PDA

Bekijk Volledige Versie : RH 9 min. install + raid 5



timmy
11/09/03, 12:05
hallo!

Welke bestanden heb je nodig om een minimale installatie uit te voeren
om de server verder remote te kunnen af configureren?
Ik beschik over 3 CDroms van RedHat 9.0

en waar moet ik aan denken als ik raid 5 wil draaien?

Groet,
Tim

Icheb
11/09/03, 16:58
Check het forum van web://cp eens (webcp.can-host.com/forum/ ofzo), daar kan je een kickstarter voor rh 7.3 en eentje voor rh 9.0 downloaden.
Die van 7.3 heb ik inmiddels een nieuwe versie van gemaakt, die apache, php en mysql alvast voor installeert.
Bij alle RedHat versies is het zo dat je alle cd's nodig hebt, de eerste 3 bedoel ik eigenlijk. Nummer 4 en 5 zijn extra en dus niet nodig.
Maar je hebt niet alle bestanden ervan nodig, dit is natuurlijk wel mooi, want bijvoorbeeld van cd 3 heb je bij een minimale server installatie nog niet eens 20 mb nodig ofzo.

Raid 5 kost je 3 of meer hd's (uit me hoofd), dit kan je onder de installatie (met disk druid) instellen allemaal, tenminste als je software raid wilt gaan draaien. Wil je hardware raid draaien moet je er even bij kijken dat je raid card wordt ondersteunt in de linux kernel die 9.0 gebruikt.

Zelf zou ik 7.3 of 8.0 aanraden, wel moet ik toegeven dat beide versies een paar GCC dificulties hebben, maar 9.0 is nog te weinig getest (in mijn mening), 8.0 en de 7.2,7.3 serie worden vrij veel op servers gebruikt, dus van deze zou ik kunnen zeggen dat ze al genoeg getest zijn :D

LeaseWeb
21/09/03, 19:05
Als je RAID5 wilt draaien, kan je beter hardwarematige RAID doen. Op basis van IDE is 3Ware de beste aanbieder.

Hou ook rekening met de afloop van RH7.x / 8.x / 9.x na 1 jaar. Je kan beter RH AS2.1 nemen of een andere Linux versie (bijv. Debian).

timmy
21/09/03, 19:51
Origineel geplaatst door LeaseWeb
Als je RAID5 wilt draaien, kan je beter hardwarematige RAID doen. Op basis van IDE is 3Ware de beste aanbieder.

Hou ook rekening met de afloop van RH7.x / 8.x / 9.x na 1 jaar. Je kan beter RH AS2.1 nemen of een andere Linux versie (bijv. Debian).

wat bedoel je met afloop RH na 1 jaar?
Dat geldt alleen voor software raid configuratie neem ik aan...
wij hebben een hardware raid config.

subhosting
23/09/03, 23:58
Origineel geplaatst door Icheb
Bij alle RedHat versies is het zo dat je alle cd's nodig hebt, de eerste 3 bedoel ik eigenlijk. Nummer 4 en 5 zijn extra en dus niet nodig.
Maar je hebt niet alle bestanden ervan nodig, dit is natuurlijk wel mooi, want bijvoorbeeld van cd 3 heb je bij een minimale server installatie nog niet eens 20 mb nodig ofzo.


gek zeg voor installaties van servers gebruik ik alleen CD1..........

Icheb
24/09/03, 00:02
Origineel geplaatst door subhosting


gek zeg voor installaties van servers gebruik ik alleen CD1..........

Hmm, bij mijn laatste install had ik +/- 25 mb van cd 2 en een mb of 3 van cd 3 nodig...
Ok, daarna ben ik driftig met rpm -e bezig gegaan...

subhosting
24/09/03, 00:04
gewoon custom install kiezen en wat niet nodig is zet je er niet op met cd1 lukt het wel hoor. ;) voor sommige dingen kan ik cd2 nog wel begrijpen maar vanaf cd 3 staat het vol met junk

Myrdhin
28/09/03, 17:59
Origineel geplaatst door timmy


wat bedoel je met afloop RH na 1 jaar?
Dat geldt alleen voor software raid configuratie neem ik aan...
wij hebben een hardware raid config.
Hij bedoelt dat de standaard RedHat versies na zo'n 1 a 1.5 jaar geen support meer bieden, dus ook geen security updates meer. Maakt op zich niet zoveel uit als je de boel zelf compileert. Wil je een systeem met een wat langere onderhoudsduur neem dan RH Advanced Server of bv. Debian. Debian heeft ook een vrij lange onderhoudscyclus (in december is het een jaar sinds de laatste versie uitkwam).

Debian heeft ook nog een ander voordeel/nadeel: de versies van de software worden niet zo snel geupdate. Dat betekent dat de API van bv. PHP niet snel zal veranderen (zoals bij de overgang van 4.2 naar 4.3 is gebeurd met de authenticatie variabelen) wat fijn is voor de mensen waarvoor je host. Het nadeel hiervan is dat je nieuwe functies pas wat later kunt introduceren.