PDA

Bekijk Volledige Versie : Server leverancier



Harry
07/09/03, 01:06
Ik ben op zoek naar goede leveranciers in NL, die onderdelen voor zelf samen te stellen servers op korte termijn kunnen leveren.
Heeft iemand enig idee ???

Thunderbolt
07/09/03, 01:23
Mischien (mits je een kvk bezit) zou ik eens gaan kijken bij groothandels zoals ECL of MCDOS.

Web123.nl
07/09/03, 01:36
www.comptechworld.nl

Goede ervaringen mee.

Thunderbolt
07/09/03, 01:38
Origineel geplaatst door Web123.nl
www.comptechworld.nl

Goede ervaringen mee.

Inderdaad, die leveren ook wel tegen strakke prijzen :P

Pantsy
07/09/03, 03:00
Gistron.com kan je ook even kijken.

Mog
07/09/03, 09:50
tcw.biz
weten waar het om gaat bij servers ook leveranciers
van b.v. xs4all
en netjes aan de prijs.

Ahead-IT
07/09/03, 12:16
Harry, als je bij progress je rackmounts aankoopt ( Chieftec ) , dan kun je daar normale ATX moederborden invijzen.

classweb
07/09/03, 14:16
Als ik jou was zou ik een servlinux nemen.. Er is kwaliteit, garantie, stabiliteit.. Dat zijn namelijk geen flut dingen voor ongeveer de zelfde prijs (+/- €100 duurder) als dat je er één laat opstellen kan je er een ServeLinux voor kopen. Dat raad ik je echt aan..

Voorbeeld server:

ServeLinux Topaz D4
P4 1,8 Ghz (400 FSB)
256MB DDR Ram (pc266)
2 x 40 Giga HD
Redhat, Gentoo, Debian Linux Naar keuze geinstalleerd..
€1200 excl BTW. ( incl. BTW €1428 )

Maar dan heb je echt een met kwaliteit wat je minimaal 5 jaar kan gebruiken.

Als je meer info wilt mail me maar

Ahead-IT
07/09/03, 14:18
Lijkt me zeer duur classweb ;)

megaroot
07/09/03, 14:40
Als iets rotzooi is, is het Servelinux wel. En bovendien is het veel te duur. Bak een eigen servertje, zet er Ensim of whatever op en geloof me, dat draait honderd keer beter als Servelinux met die baggere Slash interface..

classweb
07/09/03, 14:42
megaroot ik zou niet weten waar je het vandaan krijgt maar geloof mij maar. die bakken die je zelf installeert werken niet perfect, Heb er wel ervaring mee :)

Mog
07/09/03, 14:44
Origineel geplaatst door classweb
Maar dan heb je echt een met kwaliteit wat je minimaal 5 jaar kan gebruiken.

De eisen voor webhosting veranderen ;)
leuk voorbeeld cobalt raq4 uit 2001

denk maar niet dat je daar nog 250 sites op kan draaien die zich bezighouden met perl,php en mysql.

classweb
07/09/03, 14:48
hahaha laat staan 250 website, totdat je die hebt aangemaakt ben je al ver van huis :)

Prima Internet
10/09/03, 09:06
www.ezeeserver.com kan je ook even kijken

M-BahZ
10/09/03, 16:59
Of www.colomachine.com alhoewel je deze misschien meer als inspiratie kan gebruiken, aangezien het natuurlijk niet "echt" goedkoop is ;)

dignus
10/09/03, 23:33
Origineel geplaatst door classweb
megaroot ik zou niet weten waar je het vandaan krijgt maar geloof mij maar. die bakken die je zelf installeert werken niet perfect, Heb er wel ervaring mee :)

misschien dat jij dan iets fout hebt gedaan?

dignus
10/09/03, 23:37
Origineel geplaatst door Prima Internet
www.ezeeserver.com kan je ook even kijken

op zich leuk als je niet zelf wilt/kunt bouwen. Ze leveren een intel-based server, maar dan wel een SIS chipset, beetje vreemd is dat. Als je een kant en klare bak wilt, kun je beter eens bellen met tcw.biz. Die kunnen SNEL leveren en altijd goeie kwaliteit voor een strakke prijs. Levering binnen een dag is geen prob (in mijn geval levertie 3 uur, maar dat is omdat eigenaar vlak bij ons kantoor woont :))

Dominic
10/09/03, 23:47
Origineel geplaatst door classweb
Als ik jou was zou ik een servlinux nemen.. Er is kwaliteit, garantie, stabiliteit.. Dat zijn namelijk geen flut dingen voor ongeveer de zelfde prijs (+/- €100 duurder) als dat je er één laat opstellen kan je er een ServeLinux voor kopen. Dat raad ik je echt aan..

Voorbeeld server:

ServeLinux Topaz D4
P4 1,8 Ghz (400 FSB)
256MB DDR Ram (pc266)
2 x 40 Giga HD
Redhat, Gentoo, Debian Linux Naar keuze geinstalleerd..
€1200 excl BTW. ( incl. BTW €1428 )

Maar dan heb je echt een met kwaliteit wat je minimaal 5 jaar kan gebruiken.

Als je meer info wilt mail me maar

whahahahaha, you're kidding right?

ServeLinux is de grootste rotzooi die ik ooit heb gebruikt.
Die dingen zijn zooo waardeloos, zo'n server wens ik mn ergste vijand nog niet toe.
De zogenaamde stabiliteit van de hardware is om te huilen, je bakje komt helemaal geinstalleerd (met een php 4.0.3 en als je die wilt updaten heb je een serieus probleem, want ja dan gaat slash vervelend doen omdat het een geheel is.
Updates van slash komen niet meer, dus je hebt in principe een server met software waar ik in ieder geval niet aan mee durf te komen bij mijn klanten)

We hebben nu nog twee servelinux servers in gebruik.
Eentje hebben we helemaal opnieuw geinstalleerd met ensim.
Maarja echt goed draait het niet, dus die server wordt eind van de maand vervangen.

En de tweede server waar nog slash op draait is zo brak, dat door een klant die phpbb draaide en op een piek moment 100 bezoekers tegelijk had het ding het niet meer had en zichzelf liet crashen.
(deze server is overigens van een klant van ons)
En ja updaten gaat niet, als je Slash hebt op dat ding dus....probleem fixen kan niet.

ServeLinux gaat er eind van deze maand uit, en komt er nooit maar dan ook nooit meer in.



megaroot ik zou niet weten waar je het vandaan krijgt maar geloof mij maar. die bakken die je zelf installeert werken niet perfect, Heb er wel ervaring mee


megaroot heeft zich ook aan onze servers mogen amuseren :)

het is de grootste bullshit dat bakken die je zelf installeert niet perfect werken.
om een eigen bak beter te laten draaien als een ServeLinux heb je niet veel nodig, trust me


my 2 cents

[edit]
iets vergeten:



Maar dan heb je echt een met kwaliteit wat je minimaal 5 jaar kan gebruiken.


Als jij een server minimaal 5 jaar gebruikt, wil ik niet weten wat voor systemen jij hebt draaien en hoe stabiel die zijn.
De afschrijvingstermijn voor hardware etc. is namelijk 3 jaar.

Cybafish
10/09/03, 23:53
Origineel geplaatst door classweb
megaroot ik zou niet weten waar je het vandaan krijgt maar geloof mij maar. die bakken die je zelf installeert werken niet perfect, Heb er wel ervaring mee :)

* nomineert voor slechtst onderbouwde onzin opmerking ;)

Server zelf bouwen, zelf installeren. Garant voor minimaal 3 jaar serverplezier, dan worden ze toch afgeschreven.

PimEffting
11/09/03, 01:10
Origineel geplaatst door Dominic
Als jij een server minimaal 5 jaar gebruikt, wil ik niet weten wat voor systemen jij hebt draaien en hoe stabiel die zijn.
De afschrijvingstermijn voor hardware etc. is namelijk 3 jaar.
Je moet natuurlijk onderscheid maken tussen economische en technische levensduur. De economische levensduur van een server is vaak slechts drie jaar, maar de technische levensduur kan wel tien jaar zijn.