PDA

Bekijk Volledige Versie : werk gezocht :)



electric
18/09/03, 10:33
zoals velen in de ICT zoek ik dus ook maar weer werk omdat ik gestopt ben met me eigen bedrijfje.
ik zoek een ict bedrijf waar ik gewoon overdag fulltime kan werken.

mocht er een ict bedrijf zijn die nog personeel zoekt hoor ik dat graag.

ik weet dat me CV er niet staat dit omdat ik weinig zin heb om deze neer te zetten terwijl er misschien totaal geen werk is.

b.v.d.

BeNeWS
18/09/03, 11:25
Als je nog geen zin hebt om een CV op te maken, stel ik me toch wel de vraag: HEB JE WEL ZIN OM ERGENS TE WERKEN ?

Of denk je dat ze staan te springen om je werkt te MOGEN geven ?

WebBizz
18/09/03, 11:28
Je stopte met je eigen bedrijf heb ik hier ergens gelezen om uit de ISP wereld te gaan en nu zoek je weer werk in de ICT?

En inderdaad, zonder een CV zul je geen werk vinden. Er zijn tegenwoordig twintig keer zoveel gegadigden als dat er vacatures zijn, dus wil je iets vinden dan zul je toch echt je best moeten doen.

Pantsy
18/09/03, 11:41
Een cv zou heel handig zijn, kan niet ruiken wat je ervaringen zijn en wat je allemaal kan!

cridea
18/09/03, 14:03
Voor hier zal met name interessant zijn je ervaring op hosting gebied, ervaring met control panels en dergelijke.

Grumpy
18/09/03, 15:23
Origineel geplaatst door BeNeWS
Als je nog geen zin hebt om een CV op te maken, stel ik me toch wel de vraag: HEB JE WEL ZIN OM ERGENS TE WERKEN ?

Of denk je dat ze staan te springen om je werkt te MOGEN geven ?
Precies wat ik dacht.

Je hebt niet eens zin om een CV te plaatsen. Daarmee haal je potentiële werkgevers wel over de streep. :rolleyes: Nee dus.

electric
18/09/03, 18:36
nah bij deze dan me CV ( persoonlijke gegevens weg gelaten )

Opleidingen.

School Opleiding Nivo Van Tot Diploma
Don Bosco LTS, Electro C/D 1995 1998 Ja
Markizaat Collega MTS, Electro 3 1998 2000 Nee
Baronie College MBO, ICT 3 2000 2003 Nee

Cusrusen.

Cursus Behaald in
Basisveiligheid VCA 7-6-2000

Werkervaring.

Bedrijf Functie Van Tot
Fri-jado Helpdesk medewerker 01/10/00 01/10/01
Goodfellas-online Junior programmer 01/04/02 01/10/02

Hobby’s.

Programmeren
Installeren / beheren / onderhouden linux servers.

ICT ervaring.

Besturting systemen : Win-95, Win-98, Win-ME, Win-2K, Win-XP, Netware, Redhat, Suse, Gentoo, Mandrake, Slackware.

Programmer ervaring : php, html, mysql, bash.

--------


Je stopte met je eigen bedrijf heb ik hier ergens gelezen om uit de ISP wereld te gaan en nu zoek je weer werk in de ICT?


ik ben idd gestopt met me eigen bedrijf vanwege bepaalde redenen omdat dit te veel tijd / geld in beslag nam ( en ook wegens gezondheids redenen )
maar zoals je dus niet begrijpt is het NIET zo dat ik uit de IT wereld stap.. ( lezen en begrijpen blijft een vak :X )

Cybafish
18/09/03, 18:56
Je houding bevalt me niet.

paulmatthijs
18/09/03, 19:51
> Je houding bevalt me niet.

je bent zn moeder niet ;)

superior-is
18/09/03, 19:56
Kijk eens aan een CV. Nu nog die typfouten eruit halen. Ik denk dat de werkgevers moeten vechten om jou te pakken te krijgen.

cridea
18/09/03, 19:59
Sjonge wat zijn we allemaal cynisch, laat iedereen gewoon in z'n waarde, zeker als je de persoon in kwestie niet kent.

Niet dat ik hem ken, maar ik vind de reacties achterlijk. Zo ga je niet met iemand om m.i.

Of heb ik gemist dat electric zelf ook op dit soort manieren post en zijn dit vergeldingsacties?

UbErZ
18/09/03, 20:21
Origineel geplaatst door byh
Sjonge wat zijn we allemaal cynisch, laat iedereen gewoon in z'n waarde, zeker als je de persoon in kwestie niet kent.

Niet dat ik hem ken, maar ik vind de reacties achterlijk. Zo ga je niet met iemand om m.i.

Of heb ik gemist dat electric zelf ook op dit soort manieren post en zijn dit vergeldingsacties?

Sluit ik mij bij aan

Grumpy
18/09/03, 20:34
Bij werkervaring ontbreekt nog je eigen bedrijf.
Niet iedereen weet welk bedrijf dat was.
Gezien je bij een andere hoster wil werken, is het toch wel nodig dat te vermelden.

byh, zo ga je niet met iemand om?
En op zijn manier hoor je wel te solliciteren?

Zijn manier van solliciteren toont helemaal geen respect aan ons.

Hij zegt dat er hij geen zin heeft om zijn CV te plaatsen als er geen werk is. Als er geen werk is waarom vraag je dan om werk?
En staan mensen wel te wachten op zo'n luie werknemer?

Zijn "CV" is slecht leesbaar en er ontbreken belangrijke gegevens.
Dan heb ik het nog niet eens over zijn spelling en interpunctie.

Als iemand zo bij een normaal bedrijf zou solliciteren wordt hij meteen weer naar de uitgang verwezen.
Natuurlijk, dit is internet, maar dat betekent niet dat je alles zomaar kan doen en ook nog verwachten dat je serieuze reacties of zelfs een baan krijgt.

electric
18/09/03, 21:52
nah ik merk 't wel hier, der komt toch geen enkele 'normale' reactie hier.
deze topic mag van mmij wel gesloten worden.

The MAzTER
18/09/03, 23:01
wie de bal kaats kan hem terug verwachten ;)

Savvas
19/09/03, 07:56
Richard,

Wellicht zijn er mensen die je een baan kunnen aanbieden, maar misschien ook niet.

In elk geval zullen deze mensen het pas overwegen als je een positieve indruk op ze maakt en een goede motivatie heb. Nou weet ik dat het allemaal niet zo vlotjes loopt voor je op het moment maar probeer je er een beetje voor in te zetten, ik denk dat er dan vast wel iemand is die je iets kan aanbieden, zo niet dan weet je in ieder geval dat je het echt geprobeert heb.

Ik bedoel het niet aanvallend op je Richard, maar ik zie jou niet graag werkloos, net zo min als anderen hier, dus kop op :)

cridea
19/09/03, 11:28
Ik neem aan dat hij geen "zin" had z'n cv te plaatsen als er geen werk is met het oog op persoonlijke gegevens en dergelijke die dan online staan terwijl hij er niets mee opschiet. Misschien wat ongelukkige woordkeus, tja.

Santario
19/09/03, 12:22
Origineel geplaatst door superior-is
Kijk eens aan een CV. Nu nog die typfouten eruit halen. Ik denk dat de werkgevers moeten vechten om jou te pakken te krijgen.

Ik verwacht veel op dit forum, maar een reactie als deze n.b. afkomstig van superior-is dus totaal niet. Blijkt maar weer hoe de kwaliteit van dit forum meer en meer achteruit gaat...

electric
19/09/03, 12:45
Iedereen weet dat het verre van goed gaat in de ict.
Aangezien de kans dus klein is om uberhaupt een baan te vinden in de ict. Vandaar dat ik dus eerst wilde weten of er nog wel iets in de ict te vinden is bij de aanwezige onder ons.
Maar dat werd blijkbaar enigsins verkeerd begrepen, mijn excuses daarvoor.

superior-is
19/09/03, 12:45
Sarcasme is verboden?

Ik sluit me aan bij de mening van Grumpy. Het is voornamelijk jezelf presenteren als je ergens gaat solliciteren. Mensen moeten gemotiveerd worden om jou aan te nemen, want dat is een aanvulling bij de bedrijfsvoering. Ik kan niet zeggen dat de postings van electric mij als werkgever zouden aansporen om de beste man aan te nemen. Maar goed dat is mijn mening.

superior-is
19/09/03, 12:47
Origineel geplaatst door electric
Iedereen weet dat het verre van goed gaat in de ict.
Aangezien de kans dus klein is om uberhaupt een baan te vinden in de ict. Vandaar dat ik dus eerst wilde weten of er nog wel iets in de ict te vinden is bij de aanwezige onder ons.
Maar dat werd blijkbaar enigsins verkeerd begrepen, mijn excuses daarvoor.

We houden het op ongelukkig verwoord. In ieder geval mijn excuses als je je gebashd voelt door me.

cridea
19/09/03, 14:35
Origineel geplaatst door superior-is
Sarcasme is verboden?


Tuurlijk niet, ga gerust zo door.

Maar ik en met mij kennelijk nog minstens 2 bezoekers vinden het onprofessioneel en bovendien kan je ook net zo goed aardig doen ipv sarcastisch, daar wordt niemand minder van.

Grumpy
19/09/03, 14:46
Origineel geplaatst door byh
Maar ik en met mij kennelijk nog minstens 2 bezoekers vinden het onprofessioneel en bovendien kan je ook net zo goed aardig doen ipv sarcastisch, daar wordt niemand minder van.
Je moet eens weten hoe ziek wij worden van al die berichten zonder interpunctie en vol met spellingsfouten.

Een reactie als die van Superior-IS is helemaal niets vergeleken met wat werkgevers bij een sollicitatiegesprek zouden doen.

cridea
19/09/03, 15:39
Origineel geplaatst door Grumpy

Je moet eens weten hoe ziek wij worden van al die berichten zonder interpunctie en vol met spellingsfouten.


Kan ik inkomen. Toch:
Ik ben geen psycholoog, maar het lijkt me dat afzeiken niet het meest effectief is om dat tegen te gaan.


Origineel geplaatst door Grumpy

Een reactie als die van Superior-IS is helemaal niets vergeleken met wat werkgevers bij een sollicitatiegesprek zouden doen.

"zij doen het ook" vind ik geen excuus.

No hard feelings verder hoor, iedereen schiet wel eens uit z'n slof.

Raxal
19/09/03, 16:06
Beetje flauw, hij vraagt gewoon om werk en iedereen loopt hem af te zeiken slaat nergens op.

Grumpy
19/09/03, 16:11
Origineel geplaatst door byh


Kan ik inkomen. Toch:
Ik ben geen psycholoog, maar het lijkt me dat afzeiken niet het meest effectief is om dat tegen te gaan.

"zij doen het ook" vind ik geen excuus.

No hard feelings verder hoor, iedereen schiet wel eens uit z'n slof.
Superior-IS gaf een sarcastische opmerking, dat is iets anders dan afzeiken.

En "zij doen het ook" is helemaal niet het excuus. Zij zouden juist geen sarcastische opmerkingen maken maar die zeggen gewoon vies in het gezicht dat je hun tijd zit te verspillen met zulke sollicitaties.

Raxal, de manier waarop hij werk vraagt slaat nergens op.

[QWS]
19/09/03, 16:18
Origineel geplaatst door Grumpy

Je moet eens weten hoe ziek wij worden van al die berichten zonder interpunctie en vol met spellingsfouten.

Een reactie als die van Superior-IS is helemaal niets vergeleken met wat werkgevers bij een sollicitatiegesprek zouden doen.

over spellingsfouten gesproken:

is helemaal niets vergeleken met wat werkgevers bij een sollicitatiegesprek zouden doen

:)

superior-is
19/09/03, 16:28
Deze gaat op slot. Klachten kan je PM-n. Het is niet dat ik geen zin heb in een dicussie, maar deze thread is niet de plaats voor het welles-nietussen en de vriendelijkheid van moderators.