PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS probleem



Tekkel
10/09/03, 22:27
Sinds kort heb ik een probleem met de DNS van een aantal van onze domeinen. Een aantal nameservers weigert die domeinen op te nemen (bijv. die van Hotmail, waardoor hotmail geen emails meer kwijt kan voor users op onze servers, hostname lookup failed melding). Ook bijvoorbeeld de nameservers van XS4ALL hebben sommige van onze domeinen er niet meer in staan.

De nameservers waar het om gaat zijn ns6.jronline.nl en ns9.jronline.nl, de domeinen die nog maar gedeeltelijk werken zijn bijvoorbeeld www.bigbeats.nl, www.ufit.nl en nog veel meer.

Kan het zijn dat onze nameserver zelf weigeren, geweigerd worden of zitten er fouten in de zone files? En waarom alleen bij een aantal DNS servers en niet allemaal?

Groeten,

Jeroen Tekelenburg
JR Online

Tekkel
11/09/03, 02:31
Ik kom er net achter dat die ns9.jronline.nl vermeld staat op www.spews.org (volgens de checker op deze site). Kan dat deze gevolgen opleveren en wat doe ik om dit IP weer uit die lijst te krijgen?

De spews site ligt op dit moment zelf plat, dus ik kan niets ondernemen op het moment.

De betreffende nameserver is eens gehacked geworden en heeft toen kortstondig een bepaald IP nogal drastisch gepinged. Maar omdat ik er boven op stond toen dit gebeurde, duurde het maar hooguit een minuut.

mvdgeijn
11/09/03, 09:21
Grote kans dat dit de oorzaak is. Ben bang dat je toch op de een of andere manier contact moet zoeken met spews om de betreffende IP's er weer uit te krijgen. Het kan misschien ook een van de andere blacklists zijn waar je IP instaat.