PDA

Bekijk Volledige Versie : Traffic Monitoren van Gameservers



Thafusion
12/09/03, 00:14
weet iemand een script/ software om een half-life server of iets dergelijk te monitoren zodat ik kan zien hoeveel gb het verbruikt ?

alvast bedankt

electric
12/09/03, 00:16
ik ben momenteel wel bezig met het maken van een script zodat je per IP de traffic kan uitlezen op de server, daarna ga ik het uitbreiden zodat je tevens per poort de traffic kan uitlezen.

maar er zijn verder ook genoeg kant en klare scripts voor :)

wdv
12/09/03, 00:28
Ik weet wel hoe je het kan doen met de Packet Filter van OpenBSD, maar ik denk dat je dat niet draait :).

Kan je met de linux firewall niet ook data tellen per rule oid?

Thafusion
12/09/03, 01:03
Origineel geplaatst door electric
ik ben momenteel wel bezig met het maken van een script zodat je per IP de traffic kan uitlezen op de server, daarna ga ik het uitbreiden zodat je tevens per poort de traffic kan uitlezen.

maar er zijn verder ook genoeg kant en klare scripts voor :)


ik heb geen kant en klare scripts gevonden als jij er eentje weet die per poort/ip kan uitlezen
besturingsysteem is redheat

PimEffting
12/09/03, 01:15
Als je elke server op een apart IP zet, kun je het relatief eenvoudig doen met SNMP/MRTG.

luser
12/09/03, 01:49
SNMP/MRTG werkt alleen per interface, als je mrtg per ip wilt doen moet je manual is lezen van ipac-ng ;)

Ramsy
18/01/04, 16:31
http://rousse.pm.org/sasacct/

[INTRO]

SASacct is accounting package, used for collecting
traffic statistics using internal OS specific kernel counters or using SNMP.
SASacct invokes external program (ipfstat,ipchains,iptables or pfctl)
or querys remote SNMP agent and writes a logfile for the ip which is being monitored.


Using external program you have 4 options:
a) Linux 2.2.x with ipchains
b) Linux 2.4.x with iptables
c) OpenBSD using Daren Reed's ipf
d) OpenBSD >= 3.0 with pf

Note:
Any other *BSD system with ipf support can use SASacct.(tested on FreeBSD 4.4 with ipf).