PDA

Bekijk Volledige Versie : Alternatief voor .be



Gerrit
12/09/03, 18:37
Voor de Belgen of mensen die interesse hebben in een Belgische domeinnaam : http://co.be biedt nu een alternatief voor .be

Gezien heel wat leuke namen met de .be extentie al genomen zijn, kan je binnenkort bij http://co.be een domeinnaam registreren met volgende extenties :

.sprl.be
.ap.be
.co.be
.com.be
.sa.be

Uiteraard gaat het om subdomeinen van domeinnamen in handen van het bedrijfje zelf, maar het kan desondanks toch een goed alternatief zijn voor .be
Prijs : normaalgezien wordt het 15 euro per jaar per domein.

AlfaHosting
13/09/03, 00:12
Ik zie niet goed in wie 15 euro gaat betalen voor een subdomein als je al een echt .be domein kan registreren voor 8 euro ?

tom
13/09/03, 01:04
correctie: 6 euro :)

wimg
13/09/03, 11:15
Er zal wel interesse voor zijn bij bedrijven. De vraag is alleen of Arta (de eigenaars van co.be) een degelijk backend-systeem hebben om dit te dragen...
Het volstaat niet meer om 2 DNS servertjes te hebben draaien in dit geval, aangezien vele bedrijven van je service 100% afhangen...

WebBizz
13/09/03, 11:28
Bedrijven willen normaal gesproken alleen echte domeinen, niet een of ander subdomein. Bovendien is 15 euro voor een subdomeintje aan de prijzige kant en ik die geen enkele reden om van zo´n dienst gebruik te maken. Neem een echte domeinnaam of kies een andere extensie, dat staat veel professioneler.

Rik
13/09/03, 14:30
Ik verwacht zelf niet 1 serieus bedrijf dat hierop in gaat... een gratis subdomein verkopen voor 15 euro per jaar ??
Is wel winst natuurlijk, maar dat zullen de klanten ook doorhebben, en ze voor gek verklaren... 4-5 euro's per sub zou netjes "kunnen" zijn.

wimg
14/09/03, 01:01
Sommige bedrijven willen nu eenmaal zekerheid dat niemand hun naam kan wegkapen... we krijgen zelf regelmatig de vraag om van een bepaalde naam alle extenties te registreren die we maar kunnen vinden... dus ook .co.be zal op de duur door een aantal van dat soort bedrijven gebruikt worden.

ThomasEU
14/09/03, 14:56
Origineel geplaatst door wimg
Sommige bedrijven willen nu eenmaal zekerheid dat niemand hun naam kan wegkapen... we krijgen zelf regelmatig de vraag om van een bepaalde naam alle extenties te registreren die we maar kunnen vinden... dus ook .co.be zal op de duur door een aantal van dat soort bedrijven gebruikt worden.

Ik zie er ook niets in eerlijk gezegd..

woutertwisk
14/09/03, 21:11
er zijn natuurlijk wel hele mooie subdomeinen vrij.

Bijna alle gewone MOOIE domeinen zijn bezet

Gerrit
15/09/03, 15:07
Inderdaad. Populaire namen zoals voetbal, sex, sport, e-mail, toerisme, cinema, muziek, forum, ... bestaan al met de .BE extentie, met .co.be en .com.be komen er alternatieven bij die iedereen toch makkelijk kan onthouden (in analoog met het alombekende .co.uk)

zaken als .sa.be en .org.be zijn minder bruikbaar voor de doorsnee domeinregistrant , maar ik denk wel dat bedrijven interesse zullen tonen. Vergeet niet dat vroeger, voor de tijdelijke stopzetting van co.be er al heel wat bedrijfjes met een .co.be naam waren. Suzuki was 1 van de bekende bedrijven die een subdomein.co.be had (suzuki.co.be)

Ik vind wel ook dat 15 euro erg veel is. Een subdomein mag geld kosten, het bedrijf dat ze aanbiedt moet immers meer doen dan enkel het domein kopen (ze moeten ook nameservers onderhouden, voor een vlot registratiesysteem zorgen, etc). Maar het zou niet zoveel mogen kosten als een echte .be naam.
Toch spant CentralNic.com hier de kroon, met ca 30 euro per jaar voor een subdomain.uk.com of subdomain.eu.com

IT-worX
19/09/03, 11:14
Origineel geplaatst door tom
correctie: 6 euro :) Amai waar koop jij je domeinen dan wel??? :-)