PDA

Bekijk Volledige Versie : idols2.nl



root
17/09/03, 03:05
Zat er op te wachten, maar de hmg groep heeft bericht dat de domeinnaam idols2.nl afgestaan dient te worden i.v.m. merken recht etc etc bla bla

Voor de goede orde is de domeinnaam nu doorverwezen naar idols.nl

Zover ik na kan gaan is idols alleen als beelmerk geregistreerd en niet als zijnde woord merk.

Geen zin om moeilijk te doen over een domeinnaam, maar in hoeverre dien je deze af te staan of niet.

Iemand tips, ervaringen etc etc

belookgratis
17/09/03, 11:28
Woorden kunnen niet gedeponeerd worden mits het woord in het woordenboek staat. Idols is een engels woord dus ik weet niet precies hoe dat zit, ook omdat je een .nl hebt denk ik eerlijk gezegd dat je hem beter kan afstaan.

InstantXs
17/09/03, 11:30
ik geef je weinig kans als ze er een rechtzaak van maken :p

clesoft
17/09/03, 12:16
Idols kan wel een merk zijn, maar Idols2 is dat een merk? Denk het niet. Ik zou dit domein in ieder geval niet zomaar afstaan. Denk dat het meer bangmakerij is, waar menig "klein" bedrijf intrapt.

god65
17/09/03, 12:20
Ga gewoon moeilijk doen....

Is goed voor je publiciteit!!!

Maar natuurlijk niet te moeilijk!

Stuur een perbericht rond en leg het uit waarom je deze naam heb geclaimd en maak het allemaal mooier dan het is.

En kijk dan naar bezoekersaantallen op je site!

Domenico
17/09/03, 12:57
Yup, wij hebben hier meerdere malen ervaring mee gehad en zeker ook met de advocaten van HMG dus gebruik deze situatie om aandacht te trekken en geef het domein daarna wel uit handen want dit verlies je voor 99% zeker maar als je er een principe kwestie van wil maken wat wij eerder ook hebben gedaan dan moet je een advocaat inschakelen. Laat het bijvoorbeeld weten aan webwereld. :)

Kijk ook eens op domjur.nl en zoek eens naar vergelijkbare zaken.

M-BahZ
17/09/03, 13:06
Origineel geplaatst door ensimguru
Voor de goede orde is de domeinnaam nu doorverwezen naar idols.nl

En nu hoeven de advocaten van de HMG helemaal geen moeite meer te doen om aan te tonen dat het domein gekaapt is. ;)
Wellicht handiger om het domein gewoon te laten verwijzen naar je eigen website... levert ongetwijfeld ook wat meer visitors op. ;)

Johan-nl
17/09/03, 22:21
Origineel geplaatst door ensimguru
Zat er op te wachten, maar de hmg groep heeft bericht dat de domeinnaam idols2.nl afgestaan dient te worden i.v.m. merken recht etc etc bla bla

Voor de goede orde is de domeinnaam nu doorverwezen naar idols.nl

Zover ik na kan gaan is idols alleen als beelmerk geregistreerd en niet als zijnde woord merk.

Geen zin om moeilijk te doen over een domeinnaam, maar in hoeverre dien je deze af te staan of niet.

Iemand tips, ervaringen etc etc

Grote kans dat als je hem gaat overdragen
dat je nog een proces aan je broek krijgt ook.

Heb vorigjaar zelfde gehad, netjes domeinnnaam overgedragen
maar wel ff rechtzaak + heel veel kosten.

woutertwisk
18/09/03, 17:46
ik heb idols3.nl

root
18/09/03, 17:57
Na diverse documenten, info bij merkenbureau's, advocaat etc etc is het inderdaad zo dat HMG deze domeinnaam altijd zal kunnen claimen. Inmiddels hebben we laten weten dat we alle medewerking zullen verlenen en dit werd opzich gewaardeerd.

Case closed

Cripton
21/09/03, 18:37
Origineel geplaatst door woutertwisk
ik heb idols3.nl

Zo ver is het nog lang niet en maybe komt het ook niet

McVirusS
25/09/03, 14:46
Volgens mij mag je trouwens wel administratiekosten en dergelijke rekenen voor het overhandigen (?) van domeinnaam dus daar kan je nog wat winst mee behalen :). Ik zou iig niet het risico van een rechtszaak of iets dergelijks aangaan, zij hebben een veel langere adem dan jij waarschijnlijk ;).

TechXP
28/09/03, 00:19
Ik denk dat je weinig kans maakt, maar je kan natuurlijk wel even wat publiciteit vragen.
Krijg je bij afstaan wel onkosten vergoeding enzo?

En hebben ze de naam 'idols2' geregistreerd? Volgens mij kan je ook soms in je recht staan als je iets zelf doet met die naam. Maar waarom heb je dan eigenlijk de naam geregistreerd? Ik denk dat je gewoon een domeinkaper wilde spelen? Of wilde je een fansite maken ofzo?

Rik
28/09/03, 02:45
Origineel geplaatst door belookgratis
Woorden kunnen niet gedeponeerd worden mits het woord in het woordenboek staat. Idols is een engels woord dus ik weet niet precies hoe dat zit, ook omdat je een .nl hebt denk ik eerlijk gezegd dat je hem beter kan afstaan.

?? als het wel in het woordenboek staat kan ik het deponeren ??
Dus als ik vandaag "tafelpoot" deponeer kan ik geld vangen van iedereen die dat woord gebruikt ?

En bv Coca-cola mag ik als woord gewoon gebruiken in
www.coca-cola2.com... staat immers niet in het woordenboek toch ?

Werkt niet zoals je hier omschrijft hoor.

Als Idols als merk is gedeponeerd, maakt het niet uit hoe je de merknaam gebruikt, als hun daar aantoonbaar aanspraak op kunnen maken heb je helaas gewoon pech... een toevoeging als een "2"
veranderd daar weinig aan, kijk naar de MSN websites...

Anders heeft een merk deponeren ook weinig nut natuurlijk ;)

®on
28/09/03, 05:06
Origineel geplaatst door Rik
Als Idols als merk is gedeponeerd, maakt het niet uit hoe je de merknaam gebruikt, als hun daar aantoonbaar aanspraak op kunnen maken heb je helaas gewoon pech... een toevoeging als een "2"
veranderd daar weinig aan, kijk naar de MSN websites...
Check ook eens dit:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24658&highlight=SXS4ALL

[QWS]
28/09/03, 09:21
noem gewoon een bedrag dat wat onder de kosten van een rechtzaak ligt. Dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk jouw gewoon dat geld bedrag geven om er gemakkelijk vanaf te zijn.

En zeg dat je het domein wilde gaan gebruiken voor idolen die naar nederland komen. met een agenda met data's van concerten e.d.
( idols 2 nl= idols to nederland )

FSCJasper
28/09/03, 11:27
Dat is goed gezien van Liver ja. Gewoon zeggen dat je domeinnaam voor ander doel hebt ipv Idols . Ze moeten je dan gewoon betalen ervoor..ook omdat volgens mij Idols 2 helemaal niet geregistreerd is, dus ze hebben er niet eens recht op.

tom
28/09/03, 11:52
tom@smith:~# whois is idols2.nl
idols2.nl is free
tom@smith:~#

[QWS]
28/09/03, 11:56
ja deed net ook domein cotrole en zag ook dat het nog vrij was... iemand verklaring voor?

FSCJasper
28/09/03, 12:16
kan het zo zijn dat het SIDN op verzoek van Idols het domein gewist heeft? Dan mag volgens mij toch niet..

[QWS]
28/09/03, 12:29
maar dan zou je het nu weer overnieuw kunnen registereren ..

FSCJasper
28/09/03, 12:36
Maar dat kost je weer extra geld, en dan nemen ze het weer af ofzow..of ze verbieden het te registreren..weet niet precies hoe die dat regelen..

Rik
28/09/03, 15:05
Origineel geplaatst door headout

Check ook eens dit:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=24658&highlight=SXS4ALL

Ja, en, wat blijkt daaruit dan ? ;)

Patrick Akkers
29/09/03, 17:23
Idols kan het domein overgenomen hebben en daarna opgeheven hebben.

ik ken iemand die een domeinnaam met MSN erin in bezit heeft gehad en die is naar nu.nl geweest enzo om zijn verhaal te doen en is op de radio geweest enzo, toch wel cool