PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel <-> Plesk



BlueCHerry
09/09/03, 11:50
Hi,

Wij hebben ervaring met Plesk en dat gaat redelijk goed.

Alleen lees ik overal dat cpanel HET controle paneel van het moment is.

Is er reden genoeg om over te schakelen op cpanel en wat zijn de juist de (concrete) verschillen.

Dus niet cpanel is beter want je kan er fantastico op zetten... (Is niet echt een meerwaarde).

Of is het meer zoiets als de discussie windows/linux?
In principe is Linux beter maar ... windows is gewoon gebruiksvriendelijker?

Voor ik verwijten krijg: ik heb het forum doorzocht met de zoekfunctie op 'cpanel' en kreeg geen threads te zien die het verschil tussen plesk en cpanel behandelen. Moesten die er toch zijn verontschuldig ik mij al op voorhand! :-)

The MAzTER
09/09/03, 12:34
...

Domenico
10/09/03, 11:53
DNS problemen? Je bedoeld de MX records aanmaken wat niet zo goed werkt?

Gewoon even in /var/named/domeinnaam.nl.db aanpassen als het moet. Ik zie het probleem niet zo. :)

BlueCHerry
10/09/03, 11:57
Wat is dan het nut van controle paneel als je handmatig dingen moet gaan aanpassen? :-)

Ik denk dat ik maar bij Plesk blijf ;-).

Leandros
10/09/03, 12:04
Wij hebben nu al versie 8 en draait heerlijk. cPanel is gewoon lekker uitgebreid dus kan je alles erin regelen.

The MAzTER
10/09/03, 12:17
...

Domenico
10/09/03, 13:24
Tja, Plesk vergelijken met cpanel is in mijn ogen appels met peren vergelijken en mijn mening is dan ook dat cpanel met kop en schouders boven Plesk uitsteekt.

De MX records worden goed aangemaakt hoor alleen als je klanten krijgt die een eigen exchange server draaien en je wil de MX aanpassen dan kan je dat beter even handmatig doen. Zal binnenkort wel gefixed worden maar ik vind dit echt heel onbenullig en het stoort me dan ook niet. Wat me wel zou storen is als de mail random niet werkt en Plesk hier alleen maar over kan melden dat het wel zeker drie weken gaat duren voor er een patch beschikbaar zal zijn. Dit is toch echt onacceptabel voor een controle paneel maar ook zeker voor een hosting bedrijf.

BlueCHerry
10/09/03, 16:20
Thx voor de antwoorden.

Nu ben ik weer aan het twijfelen :-).

Plesk lijkt mij in ieder geval wel gebruiksvriendelijker, alhoewel het minder flexibel is (zo moet je updaten om support voor tomcat en postgresql te installeren, werkt plesk niet met de laatste mysql versie, ...)

Hoe zit dat bij CPanel?

The MAzTER
10/09/03, 16:24
...

Albert
10/09/03, 18:10
...

Ik zelf werk standaard met plesk.. en bevalt me uitstekend. Tot dus ver ben ik weinig bugs tegen gekomen.

Cpanel is mijn ervaring minder, in de tijd dat ik het gebruikte kwam het heel druk op mij over... Veel te veel opties, welke naar mijn mening ook weinig te maken hebben met hosting. Zo gebruik ik graag het voorbeeld van phpnuke/phpforum of iets dergelijks automatisch te installeren..

Daarnaast is het duur(der) en vind dat plesk lekker zakelijk (to the point ;) ), is gericht.


Gr.
Alb

Domenico
10/09/03, 18:39
Origineel geplaatst door Albert
Zo gebruik ik graag het voorbeeld van phpnuke/phpforum of iets dergelijks automatisch te installeren.


Dit kun je ook gewoon uitschakelen.

dsigning
11/09/03, 00:31
Ha ha ik zal wel een apart geval zijn maar, ik gebruik confixx voor mijn server lekker duidelijk maar, kost wel een paar centen layout kan je aanpassen aan je iegen look van je bedrijf. :)