PDA

Bekijk Volledige Versie : Financieel



FSCJasper
08/09/03, 19:50
Beste forummers,

Ik ben dus net begonnen met mijn hostingbedrijf,maak minimaal omzet maar genoeg om mijn NL resellerpakket mee te betalen. Dan ga ik zsm naar het KvK om mijn nummer aan te vragen. Nou is zo..ik heb een laag budget,en nu genoeg voor een jaar reselling te betalen voor de NL pakket. Nu sponsor ik 3 sites,en wil ik een groot project gaan sponsoren. Dit grote project zorgt dat door de nieuwsbedrijf maandelijks meer dan 74000 mensen mijn banner zien. Ik krijg als sponsor ook nog andere sponsoringsmiddelen erbij. Nu wil ik voor dat te sponsoren een VS resellerpakket gaan bijbestellen( ook het pakket voor mijn klanten zodat ze meer keuze hebben, en Hostics moet internationaal worden) maar dat betekent dat ik 2x meer kosten heb dan nu, en dus kan ik maximaal een maand of 5 met dit budget van nu doorgaan. Nu vraag ik of het verstandig is om het VS pakket te nemen( het is niet duur) en door sponsoring verdien ik er ook bij ,want de gesponsorde gaat ook betaalde pakketten aanbieden,waarmee ik weer verdien. Ook zal ik naambekendheid krijgen en hebben klanten meer keuze omdat ik ook VS ga aanbieden. Nu is de vraag; Zal ik dit doen en meer kans maken op klanten en naambekendheid, of gaan voor zekerheid en door blijven gaan zoals nu, met minimaal omzet,maar dan wel zekerheid dat ik het voor een jaar kan betalen. Ook mogelijk is een kleine lening maar dat lijkt me niet interessant,omdat ik nog minderjarig ben en niet nog meer risico's wil lopen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jasper

Johan-nl
08/09/03, 20:09
Origineel geplaatst door FSCJasper
Beste forummers,

Ik ben dus net begonnen met mijn hostingbedrijf,maak minimaal omzet maar genoeg om mijn NL resellerpakket mee te betalen. Dan ga ik zsm naar het KvK om mijn nummer aan te vragen. Nou is zo..ik heb een laag budget,en nu genoeg voor een jaar reselling te betalen voor de NL pakket. Nu sponsor ik 3 sites,en wil ik een groot project gaan sponsoren. Dit grote project zorgt dat door de nieuwsbedrijf maandelijks meer dan 74000 mensen mijn banner zien. Ik krijg als sponsor ook nog andere sponsoringsmiddelen erbij. Nu wil ik voor dat te sponsoren een VS resellerpakket gaan bijbestellen( ook het pakket voor mijn klanten zodat ze meer keuze hebben, en Hostics moet internationaal worden) maar dat betekent dat ik 2x meer kosten heb dan nu, en dus kan ik maximaal een maand of 5 met dit budget van nu doorgaan. Nu vraag ik of het verstandig is om het VS pakket te nemen( het is niet duur) en door sponsoring verdien ik er ook bij ,want de gesponsorde gaat ook betaalde pakketten aanbieden,waarmee ik weer verdien. Ook zal ik naambekendheid krijgen en hebben klanten meer keuze omdat ik ook VS ga aanbieden. Nu is de vraag; Zal ik dit doen en meer kans maken op klanten en naambekendheid, of gaan voor zekerheid en door blijven gaan zoals nu, met minimaal omzet,maar dan wel zekerheid dat ik het voor een jaar kan betalen. Ook mogelijk is een kleine lening maar dat lijkt me niet interessant,omdat ik nog minderjarig ben en niet nog meer risico's wil lopen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jasper


Wat betaal je nu voor je resellerpaket??
+ MBs en GBs ??

Arjan
08/09/03, 20:13
Dit is altijd moeilijk daarom noemen we dit ook ondernemen. Ondernemen is nu eenmaal verbonden met risico's. Afhankelijk van wat je doet, doelstellingen en middelen kun je risico's beperken.

Wij zijn voorzichtig begonnen en hebben alleen geld uitgegeven wat we daadwerkelijk op de bankrekening hadden staan. Dus geen lening of wat dan ook.

Op dit moment neem ik meer risico's ik heb personeel, kantoor etc. maar ik wil nu ook meer bereiken en durf daar ook geld in te investeren met de wetenschap dat ik op mijn bek kan gaan.

Ik kan je een ding uit ervaring zeggen onze banner heeft 750.000 hits per maand weet niet hoeveel unieke bezoekrs dit zijn. De verkoop van deze betreffende dienst is daardoor 80% verhoogt.

Maar ook dat hangt weer van veel factoren af ik heb ook marketing projecten gehad die geen of nauwelijks respons hadden.

FSCJasper
08/09/03, 20:46
Johan..ik betaal voor de beide VS en NL pakketten rond de €20,- .
Bij de Vs pakket zit ..
1 gig schijf
15 gig data

Leandros
08/09/03, 20:51
Ondernemen = risico. Ik zou het gewoon doen. Zeer waarschijnlijk haal je weer extra klanten binnen (sluit anders 1-2 mnd contract af, heb je zekerheid) en wordt je budget verhoogt waardoor je meer inkomsten krijgt.

PimEffting
09/09/03, 11:27
Het lijkt mij zeer onverstandig als je als jongen van 14 überhaupt risico's gaat lopen. Ook zinsneden als "moet internationaal worden" doen mij huiveren.

Is het niet een veel beter idee om je peilen te richten op zaken waar je reeds vertrouwd mee bent? Je haalt wat klantjes binnen, houdt ze tevreden, en verdient er enkele tientallen Euro's per maand als zakgeld voor. Dat is toch mooi? Zeker gezien je er een hoop van kunt leren en daar heb je later ook iets aan.

Alles wat hoger gegrepen is lijkt mij niet realistisch in jouw situatie.

FSCJasper
09/09/03, 16:07
Ik heb met iemand overlegd, en toen bleek wat er allemaal kon gebeuren en waar ik mee geconfronteerd raak als ik ook Internationaal ga aanbieden. Ik houd het nu op nederland. Dan wil ik door blijven groeien, en niet het opnemen als een aardig zakgeldje. Ik wil wanneer ik 17 ben, een volledig goed runnend bedrijf hebben staan. Ik ga ook ondernemingsstudie doen, dus dat komt wel goed.

RobbertC
09/09/03, 16:12
Even een schopje richting het goede forum :)

ThomasEU
12/09/03, 10:06
De amerikaanse markt is sowiezo moeilijk, veel goedkope aanbieders daar..

Jozke
12/09/03, 13:16
Net zoals hierboven werd gepost lijkt het me niet verstandig om op die leeftijd te grote reisico's te lopen.
Laat alles rustig, en stabiel groeien. Je hebt nog tijd zat.

BeNeWS
12/09/03, 18:16
Als je een nieuw bedrijf start moet je er voor zorgen dat je startkapitaal hoog genoeg is.
Zorg ervoor dat je de genoeg reservers hebt om ALLE kosten te betalen voor een VOLLEDIG jaar. Ook al zou je GEEN omzet maken.

Indien je dat niet hebt, begin je er beter niet aan. Bij de minste tegenslag is al de moeite voor niets geweest.

Cybafish
12/09/03, 19:21
Beetje overdreven hè :)

Deimos
12/09/03, 19:42
Origineel geplaatst door BeNeWS
Als je een nieuw bedrijf start moet je er voor zorgen dat je startkapitaal hoog genoeg is.
Zorg ervoor dat je de genoeg reservers hebt om ALLE kosten te betalen voor een VOLLEDIG jaar. Ook al zou je GEEN omzet maken.

Indien je dat niet hebt, begin je er beter niet aan. Bij de minste tegenslag is al de moeite voor niets geweest.
Dit is een zeer goede tip. Een bedrijf moet ook mijn inziens minimaal een jaar kunnen overleven zonder dat het perse inkomsten verwerft. Dit om ervoor te zorgen dat eventuele tegenslagen (van wat voor aard dan ook) worden gedekt.

Origineel geplaatst door Cybafish
Beetje overdreven hè :)
Dit is zeker niet overdreven, wanneer je je in de "kunst" van het ondernemen verdiept zul je opvallen, dat een onderneming normaal gesproken pas het 2e of 3e jaar de eerste winst boekt. En wanneer dit het geval is dan gaat alles erg netjes en voer je zeker geen wanbeleid.

Rik
13/09/03, 02:23
Origineel geplaatst door BeNeWS
Als je een nieuw bedrijf start moet je er voor zorgen dat je startkapitaal hoog genoeg is.
Zorg ervoor dat je de genoeg reservers hebt om ALLE kosten te betalen voor een VOLLEDIG jaar. Ook al zou je GEEN omzet maken.

Indien je dat niet hebt, begin je er beter niet aan. Bij de minste tegenslag is al de moeite voor niets geweest.

Op deze manier zouden er wel heel veel mensen moeten overwegen om niet te starten...
Er zijn veel meer opties om op een betere manier te starten.
Ben jij zelf zo gestart ?

Vraag ik me af wat jij op jaarbasis hebt berekend...

Rik
13/09/03, 02:34
Origineel geplaatst door Deimos

Dit is een zeer goede tip. Een bedrijf moet ook mijn inziens minimaal een jaar kunnen overleven zonder dat het perse inkomsten verwerft. Dit om ervoor te zorgen dat eventuele tegenslagen (van wat voor aard dan ook) worden gedekt.

Ahum... dit komt ZEER zelden voor hoor, dat men al meteen genoeg heeft om een heel jaar van rond te komen, en activiteiten van te ontplooien...
Dus jij denkt dat startende ondernemers EN zonder omzet moeten kunnen overleven, EN tegenslagen kunnen opvangen... + zichzelf een jaar moeten kunnen bedruipen...?

Dit is zeker niet overdreven, wanneer je je in de "kunst" van het ondernemen verdiept zul je opvallen, dat een onderneming normaal gesproken pas het 2e of 3e jaar de eerste winst boekt. En wanneer dit het geval is dan gaat alles erg netjes en voer je zeker geen wanbeleid.

De "kunst"van het ondernemen is juist om binnen die eerste 24 maanden op winst uit te komen, het hangt er wel een beetje van af WAT je gaat doen, en HOE je het gaat doen.

Maak jij pas na je derde jaar winst, dan klopt er iets totaal niet!
Veel te hoge overhead, veel te grote investering tegeover de opbrengsten o.i.d. (dat is pas wanbeleid!), iig zul je dan geen tevreden boekhouder en/of financierders hebben...

Het advies van jou om niet te starten indien je niet minimaal een euro of 40.000.- hebt vindt ik dus absoluut niet juist !
Maar dat is mijn persoonlijke mening...