PDA

Bekijk Volledige Versie : Strafpunten voor moderator(s)



Warsaw PL
25/09/03, 16:17
RobbertC
Mod

Geregistreerd: May 2002
Locatie: Veghel
Berichten: 683
Leuk, iemand afzeiken die zich op dit moment niet kan verdedigen. Leer je zoiets op de basisschool niet af?


__________________
Leuk hè, sigs lezen?

Zeer zwakke vertoning als een moderator het gaat opnemen voor iemand die voordoet alsof ie in het buitenland zit, terwijl ie met een pools mobieltje in nederland rondloopt.

De moderator zou 6 strafpunten moeten krijgen, en bij 25 strafpunten zijn badge moeten inleveren.

RobbertC
25/09/03, 17:17
Ik neem het voor helemaal niemand op. Het is alleen zeer zwak om iemand publiekelijk af te zeiken terwijl hij er op dat moment niet is om zich eigen te verdedigen.

Vooral de replies in jouw thread waren regelrechte flames. Ik heb daarom de thread gesloten. Ik had mijn laatste bericht misschien iets netter mogen neerzetten, mijn excuses. Maar keer op keer wordt het een grote flamewar als het over Coloheaven gaat, dat ben ik harstikke beu.

Als laatste zit Remon aan zijn hostname te zien echt in Polen, en ben jij degene die in Nederland zit terwijl je zegt dat je in Polen zit. Dit is echter totaal niet relevant voor die thread, die dus alleen gesloten is wegens de flames.

host3000
25/09/03, 17:27
Ach RobbertC, laat toch. Het is de moeite niet eens waard om te reageren en het stopt daarna toch niet.

BeNeWS
25/09/03, 17:28
Waarover gaat dit ?
Heb ik iets gemist ?

xserve
25/09/03, 17:35
Je hebt niets belangrijks gemist, de honderdste topic over Coloheaven.

Santario
25/09/03, 18:05
Afgezien dat ik RobertC inderdaad gelijk moet geven omtrent het topic van Cooheaven... al moet ik wel zeggen dat RobertC naar mijn mening althans wel erg vaak een topic closed c.q. rake opmerkingen maakt die naar mijn mening niet door een mod gedaan mogen worden... but that's my opinion.

RobbertC
25/09/03, 18:12
Origineel geplaatst door Santario
Afgezien dat ik RobertC inderdaad gelijk moet geven omtrent het topic van Cooheaven... al moet ik wel zeggen dat RobertC naar mijn mening althans wel erg vaak een topic closed c.q. rake opmerkingen maakt die naar mijn mening niet door een mod gedaan mogen worden... but that's my opinion.
Heb je misschien enkele voorbeelden?

(Opbouwende) kritiek is goed, maar het moet wel concreet zijn :)

Ik wil er best op letten dat ik topics wat vriendelijker dicht zet, maar soms is het zo triest dat ik er iets neerzet wat achteraf net iets té is.

xserve
25/09/03, 23:05
Afgelopen week waren er twee avonden dat ik opmerkingen van jou zag, Robbert waaraan ik dacht te kunnen zien dat je lichtelijk in een vervelende bui was. Over het algemeen is het wel oke hoor. Maar deze week viel het ook mij wel een beetje op. Maar dat heeft iedereen wel eens toch?

Plons
26/09/03, 09:22
ik ben er wel voor om moderators ook punten te kunnen geven, misbruik geeft wel een ban, maar het moet wel mogelijk zijn.

Domenico
26/09/03, 10:15
Origineel geplaatst door Plons
ik ben er wel voor om moderators ook punten te kunnen geven, misbruik geeft wel een ban, maar het moet wel mogelijk zijn.

Wat een onzin zeg, dat gebeurd echt nergens en gaat ook zeker hier niet gebeuren. Als een mod zich zou misdragen regelen we dat wel intern.

Cripton
26/09/03, 11:14
Moderators zijn eenmaal de baas over de users. Hij mag zeggen en doen wat ie wilt en wij kunnen er niets aan doen. Volgendsmij hebben ze al een topic over gestart.

Santario
26/09/03, 20:02
Origineel geplaatst door Domenico


Wat een onzin zeg, dat gebeurd echt nergens en gaat ook zeker hier niet gebeuren. Als een mod zich zou misdragen regelen we dat wel intern.

Onzin? Kan nu gaan beginnen over democratie etc. ;)

//ontopic: ik vind dat er idd een mogelijkheid moet zijn om moderators strafpunten toe te kennen, het moet wel eerlijk blijven uiteraard voor moderators. Daarnaast zou ik me als moderator geen zorgen maken als users jou strafpunten kunnen geven als je zelf weet dat je goed je werk doet en dus niets te vrezen hebt. Anders.... tsja ;)

RobbertC
26/09/03, 20:11
Moderators kunnen waarschuwingspunten krijgen van andere moderators, net zoals users die kunnen krijgen. Als iemand van ons iets doet wat niet mag volgens de regels, zal diegene ook gewoon punten krijgen.

Zoals ik in m'n eerste post al aangaf was mijn reactie misschien iets té, en dus mijn excuses.

Users punten laten uitdelen aan moderators gaat nooit en te nimmer gebeuren, lijkt me een erg vreemde zaak.

Domenico
26/09/03, 22:00
Ik zou graag eens wat voorbeelden willen zien op welk forum waar ook ter wereld dit wel gebeurd. :)

Kom maar op met die links...

xserve
26/09/03, 22:50
Wat heb je nou aan punten?
Ik vind punten zoiets belachelijks. Als je vind dat een opmerking van een Mod niet door de beugel kan dan hebben we daar voor PM toch? Daarmee heb je veel meer kans dat een Mod erop gaat letten dan dat hij misschien wordt gebant omdat hij veel nietszeggende punten heeft gespaart.

Beyonder
29/09/03, 13:13
Er is op het forum een vast clubje Coloheaven afzeikers aanwezig, daar doe je helaas niks aan. Als er ook maar iets gebeurt dan zijn zij de eerste die hun mond opentrekken.

De downtime heeft te maken gehad met een serie gerichte (DDoS en hack) aanvallen op ons netwerk en onze router, we hebben indicaties wie er achter deze aanval zit en werken inmiddels samen met justitie om bewijzen hiervan te verzamelen.

De (vermoedelijke) dader is ook actief op dit forum, dus kan ik helaas geen uitspraken doen in detail wat er precies aan de hand was, hoe we het hebben opgelost en wat we nu doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik was zelf voor zaken in Polen, als men dat in twijfel trekt dan heeft diegene wel een heel groot bord voor zijn kop hangen.

Gelukkig heb ik met alle partijen goed samen kunnen werken om een oplossing te vinden, zelfs al was ik in Nederland, dan was er nog niet sneller een oplossing gevonden. Wat wel beter moet is communicatie naar klanten, communicatie via Email bleef mogelijk maar ik zou graag op dat moment alle klanten persoonlijk over de telefoon hebben kunnen spreken, ik moet dus zorgen voor een veel betere telefonische bereikbaarheid. Gelukkig mogen we in dit leven fouten maken om ervan te kunnen leren.

De aanval had niet voorkomen kunnen worden, ook zou er niet sneller een oplossing gevonden zijn, maar als ik in Nederland was geweest dan waren alle klanten sneller op de hoogte geweest van de situatie, dat zou zeker prettiger zijn geweest voor alle betrokken partijen.

Ergens op het forum las ik dat ik eigenlijk Jan zou heten, dit verwijs ik rechtstreeks naar het rijk de fabelen ;) Nergens staat op mijn uittreksel bevolkingsregister de naam "Jan" ;)

Mijn dank gaat overigens uit naar Netholding, Proserve, Packet Exchange, NL-IX en Redbus.

[Elwin]
29/09/03, 16:43
Hopelijk nu alles weer inorde ?

Cripton
03/10/03, 11:29
Origineel geplaatst door xserve
Wat heb je nou aan punten?
Ik vind punten zoiets belachelijks. Als je vind dat een opmerking van een Mod niet door de beugel kan dan hebben we daar voor PM toch? Daarmee heb je veel meer kans dat een Mod erop gaat letten dan dat hij misschien wordt gebant omdat hij veel nietszeggende punten heeft gespaart.

Zo zie je maar weer dat de goeie mensen geen punten hebben. Ik neem aan dat er uiteraard een PM wordt gestuurd als je een punt krijgt. Zoalng u goed gedraagd op het forum zal er niets gebeuren.

Rik
04/10/03, 04:06
Origineel geplaatst door Plons
ik ben er wel voor om moderators ook punten te kunnen geven, misbruik geeft wel een ban, maar het moet wel mogelijk zijn.

Hoe zie je dat voor je ?, kom op zeg !!
Die gasten weten dondersgoed wat ze doen, en wanneer ze het doen, en als Domenico het niet bevalt, dan zal hij zijn Mods daar zeker op aanspreken.

Door de geplaatste opmerkingen e.d. moeten de Mods zich af en toe ook wel als portiers gedragen hiero ;)

Cripton
04/10/03, 19:01
Origineel geplaatst door Rik


Hoe zie je dat voor je ?, kom op zeg !!
Die gasten weten dondersgoed wat ze doen, en wanneer ze het doen, en als Domenico het niet bevalt, dan zal hij zijn Mods daar zeker op aanspreken.

Door de geplaatste opmerkingen e.d. moeten de Mods zich af en toe ook wel als portiers gedragen hiero ;)

Opzich heb heb je gelijk Rik maar als je zelf straf punten krijgt van 1 foutje die je maakt en moderators maken een fout en krijgen geen strafpunt.... dan zal je je ook wel genaaid voelen.

Rik
04/10/03, 19:38
Origineel geplaatst door Cripton


Opzich heb heb je gelijk Rik maar als je zelf straf punten krijgt van 1 foutje die je maakt en moderators maken een fout en krijgen geen strafpunt.... dan zal je je ook wel genaaid voelen.

Moet ik je gelijk in geven ;) maar zo is het nu eenmaal...

Grumpy
04/10/03, 23:16
Origineel geplaatst door Cripton
Opzich heb heb je gelijk Rik maar als je zelf straf punten krijgt van 1 foutje die je maakt en moderators maken een fout en krijgen geen strafpunt.... dan zal je je ook wel genaaid voelen.
Dan stuur je een PB-tje:

Hey modje, post dit en dat, niet echt volgens de regels he? :p

rq
05/10/03, 00:28
Strafpunten? Het lijkt hier GoT wel.

Ik dacht dat we hier met zen allen, MET ZEN ALLEN MET ZEN ALLLLEN MET ZEN ALLEN ZINGEN WIJ VAN HOLADIEE, *kuch* volwassen genoeg zijn om zonder schoolse strafsystemen dit forum een beetje plezierig te houden?

Grumpy
05/10/03, 00:35
Als men zich goed weet te gedragen is het niet nodig nee. Helaas is dat niet zo.

rq
05/10/03, 00:48
Besef wel dat jullie hierbij te maken hebben met de Wet Bescherming Persoonsgegevens ;) Aangezien gebruikers geen toestemming hebben gegeven voor de verwerking van zulke gegevens. En een user account is te identificeren met individu via bv. het IP adres (of uiteraard naam wanneer deze is opgegeven).

Rik
05/10/03, 01:10
iedereen die gegevens van personen verzameld en opslaat heeft met die wetgeving te maken...

Grumpy
05/10/03, 03:09
Origineel geplaatst door Rik
iedereen die gegevens van personen verzameld en opslaat heeft met die wetgeving te maken...
En dat is hier niet van toepassing.

Naar mijn weten vallen IPnummers niet onder persoonsgegevens.

Dus ik zie het probleem niet rq.

Domenico
05/10/03, 03:38
Origineel geplaatst door rq
Besef wel dat jullie hierbij te maken hebben met de Wet Bescherming Persoonsgegevens ;) Aangezien gebruikers geen toestemming hebben gegeven voor de verwerking van zulke gegevens. En een user account is te identificeren met individu via bv. het IP adres (of uiteraard naam wanneer deze is opgegeven).

Waar gaat dit over?

rq
05/10/03, 14:10
Origineel geplaatst door Domenico


Waar gaat dit over?

Geen zin om dit helemaal uit te gaan leggen aangezien mijn opmerking niet bijster serieus bedoeld was. Kijk even in de GoT discussie (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/393974/0) hierover zou ik zeggen.

En IP adressen zijn wel degelijk persoonsgegevens, al beweerde ik dit in mijn bovenstaande post niet.

Warsaw PL
06/10/03, 12:15
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik neem het voor helemaal niemand op. Het is alleen zeer zwak om iemand publiekelijk af te zeiken terwijl hij er op dat moment niet is om zich eigen te verdedigen.

Vooral de replies in jouw thread waren regelrechte flames. Ik heb daarom de thread gesloten. Ik had mijn laatste bericht misschien iets netter mogen neerzetten, mijn excuses. Maar keer op keer wordt het een grote flamewar als het over Coloheaven gaat, dat ben ik harstikke beu.

Als laatste zit Remon aan zijn hostname te zien echt in Polen, en ben jij degene die in Nederland zit terwijl je zegt dat je in Polen zit. Dit is echter totaal niet relevant voor die thread, die dus alleen gesloten is wegens de flames.

Een schande wederom zoals een moderator het ongevraagd opneemt voor Remon.

En ik vind het wel heel bizar dat hij precies weet waar Remon zit.

Het is helemaal niet aan Moderators om hier aan te geven dat iemand inderdaad in Polen zit of niet.

Ben je zijn vriendje ? Of erger: ben jij Remon ?

ik accepteer de 6 strafpunten als man, als dat tenminste nog iets is dat bestaat op dit forum

superior-is
06/10/03, 12:35
Origineel geplaatst door Warsaw PL

Een schande wederom zoals een moderator het ongevraagd opneemt voor Remon.


Da's niet opnemen voor Remon, maar vrede en rust bewaren op het forum.



En ik vind het wel heel bizar dat hij precies weet waar Remon zit.

Het is helemaal niet aan Moderators om hier aan te geven dat iemand inderdaad in Polen zit of niet.


Remon is ingeënt met een GPS chip, zodat wij wij m op onze Remon-Radar(tm) kunnen volgen. Doh, wij kunnen IP adressen van onze posters zien en daaruit kunnen wij conclusies trekken.



Ben je zijn vriendje ? Of erger: ben jij Remon ?


Ik weet zeker dat RobbertC niet Remon is.



ik accepteer de 6 strafpunten als man, als dat tenminste nog iets is dat bestaat op dit forum

Ben jij Remon? ;)

Santario
06/10/03, 12:50
Hier wordt je toch zo moe van he....

Domenico
06/10/03, 13:05
Origineel geplaatst door Santario
Hier wordt je toch zo moe van he....


Ik ook en daarom gaat deze thread dicht. De volgende keer ben ik minder coulant. Misschien dat de minder volwassenen onder ons eens kunnen stoppen met dit soort flames. :(