PDA

Bekijk Volledige Versie : Lastige klant



q22
17/09/03, 12:18
Yo...

Ik heb een vraag of iemand hier evaring mee heeft.
Ik heb een lastige klant, welke steeds veel te laat is met betalen.
Alleen maar loopt te klagen, en dreigt met ik krijg jouw nog wel en me advocaat dit en dat... oftewel een hoop bla bla bla...

Wat doen jullie met z'n klant? Houden jullie deze persoon gewoon of knikker je deze van je server als je daar de mogelijk toe hebt, zoals in het contract staat wat deze geketend heeft.

AlfaHosting
17/09/03, 12:20
Als je recht in je schoenen staat en hij heeft geen recht tot klagen de laatste mogelijkheid :)

Deimos
17/09/03, 12:23
In de meeste gevallen delen wij dit soort klanten het volgende mee:



Geachte heer / mevrouw,

Via deze weg willen wij u laten weten, dat wij het contract met u per DATUM laten vervallen. Dit vanwege het geschade vertrouwen (REDENEN). Wij verzoeken u vriendelijk om voor DATUM al uw bestanden van onze server(s) te hebben verwijderd aangezien vanaf DATUM uw account volledig zal worden afgesloten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ondertekening.

q22
17/09/03, 12:30
Nou er is wel wat data verloren gegaan, maar dit ben ik ruim tegemoed gekomen.
En deze persoon is daarmee accord gegaan, maar nu begint ie nog meer te klagen.

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd na jullie mening hier over. Ik denk wel dat hij een binnenkort een aangetekende brief krijgt, met ongeveer de text die Deimos ook gebruikt.

tnx.

Booster
17/09/03, 12:42
Geachte meneer ...,

Naar aanleiding van uw ... (E-mail/telefoongesprek) deel ik u het volgende mede;

... zegt per onmiddelijk de dienstverlening aan u op. Als reden voor deze opzegging voeren wij aan de wijze waarop wij reeds langere tijd door u bejegend worden.

Naar onze opvatting hebt u doelbewust en bij herhaling het conflict met ... dan wel met haar medewerkers gezocht, waardoor het functioneren van onze medewerkers, evenals onze organisatie ernstig op de proef werd gesteld.

Onder de gegeven omstandigheden is dienstverlening aan u niet langer mogelijk. Wij stellen u in de gelegenheid om uw website en mail onder te brengen bij een andere provider.
Zeven dagen na dagtekening van deze brief zullen wij u definitief geen dienstverlening meer bieden.

Op dit besluit is geen beroep mogelijk.

Hoogachtend,
... directie
Oftewel, 'doei'.

Domenico
17/09/03, 13:00
"me advocaat"? Dat alcoholische drankje? Ik denk dat deze klant teveel televisie heeft gekeken en is dus echt niet serieus te nemen met zijn bedreigingen.

Gelijk opzeggen dit account.

Dennis
17/09/03, 14:36
Origineel geplaatst door Domenico
"me advocaat"? Dat alcoholische drankje? Ik denk dat deze klant teveel televisie heeft gekeken en is dus echt niet serieus te nemen met zijn bedreigingen.

Gelijk opzeggen dit account. Dat hoor ik ook te vaak... Welk hostingbedrijf heeft vaste advocaten? De meeste waarmee het goed gaat hebben hopelijk geen vaste advocaat in dienst. Misschien zou een vaste advocaat nog eens interessant zijn als we echt groot zijn en meer dan 2.000 klanten hebben. Maar nu hosten we nog maar 250 accounts, dus daar kunnen we nog wel even mee wachten.

Conclusie: Particulieren hebben vrijwel nooit een advocaat.
Notice: "Ik schakel mijn advocaat in" wordt vaker door kinder gezegd die te veel films kijken (H) aangezien dit vrij belachelijk overkomt als particulier.

En uh... kost deze klant je ook veel geld/tijd? Verbreek dan gewoon de overeenkomst.

M-BahZ
17/09/03, 21:48
Origineel geplaatst door DennisCitus
Notice: "Ik schakel mijn advocaat in" wordt vaker door kinder gezegd die te veel films kijken (H) aangezien dit vrij belachelijk overkomt als particulier.
Waarom zou dit belachelijk zijn dan?
Als ik een advocaat nodig ben heb ik ook een duidelijke voorkeur voor een bepaalde advocaat en als zijn agenda zich ervoor leent zou ik deze advocaat ook zondermeer kunnen inschakelen.
Nu zou ik zelf nooit spreken over "mijn advocaat" maar ik vind het een ieders goed recht om dit voor zichzelf uit te maken of hij/zij in die vorm spreekt over _zijn/haar_ advocaat.

PimEffting
18/09/03, 00:00
Vervelende klanten verwijs ik door naar de concurrentie.

versluisc
18/09/03, 12:37
in principe zou ik altijd op een prepaid basis hosten, dus laat hem 2 maanden van te voren betalen, dus dat als hij opeens moeilijk doet en laat is met betalen, jij altijd al maanden voor betaald heb. Op dat moment kun je altijd besluiten hem vriendelijk naar de concurrentie te verwijzen. Je moet altijd oppassen dat je het wel zakelijk houd, zodra hij denkt dat hij je in kan palmen of zoals nu gewoon met dingen gaat dreigen is het al te ver. Dan loopt ie gewoon over je heen. Ik zou hem schriftelijk voor de keuze stellen, of je betaald voortaan 2 maanden vooruit, want dit ben je zat. Of hij kan op zoek naar een andere hosting

BeNeWS
18/09/03, 13:03
Als wij een klant hebben die niet betaald na meerdere aanmaningen plaatsen wij de volgende tekst op zijn HOME-page:
WEBSITE BLOCKED DUE TO NON-PAYMENT

Als je dat eenmaal doet betalen ze de volgende keer op tijd of ze gaan ergens anders.

In beide gevallen is het probleem opgelost: Je hebt je geld of je bent die VERVELENDE klant kwijt.

Laat hem maar naar een advocaat gaan, geen enkele rechter zal hem in het gelijk stellen.
Er is een contract tussen jullie beiden opgesteld.
JULLIE leveren een dienst.
HIJ: moet ervoor betalen.

Als hij zijn beloften niet nakomt heeft hij geen poot om op te staan in een rechtzaak.

Bovendien is het niet de moeite om voor een bedrag onder de 1000€ naar de rechtbank te stappen, want het kost meer aan advocaten dan je er aan kan verdienen.

superior-is
18/09/03, 13:10
Moet wel zeggen dat die omschrijving wel erg 'to the point is'. Natuurlijk is het wel enigzins terecht, maar toch. :)

m@rcel
18/09/03, 13:23
Hier houden we het gewoon op de regel:

"Deze website is, om administratieve redenen, op dit moment niet bereikbaar."

Staat toch iets vriendelijker ;)

BeNeWS
18/09/03, 13:29
We zijn altijd eerst vriendelijk, maar als dat niet meer lukt dan halen we de ZWARE middelen boven.

En, dat moeten we toch een aantal maal per jaar doen.

Deimos
18/09/03, 13:29
Origineel geplaatst door BeNeWS
Als wij een klant hebben die niet betaald na meerdere aanmaningen plaatsen wij de volgende tekst op zijn HOME-page:
WEBSITE BLOCKED DUE TO NON-PAYMENT

Dit kan tegen je gebruikt worden, je stelt de client namelijk in discrediet. Reden van het overschrijden van de betalingstermijn kan allerlei gevolgen hebben. Wat wel is toegestaan is de client af te sluiten of er een lege pagina opzetten met een tekst die de client door verwijst naar de administratie.

Verder mag (naar mijn weten) een account pas worden verwijderd nadat de overeenkomst is verbroken. Van deze verbreking moet de client ook de hoogte worden gebracht. Het lijkt allemaal heel simpel maar is het niet.

Je kan de genoemde methode vaak wel toepassen bij clienten (echter raad ik dit wel af) maar zodra je dit bij een onderneming doet ben je de pineut.

BeNeWS
18/09/03, 13:57
Daar heb je ergens gelijk in, maar de klant is contractueel verbonden om te betalen.

Hij verbreekt het contract door de betalingen niet na te komen.

Je moet natuurlijk wel ZEKER zijn dat je de diensten die afgesproken zijn ook wel uitgevoerd hebt. Als je met een klant zit die niet betaald omdat hij niet tevreden is, dan kan je dit beter niet doen.

-----------------

Als je je telefoonrekening niet betaald wordt je telefoonlijn toch ook afgesloten. (toch hier in België)

Deimos
18/09/03, 14:06
Ja, maar die zetten vervolgens niet op je deur of als iemand je nr belt een tekst dat ze zijn afgesloten wegen wan betaling.

q22
18/09/03, 15:01
Bedankt voor alle reactie. En ik denk dat andere hier ook iets aan hebben.

Ik heb samen met de deurwaarder al een plan opgesteld, over hoe we dit gaan aanpakken. Ook wordt het contract wat een klant dient te tekenen op een aantal punten veranderd. En ook de voorwaarden worden aangepast, waarbij alle klanten tot dusver schriftelijk op de hoogte worden gesteld.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

root
19/09/03, 01:50
Origineel geplaatst door BeNeWS
Als wij een klant hebben die niet betaald na meerdere aanmaningen plaatsen wij de volgende tekst op zijn HOME-page:
WEBSITE BLOCKED DUE TO NON-PAYMENT

Kun je beter op de volgende manier doen, ben je altijd ingedekt http://www.dephacto.com/

Wat betreft niet betalende klanten daar wordt je heel moe van, zeker als je wat groter gaat worden. Het beste kun je dit overlaten aan een incasso bureau. Intrum justitia heeft hiervoor een een nationale incasso overeenkomst die € 360,- per jaar kost. Verhalen ze het bedag op je klant kost het niets, lukt dit niet kost het € 22,- . 90 % betaald. Zeker eens het uitzoeken waard.
www.intrum.nl

Qweb
23/09/03, 00:15
Bijna alle overeenkomsten kunnen door ieder partij beeindigd worden. Dus ik zou zeggen die contract gewoon beeindigen en dan ben je van al dat gezeik af. Zulke klanten hebben wij helaas ook wel, zodra ze beginnen te dreigen beeindig ik het contract en sluit ik de website gewoon af na de vastgestelde termijn.

subhosting
24/09/03, 00:25
klant is koning toch,

als je een bepaald pakket of dienst aanbied en alle functies en opties werken perfect en zonder problemen leg dit dan uit dat het goed werkt en dat er geen reden tot klagen is.

bied je een pakket of dienst aan en werkt er iets niet of niet goed of is er downtime verhelp dit probleem dan en verminder dat in de prijs die je door factureerd aan je klant.

ik neem aan dat je klanten wilt om te houden voor een langere tijd.
Niet om het geld te innen en dan de klant weer weg te doen.

BeNeWS
24/09/03, 01:03
En wat doe je met een klant waar je ALLES voor gedaan hebt en die niet wil of kan betalen ?

De enige doelstelling voor elk bedrijf is toch winst maken, geld verdienen.

Of heb jij misschien een VZW ?

-------------------

Je hebt beter 5 klanten die betalen volgens afspraak dan 500 klanten die NIET betalen.

root
24/09/03, 01:17
Als het maar om een zakcentje gaat zoals bij de meeste tegenwoordig, lig je niet wakker over die paar euro.

Me kosten gaan toch behoorlijk de lucht in iedere maand, en klanten dienen gewoon hun rekening te betalen. Ik ben niet van mening dat ik over lijken moet gaan omdat hun weigeren te betalen. Ik vind het gewoon associaal dat ze niet betalen en dan is de koning toch echt eraf.

Xixion
02/10/03, 00:53
Hierop zou ik naar dit punt in onze overeenkomst wijzen:


a. 'de provider' kan, zonder voorafgaande waarschuwing, het account of de accounts van 'de
klant' beëindigen, en dit zonder enige vorm van terugbetaling in eender welke vorm. 'de klant'
verbindt er zich toe deze bepaling te aanvaarden en maakt géén aanspraak op schadeclaims in
eender welke vorm. Bij betwisting van de geldigheid van een mogelijke reden tot afsluiting
heeft 'de provider' altijd het laatste woord, en dit is onherroepbaar.