PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis Administratie programma



keepow
20/09/03, 21:36
Hallo,
(weet niet precies of het hier moet maar ik doe het toch hier move hem anders maar).
Ik wil graag weten of iemand een goed werkende administratie software weet (gratis).
Liever nederlands maar engels is geen probleem.

Alvast bedankt!

paulmatthijs
20/09/03, 22:10
modernbill misschien?

The MAzTER
20/09/03, 22:11
...

TimmiT.nl
22/09/03, 16:23
als je in oprichting bent, is gratis meestal interresanter, maar je hebt gelijk, meestal scheeld ene betaal pakket je erg veel tijd en tijd blijft geld...

hoe uitgebreid wil je dat je gratis administratie software is?

keepow
22/09/03, 17:26
Klanten aanmaken en wijzigen
Bestellingen
Facturen (pdf?)
zpoets

Darkie
22/09/03, 18:18
Eenvoudig facturen van databecker dat gebruik ik ook :D

[QWS]
22/09/03, 18:34
is dat met versturen in PDF?

Schaap
23/09/03, 22:46
Ik zoek ook zoiets, het enigste wat ik zou moeten kunnen is een client toevoegen en dat het programma uitrekent wanneer de client moet betalen :)

paulmatthijs
24/09/03, 02:59
excel? ;)

(of beter: openoffice calc)

Cripton
24/09/03, 09:09
Origineel geplaatst door paulmatthijs
excel? ;)

(of beter: openoffice calc)

We hebben gehoord dat veel mensen Excel nemen maar bestaat e nog een betere programma of een soort gelijke programma. Ben zelf ook nieuwsgierig.

DaVaRiOuS
24/09/03, 11:03
ikzelf ga voor ADBPlus...
is zeer goed en krachtig :)

Reflexhosting
25/09/03, 22:13
betaald is wel zo prof

Cripton
26/09/03, 10:09
Betalen is geen probleem zolang het niet 300 tot 500 euro kost :)

[QWS]
26/09/03, 15:21
King schijnt het progamma te zijn. is niets voor niets ook vrij prijzig . maar daar kan je dan echt alles mee (van horen zeggen)

keepow
26/09/03, 20:27
ok
Bedankt voor de tips opmerkingen

thema
27/09/03, 21:04
Kijk eens op softwarepakketten.nl
Hier hebben ze een groot aantal goedkope en gratis softwarepakketten op staan voor de ondernemer. Zelf gekeken naar Informer Light (gratis) echter deze is alleen gecshikt voor boekhouding, geen facturering.

Savvas
27/09/03, 21:58
ik gebruik momenteel de gratis versie van ADB, heeft er iemand ervaring met de commerciele versie? Zien jullie het als een groot voordeel om op over te stappen?

Icheb
27/09/03, 23:25
Hoe werkt dat ADB ongeveer, werkt het goed ?
Op dit moment bent ik voor mezelf bezig met een klanten admin in php/mysql die ook auto in pdf de facturen moet gaan maken en een orderboek bij moet gaan houden, maar erg ver ben ik nog niet...

Dus als iemand hier een goed alternatief heeft dat weinig tot niets kost (lang leve low-budget)...

OeliBoelie
01/10/03, 11:48
Ik heb ADB plus voor windows (de gratis versie) gedownload, maar kan er nog niet veel wijs uit :) mja heb nog maar 5 min gekeken ong.

Rik
01/10/03, 18:27
Origineel geplaatst door keepow
ok
Bedankt voor de tips opmerkingen

1 TIP: ga niet bezuingen op je admin-software... al kost het je 300.- euro, het scheeld je veel werk, je boekhouder zal er blij mee zijn, en zo ook de belastingdienst ;)

Qweb
03/10/03, 19:35
Ik kan me geheel aansluiten bij de vorige reactie, ik zou op iets anders gaan bezuinigen

die 300 tot 500 euro waar jij het over hebt heb je zo terugverdiend als het goed is, zo niet, kun je beter iets anders doen lijkt me.

Boxke
12/10/03, 13:50
je hebt ook al veel goedkopere goeie proggie's

Rik
12/10/03, 13:52
Plant ze hier maar neer :D ben benieuwd

Xixion
16/10/03, 21:11
Ik raad jullie aan om is op sourceforge.net te zoeken, hier heb ik voorheen al meerdere scripts gevonden die dit ondersteunen.

Rik
16/10/03, 22:30
Is allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch echt liever gewoon goede software die eenvoudig kan "communiceren" met de Boekhouder en de Belastingdienst bijvoorbeeld.... duidelijkheid en zonder fouten.

Xixion
16/10/03, 23:25
Origineel geplaatst door Rik
Is allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch echt liever gewoon goede software die eenvoudig kan "communiceren" met de Boekhouder en de Belastingdienst bijvoorbeeld.... duidelijkheid en zonder fouten.

Ja dat is waar, daarom heb ik er dus zelf een gemaakt.

Rik
16/10/03, 23:39
Origineel geplaatst door Xixion


Ja dat is waar, daarom heb ik er dus zelf een gemaakt.

En hoe doe je dat met je boekhouder dan ?
Krijgt hij gewoon prints oid, met uitgebreidere overzichten of zo ?

Of heb je gewoon wat zaken op zijn PC geïnstalleerd :D

Lijkt me niet dat je je admin Online aan het bijhouden bent toch ?

Deimos
16/10/03, 23:54
Origineel geplaatst door Rik


En hoe doe je dat met je boekhouder dan ?
Krijgt hij gewoon prints oid, met uitgebreidere overzichten of zo ?

Of heb je gewoon wat zaken op zijn PC geïnstalleerd :D

Lijkt me niet dat je je admin Online aan het bijhouden bent toch ?
Waarom krijg ik nu het idee dat je iemand belachelijk probeerd te maken? Ipv dat er op een normale toon wordt gevraagd hoe iets zit is het direct denigerend.

Mijn inziens is er dan ook niets mis met prints of online overzichten. Uiteraard zijn er tal van reden te noemen dat zoiets niet online behoord. Maar als je het over die boeg gooit, dan moet je je administratie eigenlijk in een afgesloten hokje doen, waarbij geen enkele communicatie naar buiten toe mogelijk is.
Verder vraag ik me ook af of het uitmaakt hoe het met de boekhouder die deze persoon is geregeld. Het gaat er immers om dat het is geregeld.

€ 0,02

Rik
16/10/03, 23:58
Origineel geplaatst door Deimos

Waarom krijg ik nu het idee dat je iemand belachelijk probeerd te maken? Ipv dat er op een normale toon wordt gevraagd hoe iets zit is het direct denigerend.

Mijn inziens is er dan ook niets mis met prints of online overzichten. Uiteraard zijn er tal van reden te noemen dat zoiets niet online behoord. Maar als je het over die boeg gooit, dan moet je je administratie eigenlijk in een afgesloten hokje doen, waarbij geen enkele communicatie naar buiten toe mogelijk is.
Verder vraag ik me ook af of het uitmaakt hoe het met de boekhouder die deze persoon is geregeld. Het gaat er immers om dat het is geregeld.

€ 0,02

Was niet zo bedoeld hoor ;)

Rustig.... rustig.....

En ja, als je een admin hebt, dan heb je ook persoonlijke gegevens erin staan neem ik aan, dan het je met de wetgeving te maken, toch ?

Dat is ALLES wat ik ermee bedoelde, wou je absoluut NIET belachelijk maken ;)

Deimos
17/10/03, 00:03
Origineel geplaatst door Rik

Was niet zo bedoeld hoor ;)

Rustig.... rustig.....
[b]
Wellicht dan een idee om eerst te bekijken waarop je reageerd. En daar relevant op te reageren. Zie namelijk steeds meer onzin reply's onder jou username. Daar heeft niemand wat aan.


[b]En ja, als je een admin hebt, dan heb je ook persoonlijke gegevens erin staan neem ik aan, dan het je met de wetgeving te maken, toch ?

Dat is ALLES wat ik ermee bedoelde, wou je absoluut NIET belachelijk maken ;)
Dat er persoonlijke gegevens online staan maakt niets uit. Voor zover mij bekend is, is dit bij de wet niet verboden. Als je deze publiceerd zonder permissie wordt het uiteraard een heel ander verhaal, maar daarbij is hier totaal geen sprake.
Snap daarom dus ook totaal niet het punt,

Rik
17/10/03, 00:09
Origineel geplaatst door Deimos

Wellicht dan een idee om eerst te bekijken waarop je reageerd. En daar relevant op te reageren. Zie namelijk steeds meer onzin reply's onder jou username. Daar heeft niemand wat aan.


Dat er persoonlijke gegevens online staan maakt niets uit. Voor zover mij bekend is, is dit bij de wet niet verboden. Als je deze publiceerd zonder permissie wordt het uiteraard een heel ander verhaal, maar daarbij is hier totaal geen sprake.
Snap daarom dus ook totaal niet het punt,

Kweet niet waar u "last" van heeft.... en ik zou de wetgevening persoonsregistratie maar even goed gaan bestuderen.

Deimos
17/10/03, 00:26
Origineel geplaatst door Rik


Kweet niet waar u "last" van heeft.... en ik zou de wetgevening persoonsregistratie maar even goed gaan bestuderen. Waar ik last van heb lijkt me toch behoorlijk duidelijk.....


Verder: De Wet Persoonsregistraties is per 1 september 2001 ingetrokken en vervangen door de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De genoemde wet bestaat dus niet meer.

Verder ben ik benieuwd in welk artikel en lid ik kan vinden dat ik mijn klantgegevens niet online mag bijhouden op een enkel voor de binnen de organisatie toegankelijke plaats.


Persoonsgegevens mogen slechts worden verwerkt indien:

a.
de betrokkene voor de verwerking zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend;
b.
de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen van precontractuele maatregelen naar aanleiding van een verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het sluiten van een overeenkomst;
c.
de gegevensverwerking noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen waaraan de verantwoordelijke onderworpen is;
d.
de gegevensverwerking noodzakelijk is ter vrijwaring van een vitaal belang van de betrokkene;
e.
de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak door het desbetreffende bestuursorgaan dan wel het bestuursorgaan waaraan de gegevens worden verstrekt, of
f.
de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de verantwoordelijke of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, tenzij het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer, prevaleert.


Verek he, mag persoonsgegevens verwerken ten behoeven van de belasting administratie. Tevens heb ik genoemde gegevens nodig om de overeenkomst van de betrokken partij uit te voeren. In dit geval dus de klant.

Xixion
17/10/03, 01:04
Origineel geplaatst door Rik


En hoe doe je dat met je boekhouder dan ?
Krijgt hij gewoon prints oid, met uitgebreidere overzichten of zo ?

Of heb je gewoon wat zaken op zijn PC geïnstalleerd :D

Lijkt me niet dat je je admin Online aan het bijhouden bent toch ?

Dit is alleen voor invoices & adresinformatie, wat moet een boekhouder daar nou mee?
Apart wordt het nog is in de boekhouding verwerkt.

Rik
17/10/03, 01:12
Origineel geplaatst door Deimos
Waar ik last van heb lijkt me toch behoorlijk duidelijk.....

Inderdaad :D, doe niet zo gestresst joh, kom op zeg.... zal ik even wat posts van jou gaan nalopen en afkraken ?, beetje onzinnig toch, maar goed, zal wel aan mij liggen... daar ging het me even om, krijg veel response van mensen die wel wat aan mijn tips hebben, dus die opmerking leg ik sowieso al naast me...

Verder: De Wet Persoonsregistraties is per 1 september 2001 ingetrokken en vervangen door de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De genoemde wet bestaat dus niet meer.

Ben nog van de oude-stempel... zat er ff naast, can happen.

Verder ben ik benieuwd in welk artikel en lid ik kan vinden dat ik mijn klantgegevens niet online mag bijhouden op een enkel voor de binnen de organisatie toegankelijke plaats.

Ging er mij even om dat het geen "enkel binnen de organisatie toegankelijke plaats" is....
beetje hacker haalt alle gegevens er zo vanaf... blijkbaar voorziet deze nieuwe wet daar niet in, zal het morgen eens ff checken hoe dat zat, ben zelf geen jurist namelijk.

Verek he, mag persoonsgegevens verwerken ten behoeven van de belasting administratie. Tevens heb ik genoemde gegevens nodig om de overeenkomst van de betrokken partij uit te voeren. In dit geval dus de klant.

Ik zeg al, het zou inderdaad best eens zo kunnen zijn, zou het een slechte bedoeling vinden, snap wel dat het vrijwel overal gedaan wordt.
Ik zal echter NOOIT mijn administraties Online plaatsen met de wetenschap dat alles zo kan worden ingezien door mensen die daar naar zoeken, en die zijn er.

Rik
17/10/03, 01:23
Origineel geplaatst door Xixion


Dit is alleen voor invoices & adresinformatie, wat moet een boekhouder daar nou mee?
Apart wordt het nog is in de boekhouding verwerkt.

K, dat is een normale gang van zaken, vroeg me alleen even af of je ook je administratie online bij hield, meer niet.

Rik
17/10/03, 01:31
Deimos, even off-topic, op je website staat op je index direct bij het nieuws te lezen dat je "tijdelijk minder bereikbaar" bent... is blijkbaar een bericht van afgelopen zomer ;), ik denk dat je dat beter kunt weghalen.
Het is nu zo dat je iets min of meer "negatiefs" overbrengt dat er eigenlijk niet is ;)

Even een tip tussendoor.... goed bedoeld ;)

bahadir
20/10/03, 16:16
MOD EDIT: Misschien dat je eerst even de regels kunt lezen!

Rik
20/10/03, 16:25
Origineel geplaatst door bahadir
KNIP[/email]

?? :huh:

Icheb
20/10/03, 16:37
Origineel geplaatst door bahadir
...Als een mod iets wegedit is het niet de bedoeling dat je dat quote als user (als de betreffende mod het niet ziet :D...


Misschien past die post meer in dat topic over web://cp + install als een iso :D

Het gaat hier zover ik weet over een programma om de administratie van hosters efficient (en snel) te doen. Niet over een control panel...

Maar toch ben ik wel geïnteresseerd naar een gratis control panel. Verwacht maar een mailje...

edit: wegmodden quote

Mathieu
13/02/04, 23:21
Ken je URL van King?

dirk staes
18/02/04, 17:13
Het beste lijkt me om zelf een systeem te maken/laten maken. de betaalde zaken doen nooit volledig wat je wil.

Mathieu
18/02/04, 18:40
Waar kan ik dat dan best laten maken? :s

RobTD
18/02/04, 23:11
Mijn bedrijf kan zoiets wel in elkaar zetten. Ik mag hier geen aanbiedingen doen, en je hebt Private-Berichten uitstaan, maar als je geinteresseerd bent neemt u maar contact met me op via pb / mail.

roland
20/02/04, 12:51
Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een dergelijk systeem, maar door de drukte is er een tijdje niets van gekomen.

Vaak vraag ik me af waarom alles gratis moet zijn. Bij gratis software heb je vaak geen updates en als die er zijn komen die vaak niet super snel. Ten tweede heb je niets om op terug te vallen. Stel als er een lek zit, dan heb je dikke pech. Kortom geen garanties kwa werking, verplichtingen voor de ontwikkelaars, dus geen zekerheid.

Clearhosting
22/02/04, 16:53
Ik werk nu geruime tijd (half jaar) met Order, Voorraad & Factuur van Dtabaecker en dat doet voldoende zolang je niet al teveel klanten hebt.

Je voert een klant in, voert het bestelde pakket in en verstuurt de door databecker automatisch gemaakt pdf naar de klant. Vooral die pdf aanmaken is natuurlijk top.

Nu ben ik doordat ik teveel tijd kwijt ben met de klanten toevoegen etc. bezig met het installeren en configureren van modernbill dit gaat vooralsnog langzaam maar gestaag voornaemlijk omdat het zo'n uitgebreid programma is. Maar ik ben ervan overtuigd dat modernbill zijn geld meer dan waard is en mij zeker tijd gaat besparen. Voornamelijk doordat een klant wordt ingevoerd in modernbill, wordt verwerkt in moderbill en wordt aangemaakt in modernbill. Dit is natuurlijk top en scheelt erg veel tijd. Als je het kan betalen zou ik gelijk met modernbill beginnen. Support vanuit hun is zeer goed (forums etc.)

ronaldlokers
22/02/04, 16:57
Ik ben al een tijdje aan het kloten met visualbasic, en nu ik hier toch vaak hoor dat er een administratieprogramma gezocht word ga ik misschien zelf proberen iets te maken.

De vraag is nu dus, wat moet ik er dan allemaal in zetten?

Dillard
22/02/04, 17:53
Ik gebruik ModernBill al een jaar (voor de pakketten en domeinen), voor de offline administratie gebruiken we Exact (althans, de boekhouder :) ), Ik lever mijn verkoopfacturen en inkoopfacturen bij de administratie aan en zij boeken deze in in Exact. Werkt prima.

ModernBill is een mooi maar vreselijk uitgebreid programma. Ik heb inderdaad allerlei handmatige mods gemaakt en daarom zit ik nu tegen een upgrade aan te hikken. Dat is dan weer een nadeel, maar de nieuwste versie 4.1.2 heeft een oplossing voor een aantal van mijn mods, dus ik ga het binnenkort toch maar eens proberen.

TS kan i.e.g. eens kijken naar ModernBill, je kunt kostenloos een demo licentie aanvragen voor 30 dagen ofzo en ze kennen een lease constructie als je niet ineens $350,- wilt neerleggen..

DaVaRiOuS
25/02/04, 22:13
Ik schaf het pakket ADBPlus Special aan en dat heeft een minimum prijs van 379 euro

daarnaast kun je ook nog allerlei modules etc. toevoegen.
als je iets mist in het programma kun je dit op maat bij laten maken!

het kost wat maar het is echt een wereld proggie!

faisj
14/03/04, 02:03
Geachte heren/dames,
Wat zou volgens u in het systeem allemaal moeten zitten.

met vriendelijke groet,
Faizal Siddiqui

Ps. Uiteraard heb ik het hier over een betaalde versie

Grumpy
14/03/04, 02:29
Faisj, ik denk dat het beter is om daarvoor een nieuw topic te openen.

Schaap
14/03/04, 10:51
faisj, ik heb ook wel intresse om zo'n programma te maken ( In VB ) maar ik vind toch dat het gratis zou moeten zijn... Kwestie dat er nog iemand is in de wereld die iets gratis geeft :-/

faisj
14/03/04, 13:29
Origineel geplaatst door Grumpy
Faisj, ik denk dat het beter is om daarvoor een nieuw topic te openen.

Zal ik zeker doen Grumpy.
Sorry, voor het ongemak.

Magnum
02/04/04, 00:16
http://www.phpcoin.com/

is ff een berg info aan maken en instellen maar werkt perfect

Ahead-IT
09/04/04, 23:49
Origineel geplaatst door NetRouting
ik gebruik momenteel de gratis versie van ADB, heeft er iemand ervaring met de commerciele versie? Zien jullie het als een groot voordeel om op over te stappen?

Ik heb het ook even bekeken, en het ziet er allemaal wel OK uit. Wel veel werk om alles eens degelijk in te stellen.

Wat mijn grootste vereiste is, is dat het geheel moet werken over VPN.

Netrouting: wat ga je doen als je 250 facturen hebt opgemaakt? :)

Icheb
10/04/04, 09:31
Wij hebben een korte tijd geleden het programma ClientExec aangeschaft. Op dit moment zijn we er nog niet echt tevreden over omdat er een aantal punten zijn waarop dit programma nou niet echt goed werkt in Nederland. Maar ze zeggen bij hun support dat eraan gewerkt wordt.

Ik ben benieuwd of de rapport module uit dit systeem ook een deel van de boekhouding zelf kan overnemen, of dat dit programma echt alleen voor facturering geschikt is...

Persoonlijk denk ik dat wij er pas iets aan hebben als versie 1.3 uit is, op dit moment is er een public beta van 1.2 bezig. Ik had eigenlijk verwacht dat de dingen die zijn aangekondigd voor 1.2 en 1.3 al in 1.1.1 zouden zitten, omdat het toch wel basis dingen zijn eigenlijk... (Belasting ondersteuning, complete vertaling etc.)

ddepuydt
10/04/04, 09:47
We Zitten in hetZelfde schuitje ... Clientexec gekocht, in mijn enthousiasme heb ik er Zelfs een medewerker opgeZet om er alle klanten en hostings en ... in te tikken, en dan geconstateerd dat het (a) niet Zo eenvoudig is om er facturen te laten uitrollen Zoals ik Ze graag Zie en daarnaast idd geen ondersteuning is voor BTW, maar men heeft beloofd dat het goed komt ... Wachten dus maar ...

Icheb
10/04/04, 11:54
Origineel geplaatst door ddepuydt
We Zitten in hetZelfde schuitje ... Clientexec gekocht, in mijn enthousiasme heb ik er Zelfs een medewerker opgeZet om er alle klanten en hostings en ... in te tikken, en dan geconstateerd dat het (a) niet Zo eenvoudig is om er facturen te laten uitrollen Zoals ik Ze graag Zie en daarnaast idd geen ondersteuning is voor BTW, maar men heeft beloofd dat het goed komt ... Wachten dus maar ...

Vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe is bij jullie de vertaling gelukt ?
Ik had wat gelezen over dat het maak deels wilt lukken.
Die factuur is bij mij niet zo'n probleem omdat ik al in PHP een template gemaakt heb die PDF's maakt, ik denk dat ik het ga proberen te integreren met ClientExec, dan ben ik gelijk wat sneller klaar :D
De ondersteuning voor BTW in de nieuwe versie ziet er goed uit verder, maar we twijfelen hier nog erg of er ooit een API verbinding met DirectAdmin komt of goede taal ondersteuning. Ze schuiven het steeds verder op :(

sander815
21/04/04, 22:45
is er nog steeds niks gevonden?
ik vind adbplus prima werken, alleen die prijs voor het pro pakket vind ik wel erg veel

Henky!
21/04/04, 23:25
Wat is er mis met Davilex? Niet goed?

TMourik
04/05/04, 01:05
Heeft iemand enig idee of er een software !!! pakket is met de functies van reeleezee.nl ?

Reeleezee Adminstratie bedoel ik dus

Zeer uitgebreidt en overzichtelijk pakket, alleen ik hou er niet van dat het online staat :) dus iemand enig idee?

hostingx
05/05/04, 11:00
Maar nu weet ik nog niet of er goedkope en misschien gratis software bestaat! daar ging dit topic toch over?

e-creative
05/05/04, 14:51
Heeft iemand een gratis administratie ding dat geschreven is in php/mysql?

jasperj
05/05/04, 18:22
iedereen is er naar opzoek, en er zijn hoogstwaarschijnlijk mensen die er gebruik van maken maar niemd gooit de source online :)