PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting-Advies.be



Nils
10/09/03, 21:38
Na 2 maanden werken is de site dan toch af.
Het doel ervan is mensen te helpen kiezen welke webhoster ze willen kiezen.
Dit betreft alleen Belgische webhosters.
Het is natuurlijk altijd handig, zo van die ervaringen, reviews, ...
De problemen waarmee ik nu geconfronteerd word,
zijn natuurlijk wel grote problemen.
De website moet bezoekers trekken,
die bezoekers zouden dan ook nog bijvoorbeeld een ervaring of review kunnen toevoegen.
Eventueel stemmen op hun host, en als die er niet bijstaat even mailen om hem toe te voegen.
Ook het opstellen van een "Back List" van illegale hosters,
die ook de bezoekers melden.

Voor alle duidelijkheid is het alleen maar ivm Belgische Webhosters.
Mijn vraag is nu wat jullie van de website vinden.
De link:
http://www.hosting-advies.be

The MAzTER
10/09/03, 23:11
...

Nils
10/09/03, 23:13
Origineel geplaatst door The MAzTER
Als u bij een illegaal bedrijf bent, en deze gaan failliet, kunt u geen schadevergoeding e.d. eisen.

lol.. als een normaal bedrijf failliet gaat ook niet

site word overigens gehost bij basm.

hmm.. misschien zou je zelf over een paar maanden even hosting advies moeten door lezen ;)
Ik heb dit topic overigens geopend voor een soort van sitecheck.
Niet voor een basmflame ofzo.
Ik weet best wel dat basm vaak down is.

InstantXs
10/09/03, 23:14
waarom staat bij de helft vn de pagina's "nog een prettige dag verder" onder?

Nils
10/09/03, 23:17
Origineel geplaatst door InstantXs
waarom staat bij de helft vn de pagina's "nog een prettige dag verder" onder?

Goede opmerking.
Dat zal ik morgen weghalen.

Rob
11/09/03, 00:55
Nils,

Even een paar opmerkingen: als je een dergelijke site draait moet je in ieder geval zorgen dat je onpartijdig bent. Je eigen commentaar op een provider is dus uit den boze.

Indien je er voor kiest om een blacklist aan te leggen moet je ook zorgen dat je heel stevig in je schoenen staat. Jouw informatie over het illegaal zijn van een bedrijf hoeft niet juist en/of compleet te zijn. Je moet dus wel heel zeker zijn dat het bedrijf illegaal is, te eerste omdat je een proces aan je broek kunt krijgen als je geen gelijk hebt en ten tweede omdat een aanmelding voor die blacklist weleens uit rancune of concurrentie kan worden gedaan.

Verder vind ik persoonlijk dat je iets te veel nadruk op die blacklist legt (het komt op bijna elke pagina voor en wekt de indruk dat het aanleggen van die blacklist dus het hogere doel van de website is).

Het volgende punt is de betrouwbaarheid van de informatie: mensen moeten niet hun eigen bedrijf aan kunnen prijzen. In de vijf sites die nu toegevoegd zijn staat er een die zijn eigen bedrijf aanprijst, drie zijn er door eenzelfde persoon gepost en de laatste is van jezelf. Uiteraard besef ik dat het geheel moet groeien, maar kijk uit met soort situaties. Iemand die komt kijken zal je nu niet zo snel serieus nemen.

Het is verder raadzaam wat informatie over de hosters op te nemen en niet direct naar hun pagina door te linken. Ik dacht door op de link van een hoster te klikken iets meer info te krijgen, met werd direct naar die hoster doorgestuurd. Vooral contactinformatie is volgens mij relevant (webadres, emailadres) maar ook bijvoorbeeld een telefoonnummer. Dit geeft namelijk eigenlijk al direct uitsluitsel of je een bedrijf serieus moet nemen. Ik zou persoonlijk nooit in zee gaan met een bedrijf als ik niets van ze weet en ze niet persoonlijk kan benaderen.

Tenslotte nog een kleinigheid: neem ook de datum van een commentaar op, dan weet de bezoeker of de posting nog relevant is, of dat het er een van drie jaar geleden is (komt nu natturlijk nog niet voor, maar je kunt de datum later niet meer laten zien als je hem nu niet opneemt).

Zie dit als opbouwende kritiek, niet als afbraak van je project, doe er je voordeel mee. ;)

Santario
12/09/03, 04:06
Als ik op de site kom krijg ik niet gelijk de indruk dat het hier om een profi onafhankelijke partij gaat, ik mis de 'uitstraling' die hierbij hoort zoals goed verzorgd, overzichtelijk (menu te klein en erg simpel)...

PlugInInfo
12/09/03, 15:53
Origineel geplaatst door Santario
Als ik op de site kom krijg ik niet gelijk de indruk dat het hier om een profi onafhankelijke partij gaat, ik mis de 'uitstraling' die hierbij hoort zoals goed verzorgd, overzichtelijk (menu te klein en erg simpel)...

Ik ben het hier mee eens. Ik vind de site iets te simpel, het lijkt een beetje op zo'n lay-out die je overall kunt downloaden. De site is een beetje "leeg".

Het is mij overigens niet helmaal duidelijk waarom mensen bij een legale hoster wel financiƫle zekerheid hebben. Er zijn nog genoeg andere dingen te verzinnen om klanten voor de gek te houden. Waarom staan die bedrijven in de Black-List? Waar is dit op gebaseerd?

AlfaHosting
12/09/03, 16:59
Persoonlijk vind ik het idee achter de site wel geslaagd en is het nog iets dat ontbreekt in Belgie. Maar er is aan deze site nog wel wat werk. Ook oppassen met wie je illegaal verklaart. Op wat ga je je baseren ? Illegaal is wel een heel groot woord, als je een fout maakt en de firma klaagt je aan kan je dat nog zwaar te verduren komen.

Een voorbeeld .. Boxke.be ... op wat hebben jullie je gebaseerd ?

Mits nog veel werk en wat aanpassingen denk ik wel dat de site slaagkansen heeft.

Nils
13/09/03, 14:04
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Ik ben het hier mee eens. Ik vind de site iets te simpel, het lijkt een beetje op zo'n lay-out die je overall kunt downloaden. De site is een beetje "leeg".

Het is mij overigens niet helmaal duidelijk waarom mensen bij een legale hoster wel financiƫle zekerheid hebben. Er zijn nog genoeg andere dingen te verzinnen om klanten voor de gek te houden. Waarom staan die bedrijven in de Black-List? Waar is dit op gebaseerd?

Zeg dan watvoor aanpassingen

Nils
13/09/03, 14:12
Origineel geplaatst door Santario
Als ik op de site kom krijg ik niet gelijk de indruk dat het hier om een profi onafhankelijke partij gaat, ik mis de 'uitstraling' die hierbij hoort zoals goed verzorgd, overzichtelijk (menu te klein en erg simpel)...
Geef eens wat voorbeelden vanwat je dan wel goed zou vinden.

// Edit

De blacklist is weg.

// Edit 2


Het volgende punt is de betrouwbaarheid van de informatie: mensen moeten niet hun eigen bedrijf aan kunnen prijzen. In de vijf sites die nu toegevoegd zijn staat er een die zijn eigen bedrijf aanprijst, drie zijn er door eenzelfde persoon gepost en de laatste is van jezelf. Uiteraard besef ik dat het geheel moet groeien, maar kijk uit met soort situaties. Iemand die komt kijken zal je nu niet zo snel serieus nemen.

Wat als ik nu bv. bij 5 bedrijven heb gezeten?
Dan mag ik maar 1 ervaring toevoegen over 1 bedrijf?
En Kim Goselin?
Is hij dan admin bij Willux?

PlugInInfo
13/09/03, 19:27
Origineel geplaatst door Nils


Zeg dan watvoor aanpassingen

Het is een beetje moeilijk om te zeggen wat er nu precies moet veranderen om een wat professionele website neer te zetten. Het design ziet er zoals al eerder is gezegd een beetje uit zoals de designs van phpNuke en dergelijke. Misschien zijn plaatjes in plaats van links een goed idee. Wellicht een lay-out die niet bestaat uit hokjes.

Nils
14/09/03, 11:41
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Het is een beetje moeilijk om te zeggen wat er nu precies moet veranderen om een wat professionele website neer te zetten. Het design ziet er zoals al eerder is gezegd een beetje uit zoals de designs van phpNuke en dergelijke. Misschien zijn plaatjes in plaats van links een goed idee. Wellicht een lay-out die niet bestaat uit hokjes.

Ok ik begin asap aan een nieuwe layout.
Het is wel geen phpnuke :S

BeNeWS
15/09/03, 19:59
Ik zou het linkermenu met MOOIE 3D-knopjes maken.

Ik zou ook nog buiten het blauw en de witte achtergrond, nog een andere kleur gebruiken, om alles een beetje op te fleuren.