PDA

Bekijk Volledige Versie : Bankrekening openen in de USA



BeNeWS
15/09/03, 19:44
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het openen van een bankrekening in de USA ?

Ik zou daar een rekening willen openen om amerikaanse klanten te laten betalen via een overschrijving en voor het laten storten van tegoeden die ik in via een amerikaanse kredietkaart-verwerker (CC Processor).

De firma waar mij momenteel werken stuurt alleen maar cheques en das veel te duur om hier in België te laten innen.

Heb contact gehad met Citibank in NewYork.
Ik heb hier een prive-rekening in België bij hen.

Openen van een zakenrekening: Kreeg als antwoord: dat ze dat niet deden omdat de rekening dan alleen diende om geld door naar België te storten.

Een prive-rekening openen gaat ook niet omdat je inwoner van de USA moet zijn (social security number)

Heeft er iemand een oplossing voor mij ?

Bedankt voor de info.

PimEffting
15/09/03, 23:12
Waarom gebruik je geen paypal of bibit?

BeNeWS
15/09/03, 23:24
I gebruik momenteel ook al PayPal.
Maar sommige mensen willen geen account aanmaken.
Daarom biedt ik een tweede betaal-mogelijkheid aan via PaySystems zodat ze via een SSL-pagina hun credit cards gegevens kunnen ingeven.

Daarnaas hebben wij ook nog een aantal sites waarop wij onze producten verkopen via Clickbank.

BeNeWS
15/09/03, 23:33
Van BiBit had ik nog nooit gehoord.

Dit is blijkbaar een nederlands bedrijf.

Wat zijn hun tarieven ?

Ik kan het op de site nergens terugvinden.

PimEffting
16/09/03, 00:16
Origineel geplaatst door BeNeWS
Van BiBit had ik nog nooit gehoord.

Dit is blijkbaar een nederlands bedrijf.

Wat zijn hun tarieven ?

Ik kan het op de site nergens terugvinden.
http://www.bibit.nl/pricing.shtml

BeNeWS
16/09/03, 00:32
Of wel zie ik slecht of ik ben moe aan het worden , maar dit is het enige dat ik kan vinden:
# a one-off registration fee;


# a fixed monthly subscription fee;


# a fee per transaction; special pricing is available for high volume merchants
(> 10.000 transactions per month)


Origineel geplaatst door Unexplained

http://www.bibit.nl/pricing.shtml

PimEffting
16/09/03, 01:30
Dat is correct!
Geef ze eens een belletje.

BeNeWS
16/09/03, 01:34
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Van zodra ik meer info heb plaats ik hier een bericht.

rootservices
16/09/03, 01:51
In de USA heb ik persoonlijk:
- 2 checking accounts (prive)
- 1 savings account (prive)
- 1 business checking account
- 2 VISA kaarten
- 2 eigen telefoonnummers (1 gewoon en 1 tollfree)
- een eigen adres daar (postbus)
- een eigen social security number
enz...

Ik heb het geluk gehad dat ik jaren geleden toen ik nog student was eens 3 maanden in de USA gewerkt heb met een J1 visum. Dat is een speciaal visum dat studenten kunnen aanvragen en waarmee je daar max. 4 maanden mag gaan werken.
Je krijgt dan een social security number en ik vul elk jaar braaf mijn Amerikaanse belastingaangifte in zodat dit social security number actief blijft.
Als je die kans hebt om dat te doen, raad ik iedereen dat aan. Ga daar 1 keer een paar maand werken in de vakantie (al is het maar 1 maand) en je krijgt daar achteraf alles voor mekaar.

Als je geen hogeschoolstudent bent, kan je ook altijd een corporation opstarten in de USA. Nevada is zeer interessant :) Nevada heeft namelijk geen state taxes. Mijn corporation Ulyssis is incorporated in Las Vegas, Nevada :)

Binnenkort ga ik voor Ulyssis een merchant account aanvragen bij Bank of America, en als me dat lukt, dan kan ik zeer goedkoop zelf credit card betalingen aanvaarden.

Je kan alvast beginnen met een Taxpayer ID aan te vragen bij het IRS (internal revenue service = amerikaanse belastingsdienst). Je moet dan wel elk jaar een belastingaangifte invullen, maar daarmee kom je volgens mij ook al een eind.

Veel succes.

rootservices
16/09/03, 01:57
Nog een tip: probeer het volgende eens. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het lijkt me wel dat dit moet lukken:

1) Vraag een Taxpayer ID aan bij het IRS
2) Zoek naar een goede maildrop die je een normaal street address geeft ipv een PO BOX.
3) Ga naar de website van netbank.com en open daar je bankrekening. Netbank is zeer flexibel. Je zegt dat je US citizen bent en je geeft het adres van de maildrop/mail forwarding service op. Daarnaast geef je het Taxpayer ID op als social security number.

Het gaat je wel wat kosten, maar als het lukt kan je een US Paypal account openen, een firepay account, enz...
En de VISA van Netbank gebruik je gewoon hier op restaurant (zo doe ik het toch :) Dat kost je niets extra.

BeNeWS
16/09/03, 01:58
Sorry,

Maar das VEEL te veel papierwerk voor mij. En bovendien ik heb geen bezoek aan de USA gepland en ben ook niet van plan om daar te gaan werken. ik heb mijn eigen bedrijf hier in België. (Ze kunnen me hier niet missen.)

Toch bedankt voor de info.

Rik
16/09/03, 02:08
Origineel geplaatst door rootservices
In de USA heb ik persoonlijk:
- 2 checking accounts (prive)
- 1 savings account (prive)
- 1 business checking account
- 2 VISA kaarten
- 2 eigen telefoonnummers (1 gewoon en 1 tollfree)
- een eigen adres daar (postbus)
- een eigen social security number
enz...

Ik heb het geluk gehad dat ik jaren geleden toen ik nog student was eens 3 maanden in de USA gewerkt heb met een J1 visum. Dat is een speciaal visum dat studenten kunnen aanvragen en waarmee je daar max. 4 maanden mag gaan werken.
Je krijgt dan een social security number en ik vul elk jaar braaf mijn Amerikaanse belastingaangifte in zodat dit social security number actief blijft.
Als je die kans hebt om dat te doen, raad ik iedereen dat aan. Ga daar 1 keer een paar maand werken in de vakantie (al is het maar 1 maand) en je krijgt daar achteraf alles voor mekaar.

Als je geen hogeschoolstudent bent, kan je ook altijd een corporation opstarten in de USA. Nevada is zeer interessant :) Nevada heeft namelijk geen state taxes. Mijn corporation Ulyssis is incorporated in Las Vegas, Nevada :)

Veel succes.

En dan kun je er ook nog heel simpel vlieglessen krijgen ;)
USA = SO EASY

BeNeWS
16/09/03, 10:58
BIBIT:
Setup: 350€
Maandelijks: 199€
PER transactie: 0,50€ + 3 tot 4% (afhankelijk van welke CC)


In de USA bij bv PaySystems:
Setup 49$
Maandelijks: NIETS
PER transfert: 0,35$ + 3,95%

Vandaar dat ik in de USA werk met mijn kredietkaartverwerking.

Maar heb dan het probleem om het geld hier op mijn rekening te krijgen.

BeNeWS
16/09/03, 11:10
Origineel geplaatst door rootservices
En de VISA van Netbank gebruik je gewoon hier op restaurant (zo doe ik het toch :) Dat kost je niets extra. [/B]

De bedoeling is wel dat de zaak winst maakt
We moeten dus niet alles opeten ...

AlfaHosting
16/09/03, 12:21
Is dit misschien wat ?

http://www.2checkout.com/

PimEffting
16/09/03, 12:32
Vergeet niet dat je bij Bibit ook andere betalingsmogelijkheden hebt, zoals eenmalige incasso en RaboDirect.

BeNeWS
18/09/03, 12:10
Ben ik nu echt de enige die dit probleem heeft ?

Op een goedkope manier creditcards verwerken ?

Hoe doen jullie dit dan of werken jullie alleen maar met PayPal ?

Pantsy
18/09/03, 12:37
www.multipay.net neem hier eens contact mee op, kan je module voor maken dat het lekker werkt met modernbill :)

Rik
18/09/03, 12:42
Ik vindt het wel erg mooi om te zien dat jullie allemaal zo "internationaal" bezig zijn.. valt me op dat er blijkbaar uit de VS redelijk wat belangstelling is... of gaat het dan ook om VS webhosting ?

Zou wel eens willen weten of men daar; voor de kwaliteit, voor de bereikbaarheid in Europa, of voor andere zaken eigenlijk wel eens voor een hosting in NL kiest...?

BeNeWS
18/09/03, 12:52
Origineel geplaatst door Rik
Ik vindt het wel erg mooi om te zien dat jullie allemaal zo "internationaal" bezig zijn.. valt me op dat er blijkbaar uit de VS redelijk wat belangstelling is... of gaat het dan ook om VS webhosting ?

Zou wel eens willen weten of men daar; voor de kwaliteit, voor de bereikbaarheid in Europa, of voor andere zaken eigenlijk wel eens voor een hosting in NL kiest...?

Het gaat hem om hosting (server in VS) en verkoop van domeinnamen.

T'is niet enkel en alleen bedoelt voor VS klanten, maar wereldwijd. De dollar is immers nog altijd de meest geacepteerde betaalmunt.

Rik
18/09/03, 12:54
Origineel geplaatst door BeNeWS


Het gaat hem om hosting (server in VS) en verkoop van domeinnamen.

T'is niet enkel en alleen bedoelt voor VS klanten, maar wereldwijd. De dollar is immers nog altijd de meest geacepteerde betaalmunt.

Begrijpelijk...

BeNeWS
18/09/03, 12:56
Origineel geplaatst door TrancePitt
www.multipay.net neem hier eens contact mee op, kan je module voor maken dat het lekker werkt met modernbill :)

Ben eens op de site gaan kijken van Multipay:
Setup: 115 €
Maandelijks: 35€
+ Per transactie vast bedrag + % op de som.

Dat maandabonnement willen wij NIET betalen.

Dat wordt hier in NL & BE blijkbaar overal gevraagd. In de states is er eventueel een setup en dan per transactie een vast bedrag en een percentage op het bedrag.

Pantsy
18/09/03, 13:04
nou ik moet zeggen dat de 35 eur per maand nou niet echt een zeer groot bedrag is + dat hun fee's niet zo hoog zijn en ze zijn nederlandstalig.