PDA

Bekijk Volledige Versie : Updates keurmerk Webhosting Nederland



Rik
18/09/03, 21:29
Beste hosters en geïnteresseerde voor het Keurmerk voor webhostingbedrijven in Nederland.
Zoals jullie misschien wel weten zijn we momenteel bezig met de vorming van een dergelijk keurmerk.

Omdat we vrij veel aanvragen krijgen van mensen en bedrijven die op de hoogte willen blijven hebben we een mailinglist aangemaakt.

Op het moment dat wij een grotere stap voorwaarts maken zullen we een korte nieuwsbrief uitbrengen met alle up-dates, en globale informatie over de werking van het keurmerk.

Stuur een e-mail naar het adres:
houmijopdehoogte@hostmerk.nl
en u mist niets meer !

Met vriendelijke groet,

Namens het hele team rondom HostMerk,
Rik van Esser

Rik
19/09/03, 19:25
En als je nog iets wilt zeggen of je hebt een suggestie,
schreeuw het uit !

FSCJasper
19/09/03, 19:56
Kan alleen commentaar geven; Ik vind dit een fantastisch project, want zo valt eindelijk te zien welke host kwaliteit heeft en wie niet...jongens,veel succes ermee!

Rik
19/09/03, 21:18
Origineel geplaatst door FSCJasper
Kan alleen commentaar geven; Ik vind dit een fantastisch project, want zo valt eindelijk te zien welke host kwaliteit heeft en wie niet...jongens,veel succes ermee!

:W: merci Jasper

FSCJasper
20/09/03, 17:50
Het lijkt wel dat iedereen die heeft gestemd in negatieve zin, dat die bang zijn dat die niet goed door de keuring komen. Het lijkt mij zoals aangegeven heel fijn voor de hosting zoekers dat zij iets kunnen zien dat de hoster kwaliteit heeft,en niet totaal moet vertrouwen op de woorden van de hostingprovider zelf.

Rik
20/09/03, 18:29
Origineel geplaatst door FSCJasper
Het lijkt wel dat iedereen die heeft gestemd in negatieve zin, dat die bang zijn dat die niet goed door de keuring komen. Het lijkt mij zoals aangegeven heel fijn voor de hosting zoekers dat zij iets kunnen zien dat de hoster kwaliteit heeft,en niet totaal moet vertrouwen op de woorden van de hostingprovider zelf.

En vaak gaat men uit van de teksten die op de sites staan, en die zijn toch allemaal even mooi, hoe slecht het bedrijf zelf eventueel ook is....

Santario
20/09/03, 20:29
eindelijk te zien welke host kwaliteit heeft en wie niet

Dit lijkt me een beetje achterhaald... zolang het keurmerk niet door een onafhanekelijke instantie gewaarborgd wordt ga ik me in iedergeval niet aanmelden want dan mist het ieder doel. Voor diegene die het wel doen, doe er je voordeel mee! Voor de bedenkers: bouw het uit tot een merk wat een naam krijgt en betrouwbaar is :)

paulmatthijs
20/09/03, 20:33
ik denk dat je iets gemist hebt :)

> zolang het keurmerk niet door een onafhanekelijke instantie > gewaarborgd wordt

stichting hostmerk wordt een onafhankelijke stichting, we werken aan samenwerking met de consumentenbond en daarbij willen we het keurmerk voor keurmerken (ja, dat bestaat :)) zien te verkrijgen.

Rik
20/09/03, 21:14
Origineel geplaatst door Santario


Voor de bedenkers: bouw het uit tot een merk wat een naam krijgt en betrouwbaar is :)

Dat is wel de bedoeling, anders zouden wij er niet eens aan beginnen natuurlijk...

;)

root
22/09/03, 02:02
Het kaf gaat zich van de koren scheiden. Het werd een keer tijd.

Op wat voor termijn gaat dit haalbaar zijn ?

Rik
22/09/03, 04:24
Origineel geplaatst door ensimguru
Het kaf gaat zich van de koren scheiden. Het werd een keer tijd.

Op wat voor termijn gaat dit haalbaar zijn ?

Over een tijdstip kunnen we nog niets zeggen helaas, wel dat de stichting zelf vrij snel opgericht zal zijn.
Dat het gaat gebeuren is in iedergeval zeker, en om het goed te doen nemen we alle tijd die we hiervoor nodig hebben.

Mvg Rik.

Qweb
23/09/03, 00:10
Welke criterias gaan gebruikt worden om een hostingprovider de keurmerk toe te kennen. is dat al bekend. Hebben jullie al een website waar we al iets kunnen lezen of kunnen vernemen?

Het zou heel erg handig zijn om z'm keurmerk op de markt te brengen. Ik wens jullie veel succes en hoop dat het z.s.m. klaar is.

Rik
23/09/03, 00:42
Origineel geplaatst door Qweb
Welke criterias gaan gebruikt worden om een hostingprovider de keurmerk toe te kennen. is dat al bekend. Hebben jullie al een website waar we al iets kunnen lezen of kunnen vernemen?

Het zou heel erg handig zijn om z'm keurmerk op de markt te brengen. Ik wens jullie veel succes en hoop dat het z.s.m. klaar is.

Binnenkort zal de website alvast Online komen met wat globale informatie voor klant en webhoster.

Verder zullen we per nieuwsbrief af en toe zaken kenbaar maken.

Mvg Rik

Starman
01/10/03, 00:23
Vraag me alleen af hoe jullie dat gaan testen dan.

Zelf ruimte huren bij de desbetreffende provider ?

Lijkt me een onmogelijke opgave, als jullie daarintegen wel een goed plan daarvoor hebben meld ik me als eerste aan voor het keurmerk Adult Hosting :)

groet,
René

P.S. Hebben jullie al ruimte hiervoor? Zie dat hostmerk.nl niet bereikbaar is.

Rik
01/10/03, 01:04
Origineel geplaatst door Starman
Vraag me alleen af hoe jullie dat gaan testen dan.

Zelf ruimte huren bij de desbetreffende provider ?

Lijkt me een onmogelijke opgave, als jullie daarintegen wel een goed plan daarvoor hebben meld ik me als eerste aan voor het keurmerk Adult Hosting :)

groet,
René

P.S. Hebben jullie al ruimte hiervoor? Zie dat hostmerk.nl niet bereikbaar is.

:D wat dacht u zelf ?.... het keurmerk voor webhosters, en dan zouden wij geen ruimte voor die sites hebben ?

De reden dat er niets online komt is omdat we nog geen bergen reacties willen uilokken voordat we e.e.a. rond hebben.
De eerste besprekingen zullen binnenkort zijn (11 oktober).

Wat betreft de "adult" hosting, alle hosters kunnen het zelfde keurmerk aanvragen mits er een server in NL staat.

Starman
01/10/03, 01:25
Da's duidelijke taal :D

Zie het vanzelf wel tegemoet, heb me inmiddels ingeschreven voor de nieuwsbrief.

iig veel succes met het opzetten van het keurmerk.

Groet,
René

Rik
01/10/03, 01:37
Origineel geplaatst door Starman
Da's duidelijke taal :D

Zie het vanzelf wel tegemoet, heb me inmiddels ingeschreven voor de nieuwsbrief.

iig veel succes met het opzetten van het keurmerk.

Groet,
René

Thnx ;)

rq
01/10/03, 15:17
Ook even aangemeld.

Is er al iets bekend over de mogelijke testmethoden?

Rik
01/10/03, 15:22
Origineel geplaatst door rq
Ook even aangemeld.

Is er al iets bekend over de mogelijke testmethoden?

Er zijn al diverse richtlijnen en testmogelijkheden besproken inmiddels.
Globaal weten we hoe de keuring eruit gaat zien, en met wat voor puntensysteem er gewerkt gaat worden.

Zodra de richtlijnen duidelijk zijn omschreven en gedeponeerd zullen deze kenbaar worden gemaakt.

De nieuwsbief zelf zal waarschijnlijk op 12 oktober voor de eerste keer verschijnen, een dag na de eerste besprekingen hierover.

Johan-nl
01/10/03, 23:03
iedereen is weer wakker dus ;)

Rik
02/10/03, 09:47
Origineel geplaatst door Johan-nl
iedereen is weer wakker dus ;)


Ik was niet in slaap gevallen hoor ... :D

Exsilia
05/10/03, 15:28
In welk opzicht is dit keurmerk anders dan alle andere initiatieven? Het zal niet de 1e keer zijn dat soortgelijke ideeen opgericht zijn wat uiteindelijk 1 grote flop is.

Wie bepaalt de criteria, en wie bepaalt of iemand aan die criteria voldoet of niet? Je kan dat niet doen door alleen af te gaan op reacties van (ex) klanten. Je zult dan zelf echt dingen moeten gaan testen, lijkt mij.

Johan-nl
05/10/03, 15:35
Origineel geplaatst door Exsilia

- Je zult dan zelf echt dingen moeten gaan testen, lijkt mij.

Bedankt voor de tip.
Dit zal agendapunt nr 1 worden op 11 okt :D

Grumpy
05/10/03, 15:51
Erm... 11 oktober?

Johan-nl
10/10/03, 20:22
Origineel geplaatst door Grumpy
Erm... 11 oktober?

Agh ja, moet toch wat zeggen ;)

Grumpy
10/10/03, 21:56
Nou uh.. het is in ieder geval niet morgen. :D