PDA

Bekijk Volledige Versie : Database



classweb
12/09/03, 14:16
Wij zijn op zoek naar mensen die freelance willen werken vanuit huis.

Ons eisen zijn:

php of asp kennis (goed)
webdesign
database kunnen schrijven met & zonder MySQL

Dit wordt goed betaald door ons dus mensen die intresse hebben post je intresse hier of naar design@classweb.nl

InstantXs
12/09/03, 14:28
wat zijn je beloningen?

The MAzTER
12/09/03, 14:55
...

classweb
12/09/03, 19:10
Het gaat nu om een database er gaan meerdere vacatures volgen..

Deimos
12/09/03, 19:39
Een database in wat? En enkel het opzetten van een database, of moet er ook een beheer systeem komen voor die database. Meer informatie is zeker gewenst.

classweb
12/09/03, 19:59
ja tuurlijk een beheerder systeem moet natuurlijk komen in php of asp.. kijk maar op www.werk.nl het moet er ongeveer zo uit zien

InstantXs
12/09/03, 20:04
En wat is de uiteindelijke beloning?

Deimos
12/09/03, 20:21
Is er al een verslag opgesteld met daarin de werkwijze van het project de minimale eisen etc. etc. Dat zou het 1 en ander zeker verhelderen. Want dan kunnen mensen inschatten wat je precies wilt is nu een beetje gokken.

classweb
12/09/03, 21:22
Er moet een database komen waarop mensen zich kunnen aanmelden en hun cv kunnen tonen .. Daarnaast moet er ook een beheerders pagina komen waarvan de beheerder de vacatures kan bekijken. En als laatste moet er een werkgevers login komen, hierin moet een werkgever een personeel dat hij nodig heeft per branche kunnen zoeken en selecteren, naar Cv kunnen kijken etc.

Dit is zo'n beetje wat er gevraagd wordt.. Wat zal dat ons gaan kosten en hoeveel tijd moeten we wachten voordat het klaar zal zijn

The MAzTER
12/09/03, 21:47
...

classweb
12/09/03, 21:52
PHP + MySQL

Het moet via het web werken.. daarom dat ik iemand zoek die een database kan schrijven..

The MAzTER
12/09/03, 22:27
...

Icheb
12/09/03, 22:31
Even zien, je wilt een user login voor 2 partijen + nog een beheerder.
Je wilt een systeem waarbij mensen (partij 2 werknemers) zichzelf + tekst versie (geen .doc) van hun cv in de database kunnen zetten en mensen die zijn ingelogd van partij 1 (werkgevers) en de user van partij 1 zelf en de beheerder de gegevens kunnen opvragen.
Verder moet het voor de beheerder mogelijk zijn om alles te kunnen veranderen ?

Dit is toch niet zo heel erg moeilijk denk ik zo.
Als er een plan (van aanpak/de structuur hoe het moet worden) en een design waar alles in moet komen bekend is wil ik wel wat meer informatie.

Het probleem is in mijn visie niet het ontwerp van de database, dat kan iedereen haast wel (mits er een beetje over de soorten kolommen wordt nagedacht), maar het maken van een interface voor de database die ook nog eens een beetje te snappen is voor iedereen en er ook nog eens goed uit ziet :D

Ik blijf dit topic nog even volgen tot er meer informatie bekend is :)

classweb
13/09/03, 09:30
De werknemers moeten gewoon een formulier invullen met naam adres bla bla bla en daarbij een categorie kiezen bijvoorbeeld: ict, tuinbouw, ijzerwerken.

En de werkgevers moeten dat dan via een categorie kunnen achterhalen, als hij bijvoorbeeld iemand voor zijn bedrijf zoek (it'er) dan moet hij in de zoekfunctie ict laten zoeken. Daar hoort dan de mensen die op dat gebied werk zoeken getoond te komen.

De beheerder moet alleenmaar kunnen zien hoe het ongeveer gaat hoeveel mensen er zijn ingelogd. Hoeveel mensen er een account hebben. Of ze al lang ingeschreven zijn, mensen die werk gevonden hebben kunnen wissen.

Het moet ongeveer zo iets worden.. Als er een bedrag wordt gegeven kunnen we misschien verder :)

groenleer
14/09/03, 21:11
Het geven van een bedrag voor zo'n opdracht is niet simpel hoor.

Het maken van een database is niet moeilijk. Dat kan iedere idioot.

Het maken van een goede database is andere koek.
Je moet zorgen dat er geen redudante informatie wordt opgeslagen, er moet gezorgd worden dat al je relaties binnen de database goed liggen.

Het op zetten van een database is geen taakje dat "even" in een week tijd gedaan wordt. Het opzetten van een database vergt een complete analyse van de informatie die jij er in wilt hebben. Maar nog belangrijker, wat jouw klanten uit jouw database willen halen.

Het is namelijk wel mogelijk om je database uit te breiden. Maar ook dat is niet het meest eenvoudige omdat je dus op al je relaties moet gaan letten.
Over het algemeen raad ik dan ook iemand met verstand aan en die hier ervaring in heeft. (Iemand die hier eventueel ook les in heeft gehad ofzo)

Om je een inzicht te geven in de tijd die je kwijt bent, reken op tenminste 40 uur voor de informatie analyse. En ik denk eerder nog wel wat meer.

Databases ontwerpen is een vak appart namelijk.

Mocht je meer willen weten kun je me altijd een prive berichtje sturen, dan kijken we samen of we er uit kunnen komen.

xserve
14/09/03, 21:38
CJM Development kan voor jou ook zo'n website ontwikkelen. We hebben speciale mensen voor het ontwerpen van de informatie stromen en de interfaces en speciale mensen voor de uitwerking hiervan. Het makkelijkste is om even via MSN of AIM/ICQ contact te hebben denk ik. AIM: bakkercasper en MSN: casper@macfreak.org

Rik
17/09/03, 00:44
Origineel geplaatst door groenleer
Het geven van een bedrag voor zo'n opdracht is niet simpel hoor.

Het maken van een database is niet moeilijk. Dat kan iedere idioot.

Het maken van een goede database is andere koek.
Je moet zorgen dat er geen redudante informatie wordt opgeslagen, er moet gezorgd worden dat al je relaties binnen de database goed liggen.

Het op zetten van een database is geen taakje dat "even" in een week tijd gedaan wordt. Het opzetten van een database vergt een complete analyse van de informatie die jij er in wilt hebben. Maar nog belangrijker, wat jouw klanten uit jouw database willen halen.

Het is namelijk wel mogelijk om je database uit te breiden. Maar ook dat is niet het meest eenvoudige omdat je dus op al je relaties moet gaan letten.
Over het algemeen raad ik dan ook iemand met verstand aan en die hier ervaring in heeft. (Iemand die hier eventueel ook les in heeft gehad ofzo)

Om je een inzicht te geven in de tijd die je kwijt bent, reken op tenminste 40 uur voor de informatie analyse. En ik denk eerder nog wel wat meer.

Databases ontwerpen is een vak appart namelijk.

Mocht je meer willen weten kun je me altijd een prive berichtje sturen, dan kijken we samen of we er uit kunnen komen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
OF je doet het goed... OF je doet het niet (er is al een enorm aanbod van dit soort websites)

Je moet ook met een compleet concept gaan komen, al over de marketing nagedacht, je doelgroepen, hoe je die gaat bereiken straks, alleen Online, of ook traditionele advertenties ?

Kortom, weet waar je aan begint met dit idee ;)

classweb
17/09/03, 00:50
We hebben al iemand gevonden die hier mee willen werken dus heeft geen nut meer. :) allemaal bedankt voor jullie intresse

Rik
17/09/03, 00:53
Origineel geplaatst door classweb
We hebben al iemand gevonden die hier mee willen werken dus heeft geen nut meer. :) allemaal bedankt voor jullie intresse

Maar heel even serieus, hoe denk jij een stukje van die markt te gaan pakken verder ?, naar mijn idee zijn er al honderden vacature webistes...

classweb
17/09/03, 01:01
Dit is niet echt voor om vacatures te pakken, dit website wordt geschreven voor een uitzendbureau ( naar eigen wens )

That's it !! :P

Dennis
17/09/03, 14:43
Zoiets zou ik wel kunnen maken hoor. Lijkt me alleen wel veel werk. Als je geinteresseerd bent... (maak zelf zin maar af, ik maak het volgens mij niet posten... wel?)

groenleer
17/09/03, 14:53
Origineel geplaatst door Rik


Hier ben ik het helemaal mee eens.
OF je doet het goed... OF je doet het niet (er is al een enorm aanbod van dit soort websites)

Je moet ook met een compleet concept gaan komen, al over de marketing nagedacht, je doelgroepen, hoe je die gaat bereiken straks, alleen Online, of ook traditionele advertenties ?

Kortom, weet waar je aan begint met dit idee ;)

Ik denk dat je de verkeerde hebt gequote ;)

Geeft niet, anders zou ik niet weten wat jouw verhaaltje met mijn lap tekst te maken heeft.

Rik
17/09/03, 15:34
Origineel geplaatst door groenleer


Ik denk dat je de verkeerde hebt gequote ;)

Geeft niet, anders zou ik niet weten wat jouw verhaaltje met mijn lap tekst te maken heeft.

Dat ik het eens was met die lap tekst....
daarom had ik hem gequote...

Mvg Rik

groenleer
17/09/03, 15:54
Ow, ok, ik snapte al niet helemaal waarom,
maar het is nu duidelijk.


Een website bedenken is niet moeilijk, maar het in de markt zetten is een kunst.

Rik
17/09/03, 16:43
Origineel geplaatst door groenleer
Ow, ok, ik snapte al niet helemaal waarom,
maar het is nu duidelijk.


Een website bedenken is niet moeilijk, maar het in de markt zetten is een kunst.

:D