PDA

Bekijk Volledige Versie : i-p-d, NL hosting, AS Hosting of Yourhosting



pjotter
26/09/03, 13:48
Ik ben sinds kort webbouwer en ben op zoek naar een goede hosting partij om meerdere shared pakketten en domeinnamen af te nemen.

Momenteel programmeer ik in PHP in combinatie met MySQL. Erg veel bandbreedte verwacht ik niet te gebruiken en veel harddisk ruimte is denk ook niet nodig (tot 25 Mb per site).

Wie kan mij adviseren in de keuze voor een provider. Ik heb al gekeken bij de bovengenoemde providers en Yourhosting en AS Hosting boden volgens mij de beste deals.

Heeft iemand ervaring met deze providers? Zijn hun pakketten concurrerent?

Leandros
26/09/03, 14:01
dit is een forum van webhosters. Als je een moderator even verzoekt het bericht te verplaatsen mochen er tegen aanbiedingen worden gedaan. Dat kan je dan vergelijken met de kwaliteit van server/netwerk en de prijs natuurlijk.

Welke 4 jij opnoemt zijn best wel prijzige jongens. Ik denk dat je wel betere aanbiedingen kan krijgen.

Domenico
26/09/03, 14:08
Ik denk dat pjotter alleen maar advies wil hebben over de genoemde hosters. Toch?

pjotter
26/09/03, 14:16
Het is voor mij heel belangrijk dat ik niet over een jaar naar een andere provider moet verhuizen. De genoemde partijen maken op mij een solide indruk. Als jullie mij meteen al een van deze providers afraden kijk ik niet eens verder, maar de keuze ligt denk wel tussen 1 van hen of een soortgelijke hoster.

In de omschrijving van dit forum stond toch duidelijk:

"Discussies over alle aspecten van web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief), kiezen van een hosting provider, vragen, antwoorden en andere gerelateerde onderwerpen."

Zit ik hier dan toch verkeerd?

R. van Boxtel
26/09/03, 14:44
U mag hier meningen vragen over hosting providers e.d. Helaas mogen wij u geen aanbieding doen. Mocht u willen dat wij dit toch doen dan dient u even aan een MOD te vragen of zij deze topic willen verhuizen.

cridea
26/09/03, 15:54
Wij hebben heel lang geleden onprettige ervaringen gehad met nl hosting. Op mail reageren ze niet, als je belt is er altijd een of andere chagerijn aan de telefoon. Zie:

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1156

Leandros
26/09/03, 16:33
en I-P-D is opzich qua support wel goed maar alleen beetje prijzig.

ronaldlokers
26/09/03, 16:43
Je moet naar byh gaan, die is heel goed, reageerd altijd binnen het uur en doet niet moeilijk als er een upgrade moet plaasvinden ;)

wdv
26/09/03, 16:46
Wij hebben zelf geen ervaringen met de genoemde hosting partijen, het is echter erg aan te raden om eens op bijv. www.webhosters.nl te kijken voor ervaringen.

Wij kunnen je evt. ook een goede aanbieding doen, alleen mogen er in dit gedeelte van het forum helaas geen aanbiedingen gedaan worden.

Santario
26/09/03, 19:11
Het datacenter van IPD is verre van ideaal. Ben er een keer geweest in opdracht van een client uit west-brabant en eerlijk gezegd was een blik al genoeg om te weten dat wij niet met hun in zee zouden gaan.

Thanatos
27/09/03, 12:55
Ik heb ervaring met NLhosting en met IPD. Ik zou ze je beide niet aanraden.

Bij NLhosting kon ik soms weken tot maanden wachten tot ik antwoord op vragen kreeg. Toen ik een keer opbelde werd ik ook niet echt vriendelijk te woord gestaan, "jij moet maar rustig wachten, want je hebt alleen maar een domeinregistratietje van van een klein websiteje.. we hebben wel klanten waar we echt wat aan hebben en die gaan natuurlijk voor".

Bij IPD stonden ze me wel altijd meteen te woord maar kreeg ik het idee dat ze me niet serieus namen. Als er problemen waren en ik ze opbelde en precies aan gaf waar het probleem bij hun lag gingen zij het "dubbel controleren in Nederland en Amerika" om tot de conclusie te komen dat alles werkt (website werkte duidelijk niet), en dat zij er verder buiten stonden. Twee dagen later bel ik nog eens, leg hetzelfde uit en plotseling ligt de fout wel bij hun en zeggen ze: "de fout ligt hier ja [.....pauze.....] is er nog iets?"
Verder vind ik domeinnaamregistratie met DNS voor €20/maand nogal prijzig ja :S

Met de andere heb ik geen ervaring.

pjotter
29/09/03, 10:38
Ik heb inmiddels gekeken bij byh en vindt ze (voor servers in Nederland) niet echt goedkoop (als je kijkt bij wat je denkt nodig te hebben). Maar als de service erg goed is zou het iets kunnen zijn.

Ik heb inmiddels ook al van anderen slechte dingen over IPD en NLHosting gehoord.

Van AS Hosting weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Lees zowel positieve als negatieve dingen, maar negatieve berichten zijn erg oud of van wanbetaler. Lijkt in eerste instantie een groot bedrijf, maar hebben alleen gsm nummer als helpdesk. Weet iemand wie ze zijn?

Best wel geinig zo informatie delen over hosting. Had niet gedacht dat zoveel mensen je willen helpen.

root
29/09/03, 11:17
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=976

pjotter
29/09/03, 11:22
Zelfde als AS hosting, maar jij rekent setupkosten en geeft er geen database bij. niet echt aantrekkelijk dus!

®on
29/09/03, 13:41
Origineel geplaatst door pjotter
Van AS Hosting weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Lees zowel positieve als negatieve dingen, maar negatieve berichten zijn erg oud of van wanbetaler.
Mijn ervaring tot nu toe met AShosting: prima in orde voor een site van een vriend van me. Ik moet er wel bij zeggen dat dit geen site die honderden bezoekers per dag trekt, hooguit 10. Tot nu toe geen problemen ondervonmden, kan je dus ook niets vertellen over hun support. Ze zijn wel een beetje aan de dure kant met de pakketten.

Blister
29/09/03, 19:06
MOD EDIT: Dit is totaal iets anders dan het gevraagde. :(

Pierre
01/10/03, 01:02
Origineel geplaatst door pjotter
Wie kan mij adviseren in de keuze voor een provider. Ik heb al gekeken bij de bovengenoemde providers en Yourhosting en AS Hosting boden volgens mij de beste deals.


Mijn advies zou zijn: Ga naar het Web Hosting / Colocated / Dedicated Aanvragen Forum en stel daar je vraag opnieuw. Heb je trouwens al aan een reseller pakket gedacht? Zeker interresant voor een website bouwer.

Groeten

pjotter
01/10/03, 11:08
Na een telefoongesprek met AS Hosting ben ik reseller geworden van hun shared hosting pakketten.

Heb wel gedacht aan dedicated server of colocatie, maar heb voornamelijk geen tijd om mijn server continu te updaten tegen hackers. Ook heb ik er te weinig verstand van om ernstige problemen te kunnen oplossen. En te weinig tijd voor om het te leren.

Omdat ik direct met een aantal pakketten naar ze toe ga bieden ze 20% korting op alle pakketten die ik bij ze neem en voor ADSL verbindingen geven ze een eenmalige commissie.

Man aan telefoon klonk erg aardig en wist waar ie over sprak. Ik heb nog gevraagd over dat 06 nummer alleen voor noodgevallen. Hij vertelde me dat ze anders veel te veel telefoontjes krijgen waarin mensen zelfs hulp vragen om hun email programma in te stellen. Wel krijgen ze binnenkort een gewoon telefoonnummer tijdens kantooruren, want ze schijnen wel een gewoon kantoor te hebben. En dat staat effe professioneler.

In ieder geval bedankt voor alle adviezen.

yourforum
30/12/03, 17:24
Ik denk dat de keuze moet liggen bij de service. De genoemde hosters zijn allemaal van zelfde hosting kwaliteit en vergelijkbare prijzen. Ik zelf heb alleen ervaring met YourHosting, deze leveren 24/7 perfecte support. De andere partijen kan ik weinig over zeggen, maar de sites zien er allen goed uit.

RobbertC
30/12/03, 17:27
Op 1 oktober schreef Pjotter dat hij een keus gemaakt had ;)

Dennis
30/12/03, 19:08
Verder is je website onderdeel van YourHosting?

Qweb
04/01/04, 15:13
Ohh...ASHosting heeft zeer zeker een kantoor, laatst nog op bezoek geweest :)

Aardige gasten ook daaro, dat komt wel goed lijkt mij zo