PDA

Bekijk Volledige Versie : phpmanager installatie.



MarcelC
10/09/03, 18:10
phpmanager (http://www.phpmanager.com/index.php) lijkt mij een zeer complete software en vooral vriendelijk geprijsd.

Hoewel ik hier op het forum nog niet echt veel enthousiaste berichten hierover heb gelezen, denk ik er toch over om het aan te schaffen, eerlijk gezegd puur vanwege de prijs.

Wat ik graag zou willen weten is of er hier nog meer (tevreden) gebruikers zijn en hoe hij/zij de installatie van het complete pakket incl. de WHM/cPanel modules heeft ervaren. Is dit eenvoudig zelf te doen of hebben jullie het laten installeren.

Deimos
10/09/03, 18:46
Voor zover ik mij kan herinneren zijn er veel bedrijven niet tevreden over PHPManager sinds deze is overgenomen door een andere partij. De exacte reden van deze ontevredenheid weet ik echter zo 123 niet te noemen. Deze is wel te vinden op www.webhostingtalk.com

Domenico
10/09/03, 18:48
Lang geleden voordat wij met ModernBill zijn begonnen stelde ik eens een kritische vraag op het forum van phpmanager. Een paar uur later wilde ik gaan kijken maar toen bleek dat ik was verbannen van het forum.

Die software was dus gelijk exit voor ons.

RobbertC
10/09/03, 18:56
Ik heb hier nog ergens een versie + licentie liggen van PHPmanager. Het is wel een release van meer dan een jaar terug. Wat ik me van deze versie weet te herinneren is dat de code niet echt netjes was (zelfs redelijk onveilig, vooral het WHM gedeelte) en dat het pakket zelf er niet uit zag en omslachtig werkte. Ik heb toen trouwens alleen een licentie gekocht omdat ik wilde weten hoe ze dat deden met het automatisch aanmaken van accounts in WHM :X

Verder lijkt het me geen goed idee om je softwarekeuze enkel af te laten hangen van de prijs. Zoiets koop je als het goed is om te gebruiken voor een langere termijn, en is een essentieel onderdeel van je bedrijf. Dan staat prijs (hoewel zeker nog belangrijk uiteraard) achter kwaliteit, betrouwbaarheid en support in het lijstje van prioriteiten.

MarcelC
10/09/03, 19:42
Helaas niet de positieve reacties waarop ik gehoopt had.

Ik vind zelf kwaliteit ook heel belangrijk en geef daar graag geld aan uit, maar voor mij als beginnende quasi serieuze webhost is het prijsverschil met eSupport en ModernBill toch wel erg groot.

ModernBill met $100 voor een owned license die je altijd kunt blijven gebruiken en waar je zelf kunt bepalen of je nog verdere updates wilt aanschaffen, gaat nog vind ik.

eSupport met een jaarlijkse licentie van $100 is in deze de boosdoener, dit is echt een beetje te grof geschut voor mij, ieder jaar weer die terugkerende kosten.

Zijn er misschien toch nog gebruikers met positieve ervaringen of zijn er alternatieven, behalve bovenstaande natuurlijk, die ook aantrekkelijk geprijsd zijn. Ik zie door de bomen het bos van de hosting-software niet zo goed meer.

Domenico
10/09/03, 19:50
Ik denk dat je hier twee dingen door elkaar haalt want modernbill en esupport zijn twee verschillende producten.

MarcelC
10/09/03, 19:57
Dat was me wel duidelijk dat die twee verschillend zijn, de één is een soort account-manager op het gebied van betalingen/domeinen en de andere is een ticket-systeem. Ik maak van beide zelf als klant gebruik.

Ik had deze twee bij elkaar gezet omdat phpmanager beide functies in zich heeft.

Door het antwoord van Deimos ben ik ook gaan kijken op webhostingtalk.com en de reacties op phpmanager zijn daar inderdaad niet echt positief te noemen.

Wat nu ?

Deimos
10/09/03, 20:50
MIsschien eens kijken naar www.clientexec.com deze software (geprogrammeerd in PHP & MySQL) schijnt wel goed te functioneren en heeft een aardige interface naar mijn mening. Heb ook met deze software echter geen persoonlijke ervaring (op rondklikken in de demo na).

Johan-nl
10/09/03, 21:19
Origineel geplaatst door Deimos
MIsschien eens kijken naar www.clientexec.com deze software (geprogrammeerd in PHP & MySQL) schijnt wel goed te functioneren en heeft een aardige interface naar mijn mening. Heb ook met deze software echter geen persoonlijke ervaring (op rondklikken in de demo na).

Clientexec heeft geen BTW optie!

MarcelC
10/09/03, 22:21
Ik zit net naar perlbill (http://perlbill.com/index.html) te kijken omdat deze ook WHM/cPanel integratie heeft.

HEt is wel een heel stuk duurder ($200) dan phpmanager, maar het ziet ernaar uit dat het éénmalig is en dus niet jaarlijks terugkerend.

Iemand ervaring met perlbill ?

MarcelC
10/09/03, 23:21
Ik heb net ontdekt :( dat er in ModernBill ook een ticket-systeem ingebouwd zit.

Weet iemand waarom veel hosts dan toch nog eSupport of een ander ticket systeem erbij hebben. Is dat van ModernBill niet goed ?

Domenico
11/09/03, 00:32
Origineel geplaatst door MarcelC
Ik heb net ontdekt :( dat er in ModernBill ook een ticket-systeem ingebouwd zit.

Weet iemand waarom veel hosts dan toch nog eSupport of een ander ticket systeem erbij hebben. Is dat van ModernBill niet goed ?

Dit systeem is erg basic en niet erg bruikbaar als het bedrijf al wat groter is. Er wordt ook geen aandacht meer aan besteed dus verwacht niet dat het meer gaat worden. je bent beter af met een extra ticketsysteem zoals esupport of cerberus.

MarcelC
11/09/03, 00:55
Hoe moet ik dat zien, is het wel bruikbaar, maar alleen tot bijv. 25 tickets per week of is het gewoon helemaal onhandelbaar.

Rekening houdend met het feit dat ik net begin en dus weinig tickets zal krijgen (hoop ik ;) ), kun je me dan ModernBill aanraden.

McRox
11/09/03, 01:26
Origineel geplaatst door MarcelC
eSupport met een jaarlijkse licentie van $100 is in deze de boosdoener, dit is echt een beetje te grof geschut voor mij, ieder jaar weer die terugkerende kosten.

Je kunt altijd een owned license aanschaffen voor $350. Anders kun je gebruik maken van een gratis ticket systeem :)


Origineel geplaatst door MarcelC
Rekening houdend met het feit dat ik net begin en dus weinig tickets zal krijgen (hoop ik ;) ), kun je me dan ModernBill aanraden.

Ik zou een kijkje nemen naar de ModernBill demo op hun site. Kijk ook op het forum van kayako, waar je een demo zult vinden van ModernBill & eSupport samen geintegreerd.

Wat sowieso handig KAN zijn aan esupport, is dat je niet perse hoeft in te loggen om een presale vraag te stellen. Dus een nieuwe klant kan het ticketsysteem gebruiken zonder lid te worden van een host. Voor ons is het zo, dat alles met een ticketsysteem makkelijker te vinden is en ook overzichtelijker is. Dus BIJV als klant A beweert dat hij .. heeft gehoord, kunnen we dat nagaan door alles te bekeken wat overzichtelijk is opgeslagen.

Ikzelf zou zeggen, probeer het uit en als het goed voor je werkt zou ik het doen :)

Over :
ClientExec: we hebben het voor een tijdje getest en er is een gebrek aan opties.
PHPManager: het bedrijf wat er achter zit lijkt een minder goede toekomst te hebben waardoor we er niet eens meer naar wilen kijken.
WHMAutoPilot: zier er netjes uit maar er ontbreken opties die wij nodig hebben (multiple currencies, invoice systeem etc.) Het lijkt meer op een script die goed integreert met CPanel dan een billing systeem, het heeft wel een toekomst :)
PerlBill: Ziet er erg netjes uit en simpel, bevat veel opties, maar het is in perl geschreven, heeft een gebrek aan recurring billing van creditcards etc.

ModernBill: Ingewikkeld, lastig, uitgebreid, maar een weekje ermee spelen en je zult merken dat het uitstekend is (hopelijk) ;)

Verder maken wij gebruik van eSupport wat ons ook bevalt :)

McRox
11/09/03, 01:34
Was vergeten te vermelden dat wij momenteel een custom script gebruiken die door onze unix admin is geschreven en zoals je al weet binnenkort overstappen op ModernBill :)