoster/deelnemer ook zo behulpzaam met het terugverhuizen van de domeinnaam?

Hmm, dat is een goede vraag, aan die optie heb ik nog niet gedacht. De nieuwe eigenaar van het domein is klant van een reseller van Prenames en die reseller heeft de hele zaak belazerd en de valsheid in geschrifte gepleegd. Het domein vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, het gaat me meer om de manier waarop en het feit dat dit zo eenvoudig is om te doen. Ik vraag me alleen af of dat aangifte doen wel effect heeft, zal ook wel weer een flinke tijd overheen gaan.

Edit: voor het terugverhuizen en wijzigen domeinhouder zijn natuurlijk ook weer papieren nodig en zonder ook ´creatief te zijn´ kom je daar niet aan.