PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis host voor foto's



Gerrit
12/09/03, 03:07
Ik zit op heel wat forums die niet toelaten dat je foto's vanop je harde schijf uploadt, je kan er enkel de URL geven van een foto en die wordt dan getoond. Met andere woorden: wanneer je foto niet ergens on-line staat, dan kan je je foto ook niet op het forum zetten.

Omdat ik op mijn website (waarvoor ik betaalde hosting verkies) geen ruimte wil verspillen aan niets ter zake doende foto's die enkel voor forums dienen, zoek ik een gratis alternatief.

Ik zoek een soort on-line fotoalbum. Daarvoor had ik gedacht aan een gratis website waar ik mijn foto's op de server kan zetten en zo de URLs kan gebruiken om de foto's zichtbaar te maken op de forums.
Voor deze gratis website speelt reclame geen rol, gezien de foto's er bewaard worden maar het niet de bedoeling is dat mensen die specifieke site bezoeken. Het moet gewoon een on-line bewaarplaats voor m'n foto's zijn, zodat ik ze op de forums kan zetten. Juist omdat het geen echte dient te worden wil ik niet betalen hiervoor.

Ik heb wel 2 voorwaarden: de site mag niet verdwijnen na 2 maanden inactiviteit (sommigen verwijderen alles als je 30 dagen lang niet inlogt of aan de site werkt, dit vind ik té snel), en ik heb een stabiele server nodig zodat de foto's niet na een half jaar alweer van het net verdwenen zijn omdat de server gecrashed is (of omdat het bedrijfje dat de webspace geeft failliet is).

Heeft iemand suggesties van welke service aan te raden valt ?

xxlwebhosting
12/09/03, 03:37
Neem eens een kijkje op www.freewebspace.net, keuze genoeg :)

clesoft
12/09/03, 09:48
Iets gratis willen en dan nog voorwaarden stellen?

Domenico
12/09/03, 10:22
Wat dacht je van de webspace die je krijgt van je provider?

Pierre
12/09/03, 10:28
http://www.picserver.tk

Bestaat al een paar jaar ..

Groeten
Pierre

Pierre
12/09/03, 10:34
Origineel geplaatst door Pierre
http://www.picserver.tk

Bestaat al een paar jaar ..

Groeten
Pierre

mmm normaal doet ie het altijd, nu is deze site down. Toch is dit wat je zoekt.

Je kan ook bij MSN een fotoalbum aanmaken.

Groeten
Nogmaals.

ProServe
12/09/03, 10:45
http://picserver.student.utwente.nl/

ThomasEU
12/09/03, 11:03
Site werkt prima hier :-) Ik zou eerst kijken of je provider (bij mij @home) geen webruimte aan je heeft gegeven.

AlfaHosting
12/09/03, 17:00
Op www.digitale-foto.com vind je op de links pagina heel wat van die gratis providers.

Gerrit
12/09/03, 19:24
Origineel geplaatst door clesoft
Iets gratis willen en dan nog voorwaarden stellen?


Voorwaarden, voorwaarden... overdrijf dat niet hé :)

Mijn enige voorwaarde is dat de site niet gedelete wordt als ik eens een maand of 3 lang niet inlog. Dat zou geen onoverkomelijke eis moeten zijn, want bijvoorbeeld Lycos houdt gratis sites bestaande als je eens per ZES maand inlogt. Dus de eis dat ze de foto's niet verwijderen na 1 of 2 maand niet inloggen is denk ik geen abnormale vraag.

en met stabiele server bedoel ik enkel : een bedrijfje zoals Lycos of Geocities dat niet failliet is binnen 2 weken.



Origineel geplaatst door Pierre
http://www.picserver.tk

Bestaat al een paar jaar ..

Groeten
Pierre


Hoeveel MB krijg je daar ? Wordt je account gedesactiveerd of gedeleted als je eens een aantal maand niet inlogt ?



Origineel geplaatst door ProServe
http://picserver.student.utwente.nl/

is denk ik alleen voor lokale studenten. De Universiteit van Leuven geeft ook gratis webspace... aan studenten van de KUL.




Webspace bij m'n provider gebruik ik er liever niet voor :
- daarmee wil ik een echte site bouwen, dus die foto's zouden enkel heel wat megabite in beslag nemen.
- ik verhuis binnen 2 maand en verander van provider, waardoor de huidige webruimte amper 2 maand dienst kan doen.

Revoal
12/09/03, 19:36
is denk ik alleen voor lokale studenten. De Universiteit van Leuven geeft ook gratis webspace... aan studenten van de KUL.


Daar vergis je je in. Die website is van een student, niet van de UT zelf.
Dat van de uni Leuven is dus iets heel anders.

Iedereen kan zich registreren op het PCtje dat achter die URL hangt ;)

Gerrit
12/09/03, 19:39
Maar eens die student weg is van de Universiteit van Twente verdwijnt de service allicht ook, aangezien die student zijn webspace bij de Uni Twente dan verliest. Of het moet zijn dat hij een paar keer moet dubbelen :)

Pierre
13/09/03, 02:08
is denk ik alleen voor lokale studenten. De Universiteit van Leuven geeft ook gratis webspace... aan studenten van de KUL.


Je zou eens kunnen gaan kijken, dan lees je wat het is. Het is in ieder geval een pic server en het is precies wat je zoekt.

Groeten
Pierre

ProServe
13/09/03, 20:41
Origineel geplaatst door Revoal
Daar vergis je je in. Die website is van een student, niet van de UT zelf.
Dat van de uni Leuven is dus iets heel anders.

Iedereen kan zich registreren op het PCtje dat achter die URL hangt ;)

De uiteindelijke plaatjes komen vanaf servers bij ons en bij Scarlet. Alleen het beheer gedeelte draait bij de utwente, en het is voor iedereen te gebruiken.

middelemiel
13/09/03, 22:45
http://www.groopy.be !
kan je een community aanmaken waarin je fotos kunt plaatsen

Frederiek
20/09/03, 11:20
hey,
Misschien kun je een x op www.villagephotos.com kijken? Ik heb zelf aan aantal sites, en dan merk je het wel met je foto's en plaatjes! Maargoed, je moet wel inloggen, foto's uploaden (veel ruimte!) en dan de URL erafhalen voor je site. Wil je een online fotoboek kijk dan es op picturetrail.com (voor een korte termijn!) ik hoop dat je wal wat verder bent nu? Groeten Frederiek

Musicone
27/09/03, 22:39
uh bij de meeste providers zoals HCCNet... Kan je gratis een site op een sever plaatsen.. dus ook fotows ;)

rq
28/09/03, 21:20
www.pixum.nl

beetle
12/10/03, 14:01
Je kun je toch overal aanmelden???, bv een gratis wanadoo account, krijg je 20mb webspace, en ik heb er voorheen soms maanden lang 30 a 40GB traffic per/maand vanaf getrokken door alleen foto's te hotlinken van hun op mijn galleries

flitshosting.nl
12/10/03, 14:42
en om wat voor foto's gaat het ? gaat het om 18+ foto's of om gewone foto"s laat dat even weten .
Misschien kunnen we dan overeen komen .