PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN vragen



hrn
17/09/03, 15:57
Hallo,
Vandaag de papieren van SIDN ontvangen om deelnemer categorie I te worden. Bij mij zijn er nog een paar onduidelijkheden waar jullie ongetwijfeld antwoord op kunnen geven:

1)Een klant wil een .NL naam registreren en laten verwijzen naar zijn eigen nameserver. Komt dit dan rechtstreeks in de nameserver van de SIDN en speelt onze nameserver hierin verder geen rol?

2) voor alle overige situaties zoals verwijzen naar A-records en eventueel email en URL forwarding zullen we altijd onze nameserver moeten gebruiken.

3) Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik voor het eerst met die club ga samenwerken?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Gr.,
Hans

Ijsbox
17/09/03, 16:57
misschien een rare vraag, maar had je niet beter je in deze dingen kunnen verdiepen voordat je de inschrijfformulieren aanvroeg?

maar als antwoord op je vragen:

1) Ja

2) Ja

3) Ja, dat je weet wat je doet en wat de kosten van alles zijn :)

hrn
17/09/03, 18:56
Ik vind het niet zo'n rare vraag. SIDN geeft een hele hoop papieren informatie, contracten regelementen en do's en don'ts, maar heel weinig info over allerlei practische zaken, zoals het aansluiten op onze administratie, het (geautomatiseerde) proces van aanvragen en muteren van domeinen, de snelheid hiervan etc.
Zover nu bekend krijgen we dit pas als er betaald is!
Daar wij dit tot op heden door derden laten doen is elke aanvullende informatie van jullie kant zeker goed bruikbaar.
Met vriendelijke groet,
Hans

Cybafish
17/09/03, 20:23
Zover nu bekend krijgen we dit pas als er betaald is!

Neen.

Je word geacht enige kennis te hebben van hoe domeinregistratie in z'n werk gaat en wat daar bij komt kijken. Je krijgt alleen een handleiding voor het DRS systeem van de SIDN na registratie, verder zul je het met freeforms moeten doen :)

superior-is
18/09/03, 11:34
Of dat crappy-ass java-applet van ze.