PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over KvK bij opstarten bedrijf



Stephan
19/09/03, 18:19
Geachte lezers,

Ook ik (zoals velen) ben van plan om een bedrijfje op te starten met als doel webhosting en gamehosting.
Ik heb begrepen dat ik mij bij de Kamer van Koophandel dien te registreren.
Nou hebben wij op papier (zeg maar klad) onze plannen opgeschreven.

Is het voor ons noodzakelijk om een echt bedrijfsplan te gaan maken?
Wij zijn met meerdere projecten bezig en we hebben zelf een goed starterskapitaal.

Heeft iemand tips of informatie over dit bedrijfsplan?

Vriendelijk bedankt.

FSCJasper
19/09/03, 18:45
Bedrijfsplan is niet vereisd, maar wel zeer handig. Als je gewoon begint te werken zonder een goede basis, kom je niet ver of later in de problemen. Ook voor jezelf en collega's is het handig als je weet wat de plannen van je bedrijf zijn. Veel succes.

Xess.nl
19/09/03, 19:25
Is niet nodig, je kan je gewoon inschrijven zonder bedrijfsplan

Stephan
19/09/03, 19:33
Ok, bedankt voor de info.
Ga maandag gelijk langs :)

Qubixx.nl
19/09/03, 22:13
Mocht je je meteen gaan inschrijven vergeet dan niet om je legitimatie en een recent bankafschrift mee te nemen ;)

Savvas
19/09/03, 22:22
inderdaad, en veel succes ook toegewenst he! :)

Stephan
19/09/03, 22:23
Ah bedankt... had ik zelf niet aan gedacht :)

Savvas
19/09/03, 22:54
ga anders ff dingen na op kvk.nl, die hebben ook een leuk lijstje met dingen waar je aan moet denken bij het starten van een onderneming..

Qubixx.nl
20/09/03, 00:14
En misschien is het handig om je eerst te laten voorlichten voordat je ergens aan begint, bijvoorbeeld: rechtsvorm (eenmanszaak, bv, vof etc.)

neem ook een kijkje op belastingdienst.nl kan je kijken wat voor jou (jullie) belasting technisch het beste is. :)

M-BahZ
20/09/03, 01:46
Vergeet in het geval van een vof ook niet even langs de notaris te gaan. ;)

Rik
20/09/03, 02:02
Origineel geplaatst door Qubixx.nl
Mocht je je meteen gaan inschrijven vergeet dan niet om je legitimatie en een recent bankafschrift mee te nemen ;)

Recent bankafschrift, OF uittreksel geboorteregister ;)

RayManZ
20/09/03, 16:30
Origineel geplaatst door M-BahZ
Vergeet in het geval van een vof ook niet even langs de notaris te gaan. ;)

Hoezo moet je dan langs de notaris?

Qubixx.nl
20/09/03, 22:10
Is niet verpicht


Quote van kvk.nl:

Een vennootschapscontract is niet verplicht, maar feitelijk onmisbaar. U regelt daarin zaken als de duur van de vennootschap, de inbreng, de handelingsbevoegdheid en de uittreding van de vennoten. De winst wordt verdeeld volgens een verdeelsleutel, die is vastgelegd in het vennootschapscontract.

U kunt het vennootschapscontract laten opstellen door een notaris. U mag het ook zelf doen, aan de hand van een modelcontract.