PDA

Bekijk Volledige Versie : W2kAS - Apache



MaxSys
13/09/03, 22:32
Beste mensen,

Ik ben van plan een eigen hosting bedrijfje op te zetten,
Heb al een server compleet.
Nu was ik bezig om apache erop te zetten, ik heb gekozen voor Windows 2000 Adavanced Server omdat ik totaal geen verstand van Linux heb, normaal werkt apache altijd perfect met windows, maar nu bij W2kAS krijg ik errors, windows installer could not be accesed?

Ligt dit aan de configuratie van windows?
Ligt dit aan... ? iets anders?

Iemand enig idee?

*En ik overweeg om alsnog Linux te nemen, welke versie raden jullie mij aan? Debian/Suze? of nog anders...
*Ik woon in Hengelo Overijssel, is er misschien iemand in de buurt die me kan helpen?

Andrew
14/09/03, 08:48
Redhat Linux :)

Icheb
14/09/03, 09:24
Wacht ff, je hebt er op dit moment Windows 2000 Advanced Server op staan ?
Dan concludeer ik daaruit dat je vrij veel teveel geld hebt, dit is namelijk een vrij duur besturingssysteem, tenminste als de lecentie legaal is.

Wat voor server heb je precies dan ?

Als je een hosting bedrijf op wilt gaan zetten, en je hebt geen geld voor een control panel en je wilt het onder linux gaan doen, maar je hebt een gebrek aan linux ervaring, dan is het misschien verstandig om eerst even een tijdje met linux te gaan oefenen zodat je gewend bent eraan en ook weet wat je moet doen als een bepaalde service offline gaat...
Zelf zou ik ook RedHat zeggen, en dan een versie installeren zonder X, dus alleen text mode (console), dit zorgt er voor dat je machine wat sneller is...
Misschien is het verstandiger om eerst een tijdje reseller te zijn, zodat je de hosting wereld een beetje leert kennen alvorens direct een server ergens neer te zetten (no flame intended).

MaxSys
14/09/03, 09:54
W2kAS is wel legaal, maar ik heb hem gekregen van mn school, dus ik heb er niets voor betaald.
Ik heb ook absoluut niet geld teveel ofzo :)

Ik heb momenteel een aansluiting bij ams-ix geregeld, maar dit gaat misschien nog veranderd worden naar een locatie dichtbij.

Qua besturingssysteem ben ik er nog niet helemaal uit,

PimEffting
14/09/03, 11:48
De educatieve licentie die je via school hebt, mag je dus onder geen beding gebruiken voor commerciële doeleinden zoals hostingbedrijfjes.

Je installatie is dus illegaal.


Lijkt mij duidelijk dat je geen Linux (of enig ander besturingssysteem) moet installeren als je er geen verstand van hebt. Voordat je het allemaal goed beveiligd hebt (hetgeen zeer belangrijk is voor een server), ben je een heel stuk verder.

Mijn advies is dat je de server door iemand anders laat installeren die meer ervaring heeft.

sjaak
14/09/03, 13:41
- welkom op WHT.nl


- Trek voor Advanced Server alvast €3000,-- uit

- Het is SuSE Linux (en niet suze ;))

- Kijk eens uit naar een Dedicated server......................


- Niet zo slim om een domeinnaam in je profielhandtekening te zetten die nog vrij is !!!

MaxSys
14/09/03, 19:01
domeinnaam is niet vrij, staat al vast bij sidn.nl maar nog niet geactiveerd... word deze week gedaan

die licentie van school is een volledige, geen educatieve...
hoe dan ook, ik wil toch met linux aan de gang waarschijnlijk.

sjaak
15/09/03, 15:16
Resultaat voor maxsys.nl

domein is vrij


vrij: de .nl-domeinnaam is nog vrij, u kunt deze registreren

root
17/09/03, 01:55
ik ben geen fan van micky mouse software, maar apache op w2k ? whats the use.....

MaxSys
17/09/03, 20:04
Debian GNU, het staat vast :)
Hoe dan ook, er komt Debian op...