PDA

Bekijk Volledige Versie : Is Dedicated Goedkoper?



Zietuwel.nl
18/09/03, 12:38
Zietuwel.nl is overwegend een webdesign bureau. Maar natuurlijk bied ik dan ook hosting aan, ik ga de klanten niet vertellen dat ze dat zelf moeten zoeken als ik het zelf in bulk (en dus goedkoop) aan kan kopen. Maar momenteel heb ik meer dan 20 domeinen lopen en ik begin me af te vragen of dedicated hosting niet goedkoper is, en of ik dan mijn eigen nameservers kan krijgen. (ns.zietuwel.nl)

Heeft iemand meer info voor mij hierover?

Rik
18/09/03, 12:42
Origineel geplaatst door Zietuwel.nl
Zietuwel.nl is overwegend een webdesign bureau. Maar natuurlijk bied ik dan ook hosting aan, ik ga de klanten niet vertellen dat ze dat zelf moeten zoeken als ik het zelf in bulk (en dus goedkoop) aan kan kopen. Maar momenteel heb ik meer dan 20 domeinen lopen en ik begin me af te vragen of dedicated hosting niet goedkoper is, en of ik dan mijn eigen nameservers kan krijgen. (ns.zietuwel.nl)

Heeft iemand meer info voor mij hierover?

Stuur me even een pb (ook bij jezelf even instellen in je profiel ;)), ik kan je wel even wat adviezen geven als je wilt.

(puur advies, ik ben zelf geen webhoster )

Deimos
18/09/03, 13:07
Post die adviezen dan op het forum. Aangezien me dit toch doet denken aan onderhandse marketing / refer technieken.

Rik
18/09/03, 13:16
Beste ,

Inderdaad, ik zat een poos geleden met mijn partners met het zelfde probleem.
Mede daarom zijn we zelf maar een hosting aan gaan schaffen voor ons zelf, en onze bestaande klanten.

We wilden dat onze eigen sites, en die van de bestaande klanten 100% goed stonden.

Ik heb toen zeer veel resellerpakketten vergeleken en dergelijke.

Toen ben ik met iemand in contact gekomen, na veel overleg hebben we besloten zelf servers te kopen.

De eerste zullen pas over +/- anderhalve maand hangen, maar dat is onze keuze geweest.
Het kost wat meer, maar je hebt alles zelf in de hand.

Voor meer aanbiedingen en zo kun je goed de zoek optie gebruiken.

Als je genoeg inkomsten kunt krijgen uit die 20 sites (lijkt me wel) is een dedicated of co-located misschien het beste...
Toch kan (i.v.m. kosten) een resellerpakket ook heel goed zijn.

Mvg Rik

Rik
18/09/03, 13:22
Origineel geplaatst door Deimos
Post die adviezen dan op het forum. Aangezien me dit toch doet denken aan onderhandse marketing / refer technieken.

Heel even een korte reactie hierop.

Je weet waar ik mee bezig ben, met het Keurmerk, ik zou dus NOOIT op deze manier hier klanten voor WIE dan ook gaan "werven"...

Ik had gehoopt dat dat wel door iedereen begrepen zou worden...
In ieder geval, ik zal NOOIT bepaalde bedrijven (ook eigen klanten niet!) klanten gaan bezorgen ;) geloof me...

Mvg Rik.

Keenondots
18/09/03, 13:26
Rik: dan is openheid en transparantie je voornaamste wapen. Zoals blijkt wekt een pm argwaan.

Rik
18/09/03, 13:30
Origineel geplaatst door Spookyfish
Rik: dan is openheid en transparantie je voornaamste wapen. Zoals blijkt wekt een pm argwaan.

Begrijp ik VOLKOMEN, heb hem verder ook niet meer gemaild (zou ik eerst doen, via mail werkt nu eenmaal wat sneller voor me)...

Ben in iedergeval serieus als ik zeg dat niemand klanten van mij hoeft te verwachten ;)

Mvg Rik

Zietuwel.nl
18/09/03, 13:32
mail is snel en duidelijk. al die keurmerken en regels, ik zat gewoon te wachten op een mail van rik met wat info verder niets, en nu krijg ik al 4 mails dat hierop gereageerd is terwijl er niets te vinden is. schiet lekker op zo.

PimEffting
18/09/03, 14:00
Wat je voor jezelf moet bepalen is of je budget hebt voor eigen apparatuur en welk serviceniveau je verlangt van de provider. Wil je alleen ruimte om je server kwijt te kunnen, of wil je ook dat ze het onderhoud voor je doen of zelfs het complete beheer?

Een resellaccount is de beste oplossing voor iemand die niet wil/kan bezig zijn met serverbeheer. Kies hiervoor niet de goedkoopste, maar een bedrijf dat zich bewezen heeft en ook continuïteit kan bieden.

Mocht je budget én knowhow hebben, dan is het kopen van een eigen server een optie. Het maandelijkse bedrag zal dan een stukje lager uitkomen, maar bedenk wel dat hier uren arbeid in moeten worden gestoken.

Rik
18/09/03, 14:40
Origineel geplaatst door Unexplained
Wat je voor jezelf moet bepalen is of je budget hebt voor eigen apparatuur en welk serviceniveau je verlangt van de provider. Wil je alleen ruimte om je server kwijt te kunnen, of wil je ook dat ze het onderhoud voor je doen of zelfs het complete beheer?

Een resellaccount is de beste oplossing voor iemand die niet wil/kan bezig zijn met serverbeheer. Kies hiervoor niet de goedkoopste, maar een bedrijf dat zich bewezen heeft en ook continuïteit kan bieden.

Mocht je budget én knowhow hebben, dan is het kopen van een eigen server een optie. Het maandelijkse bedrag zal dan een stukje lager uitkomen, maar bedenk wel dat hier uren arbeid in moeten worden gestoken.

Wat wij vooral belangrijk vonden, als aanvulling op wat hierboven staat, is dat we sowieso het eerste jaat de server al terug verdienen, en dat hij het 2e jaar van ons is, en dus veel minder kosten na jaar 1....

Zietuwel.nl
18/09/03, 14:44
Rik,

Lijkt erop dat jij tot nu toe de enige bent die weet wat ik wil en daar wat info over heb. Kan je me vertellen hoe jij je probleem hebt opgelost en waar? Of mag je geen klanten doorsturen... ofzoiets?

Rik
18/09/03, 14:53
Origineel geplaatst door Zietuwel.nl
Rik,

Lijkt erop dat jij tot nu toe de enige bent die weet wat ik wil en daar wat info over heb. Kan je me vertellen hoe jij je probleem hebt opgelost en waar? Of mag je geen klanten doorsturen... ofzoiets?

Daar komt het wel op neer ;)

Momenteel zijn we bezig om een keurmerk op te richten, dit omdat de hosting markt een aardige puinhoop aan het worden is.
Ik ben min of meer de gene die het aan het organiseren is met een X-aantal anderen...

Dat is de reden dat ik persoonlijk sowieso 100% objectief moet zijn.
Omdat we er zo verschrikkelijk veel mee bezig zijn de laatste weken ben ik natuurlijk wel op de hoogte van veel ins- en outs, maar die deel ik verder met niemand. Is ook niet bedoeling.

Als ik jou was zou ik even wat aanbiedingen hier op het forum bekijken, misschien dat mensen de topic starter wat meer aanbiedingen kunnen doen (de hosters onder ons)....

Hoop je toch een beetje geholpen te hebben verder... ;)

Mvg Rik

Rik
18/09/03, 15:08
Heren Hosters, dit is jullie forum, help deze man op weg dan !
Ik moet mijn mond houden, maar er zit ondertussen maar 1 serieus advies bij...

Ik snap niet dat jullie hem nog geen aanbod of iets dergelijks hebben gedaan ???

Of zijn jullie bang dat jullie de geëiste kwaliteit niet kunnen leveren aan deze man :D

Grumpy
18/09/03, 15:14
Origineel geplaatst door Rik
Ik snap niet dat jullie hem nog geen aanbod of iets dergelijks hebben gedaan ???

Of zijn jullie bang dat jullie de geëiste kwaliteit niet kunnen leveren aan deze man :D
Omdat dit geen advertentieforum is.

Rik
18/09/03, 15:25
Origineel geplaatst door Grumpy

Omdat dit geen advertentieforum is.

Hij vraagd advies, dat kan dus blijkbaar niemand geven ook ??
Verplaats het dan evt naar het juiste Forum, wordt hij iig geholpen :huh:

host3000
18/09/03, 15:30
Tja, 20 domeinen zegt natuurlijk niet zoveel. Het gaat erom wat je aan schijfruimte en traffic gebruikt. Ik denk dat als je onder de 5 Gb schijfruimte en 50Gb traffic blijft, dat dedicated server duurder is. Maar dat hangt natuurlijk af van je huidige pakket en hoe goedkoop (maar natuurlijk ook hoe goed) je een 'eigen' server kan krijgen.

Bovendien moet je je afvragen, of je updates en zo zelf wilt doen. Dan moet je er per definitie meer tijd in steken dan in een resellerpakket. En een managed server kan nogal prijzig zijn (in verhouding).

Maar. één tip: kijk niet ALLEEN naar het prijsverschil tussen reseller en dedicated.

cridea
18/09/03, 15:49
Dedicated geeft een stuk meer onafhankelijkheid en is daarom te prefereren als geld niet zo'n rol speelt.

brambi
18/09/03, 16:03
Origineel geplaatst door Zietuwel.nl

Heeft iemand meer info voor mij hierover?

Vergeet niet het onderhoud van de server. Je hebt 24/24 iemand met de juiste kennis nodig die kan ingrijpen als er wat de mist in loopt. Ook configuratie en software updates neemt energie in beslag.

We Develop
18/09/03, 16:06
Dat kan je natuurlijk ook weer uitbesteden. Het is lastig om de goede keuze te maken. Neem daarom de tijd en kijk een goed rond en zet alles eens goed op een rij.

Zietuwel.nl
18/09/03, 16:14
Ik had zelf iets gevonden;

http://www.azera.nl/reseller/?reseller=20d

Als ik jullie moet geloven, is als ik niet helemaal onafhankelijk hoef te zijn, dit een redelijke oplossing, aangezien ik hier zelf 20 domeinen kan hosten, en eigen name servers krijg.

Hier heb ik nl. niet dat gelazer van al die support en mannetjes en uren dat ik bezig ben etc.

Heb ik gelijk?

We Develop
18/09/03, 16:22
Dit is zeer zeker een goede oplossing. Een reseller oplossing dus. Je blijft op deze manier dus wel afhankelijk van je provider. Hoewel je dat eigenlijk altijd blijft. Er zijn natuurlijk veel meer bedrijven die dit aanbieden.

Zietuwel.nl
18/09/03, 16:28
'Er zijn natuurlijk veel meer bedrijven die dit aanbieden.'

Vast wel, ik ken ze niet. Dit ziet er bij mij iig redelijk goed uit. Als iemand anders een betere optie heeft hoor ik dat natuurlijk graag.

host3000
18/09/03, 16:41
Origineel geplaatst door Zietuwel.nl
'Er zijn natuurlijk veel meer bedrijven die dit aanbieden.'

Vast wel, ik ken ze niet. Dit ziet er bij mij iig redelijk goed uit. Als iemand anders een betere optie heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
Als je op dit forum de zoekfunctie gebruikt en op reselleraccounts in de advertentieforums zoekt, kom je er een wagonlading tegen, is mijn inschatting.;)

PimEffting
18/09/03, 21:19
Inderdaad.

En als je een topic plaatst in het "Web Hosting / Colocated / Dedicated Aanvragen" forum met wat je zoekt, dan komen er minimaal 5 (maar 10 komt ook regelmatig voor) aanbiedingen waaruit je kunt kiezen.

Dillard
19/09/03, 00:21
Mijn gedachten:

Zolang je 20 accounts hebt (mits ze niet al te groot zijn) lijkt me een reseller-pakket veel interessanter. Bij de meeste zijn eigen nameservers mogelijk, zodat voor de eindklant (=jouw klant) de eigenlijke hoster zomin mogelijk zichtbaar is. Je bent wel afhankelijk van de hoster natuurlijk, maar ook als je een dedicated server of colocatie neemt, ben je afhankelijk van je leverancier. Daar komt het keurmerk van Rik misschien van pas straks ?

De kosten voor een reseller-account liggen behoorlijk lager dan die van een server-hosting, waarbij nog komt dat je dan *zelf* alle software updates moet doen, onderhoud etc.

Server-hosting heeft natuurlijk ook voordelen: je bent niet afhankelijk van andere gebruikers op de server (die misschien zware processen gaan draaien), je kunt alle software installeren die je wilt en de afhankelijkheid wordt minder.

Ik denk dat het voor je het meest interessant zou zijn om te beginnen met een reseller-pakket, en zodra de kosten hiervan richten een server-hosting beginnen te lopen om dan over te stappen (je hebt dan misschien 40-50 klanten).

Dedicated tov colocated: Bij dedicated lease je een server, die een hoster moet kopen. Aangezien een hoster dat niet uit sympathie overwegingen doet :) betekent dat hij aan die deal iets wil verdienen, hij/zij is immers dat geld wel kwijt en zal dat pas in de loop van de tijd terugverdienen. Bij de meeste dedicated servers mag je ook geen modificaties zelf doen (logisch, want de server is niet je eigendom). Maar coloceren is door het hoge DHZ-gehalte voornamelijk interessant als je weet wat je doet en zelf een server kunt installeren en onderhouden.....

Zomaar eens een aantal gedachten..

Rik
19/09/03, 03:31
Origineel geplaatst door Dillard
Mijn gedachten:

Zolang je 20 accounts hebt (mits ze niet al te groot zijn) lijkt me een reseller-pakket veel interessanter. Bij de meeste zijn eigen nameservers mogelijk, zodat voor de eindklant (=jouw klant) de eigenlijke hoster zomin mogelijk zichtbaar is. Je bent wel afhankelijk van de hoster natuurlijk, maar ook als je een dedicated server of colocatie neemt, ben je afhankelijk van je leverancier. Daar komt het keurmerk van Rik misschien van pas straks ?

Voorlopig, er staat dus nog NIETS vast in statuten of iets dergelijks, gaan we een lijn trekken bij de dedicated, en colocated servers, geplaatst in NL.
Om voor het HostMerk in aanmerking te komen moet men dus minimaal 1 server in NL bezitten /huren...

Hosters zijn hosters, en de echte reseller, is reseller.... het wordt het Keurmerk voor Webhostingbedrijven Nederland.

(dit was even puur ter informatie, niet bedoeld om hele discussies over te gaan houden ;))

Mvg Rik.