PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene voorwaarden



UbErZ
18/09/03, 20:44
Hoi,

Zou iemand mij kunnen vetellen hoe ik aan een (standaard, ongebruikt) algemene voorwaarden document kom? Het gaat vooral om webhosting.

Ik wil niet van 10 websites de algemene voorwaarden nemen en daaruit iets samenstellen.

Dus mocht iemand iets weten hoor ik het graag! :)

Santario
18/09/03, 20:50
Het kan wel als goede basis dienen en het viel mij op toen wij onze eigen AV gingen laten opstellen er verdomd veel AV's van concullega's wel erg verdacht op elkaar lijken ;) Je hebt op inet wel sites waar je standaard AV's kan maken maar die bevatten weer geen bepalingen omtrent downtime, domeinnamen etc. Niet echt een optie dus. Bel anders een goede advocaat op (just like us) en laat hem ze opstellen. Het kost je wel wat maar het is wel, samen met een evt. overeenkomst, de basis van iedere sale. Succes!

UbErZ
18/09/03, 21:10
Bedankt voor de tip, maar is er niet iets van een standaard webhosting AV document? (en dus goedkoper :) )

PimEffting
18/09/03, 22:25
Denk ook goed na over wat je in je AV wilt hebben en wat je in de SLAs wilt hebben. Het is een grijze demarkatie.

Ijsbox
18/09/03, 22:33
je zou kunnen kijken bij een branche organisatie. de FENIT ( www.fenit.nl )heeft algemene voorwaarden die je voor een kleine vergoeding (10-20 euro) mag overnemen. Zijn niet echt op hosting toegespitst, maar wel op ICT-bedrijven.

root
19/09/03, 01:38
Van mij mag je ze gebruiken, vergeet ze niet te dumpen bij de kvk.

cridea
19/09/03, 12:31
Origineel geplaatst door ensimguru
Van mij mag je ze gebruiken, vergeet ze niet te dumpen bij de kvk.

Volgens ons advocatenkantoor was dat achterhaald, het is me alleen even ontschoten waarom het niet meer nodig was...

Mog
19/09/03, 13:26
Het is niet persee nodig, geen vereiste in ieder geval, aan de andere kant komt het als nederlands bedrijf wel zo proffesioneel over.

Stroker
20/09/03, 18:41
Als ik jouw was zou ik er toch maar een samenstellen van verschillende bedrijven en daarbij je toevoeging doen,. er is namelijk geen eentje precies zoals jij wilt. Je moet goed denken over wat doe ik en wat kan ik.

Dumpen bij kvk vindt ik ook achterhaalt, zet deze op je website en stuur ze mee met eventueel een melding je kunt ze vinden op onze website.
Waarom zou je al hosting bedrijf niet gebruik maken van het internet?
Hiermee geef je mooi aan waarvoor je internet allemaal kan gebruiken.

UbErZ
20/09/03, 20:46
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik er eentje ga samenstellen, en deze laat nakijken door mijn advocaat.

paulmatthijs
20/09/03, 21:19
Origineel geplaatst door Stroker
Dumpen bij kvk vindt ik ook achterhaalt, zet deze op je website en stuur ze mee met eventueel een melding je kunt ze vinden op onze website.
Waarom zou je al hosting bedrijf niet gebruik maken van het internet?[/B]

omdat dit simpelweg niet mag misschien? av's dien je actief te overleggen aan de klant en niet ten tijde van de factuur. meesturen met de offerte dus, of minimaal (als je bestellingen via het internet gaan) een aparte pagina invoegen met daarop je av waar ze dus akkoord op moeten geven.

simpelweg je (potentiele) klant doorverwijzen naar een url is _niet_ toegestaan.

root
22/09/03, 01:59
Origineel geplaatst door paulmatthijs


omdat dit simpelweg niet mag misschien? av's dien je actief te overleggen aan de klant en niet ten tijde van de factuur. meesturen met de offerte dus, of minimaal (als je bestellingen via het internet gaan) een aparte pagina invoegen met daarop je av waar ze dus akkoord op moeten geven.

simpelweg je (potentiele) klant doorverwijzen naar een url is _niet_ toegestaan.

Helemaal Correct

WenS Int. Dnstn
03/09/04, 18:39
De AV van de FENIT overnemen mag niet. Ik heb het gevraagd en het is uitdrukkelijk verboden. Bij de KvK kan je een CD-ROM bestellen met daarop AV's die je zelf kan bijwerken (invullen van bedragen etc.). Er staan verschillende versies op de CD en ook voor de Commerciële Dienstverlening (webhosting dus).

Ijsbox
03/09/04, 18:50
Origineel geplaatst door WenS Int. Dnstn
De AV van de FENIT overnemen mag niet.

van de fenit site:

3. Moet ik FENIT-lid zijn om de algemene voorwaarden te mogen gebruiken?
Om de algemene voorwaarden van FENIT te hanteren, hoeft u niet persé FENIT-lid te zijn. Bovendien zijn FENIT-leden niet tot gebruik verplicht. Is uw bedrijf geen FENIT-lid en wilt u de voorwaarden hanteren, dan dient u zich vooraf wél te melden bij het bureau van FENIT. U moet dan een standaardverklaring van FENIT ondertekenen, waaruit blijkt dat u zich in het maatschappelijke verkeer niet als FENIT-lid zult presenteren.

eMiz0r
03/09/04, 19:43
Origineel geplaatst door paulmatthijs


omdat dit simpelweg niet mag misschien? av's dien je actief te overleggen aan de klant en niet ten tijde van de factuur. meesturen met de offerte dus, of minimaal (als je bestellingen via het internet gaan) een aparte pagina invoegen met daarop je av waar ze dus akkoord op moeten geven.

simpelweg je (potentiele) klant doorverwijzen naar een url is _niet_ toegestaan.

Dit is dus _wel_ toegestaan. De klant moet echter wel specifiek akkoord gaan met de voorwaarden. Een simpele vermelding als "als u een bestelling plaatst dan gaat u automatisch akkoord met onze AV" is inderdaad niet rechtsgeldig. Een apart vakje die aangevinkt moet worden kan dan weer wel.

Zelfs machtigingen voor automatische incasso via internet is mogelijk en rechtsgeldig. Dit moet je dan wel speciaal via je bank aanvragen overigens.

Ik zou me toch even iets beter laten inlichten als ik jou was :)