PDA

Bekijk Volledige Versie : Forum met e-mail functie



WebBizz
22/09/03, 14:24
Ik ben op zoek naar een forum met een ingebouwde e-mail functie. Dat wil zeggen dat als gebruiker X een bericht post in het forum (of een reactie etc) alle gebruikers een emailtje krijgen ter notificatie dat er in het forum een bericht is geplaatst.

Weet iemand toevallig zo'n forum te vinden?

InstantXs
22/09/03, 14:46
je bedoelt wat dit forum ook doet? blijkbaar ebstaat het dus :)

WebBizz
22/09/03, 14:49
Nee, dit forum stuurt alleen email als je een reply hebt gepost en daarbij hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van email notificatie.

Ik zoek een forum dat voor alle berichten die geplaatst worden automatisch een notificatie stuurt, of je er nu wel of niet een reply op hebt gegeven.

wdv
22/09/03, 15:04
Zou je niet zelf de zgn. "post.php" kunnen aanpassen daarvoor? Dan kan ieder forum het :)

InstantXs
22/09/03, 15:13
je kan ook lid worden van een forum, dan krijg je ook mails bij nieuwe topics :)

Pinocchi
22/09/03, 15:45
Volgens mij moet je dat bij dit forum ook zo kunnen instellen dat automatisch alle gebruikers een bericht krijgen als er een nieuwe bericht geplaatst wordt. Kun je volgens mij instellen als een standaardwaarde.

Maar schiet me niet lek als het toch niet zo mocht blijken te zijn ;)

Domenico
22/09/03, 16:37
Dit is voor vBulletin geen enkel probleem.

Kijk maar eens rechtsonder deze thread en daar zie je deze link staan -> "Ontvang updates van dit onderwerp"
Als je dan naar je profiel gaat dan kun je daar zien dat je jezelf net hebt geabonneerd op deze thread en alle eventuele andere threads. Je kunt je "abonnement" op een thread hier ook opzeggen.

:)

cedric
22/09/03, 22:26
De vraag was dat bij _elke_ post automatisch een berichtje verstuurd wordt naar iedereen. Dus ook nieuwe posts en dergelijke ;)

Ikzelf ken er geen, maar mits enige aanpassingen moet dat wel lukken met de meeste forumsoftware. Eventueel kun je gaan kijken welke voorwaarde nodig is vooraleer er gemaild wordt naar de geabonneerden, en gewoon ervoor zorgen dat die voorwaarde voor iedereen altijd voldaan wordt.

Domenico
23/09/03, 02:35
Ik heb de post dan niet zo goed gelezen maar wat wil je dan precies? Dus alle users van het forum of ze nu wel willen of niet moeten een mailtje krijgen bij een nieuwe post?

Lijkt me een beetje onzinnig, zeker als je heel veel users hebt. Wat denk je al die emailtjes?

WebBizz
23/09/03, 08:08
Alle users moeten inderdaad een emailtje krijgen. Het gaat om een besloten forum en die email notificatie is de wens van de klant...

Domenico
23/09/03, 11:50
Als het om een besloten forum gaat dan zal het de server niet zo belasten natuurlijk. Dus alle users moeten automatisch lid zijn van alle forums in het geval van vBulletin. Ik zal eens kijken op vbulletin.org en kijken of er een hack voor is.