PDA

Bekijk Volledige Versie : Reeleezee ervaringen?



RobbertC
07/09/03, 18:50
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de diensten van Reeleezee (www.reeleezee.nl).

Reeleezee (dat schijn je uit te spreken als Real Easy ;) ) biedt enkele online diensten aan om een administratie bij te houden. De demo ziet er goed uit en ook de prijs valt mee.

Ik heb op zich interesse in het Administratie Starter pakket, maar ik ben eerst benieuwd of iemand anders dit gebruikt en hoe dat bevalt.

xserve
07/09/03, 19:15
Ik ben ook wel benieuwd.

Dominic
07/09/03, 19:29
er zit een klein foutje in de url </a>)


De naam heb ik ergens eerder gehoord, maar ik weet niet meer precies waar.
De demo ziet er inderdaad veelbelovend uit.

Ben benieuwd of er hier mensen rondhuppelen die er ervaring mee hebben, denk haast van niet.
Anders was het wel gemeld in de topics die er zijn over facturatie/boekhouding etc.

RobbertC
07/09/03, 19:42
Origineel geplaatst door Dominic
er zit een klein foutje in de url </a>)


De naam heb ik ergens eerder gehoord, maar ik weet niet meer precies waar.
De demo ziet er inderdaad veelbelovend uit.

Ben benieuwd of er hier mensen rondhuppelen die er ervaring mee hebben, denk haast van niet.
Anders was het wel gemeld in de topics die er zijn over facturatie/boekhouding etc.
Opgelost :)

Ik vrees ook dat er weinig tot geen mensen zijn met ervaring met dit pakket, maar wie weet. Sinds de laatste boekhouding thread zijn er ook veel nieuwe mensen bijgekomen :) Of misschien dat iemand een alternatief weet, wat ook makkelijk te gebruiken is en niet al te duur is (prijsklasse Exact en Grote Beer enzo is té ;) ).

WebBizz
07/09/03, 20:54
Online administratie? Het moet niet gekker worden. Zou het persoonlijk nooit doen, je bedrijfsgevoelige gegevens via internet verwerken.

Kijk eens naar www.informer.nl, is niet zo duur.

superior-is
07/09/03, 22:32
Origineel geplaatst door WebBizz
Online administratie? Het moet niet gekker worden. Zou het persoonlijk nooit doen, je bedrijfsgevoelige gegevens via internet verwerken.


Roep dat maar niet te hard, want de kans dat alles via het internet gaat lopen is heel groot. Zelfs de grotere (Exact bijv.) gaan dat aanbieden.*

* staat nog niet op de website vanwege testfase

PimEffting
07/09/03, 23:00
King heeft ook al een webmodule als ik mij niet vergis.

Rik
08/09/03, 14:55
Ze ontwikkelen wel webmodules, o.a. om niet achter te blijven en met de gedachten dat er nog veiligere verbindingen in de future komen.

Het online beheren van je admin klinkt voor mij nog heeeeel eng, en super gevoelig, alles is zo te checken door derden... hackers zijn er ook al vanaf 14 jaar ;)

Wij proberen de complete admin zelfs zo af te schermen dat de PC waar deze op staat (uitgebreide Snelstart) vrijwel de hele dag geen verbinding met het internet heeft, of in enige connectie staat met PC's die wel continu Online staan.... het kan misschien TE ver gaan, maar wij hebben ervaringen gehad, gehoord waarvan je toch even gaat denken....

Liever het zekere voor het onzekere, en dus zeker NIET online beheren...

RobbertC
08/09/03, 20:24
Veiligheid is inderdaad belangrijk bij dit soort zaken. Echter, er is veel aandacht besteed aan de veiligheid.

Verder zijn dit soort dingen toch de toekomst (ASP) en zie ik verder niet in waarom een goede cracker nu juist de administratie van een klein bedrijfje moet gaan hacken. Scriptkiddies die dit wel stoer vinden, komen er zeer waarschijnlijk niet in.

MacLeod
03/11/03, 20:58
Yo,


Origineel geplaatst door Dominic
Ben benieuwd of er hier mensen rondhuppelen die er ervaring mee hebben, denk haast van niet.

Eh, ik huppel geregeld ff naar dit software prog en heb er geen enkel probleem mee, evenals mijn boekhouder.

Ik log geregeld waar dan ook in en maak mijn fakturen dan erg snel online en als ik thuis kom, print ik ze uit en stuur ze naar de ontvangers. werkt voor mij erg goed en overzichtelijk. Simpel en doeltreffend. (goedkoop? ja en nee)

megabit
06/11/03, 14:32
Ik vond reeleezee nogal wat tekortkomingen hebben.. zoals de browser info bij het uitprinten.. kleine dingetjes maar irritant en niet proffesioneel..

Maar ik vermoed dat ze dat tegenwoordig hebben opgelost..

Heb toen destijds een mooi softwarepakket gekocht voor mijn factuurtjes.. uiterst tevreden mee.

TMourik
06/11/03, 14:45
zelf ben ik mometneel ook opzoek naar software, maar nog niet echt wat gevonden.

reeleezee kwam ik ook tegen, zag er goed uit, jammer dat het een abbonnement is cq online...

dus nog steeds niks gevonden :(

HuubNL
24/11/03, 17:48
Ik zie dat de postings nog uit het voorjaar stammen, maar wellicht leest iemand het.

Wij zijn met ZenHosting gebruiker van Reeleezee en ik mag zeggen met veel plezier! Het werkt eenvoudig en de beveiliging is goed geregeld (enkele posts vroegen zicht dit af). Met een adsl is het net alsof het programma lokaal draait en ook de mogelijkheden zijn ruim voldoende. Sinds kort kunnen we ook volledig boekhouden (erg mooi zijn de invoerpagina''s voor de bankafscrhiften; ze zien er namelijk exact hetzelfde uit) en uren bijhouden. Bij het boekhouden komen ze hun "naam" Real Easy goed na, want ik heb dan wel verstand van journaalposten, grootboekrekeningen en saldi-balansen, maar het invoeren bij reeleezee vereist deze kennis helemaal niet. Echt supermakkelijk en het resultaat is precies hetzelfde. Daarnaast is alles voorzien van een geod doordacht gebruikersgemak. Niet zoals andere boekhoudprogramma's die eerst vereisen dat je een debiteuren bestand aanlegt en een grootboekschema en vervolgens bij het invoeren nog steeds niet je intuitie volgen en allerlei vereisten stellen anders kunnen ze het niet in hun databaseje plaatsen.

Maris77
10/01/09, 15:33
Ik heb ook reeleezee gebruikt, maar het feit dat het niet met Firefox werkt en eigenlijk te uitgebreid is heeft me na een jaar doen stoppen.

Een tijdje weer Excel gebruikt en nu sinds kort gebruik ik iets anders. Werkt eigenlijk wel lekker en is voor mijn kleine bedrijfje genoeg.

Apoc edit: Tuurlijk, anders kick je even een topic van ruim 5 jaar oud met je eerste post...